Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    BBking skrev:
    Hvis ikke FrP fantes, måtte noen snarest ha funnet det opp. Partiet er viktig for å få folk bort fra vanetenkningens sosialdemokrabatiske tornerosesøvn.
    Det er jo litt sant. Partiet kan jo fungere som skremsel slik som busemannen eller trusler om å sende ulydige barn til Fantøya. Men herifra å faktisk gjennomføre slike ting er å krysse en grense man ikke bør. De er derfor nyttig som et hyle-og-skrikeparti på høyrefløyen. Men de er like uegnet bak rattet som en trønder på vei hjem fra ungkarsfestivalen klokken 4 om natten.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.434
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Gjest....må du begynne å resirkulere sakene dine....dette er jo gammelt nytt.....

Mvh
    OMF

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    Ja, men det virker ikke som om alle har fått det inn...

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.434
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er jo sant...meningsmålingene tyder jo på at det er mange som ikke skjønner noen ting...

Jeg tror du kan få bra oppslutning om du heller legger frem saker om personlig skattesnusk og stønadsvindel i millionklassen slik som Tønne og Rød Larsen saken...

Mvh
    OMF

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Honkey-Chateau skrev:
    Komponenten skrev:
    Deph er ikke alene, den generelt nedlatende holdningen overfor Frp og deres velgere er utbredt og den irriterer meg grenseløst. Greit nok at man er uenig i politikken, men man stempler en stor gruppe mennesker som laverestående vesen og latterliggjør dem, mens man selv kanskje står for noe som er helt horribelt. Ingen andre partier utsettes for den samme hetsen som Frp, og siden media i stor grad er venstrevridd kan dette pågå i stor stil mens andre partier går klar til tross for udugelighet.
    Hvem vil stemme på noen som latterliggjør deg? Det er ikke på den måten man får velgere over på sin side, så lenge de andre politikerne ikke tar velgerne på alvor og nekter å forholde seg til Norges største parti så vil de se at de bare blir større og større.

Jeg vil ikke belønne nedlatende politikere ved å stemme på dem. De får lære seg folkeskikk først.
    Den generelt nedlatende holdningen overfor gruppen "innvandrere" irriterer meg grenseløst, dog uten at jeg derved velger å kalle meg selv innvandrer. Dette tåpelige utsagnet jeg nå serverte, brukes kun for å understreke hvor meningsløs argumentasjonen din mht valg av parti er, i tillegg til at du selv har godt av å oppleve hvordan kun et lite stigma kan oppleves. Du lar så å si ikke en tråd slippe unna din røde tråd, for å ordlegge meg slik, og jeg finner det tidvis nesten frastøtende.
    Jeg står ellers på at jeg ikke aksepterer "dummeliggjørelsen" av Frp's velgere, samtidig som jeg selvsagt påberoper meg en hver rett til å kritisere deres partiprogram for å være nær skamløst dårlig og fullstendig blottet for konsekvens i en hver form. For øvrig er ikke alle politikere uten folkeskikk, selv om de kritiserer de andre partienes program. Påstanden om høyere grad av folkeskikk blant Frp's politikere faller på sin egen urimelighet, noe jeg virkelig håper du ser selv. Om du ikke gjør det, er du igjen med på å underbygge Dephs påstander, noe jeg vet du ikke ønsker.

Honkey

Hadde 75 % av gjerningsmennene for en alvorlig type forbrytelser hatt det til felles at de kunne knyttes til Frp ville jeg blitt svært bekymret, Deph hadde ikke vært nedpå, Gjest hadde vært i fistel, og selv Honkey ville vel ha løftet litt på et øyenbryn, muligens? Det ville i alle fall vært stor grunn til bekymring og vi ville vel alle vært enig om at her måtte det ryddes opp og man burde finne årsaken til dette. Eller?
    Når det sammen gjelder andre grupper er ikke viljen til å se på grunner og konsekvenser like mye til stede, tvert i mot, hvor blir det av de viktige konsekvensutredningene da?

Jeg har ikke sagt at jeg velger Frp ene og alene på grunn av hets fra tusseladder, jeg bare sier at om man er i tvil så kan det være det som får en til å ta den endelige avgjørelsen. Det er ikke Frp sin politikk som egentlig drar så veldig, det er de andres politikk som tvinger en. Jeg kan ikke med samvittigheten i behold stemme på AP, SV, SP, V, KRF eller H. De utelukker seg selv med politikken sin, da står man igjen med Frp. Det er ting der jeg ikke liker, men totalt sett kan jeg ikke se at jeg har noe valg, konsekvensutredning eller ei. Merkelig nok er det “rasistene” i Frp som sterkest går inn for å hjelpe de mest undertrykte i landet vårt i dag, hvordan stemmer dette med den virkelighetsoppfatningen man tror man har av dette partiet?

Hadde jeg vært redd for å bli stigmatisert så hadde jeg vel ikke akkurat sagt at jeg vil stemme Frp ved neste valg. Jeg bryr meg lite om hva andre måtte mene om meg, jeg registrerer bare hvilket nivå de legger seg på og synes det er lavmål og frastøtende.

Professor Deph sitter på sin høye hest og rakker ned på de kunnskapsløse. Du kan jo fortelle hvilken kunnskap du sitter inne med selv da, siden du føler så sterkt for å kalle andre mennesker for kunnskapsløse. Hva har du for kunnskap som har gått oss andre hus forbi?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    OMF skrev:
    Det er jo sant...meningsmålingene tyder jo på at det er mange som ikke skjønner noen ting...

Jeg tror du kan få bra oppslutning om du heller legger frem saker om personlig skattesnusk og stønadsvindel i millionklassen slik som Tønne og Rød Larsen saken...

Mvh
    OMF
    Synes det er mere intressant når hele Fr.p sin stortingsgruppe skjuler dette snusket. Vitner om en tvilsom lagånd. Det blir Fr.p-politikk i praksis på den måten. Men forstår de det i stortingsgruppa?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Komponenten skrev:
    Professor Deph sitter på sin høye hest og rakker ned på de kunnskapsløse. Du kan jo fortelle hvilken kunnskap du sitter inne med selv da, siden du føler så sterkt for å kalle andre mennesker for kunnskapsløse. Hva har du for kunnskap som har gått oss andre hus forbi?
    Jeg prøver ikke å fortelle mennesker hva de skal stemme på, det må de finne ut av selv. Om man stemmer SV, AP, SP, KrF, H, V, Miljøpartiet De Grønne, eller By- og Bygdelista fra Sogn og Fjordane så er det masse å velge mellom. Vi har bare et litt motsatt utgangspunkt her, du finner ikke noe du liker med alle de andre partiene, jeg finner ikke noe sympatisk med FrP. Jeg gjør meg jo også noen taker om hvorfor du nå kommer ut av skapet som Frper, men siden diskusjonen ikke bør tippe for mye over på det personlige plan så lar jeg være å kommentere slikt. Hvis du føler de truffet av mine generaliseringer så er ikke det jeg kan gjøre noe med. Men jeg ser ingen grunn til å ikke skulle kommentere politiske partier og dem som representerer dem offentlig.

At jeg ikke liker Vikingarna og Sputnik vil heller ikke si at jeg hevder å kunne spille bedre musikk enn dem. Jeg anbefaler likevel folk å høre på noe annet.. alt annet egentlig. Men for dem som insisterer likevel kan jeg bare håpe og be om at de gjør det en annen plass enn der jeg befinner meg.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Forskjellen på deg og meg er at mens jeg ikke ønsker å stemme på de nevnte partiene så betyr ikke det at jeg mener at de som gjør det er plaget av: kunnskapsløshet, naivitet, grådighet, religøse forestillinger, fremmedfrykt, egoisme, hevnlyst, nidkjærhet, misunnelse, mangelfult utviklede sjelsevner, frykt, sinne osv. og jeg stempler dem ikke av den grunn, for det kan være mange grunner til å stemme som man gjør. Jeg har stemt på forskjellige partier opp igjennom årene basert på hva jeg har ment har vært de viktigste sakene, jeg har vært innom bla. SV, V og SP men nå finner jeg ikke lenger noen god grunn til å velge dem. Det betyr ikke at jeg ikke finner noe jeg liker ved dem, eller at jeg liker alt ved Frp, men de sakene jeg nå mener betyr mest svikter de andre partiene på, derfor kan jeg ikke lenger stemme dem. Og dette synet ser det ut til at jeg deler med omtrent hver tredje nordmann, kanskje de andre snart våkner og ser hvor skoen trykker for folk flest?

Jeg føler meg ikke truffet av dine generaliseringer, jeg synes bare de er lavmål og sier mest om deg selv.

S

Slubbert

Gjest
    Det er mye tiltalende med FrP, hovedproblemene er innvandrings- og forsvarspolitikken.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.366
    Torget vurderinger
    1
    Det forkommer litt personkarakteristikker i denne tråden som jfr. regel 1 i Hifisentralens regelverk, samt god debattopptreden og netetikette ikke er OK.

Slubbert bringer diskusjonen tilbake til saklige former igjen i sitt siste innlegg.

bjornh, moderator

S

Slubbert

Gjest
    OMF skrev:
    Det er vel en og annen Ap mann som tråkker i salaten som blir bøtelagt for medvirkning til korrupsjon...

http://e24.no/lov-og-rett/article2516453.ece
    Når AP og dets fotsoldater står bak så er det greit. De gjennomsyrer alle offentlige institusjoner etter to generasjoner med uhemmet nepotisme, uvirksomme arbeidsplasser de selv har opprettet for hverandre, så da skulle det bare mangle om de ikke også forsynte seg litt ekstra av skattekisten. Sosialister har som kjent ingen respekt for andres eiendom i utgangspunktet, så dette går nok ubemerket hen der i gården.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.366
    Torget vurderinger
    1
    Alle partier har nok medlemmer som har mer eller mindre svin på skogen. Det er neppe en egenskap ved spesifikke partier.

Mvh. Bjørn

G

Gjestemedlem

Gjest
    For ikke å skape et inntrykk av at jeg er overdrevent negativ til FrP og deres fans, så skal jeg bidra litt positivt her også. Siden FrP nå drømmer om å danne regjering så har jeg her hjulpet dem med den ellers så problematiske regjeringskabalen. Dette burde vel være noe i nærheten av en optimal frpregjering:

Statsminister - Siv Jensen
    Finansminister - Raymond Kvisvik
    utenriksminister - Carl I. Hagen
    Forsvarsminister - Chuck Norris
    Sports og kulturminister - Christer Sjögren
    Grensevernsminister - Stutum
    Kristendomsminister - Jarle Sæle
    Miljøvernminister - departement nedlagt
    Undervisningsminister - en eller annen fra Finland som er villig til å ta jobben
    Olje og energiminister - John Fredriksen
    Kommunal og sentraliseringsminister - stillingen settes ut på anbud til høysbydende
    Næringsminister - Tommy Sharif
    Fiskeriminister - Vidar Kleppe
    Samferdselsminister - Martin Schanche
    Arbeids og ekskluderingsminster - Harald Langemyr
    Helse og minstepensjonistminister - Petter Stordalen
    Justisminister - (navnet på denne personen kommer ikke å offentliggjøres av hensyn til rikets sikkerhet)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Gjestemedlem skrev:
    Undervisningsminister - en eller annen fra Finland som er villig til å ta jobben
    Kommunal og sentraliseringsminister - stillingen settes ut på anbud til høysbydende
    Justisminister - (navnet på denne personen kommer ikke å offentliggjøres av hensyn til rikets sikkerhet)
    Selvsagt flere ukurante navn her, men jeg er nokså sikker på at disse folka hadde gjort en noe bedre jobb en Stolt&Co. Skal naturligvis ikke mye til.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.434
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Gjestemedlem skrev:
    For ikke å skape et inntrykk av at jeg er overdrevent negativ til FrP og deres fans, så skal jeg bidra litt positivt her også. Siden FrP nå drømmer om å danne regjering så har jeg her hjulpet dem med den ellers så problematiske regjeringskabalen. Dette burde vel være noe i nærheten av en optimal frpregjering:

Jaja du kan spøke.
    Se litt på de personene som idag innehar verv i regjeringen, jeg tror ærlig talt ikke at du, jeg, Peter Stordalen eller Martin Schance hadde gjort noen dårligere jobb, nærmere tvert imot. De som sitter der idag har mistet all sin politiske glød og ideologi og blitt "super" (used loosely...) byråkrater.
    jeg er hellig overbevist om at deres egen karriere og ettermele er er langt mer i fokus enn Norge og det Norske folk.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    Det er forskjell på. Når en av dagens politikere blir tatt for snusk, så går vedkommende av i unåde og med støtte fra en temmelig indignert statsminister.

Når Fr.p sin stortingsgruppe blir tatt for snusk så blånekter de, -og fortsetter å hakke løs på andre politikere og innbyggere i dette landet.

Det sier noe om frekkheten i Fr.p!

Mend det er ingenting som haster. Hvis vi får denne oppvasken med stortingsgruppa i løpet av neste vår, så vil nok det være en fin forberedelse til neste valg. ;D

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.620
    Torget vurderinger
    4
    Nåja, Haga la vel ikke alle kortene på bordet med en gang?

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Gjest, piss og fly! Når de rødes politikere blir tatt i snusk så blånekter de også. I tillegg vifter de med partiboka og krever beskyttelse. Først når offentligheten har lenge nok påpekt rotet tvinges de til å gå av...fri oss fra de røde.

J

Jurassic

Gjest
    Største skandalen er det vel Fr.p velgerene som står for ;D

J

Jurassic

Gjest
    Øivind skrev:
    LydMekk skrev:
    ...fri oss fra de røde.
    Amen
    Det at Norge sitter med olje og vannkraft er nok noe vi må takke arbeiderpartiet for.

Fr.p ville jo selge oljerettighetene høystbydende når det het Anders Lange's parti.
    Tviler på at høyrekreftene hadde klart å få en ordning med hjemfallsrett dersom de hadde styrt på den tida.

Trygdesystemer og andre velferdsordninger skal vel heller ikke høyresiden ha så mye ros for.

Jeg skammer meg over at mer enn hver fjerde nordmann er en superegoist som stemmer på et såpass populistisk parti.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Kvinner som planlegger å få barn, som er gravide eller ammer bør spise mer fisk,
    gjerne flere fiskemåltider pr. uke, og ta tran daglig.
    Fiskefett inneholder fettsyrer som er med på å bygge opp hjernevevet og ryggmargen hos fosteret.

Ø

Øivind

Gjest
    "Super egoistene" får oljen opp på land, noe alle velgerne til AP/SV aldri ville fått til på egen hånd.

J

Jurassic

Gjest
    Øivind skrev:
    "Super egoistene" får oljen opp på land, noe alle velgerne til AP/SV aldri ville fått til på egen hånd.
    Uten AP hadde det ikke vært sikkert at oljen hadde kommet nordmenn til gode men nå er det en meget god skattemodell som kommer landets innbyggere til gode.

Forøvrig lurer jeg på hvilke "super egoister" som får oljen på land?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    Øivind kjenner nok ikke til Statoil, og dette selskapets rolle i det norske oljeeventyret. Hadde det vært opp til Fr.p ville det vært som i Venezuela, der rikdommene kun tilfalt selskapene i bransjen.

Ø

Øivind

Gjest
    Jurassic skrev:
    De som er motivert av å tjene penger.
    De som gjør sine handlinger for egen vinning.

@Guest: Nei det gjør jeg ikke, ble litt OT dette.

J

Jurassic

Gjest
    Øivind skrev:
    Jurassic skrev:
    De som er motivert av å tjene penger.
    De som gjør sine handlinger for egen vinning.

@Guest: Nei det gjør jeg ikke, ble litt OT dette.
    Den som gjør handlinger for egen vinning er i Norges tilfelle staten.

I f. eks Venezuela som Gjest nevnte så var det før sosialismen kun de utenlandske selskapene som tjente penger mens landets innbyggere stod ribbet igjen. Og Venezuela er ikke noe unikt tilfelle.

S

Slubbert

Gjest
    Det er litt morsomt at blåøyde sosialister tror at mennesker i maktposisjoner i staten har andre motiver og et annet tankesett enn de i maktposisjoner i store selskaper. Folk er folk, makt korrumperer og det å slå sammen merkantil makt og lovmakt er døden. Sosialisme er den farligste og mest nedrige ideologi mennesket har tenkt opp i løpet av sin noen tusen år lange historie på planeten. Glem kristendom, glem fundamentalistisk islamisme, glem nazisme; sosialismen har ført til mer død, mer lidelse og mer terror enn alle disse tilsammen, den har rasert alt hvor enn den har blitt implementert slik det forkynnes og den er mer etisk råtten enn noe annet.

Ø

Øivind

Gjest
    De er svært så stolte over å ha funnet den absolutt korteste vei til helvete på jordogså 8):

Arbeid etter evne.
    Lønn etter behov.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    Fint at noen har sett lyset i høyreideologenes tåkeverden. Vi andre får forholde oss til realitetene.

J

Jurassic

Gjest
    Skal vi diskutere logiske brister er det så absolutt en logisk brist at de som har minst stemmer Fr.P

Sikkert enklere å ha en amerikansk modell med helseforsikringer osv dersom man har lite penger enn at staten ordner opp.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jurassic skrev:
    Og det er ikke så fryktelig ille å leve i Norge.
    Jeg har det ikke så ille, jeg heller. Men vi er nok unntakene som bekrefter regelen, alle andre ser ut til å ha det aldeles jævlig.  ;D

Ø

Øivind

Gjest
    Jurassic skrev:
    Skal vi diskutere logiske brister er det så absolutt en logisk brist at de som har minst stemmer Fr.P
    Jaha? Min personlige økonomi har ingenting med min stemme å gjøre. Rett og galt, er det som avgjør.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.912
    Torget vurderinger
    1
    Gjest skrev:
    Fint at noen har sett lyset i høyreideologenes tåkeverden. Vi andre får forholde oss til realitetene.
    Nå ... i norsk politikk synes jeg tåka er ganske likelig fordelt til høyre og venstre og i midten, det meste er rimelig grått og ullent.

mvh
    KJ

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    880
    Etter min mening er midten mest realistisk. Blandingsøkonomi er ikke det værste.

Ø

Øivind

Gjest
    Gjest skrev:
    Etter min mening er midten mest realistisk. Blandingsøkonomi er ikke det værste.
    Om en skulle være litt mindre kverrulant, så er det lett å være enig.

H/AP, kunne vært ok.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn