Gjest skrev:
I Fr.p er det helt stuerent med store mobilregninger. Ellingsen ser ingen grunn til å trekke seg. Han er jo fra Fr.p, og det er jo noe helt annet enn Ap. Han er dessuten jusspolitisk talsmann (!).
http://www.nrk.no/nyheter/1.6256433
Hevet over vanlig folkeskikk.
Hva sier du nå, OMF?
Det er vel ikke så mye å si til dette - utifra det oppslaget.
Regningen er stor - men ikke enorm (synes jeg - har selv 20k+ i året - og en politikers jobb er å prate med folk, det er ikke min)
Regningen er på ca 1/3 av det Khan hadde.
Han har ikke ringt teletorg
Han er ikke utestengt fra spåtjenester fordi han har ringt 800 ganger
Han har ikke ringt spåtjenester for å lure på hvordan det går med valget.
Han har ikke løyet om noe
Jeg er litt usikker på hvordan reglene er - men jeg tror de fleste vil være enig i at hvis jobben krever at du er borte fra familien - så er det ikke noe "frynsegode" å kunne ringe hjem å snakke med familien.
Så i det store og hele så synes jeg ikke dette er så galt. Hvis denne mobilregnignen er mye høyere enn de andre sine - så er det på sin plass at han gir en redegjørelse for dette. Har han god grunn - vanskelig tid i familien, mye utenlandsreiser, eventuelle andre ting - så er det greit. Viser det seg at han har har gjort noe utover reglene (teletorg, lånt bort telefonen, kjøp av tjenester osv..) så skal dette selvsagt følges opp. I så fall får vi jo håpe at han ikke vikler seg inn i ett nett av usannheter......
Synes du dette var i samme klasse som Saera gjest...?
Nå har du fått min mening som du spurte etter....hva er din...?
mvh
OMF