Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Gjest skrev:
    Nei, hva er det som er greit med det? Synes du det er greit?
    Nei, jeg synes ikke dette er greit.
    Jeg synes dette er en skandale - og at AP bør vurdere om representanten er skikket til å fortsette på tinget.

Mvh
    OMF
    Ser ikke ut som om saken er helt over med dette. Neste mann ut ser ut til å bli en FRPer... så da passet jo kommentarene godt i denne tråden likevel da:

Jagland opplyser vidare at også ein annan stortingsrepresentant for ei tid sidan fekk ei åtvaring for heilt uakseptabel bruk av mobiltelefon.

– I begge sakene er det snakk om store og heilt uakseptable beløp. Saera Khan har nå tilbakebetalt det ho skuldar Stortinget, seier Jagland.

Uavhengige kjelder opplyser til Bergens Tidende at det gjeld ein representant i Frp.

Skal vi være like hard mot denne representanten også OMF? Eller skal vi lete etter bortforklariger denne gangen... ::)

Blir morro å følge med her...

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.427
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjestemedlem skrev:
    Skal vi være like hard mot denne representanten også OMF? Eller skal vi lete etter bortforklariger denne gangen... ::)
    Vi får se....man skal vel dømme folk etter sak ikke etter parti.....

Mvh
    OMF

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    I Fr.p er det helt stuerent med store mobilregninger. Ellingsen ser ingen grunn til å trekke seg. Han er jo fra Fr.p, og det er jo noe helt annet enn Ap. Han er dessuten jusspolitisk talsmann (!).

http://www.nrk.no/nyheter/1.6256433

Hevet over vanlig folkeskikk.

Hva sier du nå, OMF?

S

Slubbert

Gjest
    Det ikke stuerene med tilfellet Kahn var vel først og fremst at hun løy og løy om de faktiske forhold. Mange vil nok også anse det som foruroligende at et besluttende medlem i lovgivende forsamling støtter seg til spåkoner.

T

Tølper

Gjest
    Slubbert skrev:
    Det ikke stuerene med tilfellet Kahn var vel først og fremst at hun løy og løy om de faktiske forhold. Mange vil nok også anse det som foruroligende at et besluttende medlem i lovgivende forsamling støtter seg til spåkoner.
    Vi har et Ayn Rand -parti, langt mer foruroligende. Vel, du mener kiosklitteraturen hennes er moralfilosofi, så jeg bjeffer vel opp feil tre.

Mvh

P.S. Det betyr ikke at jeg støtter Saera Khans telefonbruk. Greit å presisere ovenfor deg.

S

Slubbert

Gjest
    Jeg synes Ayn Rand er relativt éndimensjonal selv om mange poenger isolert sett er gode, men uansett hvor enig eller uenig man er i dens innhold så er objektivisme en moralfilosofi. "Ayn Rand - parti", - mener du DLF? FrP er et neokonservativt "big government"-parti, ikke mye Randsk over den gjengen.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.427
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:
    I Fr.p er det helt stuerent med store mobilregninger. Ellingsen ser ingen grunn til å trekke seg. Han er jo fra Fr.p, og det er jo noe helt annet enn Ap. Han er dessuten jusspolitisk talsmann (!).

http://www.nrk.no/nyheter/1.6256433

Hevet over vanlig folkeskikk.

Hva sier du nå, OMF?
    Det er vel ikke så mye å si til dette - utifra det oppslaget.

Regningen er stor - men ikke enorm (synes jeg - har selv 20k+ i året - og en politikers jobb er å prate med folk, det er ikke min)
    Regningen er på ca 1/3 av det Khan hadde.
    Han har ikke ringt teletorg
    Han er ikke utestengt fra spåtjenester fordi han har ringt 800 ganger
    Han har ikke ringt spåtjenester for å lure på hvordan det går med valget.
    Han har ikke løyet om noe

Jeg er litt usikker på hvordan reglene er - men jeg tror de fleste vil være enig i at hvis jobben krever at du er borte fra familien - så er det ikke noe "frynsegode" å kunne ringe hjem å snakke med familien.

Så i det store og hele så synes jeg ikke dette er så galt. Hvis denne mobilregnignen er mye høyere enn de andre sine - så er det på sin plass at han gir en redegjørelse for dette. Har han god grunn - vanskelig tid i familien, mye utenlandsreiser, eventuelle andre ting - så er det greit. Viser det seg at han har har gjort noe utover reglene (teletorg, lånt bort telefonen, kjøp av tjenester osv..) så skal dette selvsagt følges opp. I så fall får vi jo håpe at han ikke vikler seg inn i ett nett av usannheter......

Synes du dette var i samme klasse som Saera gjest...?

Nå har du fått min mening som du spurte etter....hva er din...?

mvh
    OMF

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    OMF: Han har ikke løyet om noe, men så har han ikke sagt stort heller. Han har nok lagt merke til hva som skjedde når Khan var åpen om sine telefoner.

Jeg synes du modererte kritikken din nå. Det ble veldig formildende med politikere og telefonbruk. 50000 i året er 12500 i kvartalet. Langt unna mitt nivå iallefall.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjest skrev:
    Langt unna mitt nivå iallefall.
    Hvis det er ditt forbruk som skal være den moralske grensen, ja da er det mange som sliter.

Mine mobilregninger ligger rundt 20-25k pr år, så at en politiker har det dobbelte finner jeg ikke urimelig.
    Vi har selgere her på jobben som ringer for det dobbelte og vel så det.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Gitt at Ellingsen ikke forteller bløffhistorier er det INGENTING som så langt peker på at han bør trekke seg.
    Storm i vannglass, VG har ferten av mer blod.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    I dag har jeg vært enig med både Tølper og Honkytonk. Det blir nok en øl etter arbeidstid i dag. ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    58000 kroner på tre kvartal. 19300 pr kvartal. Ufattelig. Sitter han konstant og skravler i en mobil? Kan ikke gjøre mye "nytte" for seg da, men det er kanskje best slik. De merker vel ikke det i Fr.p. Juridiskpolitisk talsmann i Fr.p betyr vel enkle oppgaver - han vet hvordan han skal stemme - minst mulig lovverk for "lov og orden"-partiet.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Gjest skrev:
    58000 kroner på tre kvartal. 19300 pr kvartal. Ufattelig. Sitter han konstant og skravler i en mobil? Kan ikke gjøre mye nytte for seg da, men det er kanskje best.
    Forstår du ingenting? Han er med i et forskningsprosjekt på korrelasjon mellom mobilbruk og tumorer i hjernen. :)
    Han bruker mobilen ca 4 ganger mer enn undertegnede, men det er ikke min jobb å avgjøre om det er ok. Har man en årsak, så er det ett fett hva du og jeg mener. Men bløffer han (også), bør han vel tenke litt nye tanker, kanskje...

Honkey

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Ja, det var oppklarende. Jeg har lest om denne forskingen. Så det var han det, -ja det kunne jeg vel gjettet...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Var ikke helt samme schwungen over denne saken. :-\

Høye telefonregningerregninger på statens bekstning i seg selv er i beste fall litt tvilsomt, men med mindre det kommer ramlende noe morro ut av telefonregningen er det vel ikke så mye å styre med. Stortinget får håndtere regelverket sitt slik de ser hensiktsmessig.

Han greide nå likevel å få hovedoppslaget på vg.no i dag .. men det skal jo ikke så mye til.

Jaja, vi får se om det kommer noe mer stortingssladder dettende de neste dagene.

S

Slubbert

Gjest
    Hvis det ikke fremkommer noe nytt og oppsiktsvekkende så er det bare haterne som kommer til å bry seg.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Flott! Og for n`te gang.Jeg blir ikke overrasket over disse Fr.p-erene lenger.

:)

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    Hvis butikken for eks. stengte kl 2000 på kvelden og ølsalget hadde samme "stengetid", så er det helt på sin plass at han fikk det han skulle ha, øl inkludert. Har man først kommet seg innenfor dørene før åtte, så har man rett til å handle, selv om kandelen de fakto skjedde 5 minutter etter åtte, eller noe sånt.

Var selv innom polet en lørdag, betalte vel i kasse noen minutter etter kl 1500, og stengetid var 1500. Ikke noe problem idet hele tatt. Vi er da folk, sa betjeningen.....

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    realist skrev:
    Var selv innom polet en lørdag, betalte vel i kasse noen minutter etter kl 1500, og stengetid var 1500. Ikke noe problem idet hele tatt. Vi er da folk, sa betjeningen.....
    Jøss, og du er ikke medlem i Frp en gang?

Gjest!!!!!!! hjelp.

;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    realist skrev:
    Hvis butikken for eks. stengte kl 2000 på kvelden og ølsalget hadde samme "stengetid", så er det helt på sin plass at han fikk det han skulle ha, øl inkludert. Har man først kommet seg innenfor dørene før åtte, så har man rett til å handle, selv om kandelen de fakto skjedde 5 minutter etter åtte, eller noe sånt.

Reglene er slik at man må ha betalt ølen før klokken slår, uavhengig om butikken er åpen etter dette. Reglene og tidsbegrensingnene på ølsalget er heøt på trynet, men det er alikevel ikke rett fremgangsmetode å true personalet til å utlevere alkohol i strid med reglene selv om man er irritert over at man er for sent ute og man skal på fest.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878

http://www.abcnyheter.no/

Fra artkkelen:

"På grunn av finanskrisa i USA vil alle sosialister benytte anledningen til å vise hvor elendig og skadelig liberalismen er. Men i USA opererer man med noen sosialistiske verktøy som vi i Norge aldri ville brukt, erklærte han."

Hva er det han snakker om nå da?

S

Slubbert

Gjest
    Nå kan iallefall ingen lenger påstå at FrP er liberalistisk. Mine kondolanser til Wara og Skjervengen, siste rest av deres virke i partiet er lagt dødt.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    Gjestemedlem skrev:
    realist skrev:

Reglene er slik at man må ha betalt ølen før klokken slår, uavhengig om butikken er åpen etter dette. Reglene og tidsbegrensingnene på ølsalget er heøt på trynet, men det er alikevel ikke rett fremgangsmetode å true personalet til å utlevere alkohol i strid med reglene selv om man er irritert over at man er for sent ute og man skal på fest.
    Polet stenger altså på slaget 3 på en lørdag, vet faktisk ikke om noen som har blitt nektet å handle når man først har kommet innom dørene, har man kommet inn , så har man kommet inn, det er det som er avgjørende, ikke en pedantisk forestilling om at ingen beveger seg forbi kassa med varer etter "stengetid", hvorfor skulle ikke samme regler gjelde for øl, tar forbehold om at stengetiden er den samme for butikken som sådan og ølsalget, man måtte i tilfelle stenge dørene 5 minutter før offisiell stengetid hvis en slik rigorøs regel er gjeldende. I praksis er det smidighet som gjelder, iallefall på polet. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    realist skrev:
    Polet stenger altså på slaget 3 på en lørdag, vet faktisk ikke om noen som har blitt nektet å handle når man først har kommet innom dørene, har man kommet inn , så har man kommet inn, det er det som er avgjørende, ikke en pedantisk forestilling om at ingen beveger seg forbi kassa med varer etter "stengetid", hvorfor skulle ikke samme regler gjelde for øl, tar forbehold om at stengetiden er den samme for butikken som sådan og ølsalget, man måtte i tilfelle stenge dørene 5 minutter før offisiell stengetid hvis en slik rigorøs regel er gjeldende. I praksis er det smidighet som gjelder, iallefall på polet. ;)
    Polet vil aldri kunne miste sin bevilgning. De er jo hjørnesteinen i hele alkoholpolitikken. Det er derfor mer rom for skjønn der enn det er i butikker.

Butikker må ha bevilgning for å selge øl. Og bryter de vilkårene kan de miste sin bevilgning. Da spiller det liten rolle om det er 2 minutter eller 2 timer etter klokken er slagen. Så lenge våre politikere har bestemt at det skal være slik og har utformet regelverk for håndtering av dette .. så er det så firkantet som det kan få blitt. Norge er et firkantet land når det kommer til slikt. Vi gir til og med støtte til avholdsjugend som driver å prøver å lure butikkene til å bryte regelverket slik at de kan anmelde dem og frata dem bevingningen sin.

At det kun skal være lov å selge øl i noen tidsavgrensede deler av døgnet er jo i seg selv trist og dumt, men det er bare noe vi må forholde oss til.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    Interessant det du sier der.... Så mye for likhet for loven.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    Så lenge at det de facto ikke er innført særlige skatteregler for frp-sympatisører, så blir denne annonsen bare tull. Skal liksom frp-sympatisørene betale både skatt som oss andre OG ha dyrere biletter bare for at de er frp-sympatisører? ::)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    realist skrev:
    Så lenge at det de facto ikke er innført særlige skatteregler for frp-sympatisører, så blir denne annonsen bare tull. Skal liksom frp-sympatisørene betale både skatt som oss andre OG ha dyrere biletter bare for at de er frp-sympatisører? ::)
    Ja selvsagt. Frp sympatisører er jo helt forkastelige mennesker. De burde egentlig få indratt sin formue til inntekt for Staten. Hvis man på denne måten kan få dem til å avsverge sin politiske overbevisning vil jo verden bli et så godt sted å leve i.

Slik behandling av "anderledes" mennesker har jo i gjennom tidene blitt forsøkt med vekslende hell. Sist var det vel nazistene vs. Jødene. Helt uten sammenligning forøvrig. Men kanskje burde alle FRP sympatisører bli pålagt å gå med et gult FRP-eple symbol påsydd yttertøyet slik at man kunne se hvem de er og la dem få oppleve den forakten fra det "rett troende" samfunnet som de "fortjener"?

( Nå blir det vel "bråk og rabalder" her. ;) Tølper, pass på blodtrykket. ;D )

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Dette handler nok om folk fra kultursektoren som er lei av fr.p, og deres evinnelige snakk om ikke å støtte kultur. Prisen er nok laget for å vise et utfall av fr.p`s egen politikk: betydelig dyrer billetter på kulturelle arrangement.

S

Slubbert

Gjest
    De skyter seg litt i foten ved å fremheve at statssubsidiene er kr. 1.369,- pr. billett, betalingen er forøvrig allrede gjort over skatteseddelen.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    295
    Slubbert skrev:
    De skyter seg litt i foten ved å fremheve at statssubsidiene er kr. 1.369,- pr. billett, betalingen er forøvrig allrede gjort over skatteseddelen.
    Det var mitt poeng også, hvis frpère har bare halv skatt i forhold til oss andre fordi de blant annet ikke vil være med på å finansiere slike ting, da gir det vel litt mening allikevel. Med den stive prisen for frpere så kan de da velge å IKKE gå på kulturarrangementer, og få både i pose og sekk.... ;D

Så har vi pasifistene som ikke trenger noe forsvar, hvis de allikevel skulle trenge det, så er det vel bare å bla opp den dagen russerne kommer....litt sent, kanksje ;D

Denne historien kan vel gjøres uendelig, det finnes mange slags folk med alle slags særinteresser/fordommer........

S

Slubbert

Gjest
    Jeg vil ikke betale for noe forsvar. Den dagen "russerne kommer" er jeg forhåpentligvis allerede utflyttet, hvis ikke stikker jeg hals over hode før de rekker å innta Finnmark.

Selvsagt er det greit om man ble avkrevd kr. 1.629,- for billettene, hvis man da slapp å betale for dem én gang til over skatteseddelen. Det kalles å la folk gjøre som de vil, istedet for å påtvinge gjennom staten.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.427
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Man skal vel egentlig være forsiktig med å dømme noen for utseende, men akkurat i dette tilfellet tror jeg ikke jeg lar tvilen komme han til gode.......

Bra de rydder opp - han har ikke noe i kommunstyret eller partiet å gjøre.....

Rart at ikke gjest har plukket opp denne saken før.....dette har jo pågått lenge....

Mvh
    OMF

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Har begrenset med surfetid. Bra vi har Deph som support.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn