Joda, mye rot i det huset, så litt rengjøring trengs nå og da, gjerne med Plumbo. Men det er da de som har plassert ham der han er i dag da, med viten og vilje. Om man skal tilskrive det dårlig dømmekraft eller ren uflaks kan vel diskuteres. Men enn så lenge er han fremdeles en representant for frp og deres velgerene, selv om ledelsen ikke helt har tiltro til ham lenger. :-\ Tvilsomme karakterer kan dukke opp i alle partier, så isolert sett er det vel ingen stor greie. Men Partiet har i allefall sin 'fair share', og vel så det, av fargerike personligheter.Spiralis skrev:Men legg dog merke til at det er FRP som rydder opp i eget hus i dette tilfellet.
Bare så det er sagt: Henning Holstad er ingen nyhet. Hva han står for burde vært oppdaget av nominasjonsmøte etter nominasjonsmøte hos Oslo FrP.Spiralis skrev:Men legg dog merke til at det er FRP som rydder opp i eget hus i dette tilfellet.
Synes vel ikke dette er så farlig......Gjest skrev:
Landsmøtet på Bolkesjø var da den største tragedien i partiets historie. Det var et endelig farvell med liberale ideer og full omfavnelse av xenofobiske stutumbajaser og dypokonservative populister. Der kvitet de seg med dem som kunne gjort FRP til et liberalt og vennligsinnet parti. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du fremhever dette som det forige positive som har skjedd i FrP, det var jo her forfallet startet.Slubbert skrev:??? Det der har ingenting med "skandale" å gjøre; det fremstår som det mest positive utspillet fra den kanten siden landsmøtet på Bolkesjø.
Dårlig formulert, jeg mente det mest positive fra den kanten siden før landsmøtet på Bolkesjø.Gjestemedlem skrev:Landsmøtet på Bolkesjø var da den største tragedien i partiets historie. Det var et endelig farvell med liberale ideer og full omfavnelse av xenofobiske stutumbajaser og dypokonservative populister. Der kvitet de seg med dem som kunne gjort FRP til et liberalt og vennligsinnet parti. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du fremhever dette som det forige positive som har skjedd i FrP, det var jo her forfallet startet.Slubbert skrev:??? Det der har ingenting med "skandale" å gjøre; det fremstår som det mest positive utspillet fra den kanten siden landsmøtet på Bolkesjø.
Da er vi mer på linje ja.Slubbert skrev:Dårlig formulert, jeg mente det mest positive fra den kanten siden før landsmøtet på Bolkesjø.
Slår man til på slikt er man enten så dum at man burde hatt hjelpeverge eller så dum at man burde hatt hjelpeverge!Gjest skrev:I dag fikk jeg atter et tilbud om lån fra Citibank. 22% eff rente!
Slikt bør bare forbys. Mange kommer i trøbbel pga slike banker.
Det er selvfølgelig ingen som er så dumme at de låner penger til 22% rente, men det pussige er at disse lånehaiene lever fett. Forklar det den som vil.Spiralis skrev:Slår man til på slikt er man enten så dum at man burde hatt hjelpeverge eller så dum at man burde hatt hjelpeverge!Gjest skrev:I dag fikk jeg atter et tilbud om lån fra Citibank. 22% eff rente!
Slikt bør bare forbys. Mange kommer i trøbbel pga slike banker.
Herregud Gjest, selv du er da ikke så dum at du låner penger til 22% rente? Du er vel ikke det?
Enkelte innen finansnæringen skal være utrolig glade for at Norge ikke er et muslimsk land styrt etter Sharia. Slike tilbud kalles i Koranen for åger og det er forbudt. Ser for meg banksjefer bli offentlig pisket for "normal" bankdrift. Hadde vært noe det. ;D
Hvor er dine "åpne og demokratiske" rødgrønne venner når det er snakk om samtalene mellom DNB og statsministerens kontor?Gjest skrev:Ikke nok med at Fr.p holder skattesnyteriet sitt hemmelig, her er mer:
http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article860568.ece
Åpne og liberale Fr.p?!?
Gjest skrev:Trodde at det å være liberal betydde åpen og inkluderende jeg. Det er jo det dere skriver hele tiden.
Om AP eller SV opptrer som stalinister, ja så er det jo bare slik sosialister er...eller?
Jeg skrev nettopp at jeg ikke er villig til å forsvare alt som "mine" politikere finner på. Det har jeg til felles med de fleste her i landet (som ikke er politiker selv).Spiralis skrev:Gjest skrev:Trodde at det å være liberal betydde åpen og inkluderende jeg. Det er jo det dere skriver hele tiden.
Om AP eller SV opptrer som stalinister, ja så er det jo bare slik sosialister er...eller?
Fin analyse av AP og SV der. ;D Men jeg må jo bare være uenig med deg jeg da! Det er personavhengig og jeg er overbevist om at det finnes mange velgere som sogner til AP eller SV som er dypt uenig i det regjeringstoppene driver med. På samme måte som jeg ( Høyremann ) er dypt uenig med FRP i deres hemmelighold. Hvorvidt det FRP har gjort i skattesaken er i strid med regelverket er så sin sak. Det som kunne vært interessant å diskutere er hvilke argumenter FRP bruker for å rettferdiggjøre det de har gjort. Og for å kunne få en konstruktiv debatt på dette må vi jo vite hva det dreier seg om.
I motsetning til deg er jeg ikke interessert i å på død og pine "forsvare" "min side" uansett hva de gjør. Et politisk parti skal ikke forvente lojalitet fra sine velgere, det er tvert i mot velgerne som må ha lov til å forvente lojalitet fra partiet de stemmer på! Der finner du det prinsippielle skillet mellom meg og den jevne sosialist.
Du var ikke så indignert når Hagasaken raste. ;Doddgeir skrev:Jeg har bare ett spørsmål til Dagbladet / Eros:
Har dere virkelig leid fly for å ta bilde av den stranden?
Edit: Ser nå at det er Budstikka som har gjort det. Hjelpe og trøste
Les først, spør etterpå.oddgeir skrev:Jeg har bare ett spørsmål til Dagbladet / Eros:
Jeg er ikke indignert i det hele tatt. La de som bryter loven få svi. Det var bruken av ressurser i en presset mediaverden jeg reagerte på. Å leie fly for å ta bilde av en platting er i grenseland etter min mening. ;DPink_Panther skrev:Du var ikke så indignert når Hagasaken raste. ;Doddgeir skrev:Jeg har bare ett spørsmål til Dagbladet / Eros:
Stå på, Dagbladet. Det er sikkert mer grums å hente her.
På den flyturen fra Kjeller til Bærum og tilbake kan en få med seg mange andre områder som er av interesse å ha til bildearkiv. Sånn sett trenger ikke 5000.- i helikopterleie være store pengene. F.eks Operaen/Bjørvika. Et relativt ferskt bilde av området vil koste ca 1500-2000.- i innkjøp. Bare for å sette pengebruken litt i perspektiv. En flytur for en platting alene vil nok ikke forsvare bruken nei.oddgeir skrev:Jeg er ikke indignert i det hele tatt. La de som bryter loven få svi. Det var bruken av ressurser i en presset mediaverden jeg reagerte på. Å leie fly for å ta bilde av en platting er i grenseland etter min mening. ;DPink_Panther skrev:Du var ikke så indignert når Hagasaken raste. ;Doddgeir skrev:Jeg har bare ett spørsmål til Dagbladet / Eros:
Enig. Takk for oppklaringen.ErosLoveking skrev:På den flyturen fra Kjeller til Bærum og tilbake kan en få med seg mange andre områder som er av interesse å ha til bildearkiv. Sånn sett trenger ikke 5000.- i helikopterleie være store pengene. F.eks Operaen/Bjørvika. Et relativt ferskt bilde av området vil koste ca 1500-2000.- i innkjøp. Bare for å sette pengebruken litt i perspektiv. En flytur for en platting alene vil nok ikke forsvare bruken nei.oddgeir skrev:Jeg er ikke indignert i det hele tatt. La de som bryter loven få svi. Det var bruken av ressurser i en presset mediaverden jeg reagerte på. Å leie fly for å ta bilde av en platting er i grenseland etter min mening. ;DPink_Panther skrev:Du var ikke så indignert når Hagasaken raste. ;Doddgeir skrev:Jeg har bare ett spørsmål til Dagbladet / Eros:
Og du har fortsatt ikke fått med deg årsakene til finanskrisen?Gjest skrev:Bare Slubbert kan reagere med slik veslevoksen indignert retorikk og fjerne begreper som bare Ayn Rand-fans gidder bruke. Nå er Ayn Rand gått over i historien som Greenspans mislykkede guru.
Finn deg en ny religion!