Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Men legg dog merke til at det er FRP som rydder opp i eget hus i dette tilfellet. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Spiralis skrev:
    Men legg dog merke til at det er FRP som rydder opp i eget hus i dette tilfellet. ;)
    Joda, mye rot i det huset, så litt rengjøring trengs nå og da, gjerne med Plumbo. Men det er da de som har plassert ham der han er i dag da, med viten og vilje. Om man skal tilskrive det dårlig dømmekraft eller ren uflaks kan vel diskuteres. Men enn så lenge er han fremdeles en representant for frp og deres velgerene, selv om ledelsen ikke helt har tiltro til ham lenger. :-\ Tvilsomme karakterer kan dukke opp i alle partier, så isolert sett er det vel ingen stor greie. Men Partiet har i allefall sin 'fair share', og vel så det, av fargerike personligheter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Spiralis skrev:
    Bare så det er sagt: Henning Holstad er ingen nyhet. Hva han står for burde vært oppdaget av nominasjonsmøte etter nominasjonsmøte hos Oslo FrP.

S

Slubbert

Gjest
    ??? Det der har ingenting med "skandale" å gjøre; det fremstår som det mest positive utspillet fra den kanten siden landsmøtet på Bolkesjø.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:
    Synes vel ikke dette er så farlig......
    «Regulering fra myndighetene burde i prinsippet være overflødig i en fri økonomi, siden konkurranse og innovasjon ville hindret monopoldannelse.»

og videre.....
    Derimot er det viktig å ha kontrollfunksjoner

Vi hadde jo ganske mye regulering av finansmarkedet på 70 tallet....er vel ikke sikker på at det er veien å gå....

Litt trist at du må resirkulere skandalene dine gjest....en kjapp titt på forsiden til Nettavisen nå...
    http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article2322557.ece
    http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article2322795.ece

Også er det jo masse stoff om rollesammenblanding og uprofesjonell oppførsel i ly av finanskrisen....

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slubbert skrev:
    ??? Det der har ingenting med "skandale" å gjøre; det fremstår som det mest positive utspillet fra den kanten siden landsmøtet på Bolkesjø.
    Landsmøtet på Bolkesjø var da den største tragedien i partiets historie. Det var et endelig farvell med liberale ideer og full omfavnelse av xenofobiske stutumbajaser og dypokonservative populister. Der kvitet de seg med dem som kunne gjort FRP til et liberalt og vennligsinnet parti. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du fremhever dette som det forige positive som har skjedd i FrP, det var jo her forfallet startet.

S

Slubbert

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Slubbert skrev:
    Landsmøtet på Bolkesjø var da den største tragedien i partiets historie. Det var et endelig farvell med liberale ideer og full omfavnelse av xenofobiske stutumbajaser og dypokonservative populister. Der kvitet de seg med dem som kunne gjort FRP til et liberalt og vennligsinnet parti. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du fremhever dette som det forige positive som har skjedd i FrP, det var jo her forfallet startet.
    Dårlig formulert, jeg mente det mest positive fra den kanten siden før landsmøtet på Bolkesjø.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Gjest!

Kunne du utdype litt hva du mener er sammenhengen mellom krisen på Island og FRP sin politikk.

Mvh
    OMF

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    Liberal politikk ovenfor finansvesenet har gjort dette (u)vesenet til gambling med folks penger. Sjekk avisene!

I dag fikk jeg atter et tilbud om lån fra Citibank. 22% eff rente! :p
    Slikt bør bare forbys. Mange kommer i trøbbel pga slike banker.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Gjest skrev:
    Slår man til på slikt er man enten så dum at man burde hatt hjelpeverge eller så dum at man burde hatt hjelpeverge!

Herregud Gjest, selv du er da ikke så dum at du låner penger til 22% rente? Du er vel ikke det?

Enkelte innen finansnæringen skal være utrolig glade for at Norge ikke er et muslimsk land styrt etter Sharia. Slike tilbud kalles i Koranen for åger og det er forbudt. Ser for meg banksjefer bli offentlig pisket for "normal" bankdrift. Hadde vært noe det. ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.735
    Spiralis skrev:
    Gjest skrev:
    Slår man til på slikt er man enten så dum at man burde hatt hjelpeverge eller så dum at man burde hatt hjelpeverge!

Herregud Gjest, selv du er da ikke så dum at du låner penger til 22% rente? Du er vel ikke det?

Enkelte innen finansnæringen skal være utrolig glade for at Norge ikke er et muslimsk land styrt etter Sharia. Slike tilbud kalles i Koranen for åger og det er forbudt. Ser for meg banksjefer bli offentlig pisket for "normal" bankdrift. Hadde vært noe det. ;D
    Det er selvfølgelig ingen som er så dumme at de låner penger til 22% rente, men det pussige er at disse lånehaiene lever fett. Forklar det den som vil.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Pinky du beskriver dem akkurat som det de er, Lånehaier. :mad: Umoralske svin er heller ikke for sterkt tror jeg. :-\

Joda de lever fett av å låne ut på slike ågervilkår til personer som faktisk enten er så dumme, eller er i en slik knipe at ingen andre vil låne dem penger, eller helst de som passer i begge beskrivelsene.

De fleste som låner på disse tilbudene er nok jævlig desperate, og de burde i en ideell verden ikke fått disse lånene. Det de trenger er ikke lån men hjelp til å få orden på økonomien. Som Overformynder jobber jeg daglig med mennesker som har kommet ut å kjøre på grunn av slike uforsvarlige lån, der långiver burde vite at dette ville gå til Hælvete!

Offentlig pisking virker av og til fristende, dessverre!

P

Parelius

Gjest
    Den største skandalen utspiller seg på NRK1 nå; terapiesamtaler mellom Høyre og FrP. Hvor langt ned skal det politiske ordskiftet komme før de skyter seg selv, og avlaster oss for forakten de innpoder i oss?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    Det var/er en fin kattekamp mellom Erna og Siw nå. Siw vet hun har tapt, det ser vi på hele fremtoningen. Fr.p er like dødt som NKP var etter murens fall. Flott!!!

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    Trodde at det å være liberal betydde åpen og inkluderende jeg. Det er jo det dere skriver hele tiden.

Om AP eller SV opptrer som stalinister, ja så er det jo bare slik sosialister er...eller?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Gjest skrev:
    Trodde at det å være liberal betydde åpen og inkluderende jeg. Det er jo det dere skriver hele tiden.

Om AP eller SV opptrer som stalinister, ja så er det jo bare slik sosialister er...eller?

Fin analyse av AP og SV der. ;D Men jeg må jo bare være uenig med deg jeg da! :p Det er personavhengig og jeg er overbevist om at det finnes mange velgere som sogner til AP eller SV som er dypt uenig i det regjeringstoppene driver med. På samme måte som jeg ( Høyremann ) er dypt uenig med FRP i deres hemmelighold. Hvorvidt det FRP har gjort i skattesaken er i strid med regelverket er så sin sak. Det som kunne vært interessant å diskutere er hvilke argumenter FRP bruker for å rettferdiggjøre det de har gjort. Og for å kunne få en konstruktiv debatt på dette må vi jo vite hva det dreier seg om.

I motsetning til deg er jeg ikke interessert i å på død og pine "forsvare" "min side" uansett hva de gjør. Et politisk parti skal ikke forvente lojalitet fra sine velgere, det er tvert i mot velgerne som må ha lov til å forvente lojalitet fra partiet de stemmer på! Der finner du det prinsippielle skillet mellom meg og den jevne sosialist.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    Spiralis skrev:
    Gjest skrev:

Fin analyse av AP og SV der. ;D Men jeg må jo bare være uenig med deg jeg da! :p Det er personavhengig og jeg er overbevist om at det finnes mange velgere som sogner til AP eller SV som er dypt uenig i det regjeringstoppene driver med. På samme måte som jeg ( Høyremann ) er dypt uenig med FRP i deres hemmelighold. Hvorvidt det FRP har gjort i skattesaken er i strid med regelverket er så sin sak. Det som kunne vært interessant å diskutere er hvilke argumenter FRP bruker for å rettferdiggjøre det de har gjort. Og for å kunne få en konstruktiv debatt på dette må vi jo vite hva det dreier seg om.

I motsetning til deg er jeg ikke interessert i å på død og pine "forsvare" "min side" uansett hva de gjør. Et politisk parti skal ikke forvente lojalitet fra sine velgere, det er tvert i mot velgerne som må ha lov til å forvente lojalitet fra partiet de stemmer på! Der finner du det prinsippielle skillet mellom meg og den jevne sosialist.
    Jeg skrev nettopp at jeg ikke er villig til å forsvare alt som "mine" politikere finner på. Det har jeg til felles med de fleste her i landet (som ikke er politiker selv).

Jeg misliker Fr.p først og fremst fordi de går fram på en luguber måte, deretter pga den fundamentalistiske markedreligionen de forkynner. Høyre er i så måte redelig nok, og det er endel vett i den leiren.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg har bare ett spørsmål til Dagbladet / Eros:

Har dere virkelig leid fly for å ta bilde av den stranden?

Edit: Ser nå at det er Budstikka som har gjort det. Hjelpe og trøste

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.735
    oddgeir skrev:

Du var ikke så indignert når Hagasaken raste. ;D
    Stå på, Dagbladet. Det er sikkert mer grums å hente her.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    oddgeir skrev:

Les først, spør etterpå. ;)

Sier ikke nei takk til en helikoptertur. Rutinen er, finnes eksisterende flyfoto å bruke? Hvis ikke, er det noe å bruke 5000.- for en times helikopterleie for en nettartikkel, og en side papiravis?

La ut linken her siden den var tilknyttet en FrP-politiker. Nå var det sakens komiske skjær som trakk på mine smilebånd, ikke politisk tilhørighet.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:

Jeg er ikke indignert i det hele tatt. La de som bryter loven få svi. Det var bruken av ressurser i en presset mediaverden jeg reagerte på. Å leie fly for å ta bilde av en platting er i grenseland etter min mening. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    oddgeir skrev:
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:

Jeg er ikke indignert i det hele tatt. La de som bryter loven få svi. Det var bruken av ressurser i en presset mediaverden jeg reagerte på. Å leie fly for å ta bilde av en platting er i grenseland etter min mening. ;D
    På den flyturen fra Kjeller til Bærum og tilbake kan en få med seg mange andre områder som er av interesse å ha til bildearkiv. Sånn sett trenger ikke 5000.- i helikopterleie være store pengene. F.eks Operaen/Bjørvika. Et relativt ferskt bilde av området vil koste ca 1500-2000.- i innkjøp. Bare for å sette pengebruken litt i perspektiv. En flytur for en platting alene vil nok ikke forsvare bruken nei. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    oddgeir skrev:
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:

På den flyturen fra Kjeller til Bærum og tilbake kan en få med seg mange andre områder som er av interesse å ha til bildearkiv. Sånn sett trenger ikke 5000.- i helikopterleie være store pengene. F.eks Operaen/Bjørvika. Et relativt ferskt bilde av området vil koste ca 1500-2000.- i innkjøp. Bare for å sette pengebruken litt i perspektiv. En flytur for en platting alene vil nok ikke forsvare bruken nei. ;)
    Enig. Takk for oppklaringen. :)

Steinkare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Antall liker
    396
    Torget vurderinger
    10
    Det var det jeg visste .At det var en "bygdetulling" som hadde vært ute med "snoppen". At folk stemmer på det partiet er meg en gåte. Høyreekstremt som det er så stemmer "vanlige" nordmenn" på det partiet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ingen skandale denne gangen. Snarere et hyggelig julebudskap til folket. Et slik periode til så er Høyre igjen dobbelt så store som FrP og Venste er forbi dem. Da kan man endelig begynne å ta den borgerlige fløyen på alvor igjen og gi sosialistene en utfordring neste valg.

Vedlegg

S

Slubbert

Gjest
    Bare i Norge kan et forslag om å fjerne et lite element i nannystatens meningsløse omnikontroll over folks liv og leve fremstilles på denne måten. :p indeed.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    Bare Slubbert kan reagere med slik veslevoksen indignert retorikk og fjerne begreper som bare Ayn Rand-fans gidder bruke. Nå er Ayn Rand gått over i historien som Greenspans mislykkede guru.

Finn deg en ny religion!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjest skrev:
    Bare Slubbert kan reagere med slik veslevoksen indignert retorikk og fjerne begreper som bare Ayn Rand-fans gidder bruke. Nå er Ayn Rand gått over i historien som Greenspans mislykkede guru.

Finn deg en ny religion!
    Og du har fortsatt ikke fått med deg årsakene til finanskrisen?
    Du som har lest metervis med økonomisk litteratur, og leser Klassekampen hver dag?

God Jul forresten. ;)

S

Slubbert

Gjest
    Bare Gjest kan fremvise en kunnskapsløshet så slående at all individualistisk frihets- og rettighetstenkning må henges på knaggen "Ayn Rand". Kunnskapsløshet kun overgått av egen arroganse.

"The problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Du er forresten ikke i posisjon til å fortelle meg noe som helst, så grav deg et hull. Om noe får jeg lyst til å prøve meg på Atlas Shrugged igjen, selv om jeg datt av første gangen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn