Slubbert skrev:
ErosLoveking skrev:
En av de mest seiglivete mytene er hvor dyrt alkohol er i Norge. Prisen på alkohol er oppskrytt, og vi har fxxx meg råd til det.
Det er mulig du fikk tilskudd av pappa da du studerte, og for tiden bare drikker XO og tyve år gammel whiskey (og
mye av det har jeg skjønt!) så avgiftene utgjør en mindre andel, men det gjelder langt fra alle. Når det kommer til livsnytelse og hygge er visst sosialistene plutselig ikke så opptatt av privilegier og klassedeling lengre, da er det greit om godene er forbeholdt de heldige. Som sagt; jeg har aldri møtt en fattig sosialist. Sykdommen gror best i øvre middelklasse ser det ut som, hvor man kan spre rundt seg med stakkarsliggjøring og nedlatenhet.
Ah, den herlige normative moralismen. Hvis man klager over bensinpriser er man "egoist", hvis man klager over barnehagepriser er man "solidarisk" - selv om alt kommer fra samme jævla kassa. Men så lenge det tjener staten...
Sosialismens eneste verktøy er skatt, bøter og fengsel.
Er ingen pappagutt hvis du er redd for det. Kommer fra det som engang kunne kalles ekte arbeiderklasse, men som nå har blitt den mer feterte middelklassen. Har stått på egne økonopmiske ben siden jeg var knappe 16 år, og bidrar med mitt til felleskapet. Ikke er jeg stor tilhenger av XO, men jeg innrømmer å sette pris på en god whisky, akkurat som den nødvendigvis koster så forbanna mye mer her til lands. Vet du ynder å kalle meg reiseonanist Slubbert, men med hånden på hjertet, kan bare komme på et land (av 12-13) jeg har vært innom dette året som jeg mener var billig i forhold til Norge, og det var Litauen, uten at jeg mener at det er direkte sammenlignbart. Går forresten ut fra av vi hele tiden har snakket utelivspriser.
Hvis jeg aner en form for misunnelse vil jeg bare si at den kler deg lite. At du også sparker til mine alkoholvaner passer også en liberaler heller dårlig.
Det opereres med literpriser på rundt 150.- her (ref. Deph). Kjenner meg ikke igjen i forhold til de gjennomsnitlige utestedene jeg vanker på i Oslo, men å bosette seg i provinsen kan ha sin pris. Uansett så står ikke overprisede fjortis-sjampisstedene for overmodne pappagutter i 20-30 årene på min besøksliste. Direkte billige buler finnes det også drøssevis av, selv om Lille-Laila dessverre er nedlagt, med en utepilspris på 26.-, så er det fortsatt mange steder å gå på for de som vil ha billig drikke. Et rimelig gjennomsnitlig utested i NYC/London/Amsterdam/Barcelona/Nice/Stockholm bare for å nevne noen steder nordmenn ynder å dra til, har et langt mer spennende og rikholdig utvalg av drikke (fortrinnsvis øl), men at det er særlig billigere, vel? Det eneste jeg kan være med på er drink/cocktailprisene som kan ha sine prisutslag i enkelte land. Om jeg drikker en halvliter til 56.- eller den mer kontinentale vanen ( som jeg skulle ønske var mer vanlig her også) med 0.25 l glass eller flaske til rundt 25.-, så ser jeg ikke helt den store økonomiske forskjellen. :
Det eneste jeg er misunnelig på er tilbudet utover dvask pils, men det har vel strengt talt lite med politikk å gjøre.
Når det gjelder åpningstider så er jeg overhodet ikke på linje med super a-mennesket, treningsnarkomane, dydsmønsteret Bøhler. Husker fortsatt den gang vi hadde lengre åpningstid i Oslo (til 0500) og det funket fint det. Heller fyllebråk og støy i sentrum, enn ut i boligområdene. De senere års økning i av vold og bråk på byen har langt mer sammensatte årsaker. Det viktigste tror jeg ligger i et langt mer egoistisk og navlebeskuende samfunn enn før, hvor følgene av ens egne gjerninger taes for lett på, eller er totalt fraværende. Det hjelper heller ikke at vi tviholder på stupfyllvanene våre i tillegg til at vi skal være "åååå så kontinentale".
Svarene på det er sikkert veldig forskjellige, og er temmelig trygg på hva de fascitsvarene fra enkelte HFS'ere er.
Dere får ha en fortsatt god Jul, drikk hva dere vil, hvor mye dere vil, men ta hensyn til de små som ikke setter like stor pris på beruselsens "gleder".