Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dyret har tydeligvis våknet på alle trådene for tiden. Sen vår som er årsaken kanskje?

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    lars_erik skrev:
    Dyret har tydeligvis våknet på alle trådene for tiden. Sen vår som er årsaken kanskje?
    Ja, denne ivindelige vinteren ser aldri ut til å slippe taket, i alle fall ikke i Trondheim. Hvis Siv og co. faktisk kommer til makten forventer jeg at de klarer å effektivisere bort store deler av vinteren - her er det sikkert mye å spare for samfunnet ;D

I tillegg forventer jeg de får utvist gatetiggerne, inkl. de med trekkspill selvsagt, fra landet en gang for alle - på det punktet er jeg helt enig med FrP!

edit: Jeg glemte å nevne fjerning av 200 kroners-grensa for import av lp-plater fra utlandet.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    For noen dager siden ble jeg revet for mye med og lot for mange av postene min få karakter av generell uthenging av Frp og personangrep mot meningsmotstandere.

Etter litt tid i tenkeboksen ser jeg at det ikke fører noe konstruktivt med seg, og at jeg heller ender opp med å støte og krenke selv, og dermed setter meg i fare for å få mot meg folk som i utgangspunktet kunne ha sansen for mine synspunkt. Det synes jeg er uverdig av meg.

De første postene mine i dagene etter at Birkedalsaken sprakk står jeg helt inne for, men så har jeg ikke klart å føre diskusjonen noe videre fremover, men i for stor grad rotet det til. Jeg har vurdert å slette de dårligste innleggene, men jeg får heller leve med dem.

Jeg beklager at det gikk i ball, det ha skjedd før, og selv om jeg forsøker å holde meg i skinnet, kan jeg ikke love å klare å holde meg på riktige siden for all fremtid. Dertil kjenner jeg meg selv for godt, dessverre.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil minne på at de fleste andre partiene ikke behandles med silkehansker de heller. Høyre er nå landssvikere med en leder som fortjener en snarlig og smertefull død, AP og SV gidder jeg ikke gå inn på engang, og SP er satan sjøl. Eneste som slipper unna er V og KrF. Sistnevnte fordi ingen kommer på å tenke på dem. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kjenner meg selv mye igjen i det Dag skriver. Det er farlig lett å la seg rive med her inne, noe som ikke alltid er like lurt. Desverre.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.170
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    For noen dager siden ble jeg revet for mye med og lot for mange av postene min få karakter av generell uthenging av Frp og personangrep mot meningsmotstandere.

Etter litt tid i tenkeboksen ser jeg at det ikke fører noe konstruktivt med seg, og at jeg heller ender opp med å støte og krenke selv, og dermed setter meg i fare for å få mot meg folk som i utgangspunktet kunne ha sansen for mine synspunkt. Det synes jeg er uverdig av meg.

De første postene mine i dagene etter at Birkedalsaken sprakk står jeg helt inne for, men så har jeg ikke klart å føre diskusjonen noe videre fremover, men i for stor grad rotet det til. Jeg har vurdert å slette de dårligste innleggene, men jeg får heller leve med dem.

Jeg beklager at det gikk i ball, det ha skjedd før, og selv om jeg forsøker å holde meg i skinnet, kan jeg ikke love å klare å holde meg på riktige siden for all fremtid. Dertil kjenner jeg meg selv for godt, dessverre.
    Det står respekt av en mann som er stor nok til å innrømme feil !

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.113
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En god ting kan jeg trygt si om det partiet: De har de klokeste og mest sympatiske motstanderne.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Eneste som slipper unna er V og KrF. Sistnevnte fordi ingen kommer på å tenke på dem. ;)
    Min far pleide å si "Stemmer man Venstre gjør man i det minste ikke noe galt."

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    baluba skrev:
    Eneste som slipper unna er V og KrF. Sistnevnte fordi ingen kommer på å tenke på dem. ;)
    Min far pleide å si "Stemmer man Venstre gjør man i det minste ikke noe galt."
    Det er faktisk ikke det verste argumentet for å stemme på et parti. De fleste har dårligere grunnlag for sine valg enn dette.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Sexskandale og sexskandale, Fru Blom. En gammel gris som har blottet seg for et par ungpiker.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt samme kaliber dette her. Nå er vi inne på noe som kunne skjedd i så og si hvilket som helst parti. Det dreier seg ikke om en kronprins, og det dreier seg ikke om like grove overgrep. La oss holde oss til den saken som har noe saft i seg, ikke slike saker som dette.

Her er det også bare en uttalelse av noen jenter som "hadde blitt kontaktet av vedkommende på en måte som de ikke likte". Hvis saken eskalerer til noe mer håndgripelig så kan vi heller se på den igjen. Det bare skader kritikken å bli for anal i å lete etter saker å ta dem for.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Langt i fra. Alle monner drar.

I dag er det forresten nok en sak på gang. Heller ikke denne tatt på alvor av ledelsen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Samme sak, tror jeg. Det var i alle fall et oppslag på Morgennytt på NRK nettopp. Denne politikeren hevder han trekker seg av andre årsaker. Dessuten er det helt klart at det ikke er snakk om en hebo hebo (eller hva det var fagmannen kalte det). I alle fall ikke pedo, for jentene hevder selv de var 17 da de "hadde blitt kontaktet av vedkommende på en måte som de ikke likte".

Dette er den typen sak som fører til at folk får sympati for FrP når pressen og debattanter som her på sentralen tar av. En slik sak er kun egnet til å styrke oppslutningen til FrP, hvis den kjøres fram slik som partiets fiender ønsker. De som må forholde seg strategisk til FrP IRL fortviler nok over slike saker. I verste fall kan denne saken snu stemningen som du liker så godt for tiden. Det vet vi av erfaring, Lars Erik. Du må være forsiktig med hva du ønsker deg som motstander av FrP. Det kan meget gjerne hende at både du og FrP får det dere ønsker i en og samme sak. Du får noe å sverte dem med, de får noe som redder dem på meningsmålingene. Tror du skjønner hvor jeg vil hen med dette. Jeg mener at hvis du ønsker et svakt valgresultat til høsten så skal du heller hysje litt på den nye saken.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Enig med Baluba, la saken bare være ett lite drypp i den store sammenhengen. Får man mange nok slike saker så vil det gjøre utslag, men å blåse opp denne fillesaken vil kanskje virke mot sin hensikt.
    Jeg må nesten flire litt, denne "FrP-toppen" var varaordførerkandidat i en liten kommune på Mørekysten, altså nærmest for ett null å regne.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han har gjort seg skyldig i følgende hevder jentene:

1: Han strippet på en fest som den ene jenten var på. Hun hevder altså at hun som syttenåring ble krenket av å se hans nakne legeme i selskap med flere andre personer. Han tok med andre ord ikke av seg klærne spesielt for henne, så det kan ikke kalles et overgrep mot noen som helst. En ekkel opplevelse kan det kanskje kalles, jeg aner ikke hvordan han ser ut, men noe overgrep kan det ikke kalles. Det handler vel mest om å drite seg ut på en fest, med en ung jente som vitne. At hun har valgt å klage kan skyldes indre motsetninger i partiet som fraksjoner ønsker å benytte sjansen til å bruke.

2: Han har sendt en slibrig sms til den andre jenten. Nå skal jeg være litt forsiktig med å gi ansvar til "et offer", men her har hun meget mulig fått det hun bestilte. En jente i den alderen kan være veldig flørtete med en voksen mann i sin omkrets av forskjellige årsaker, og det kan lett missforstås av en tosk som blir smigret av flørt. En som ikke skjønner at det er en del av et barnslig spill. Sist gang jeg var på fest med så unge mennesker er noen år siden, men jeg var over førti. Jeg kjørte bil, og lovet en ung jente som er barnebarn av en artist jeg en gang i tiden kjente. Hun ble (ifølge seg selv) sjarmert av at jeg kunne synge bestefarens største hit, og i takknemlighet for at jeg skulle kjøre henne hjem senere førte til at hun sugde seg fast til halsen min i noen sekunder.

Slik kan lett missforstås, men jeg var edru nok til å skjønne at dette bare var typisk farlig oppførsel for en brisen syttenårig jente. At hun våget å sette seg alene inn i bilen til en førtiåring som hun nettopp har kysset halsen til uten å ønske noe mer var for meg uforståelig, og jeg vil påstå at hun kan være glad for at det var meg, og ikke klogge-Åge som var hjemme fra fiske. Han ville kanskje ha trodd at hun ønsket å pule i baksetet på bilen. Festen var i et hus litt utenfor Kopervik sentrum, og hadde jeg kjørt sydover ville jeg lett ha funnet et sted å forgripe meg på henne uten forstyrrelser. Slike farer tenker ikke brisne "fjortisjenter" på. De har ingen skrupler i å flørte med voksne menn for moro skyld, selv om de synes at alle over 25 er gamle griser. Det handler om manipulering, og de tror de har kontroll.

Jeg sier ikke at den historien jeg refererer til er noen aktuell analogi, men den kan gjerne være det. En litt nerdete mann vil ofte føle seg smigret over smil og sjarmerende oppførsel fra unge jenter, og faktisk kunne innbille seg at hun seriøst flørter med en. Da er det fort gjort å sende en sms med et innhold som man i sin enfoldighet trodde var kosher for den aktuelle flørtende ungjenten.

Så i denne saken skal vi være ytterst forsiktige før vi roper korsfest! korsfest! I verste/beste fall er det ikke engang grunnlag for at politikeren skal måtte trekke seg fra noe som helst, for det er sannsynligvis bare to eksempler på pinlig oppførsel. At han nå har mistet så mye ansikt at det ikke er noe gøy å fortsette er en god grunn til å si fra seg vervene sine, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er slik det bør ende. Derfor tror jeg på han når han påstår at det er andre årsaker til at han trekker seg. Kanskje han rett og slett har funnet ut at han er en tosk, for det virker litt hevet over enhver tvil.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Kanskje han rett og slett har funnet ut at han er en tosk, for det virker litt hevet over enhver tvil.
    ;D ;D

I så fall har han vist en imponerende selvinnsikt. Vi trenger flere slike.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    Kanskje han rett og slett har funnet ut at han er en tosk, for det virker litt hevet over enhver tvil.
    ;D ;D

I så fall har han vist en imponerende selvinnsikt. Vi trenger flere slike.
    He he he, jeg tror vi ville fått et problem med våre forsamlinger av folkevalgte hvis de alle samtidig innså hvilke tosker de er. En heftig konstitusjonell krise, der ingen lenger kan styre. Vi får vel heller leve med toskeskapet sålenge vi ikke gidder å delta selv. Og hadde vi gjort det så hadde det likevel ikke vært noen forskjell, for ingen hadde vel hørt på oss. Mot dårskap kjemper selv guder forgjeves... ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er jo en viss svakhet ved systemet at de som søker makt over andre gjerne er de som er minst egnet til å ha den. Det tiltrekker seg i alle fall utvilsomt elementer som slett ikke burde får makt over andre mennesker.

Kanskje en ordning ikke ulik en jury/verneplikt kunne fungert, der man kunne risikert et år med pålagt styring og stell. Med en viss sortering på egnethet og vandel så kunne det jo blitt et interessant alternativ til de profesjonelle partiene.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Så i denne saken skal vi være ytterst forsiktige før vi roper korsfest! korsfest! I verste/beste fall er det ikke engang grunnlag for at politikeren skal måtte trekke seg fra noe som helst, for det er sannsynligvis bare to eksempler på pinlig oppførsel. At han nå har mistet så mye ansikt at det ikke er noe gøy å fortsette er en god grunn til å si fra seg vervene sine, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er slik det bør ende. Derfor tror jeg på han når han påstår at det er andre årsaker til at han trekker seg. Kanskje han rett og slett har funnet ut at han er en tosk, for det virker litt hevet over enhver tvil.
    Det er neppe andre årsaker til at han trekker seg og iallfall ikke jobb (tror ikke han vet hva arbeid er), jeg vet godt hvem han er.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    Pink_Panther skrev:
    Jeg må nesten flire litt, denne "FrP-toppen" var varaordførerkandidat i en liten kommune på Mørekysten, altså nærmest for ett null å regne.
    Håper det ikke er Aure det er snakk om? Den kommunen har jo vært i medias søkelys før, dog med en nå visstnok vraka Høyre-topp.

I følge Kveldsnytt på NRK er i dag siste dag for å endre på listene før kommunevalget. Tør jeg tippe en massiv dyneløfting rundt omkring i håp om å finne eh lik på listene :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    torem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Håper det ikke er Aure det er snakk om? Den kommunen har jo vært i medias søkelys før, dog med en nå visstnok vraka Høyre-topp.

I følge Kveldsnytt på NRK er i dag siste dag for å endre på listene før kommunevalget. Tør jeg tippe en massiv dyneløfting rundt omkring i håp om å finne eh lik på listene :)
    Kristiansund http://www.tk.no/nyheter/article5549007.ece

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    807
    ottone skrev:
    En god ting kan jeg trygt si om det partiet: De har de klokeste og mest sympatiske motstanderne.
    Når jeg ser på de siste sidene i denne tråden så regner jeg med at du er sarkastisk..........

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.170
    Torget vurderinger
    0
    Legg merke til at såkalte "ansvarlige" politikere fra andre partier er veldig forsiktige i sin omtale av dette. Det er ikke uten grunn, de vet så vel at det like gjerne kunne rammet deres eget parti, og de vet også at livet ofte er slik at den som høyest roper "Korsfest korfest" gjerne blir den første som får seg et ballespark av "skjæbnen"!

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    Sant nok Spiralis. I tillegg er det ikke nødvendig for andre å rope; FrP roper nok selv :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Det kan vel være greit nok å la FrPledelsen steike i eget fett. De andre partiene har ikke noe å tilføre der. Det som er sikkert er at de leter i egne rekker etter lignende saker.
    Det ser ut som om Siv Sjokkert begynner å miste taket så det blir spennende å se utviklingen fremover. Hvem er forresten arvtageren til ledervervet i partiet?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Det kan vel være greit nok å la FrPledelsen steike i eget fett. De andre partiene har ikke noe å tilføre der. Det som er sikkert er at de leter i egne rekker etter lignende saker.
    Det ser ut som om Siv Sjokkert begynner å miste taket så det blir spennende å se utviklingen fremover. Hvem er forresten arvtageren til ledervervet i partiet?
    Den voldsdømte?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    lars_erik skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Den voldsdømte?
    Det kan jo bli gøy. Se for dere den mannen trengt opp i et hjørne i en partilederdebatt på TV.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    839
    Kanskje Tor Mikkel Wara burde gjøre comeback? Greit med en dialekt som er et stykke unna de "geografisk belasta områdene".

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tor Mikkel Wara er en av de beste partiet har hatt. God utdannelse, noe som er en stor mangelvare i Frp, liberal, han hadde integritet og han tok avstand fra disse rabiate innvandringsmotstanderene som Hedstrøm og Kleppe. Han ble presset ut i forbindelse med Carl Ivars ( noen som husker Upper Ten med Borgulfsen, hvor Carl Ivar hadde klippekort på førsteplassen? ) utrenskning på Dolkesjø.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Det er neppe andre årsaker til at han trekker seg og iallfall ikke jobb (tror ikke han vet hva arbeid er), jeg vet godt hvem han er.
    Hehe ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Det kan godt hende, og nå som jeg har sett et bilde av ham skjønner jeg godt hvorfor hun ene jenten klaget. Er det bare jeg som synes at usympatiske FrP-ere ser ganske like ut? Både han her og Birkeland har et eller annet udefinerbart sleipt over seg, hvis jeg skal tillate meg selv å dømme over utseende.

Voldsmannen ser alltid ut som om han er trengt opp i et hjørne, så det er ikke vanskelig å forestille seg han i en slik situasjon i en partilederdebatt. Han er nok ganske uaktuell til toppvervet. For det første tror jeg neppe han tåler søkelyset, og i tillegg tror jeg ikke han vil ha tillit hos folket. Det er noe med ham som gjør at han bør stå i andre rekke eller lenger bak.

F

fjellvåk

Gjest
    Ikke sikkert nepa Birkedal skjønner alvoret...

Birkedal la ved 22.40-tiden ut følgende melding på Twitter «Media åpner nå for flere versjoner av saken. Sikkert aprilsnarr. Les RA på mand for mitt eneste intervju. Neste blir i tilfelle jobbintervju.»

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn