Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er vel den svenske regjeringen som tenker disse tankene for tiden. De prøver å få innvandrere til å bosette seg mer spredt, slik at man unngår gettofiseringen slik som Rosengård.

Tanken er å redusere eller fjerne trygdeytelser til familier som insisterer på å bosette seg i Rosengård. Videre må det være tillatt å forsøke å forhindre at barn blir sendt til madrasser i Pakistan i årevis, mens fedrene innkasserer barnetrygd og dobbel morstrygd.

Tanken er god den, men kan nok raffineres etterhvert.

Det er jo ingen andre som tenker, de er mest opptatt av å skvette brunbeis.

Jeg ser at Lae er "rystet". Det var han etter Sivs uttalelser om Rosengård også. Det var da det gikk opp for meg at han ikke leser aviser. ;)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    lomt skrev:
    Hvis du tror at Høyre noensinne vil finne på å gjøre noe for brorparten av dette landets innbyggere, ja så er du i beste fall blåøyd ;)
    Nå har vel jeg fremdeles til gode for å argumentere for Høyres politikk her - poenget var bare at enkelte her på forumet bruker så store ord at man til slutt ikke kjenner igjen saken - og da er det greit å henvise til at også andre partier tenker samme tanker...

Mvh
    OMF

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Gubra skrev:
    Gro var ikke statsminister ett år engang før hun ble kastet ut av Høyre, så det var neppe mye hun fikk gjort med å "fordele verdier på befolkningen".
    Det man imidlertid husker fra Gro's tid som statsminister på 90-tallet, var at hun dreide Ap godt til høyre. Noen som sa noe om fordeling av verdier?
    Dessuten hører vel Gro's store ord om fordeling noe hule ut etter hennes siste eskapader......
    Det slo meg at jeg hadde skrevet feil og at det istedet for Gro skulle vært Arbeiderpartiet. Fint at du passer på (og dumt av meg å ikke gidde å rette). :)

Når det er sagt, så må jeg si at Kåre Willoch var og er en smart type. Han argumenterte for et bedre samfunn og en forsiktig tilnærming til sosialisme, og Gro fulgte flere av argumentene som gjorde AP en anelse "høyrevridd".
    Dermed forstår vi at om regjeringspartiene våre hadde vært i stand til å samarbeide (heller enn å stigmatisere, kaste dritt etter hverandre og motarbeide fellestaket/samarbeidet for å mele sin egen kake) så hadde vi kommet bedre ut av det i det lange løp.

Noen vil hevde at det var "finanskrisen" som var årsaken... finanskriser skapes jo av Høyrevelgere (enten de heter Høyre, Republikanere mv.) og er man så uheldig å ha en Høyreregjering når en finanskrise slår inn, ja da får man det dobbelt så ille

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    lomt skrev:
    Hvis du tror at Høyre noensinne vil finne på å gjøre noe for brorparten av dette landets innbyggere, ja så er du i beste fall blåøyd ;)
    Nå har vel jeg fremdeles til gode for å argumentere for Høyres politikk her - poenget var bare at enkelte her på forumet bruker så store ord at man til slutt ikke kjenner igjen saken - og da er det greit å henvise til at også andre partier tenker samme tanker...

Mvh
    OMF
    Diamentralt forskjellige løsninger fra Frp og Høyre i denne saken. Høyre ønsker å utvide tilbudet til studentene ved å åpne for muligheten for bankgarantier som alternativ til lån i lånekasse, mens Frp ønsker å forby lånekassefinansiering og vil legge ned det hele og dermed frata studentene en god valgmulighet.

Det er forskjellen på å være anstendig og bedriten.

Så nei OMF, Frp og Høyre har overhodet ikke samme tanker her.

O

Omar

Gjest
    Ja jeg gleder meg til de kommer i regjerigsposisjon.
    De rødgrønne er for strenge og ingen vil ha feite Erna. Da er det bare Siv igjenn da.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.726
    Håvarhede skrev:
    Ja jeg gleder meg til de kommer i regjerigsposisjon.
    De rødgrønne er for strenge og ingen vil ha feite Erna. Da er det bare Siv igjenn da.
    Hvis den dagen kommer så må Kristiansand Dyrepark passe meeeeget godt på kamelene sine. ;D

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjestemedlem skrev:
    OMF skrev:
    lomt skrev:

Mvh
    OMF
    Diamentralt forskjellige løsninger fra Frp og Høyre i denne saken. Høyre ønsker å utvide tilbudet til studentene ved å åpne for muligheten for bankgarantier som alternativ til lån i lånekasse, mens Frp ønsker å forby lånekassefinansiering og vil legge ned det hele og dermed frata studentene en god valgmulighet.

Det er forskjellen på å være anstendig og bedriten.

Så nei OMF, Frp og Høyre har overhodet ikke samme tanker her.
    Synes ikke saken i seg selv er så veldig spennnede, men at du greier å si at disse to løsningene er diamentralt motsatte tyder vel ikke på spesiellt gode analytiske evner....Hvordan vil Rødt sitt forslag bli da....et sted midt i mellom..?
    Begge vil åpne opp for private banker.
    Begge vil bruke statlige garantier (med pant i statlig eiendom ifølge AP ;D) for å sikre samme betingelser.
    FRP ønsker å kutte statlig administrasjon ved å legge ned den delen av lånekassen som driver bankvirksomhet...

Saken - har som de aller fleste andre - flere sider.
    De positive er bedre konkuranse, at man kan få studielånet integrert med sine andre bankprodukter, bedre service - og hvis det er politisk vilje en lavere rente til studentene som koster staten mindre. Den største baksiden er at studentene trolig vil bli (mer)utsatt for markedsrente (noe de også er i dag).

Gjestemedlem skjønner dessverre ikke at staten skal utstede garantier til studentene - hvor man da kan diktere betingelser, betalingsutsettelser, rente, netbetalingstid, osv osv. Man vil derfor få akkurat de samme rettighetene som man har i dag med lånekassen.

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det går vel med studentene som med denne damen som også satset på en tåpelig Frpløsning for sin økonomi:

http://e24.no/lov-og-rett/article2974235.ece#AF

... det mest bedritne med Frp et at de vil innføre forbud mot lånekassefinansiering og vil frata studentene reelle valgmuligheter og tvinge dem over i de private "rådgivernes" sleipe hender. Greit nok for dem som frivillig biter på slike frpløsninger, men riktig bedritent når frp vil bruke tvang mot studentene for å berike noen stakkars bankaskjonærer. :(

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjestemedlem skrev:
    Det går vel med studentene som med denne damen som også satset på en tåpelig Frpløsning for sin økonomi:

http://e24.no/lov-og-rett/article2974235.ece#AF
    Igjen greier jeg på ingen måte å følge hvordan du tenker….? Hva har dette med FRP å gjøre…?

Gjestemedlem skrev:
    ... det mest bedritne med Frp et at de vil innføre forbud mot lånekassefinansiering og vil frata studentene reelle valgmuligheter og tvinge dem over i de private "rådgivernes" sleipe hender. Greit nok for dem som frivillig biter på slike frpløsninger, men riktig bedritent når frp vil bruke tvang mot studentene for å berike noen stakkars bankaskjonærer. :(
    Her blander du jo sammen mye gøy…..
    Frata studentene valgmulighet….hvordan står det til med valgmuligheten i dag da…? Man kan velge lånekassen eller lånekassen….lang behandlingstid….så synd da…..

Språkbruken din er jo også litt gøyal…..man ønsker vel ikke å gjøre noe lovforbud mot lånekassefinansiering, man legger den ned – forbi man ikke lenger har brukt for den.

Nå har du i flere innlegg vist at du ikke skjønner at statlige garantier kan gjøre at man kan få eksakt det samme produktet fra private aktører – så vi prøver ikke å forklare det flere ganger, men med flere tilbydere så vil man jo få den valgfriheten du etterlyser lengre opp….

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Nå har du i flere innlegg vist at du ikke skjønner at statlige garantier kan gjøre at man kan få eksakt det samme produktet fra private aktører – så vi prøver ikke å forklare det flere ganger, men med flere tilbydere så vil man jo få den valgfriheten du etterlyser lengre opp….
    Deri ligger ikke problemet. Hvis man som Høyre foreslår en utvidelse av studiefinansieringen til å gi en ekstra valgmuligheter til studenter som ønsker eller mener de har nytte av det, så er det ikke noe negativt i det. Frp ønsker å forby lånekassefinansiering og tvinge studenter til å ha sine lån som privatkunder i stedet for, enten de ønsker dette eller ikke. Det er sæerdeles nagativt.

Frp bruker forbud og tvang mot studentene og fratar dem et verdifult alternativ når de skal gjøre en av sine viktigste investeringer i livet.

Frp har kun 2 mål med dette. Å øke bankeiernes aksjeutbytte og kutte i studiefinansieringen slik at det blir mer risikofylt å være student.

For studenter er Frp en tragisk løsning. Men det har vel sammenheng med at fork med høyere utdanning stort sett ikke stemmer frp uansett, så det er greit å straffe dem for å hente noen poeng hos pøbelen og bankeierne i stedet.

Frp er ganske nøye med hvilke utspill de kommer med. De indentifidserer grupper som ikke stemmer på dette møkkapartiet i utgangspunktet og så kjører de en kampanje som går ut på å gjøre livet surt for dem.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvorfor er det negativt for studente å ha lånet sitt i en privat bank, underspesielle forutsetninger som følger av den statlige garantien - som ivaretar alle rettigheter studentene har i dag...?

Kan du forklare meg det Deph..?

Mvh
    OMF

Jebi Se

Fersking
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    0
    Og denne studiefinansieringen som Frp vil ha, er den også rente- og avdragsfri gjennom hele studieperioden slik som i dag? Høres ikke ut som spesielt god butikk for en vanlig bank, om ikke tanken er at staten skal betale renten til banken i mellomtiden da.

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Hovmod står for fall vet du Deph........

Venstre burde snart skifte leder så man fikk mer Venstre politikk frem i media og mindre ego og besserwisserfakter fra denne fyren....
    Ikke helt uenig med det. Venstre har stort potensiale som ikke helt blir realisert med dagens ledelse. De våger ikke nok å fronte viktige saker innen personvern, liberalisme og borgerfrihet.

På den positive siden er de en grei sperre for det kristenkoservative og høyrepopulistiske pøbelvelde som FrP representerer. Men det hjelper jo lite hvis de kommer under sperregrensen da.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjestemedlem skrev:
    Ikke helt uenig med det. Venstre har stort potensiale som ikke helt blir realisert med dagens ledelse. De våger ikke nok å fronte viktige saker innen personvern, liberalisme og borgerfrihet.
    Man vinner ikke valg på personvern, liberalisme og borgerfrihet.

Nei, Venstre må først og fremst fremstå som et parti med en helhetlig fornuftig politikk på områder som helse, utdanning, skatt, næringspolitkkk osv.

Så kan man i debattene spisse argumentasjonene og trekke frem skanee du nevner og også "entreprenørpolitikken", skolepolitikken, den flerkulturelle politikken - og har de baller så synes jeg de skal satse knallhardt på borgerlønn!

Venstre har i mine øyne et at de aller (om ikke det beste) beste programmene på Stortinget - og da må man spørre seg hvorfor ingen stemmer på dem..:
    Vil ikke folk ha programmet - det tviler jeg faktisk på.
    Sponheim - ja, det kan være en grunn - hvorfor skal alltid fyren la seg avbilde med felleskjøpcaps og suaer rundt seg..?
    Hovmod - ja jeg tror nok partiet kunne være tjent med litt bedrek ontakt med grasrota - ta tak i mer konkrete problemstillinger, og feks ikke bare avfeie alle problemer med innvandring som rasisme, eller problemer vi "som mennesker må heve oss over"....

Men det skjer vel ikke noe på den fronten dette året heller...og da er det kanskje like greit at venstre havner under sperregrensen, at høyre styrker seg - og vi får en Borgelig flertallsregjering når bråkmakeren Sponheim er borte....er ikke sikkert dette blir så galt alikvel!

Mvh
    oMF

S

Slubbert

Gjest
    OMF skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Dette er det tristeste av alt; det man vinner valg på er å appelere til det totalitære i folk, trangen til å skulle bestemme over andre.

All den tid Venstre er villige til å gå til sengs med KrF så er de ikke troverdige som et liberalt alternativ, ikke engang om begrenset til sosialliberalt.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Kjekt og ha ett system der f.eks en sauebonde kan bli finansminister da - Er det rart "vi" sliter. 8)
    Gleder meg til og se forsiden på VG den dagen nyheten om att Statens Pensjonsfond Utland på mystisk vis er vekk...

bassegutt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    1
    decibelius skrev:
    Kjekt og ha ett system der f.eks en sauebonde kan bli finansminister da - Er det rart "vi" sliter. 8)
    Gleder meg til og se forsiden på VG den dagen nyheten om att Statens Pensjonsfond Utland på mystisk vis er vekk...
    Da håper jeg virkelig de ansvarlige blir stilt opp foran muren på Akershus festning ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    I et demokrati må alle kunne bli finansminister. Alle har lik rett/mulighet til å bli valgt i et demokrati og slik må det være i de politiske vervene. Så har politikerene et helt embedsverk å støtte seg til, og der finner vi fagfolkene.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Gjest skrev:
    I et demokrati må alle kunne bli finansminister. Alle har lik rett/mulighet til å bli valgt i et demokrati og slik må det være i de politiske vervene. Så har politikerene et helt embedsverk å støtte seg til, og der finner vi fagfolkene.
    De blir på en måte som ett par krykker for ministerne disse fagfolka da formoder jeg - Veeeldig betryggende må jeg si 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slubbert skrev:
    OMF skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Dette er det tristeste av alt; det man vinner valg på er å appelere til det totalitære i folk, trangen til å skulle bestemme over andre.

All den tid Venstre er villige til å gå til sengs med KrF så er de ikke troverdige som et liberalt alternativ, ikke engang om begrenset til sosialliberalt.
    Problemet er at det ikke er så mange alternativer igjen å velge i.

KrF er triste greier, men de mest ekstreme av de kristne har faktisk havnet i FrP. Dessuten har jo venstre sittet i flere regjeringer med KrF og de har vist seg å være pragmatiske nok til å kunne samarbeides med. Selv om de har sine oppheng.

SP var en gang et borgerlig parti, bønder har tradisjonel aldri vært sosialister, men etter Landsten er dette endret også.

Frp representerer det mest usympatiske i befolkningen. Så intet alternativ kan inkludere dem. De var en gang på vei til å bli et liberalt parti, og man ser forsiktige spirer til dette i ungdomspariet inne i mellom, så kanskje det er håp om en generasjon eller to.

Høyre er jo en naturlig samarbeidspartner, men etter at Solberg ikke greier å fronte partitet som annet enn støttergruppen for Siv Jensen så er jo ikke opsluttningen om dem heller noe videre høy heller da. Dem som vil ha Frp stemmer FrP og ikke Høyre, så så lenge de ikke klarer å fremtå som et alternativ så går det ad undas med partiet.

Så mer og mer tyder jo på en ren AP mindretallsregjering etter valget. Ikke en ønskesituasjon, men likevel mye bedre enn å inkludere SP og SV.

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Nei, Venstre må først og fremst fremstå som et parti med en helhetlig fornuftig politikk på områder som helse, utdanning, skatt, næringspolitkkk osv.
    Oppslutingen om Frp viser jo at det er totalt overflødig å ha en helhetlig politikk. Det er tilsynelatende mer enn nok å hate innvandrere, ønske å legge ned det meste av offentlige arbeidsplasser og velferdsgoder samt å appllere uhemmet til de mest primitive deler av folks uopplysthet og oppblåste ego, samt å syte høyest om alt og alle.

Så kan man i debattene spisse argumentasjonene og trekke frem skanee du nevner og også "entreprenørpolitikken", skolepolitikken, den flerkulturelle politikken - og har de baller så synes jeg de skal satse knallhardt på borgerlønn!
    Ja, gode saker her. Ikke uenig i det.

Venstre har i mine øyne et at de aller (om ikke det beste) beste programmene på Stortinget - og da må man spørre seg hvorfor ingen stemmer på dem..:
    Sponheim - ja, det kan være en grunn - hvorfor skal alltid fyren la seg avbilde med felleskjøpcaps og suaer rundt seg..?
    Hovmod - ja jeg tror nok partiet kunne være tjent med litt bedrek ontakt med grasrota - ta tak i mer konkrete problemstillinger, og feks ikke bare avfeie alle problemer med innvandring som rasisme, eller problemer vi "som mennesker må heve oss over"....
    Hodningene til Frp vil nok av deres tilhengere bli sett på som hovmodig, all den tid flere stemmer Frp enn Venstre. Men dette er likevel svært sympatiske trekk hos Sponheim. Han har ryggrad nok til å fronte det anstedige i mennesket og ikke la seg friste til å henfalle til frppopulisme. Dette er faktisk den viktigste funksjonen Venstre har i dagens politiske landskap. De er garantisten mot at Norge skal skjemme seg ut og ende opp med frpere i regjering.

Men det skjer vel ikke noe på den fronten dette året heller...og da er det kanskje like greit at venstre havner under sperregrensen, at høyre styrker seg - og vi får en Borgelig flertallsregjering når bråkmakeren Sponheim er borte....er ikke sikkert dette blir så galt alikvel!
    En borgerlig flertallsregjering er utenkelig. Det eneste alternativet som er reelt på borgerlige side er en mindretallskoalisjon mellom V, Krf og H. Alternative er en A elle ren A,SV,SP regjering.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    bassegutt skrev:
    Da håper jeg virkelig de ansvarlige blir stilt opp foran muren på Akershus festning ;)

Nei jø og fyse!! En slik ære må da ikke bli dem til del!! Tenk litt på hvilke helter som har møtt en slik skjebne der tidligere!! :eek:

Er det ikke en plass i Oslo som heter Grønnmo som sikkert egner seg mye bedre til slikt! ::)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    decibelius skrev:
    Gjest skrev:
    De blir på en måte som ett par krykker for ministerne disse fagfolka da formoder jeg - Veeeldig betryggende må jeg si 8)
    Du vil at fagfolka skal ta politisk styring? Slike som Alan Greenspan? Velbekomme!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Hovedansvaret for barneoppdragelse og grunnleggende folkeskikk ligger hos foreldrene. Når en ser hvor mye dårlig oppdragelse det er rundt omkring, hvordan i hxxxx skal de samme (udugelige? :-X ) foreldrene kunne styre i skolen? Hvordan skal voksne mennesker som løper fra ansvar, få så mye makt? :p

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er jo ikke mange uker siden den samme bølingen lagde rabalder fordi foreldre hadde for stor påvikning på barnas skolegang, og resultatet ble kjønnsdelt svømming.

FrP hopper på ethvert idiotprosjekt uten å ane konsekvensene av hva de driver med.

Hvor mange skoler er ikke dominert av turbokristne, muslimer og andre demografiske mutasjoner... Blir triste greier hvis disse skal kunne overstyre skolen og tilpasse barnas skolegang til sin egen politikk, religion og andre særkrav.

Stakkars barna, spesielt de som faller utenfor de dominerende særgruppene.

Rune.U

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Antall liker
    16
    Gjestemedlem skrev:
    OMF skrev:
    Oppslutingen om Frp viser jo at det er totalt overflødig å ha en helhetlig politikk. Det er tilsynelatende mer enn nok å hate innvandrere, ønske å legge ned det meste av offentlige arbeidsplasser og velferdsgoder samt å appllere uhemmet til de mest primitive deler av folks uopplysthet og oppblåste ego, samt å syte høyest om alt og alle.

Ja, gode saker her. Ikke uenig i det.

Hodningene til Frp vil nok av deres tilhengere bli sett på som hovmodig, all den tid flere stemmer Frp enn Venstre. Men dette er likevel svært sympatiske trekk hos Sponheim. Han har ryggrad nok til å fronte det anstedige i mennesket og ikke la seg friste til å henfalle til frppopulisme. Dette er faktisk den viktigste funksjonen Venstre har i dagens politiske landskap. De er garantisten mot at Norge skal skjemme seg ut og ende opp med frpere i regjering.

En borgerlig flertallsregjering er utenkelig. Det eneste alternativet som er reelt på borgerlige side er en mindretallskoalisjon mellom V, Krf og H. Alternative er en A elle ren A,SV,SP regjering.
    Venstre HAR et helhetlig program.Det er ikke det som er problemet.Venstres største problem som et lite parti er den totalt manglende lysten på å fronte en og annen populistisk sak i media.Det er akkurat det Frp gjør.Venstre vil ikke la en sak med bred støtte i folket blende for de andre,kanskje sammenhengende sakene.Det er selvfølgelig en svært så redelig måte å gjøre det på,men det vinner dessverre ikke velgere.Som kjent er det svært få velgere som gidder å pløye gjennom partiprogram generellt,og da blir det de populære enkeltsakene som dominerer media som bestemmer hvem som vinner valg.Dette med et mulig unntak for AP,som enda har mange velgere av gammel vane!
    Mvh Rune :)

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    1
    Ser at sannheten lett kan omgås når man omtaler de rette folkene ::) men bevares kjør på.

Å holde løftene fra valgkampen er jo en sjeldenhet i disse dager så at noen fratrer fremfor å svelge kameler mothårs er jo litt forfriskende ;)

Den valgte løsningen gjør jo bybanen til et gigantisk feilprosjekt og et stort pengesluk, prosjektet skulle aldri kommet i gang :-[

Mvh Roald

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Roald skrev:
    Ser at sannheten lett kan omgås når man omtaler de rette folkene ::) men bevares kjør på.

Å holde løftene fra valgkampen er jo en sjeldenhet i disse dager så at noen fratrer fremfor å svelge kameler mothårs er jo litt forfriskende ;)

Den valgte løsningen gjør jo bybanen til et gigantisk feilprosjekt og et stort pengesluk, prosjektet skulle aldri kommet i gang :-[

Mvh Roald
    FrP gikk til valg med et program som de prøver å holde seg til. Respekt! Få politikere respektere velgerne og sitt eget partiprogram. Bergen FrPs rakryggethet blir belønnet ved neste valg. Det er sikkert!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    BBking skrev:
    FrP gikk til valg med et program som de prøver å holde seg til. Respekt! Få politikere respektere velgerne og sitt eget partiprogram. Bergen FrPs rakryggethet blir belønnet ved neste valg. Det er sikkert!
    Jeg er enig i det. FrP lover å levere det som betyr noe for folk, i.e. færre negre, billigere bensin og fravær av bompenger, og gjør det. FrP-politikerne beholder jobben og velgerne får det de vil ha. Helt greit. Venstre er noe av det samme: Et sosialliberalt program og en oppriktig vilje til å være sivilisasjonsbærende, men uten sjanse til å få makt og innflytelse all den tid nordmenn flest ikke vil ha slikt. De andre partiene sliter i gråsonen og er dermed et herlig ynkelig og fornøyelig skue der de prøver å finne en måte å sikre gjenvalg på uten å rope at de også vil skyte tatere.

Det er noe fascinerende rått over fremskrittspartister og hvordan de ikke engang prøver å fremstå, for seg selv eler andre, som noe annet enn misfornøyde konsumenter som gir faen i generasjoner med kulturell utvikling og kontinuitet, humanisme og sivilisasjonsbygging. Det er noe rent over det.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    totte skrev:
    BBking skrev:
    Jeg er enig i det. FrP lover å levere det som betyr noe for folk, i.e. færre negre, billigere bensin og fravær av bompenger, og gjør det. FrP-politikerne beholder jobben og velgerne får det de vil ha. Helt greit. Venstre er noe av det samme: Et sosialliberalt program og en oppriktig vilje til å være sivilisasjonsbærende, men uten sjanse til å få makt og innflytelse all den tid nordmenn flest ikke vil ha slikt. De andre partiene sliter i gråsonen og er dermed et herlig ynkelig og fornøyelig skue der de prøver å finne en måte å sikre gjenvalg på uten å rope at de også vil skyte tatere.

Det er noe fascinerende rått over fremskrittspartister og hvordan de ikke engang prøver å fremstå, for seg selv eler andre, som noe annet enn misfornøyde konsumenter som gir faen i generasjoner med kulturell utvikling og kontinuitet, humanisme og sivilisasjonsbygging. Det er noe rent over det.
    En herlig analyse! :) Ring Kolberg, jeg vet det ikke sikkert, men visst faen tror jeg du har funnet FRP-koden!

Honkey

S

Slubbert

Gjest
    Den dagen politikere blir sivilisasjonsbærende er den dagen sivilisasjonen dør.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    totte skrev:
    Jeg er enig i det. FrP lover å levere det som betyr noe for folk, i.e. færre negre, billigere bensin og fravær av bompenger, og gjør det.
    Redusere innvandringen etter dansk modell slik at vi får en bærekraftig integrering, også på lang sikt. Ingen grunn til at Norge skal ta imot flere enn noe annet land i Europa i forhold til forlketallet. Lite med negre å gjøre egentlig. Billigere bensin, er jo glimrende distriktspolitikk, og hva gjelder bompenger: Vi betaler over 50 mrd i veiavgifter hvert år, og anser det som anturlig at mesteparten av dette benyttes til veibygging. Da blir bompenger overflødige. Akkurat som i Sverige.

FrP-politikerne beholder jobben og velgerne får det de vil ha. Helt greit.
    Også kalt demokrati.

Venstre er noe av det samme: Et sosialliberalt program og en oppriktig vilje til å være sivilisasjonsbærende, men uten sjanse til å få makt og innflytelse all den tid nordmenn flest ikke vil ha slikt. De andre partiene sliter i gråsonen og er dermed et herlig ynkelig og fornøyelig skue der de prøver å finne en måte å sikre gjenvalg på uten å rope at de også vil skyte tatere.
    Den liberale vinden som blåser gjennom ledelsen i de andre partiene øker avstanden mellom partiledelsen og fotfolket. Det vises på meningsmålingene.

Det er noe fascinerende rått over fremskrittspartister og hvordan de ikke engang prøver å fremstå, for seg selv eler andre, som noe annet enn misfornøyde konsumenter
    Rått? Ærlighet, mot seg selv og andre. Det er blant annet misnøye, og kritikk at misforhold som bringer samfunnet videre. Når ble det galt å være misfornøyd? Hvem skal bestemme hva som er korrekt å mene og like?

som gir faen i generasjoner med kulturell utvikling og kontinuitet, humanisme og sivilisasjonsbygging. Det er noe rent over det.
    Tøv.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn