Godt nytt år fra trompetnissehuset!
God nyttårsdag! Tenkte å oppsummere hifiåret 2019 mens nyttårskonserten durer i bakgrunnen. Med øyne på sentralen så har 2019 vært et fattig år med bidrag fra min side med minimal skriving. Lydmessig har det derimot vært et rikt år med nyinnkjøp, kvalitetsbesøk hos Emo, Sluk, Shy og HCS pluss en del andre som ferdes utenfor nettdebattene.
Høydepunktet må likevel være oppgraderingen av bakkanalene mine
da JBL lsr 308 ble erstattet med Respons Grand med chipamp. Neste på lista må være oppgraderingen fronthøyttalerene ved at Ø-Icon flyttet Respons Grand bak i salen.
Denne tråden skulle i hovedsak handle om opptak, men det har vist seg å være litt vanskelig å gripe an. En oppdatering på opptakssiden er at jeg har fått gjort en god del. Har ikke fått startet eget selskap og begynt med egne utgivelser, men får gode tilbakemeldinger på prosjektene jeg har gjennomført. Er i dialog med et internasjonalt selskap som vil gi ut et av opptakene og blir nok utgivelse av flere etterhvert. Til helga hevet meg ut på dypt vann der jeg skal lage en musikkvideo av og til en klassisk duo. Blir spennende å kombinere lydopptak med bilde også. Trives veldig godt med å kombinere det tekniske med det musikalske og bruke det lille jeg har av lydkomptanse på toppen. Litt bukken til havresekken føles det ut som.
I 2020 blir det på nytt et forsøk med å lage et kjellerrom til lyd og musikk. Det er rart med det, forrige gang dette var tenkt ivret jeg etter å lage det perfekte lytterom akustisk sett og det var en stor nedtur da dette ikke ble noe av. Nå i dag ser jeg på det som umulig å få like god lyd i kjellerrommet som jeg har i dagens stue. Tidene forandrer seg og det gjør fokus og bevissthet også. Heldigvis...
Skal prøve å dele litt fremdrift i det nye året.
Ønsker med dette alle lydgærninger et riktig godt nytt år! Håper dere kommer et stort skritt videre med deres ambisjoner og drømmer i året som kommer.
Legger ved et bilde av fjorårets store happening. Var så trist vær og lys at jeg syntes det trengte en liten magisk «dusj»
Take care...