Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.921
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Henger på $0.02 om DEQX: Jeg har brukt min på ren DIY-basis. Brukerterskelen er litt bratt før man har det hele oppe å stå. Jeg har tidligere sammenlignet med å sette opp et trådløst nettverk i heimen. Deretter er det ganske enkelt bruksmessig. Man måler høyttalerrespons på nært hold, lar boksen regne ut et korreksjonsfilter for dette, og setter delefiltre etc. Så måler man respons i rommet og korrigerer for å temme det verste av stående bølger. That's about it.

Jeg hadde en DEQX PDC-2.6P tidligere. Da mekket jeg frem og tilbake med EQ og delefrekvenser. Et mislykket valg av delefrekvens kostet meg et par diskantelementer. Sånt lærer man av.

I sommer fikk jeg oppgradert DEQX'en til den nye HDP3-versjonen med lineær strømforsyning og trafo-balanserte utganger. Det tok sin tid å sende boksen til Australia, få utført oppgraderingen, og få den sendt tilbake. Når den først kom tilbake låt den så bra rett ut av boksen at jeg ennå ikke har gjort noen nye målinger og fortsatt kjører med paddeflat EQ. Bedre dynamikk, bedre oppløsning, bedre det meste. Jeg hadde tenkt å gjøre et sett målinger i dag, men nok en gang ble jeg sittende å høre på musikk i stedet for å fikle med innstillingene. Gammel Dire Straits. Patricia Barber. Ray Brown. Ole Paus & Jonas Fjeld. Tom Waits. Ooops, klokken ble visst tre allerede.

På bildet ser det ut som du fortsatt har en PDC-2.6P. Den er bra, det er ikke det, men den nye versjonen er mye bedre. Sjekk med Snickers om han kan trylle frem en HDP-3. Forhåpentligvis kan han skaffe en du kan låne, slik at du slipper å være "muted" et par måneder slik som jeg var i sommer. Bare last over de samme korreksjonskurvene og delefiltrene som du bruker på PDC-2.6 og hør forskjellen. Den er større enn man skulle tro. Anbefales på det varmeste.

http://www.deqx.com/upgrades.php#upgrade1

B

Back_Door

Gjest
    Interessante kommentarer asbjbo.

Spørsmålet blir om dette er bryet verdt, så lenge det allerede er bestemt at Theseus skal erstatte DEQX?
    Uansett vil det alltid være slik at riktig bruk av verktøyet er vèl så viktig som marginale forskjeller i designen av verktøyet.
    Konstruktøren av dette anlegget har stor personlig erfaring med begge versjonene av DEQX. Dermed overlater jeg denne vurdering i stor grad til han.

B

Back_Door

Gjest
    Da var den første reportasje om Gaia publisert! I siste utgave av "Hjemmekino" står det en 6 sider reportasje av Atle Kildahl Torp.

Jeg synes reportasjen er svært god, og gir et riktig bilde av prosess og målsetting. På tross av mange lovord, synes jeg han skriver balansert og ærlig. Hans vurderinger har fått meg til å tenke over saker og ting.

Jeg tror faktisk han berører noe svært vesentlig, som kan forklare noen av de tilbakemeldinger som har kommet etter flere besøk her. Han beskriver bl.a. noe mangel på "room gain" i bassen som uvant for han, men likevel som en følge av objektivt mer riktig lyd. Han innrømmer et sprik mellom sine personlige preferanser, og det som sannsynligvis må betegnes som mer "riktig". Vi er her trolig ved kjernen av det hele. Gaia gjør noe med lydbildet som få, om noen, andre anlegg gjør på samme måte. Dette skyldes at Gaia har et lydspredningssystem som totalt sett er helt unikt i forhold til alle andre kjente systemer. Dette oppnås ved kombinasjonen av design på høyttalerne og selve bruken av DSP. Lyden er hos meg kontrollert i forhold til hva som objektivt sett er mest riktig i et rom. Dette på en måte som gjør det ørevennlig også utenfor den rene sweet spot. I bassen får man da en uvanlig ren gjengivelse, men man får på samme tid mindre av den room gain som føles mer på kroppen. Dette fenomenet kan også gjøre seg gjeldende i andre deler av frekvensområdet . Man får et lydbilde som på mange måter er mer riktig, men som ikke stemmer med de lytteinntrykk og tilvante preferanser som de fleste besøkende selv har i egne rom. Dermed blir lytteren noe forvirret og usikker. Mange som har vært her, synes Gaia spiller meget bra, men at det er et eller annet som de ikke helt er fortrolig med. Dette klarer de så ikke sette fingeren på. Lytteren sitter igjen litt forvirret og innrømmer store kvaliteter samtidig som han føler at noe ikke helt stemmer. For meg har slike tilbakemeldinger vært ganske forvirrende. Jeg tror nå at jeg har funnet forklaringen. Det har neppe med verken kabler, kilde eller forsterkere å gjøre. Det har rett og slett med å gjøre at Gaia har nådd sin målsetting så bra, at vi ender opp med et lydbilde som få er kjent og fortrolig med. Gaia krever dermed en grad av tilvenning. Det som jeg merker meg, er at dess mer jeg spiller, dess mer naturlig er det for meg at dette er slik musikk skal spilles.
    Problemet mitt er at jeg har vært for følsom for noen av tilbakemeldingene fra besøkende.
    Det er faktisk intet problem å tune lydbildet slik at flere besøkende blir mer fornøyd etter kort tids lytting. Det er jo bare å kontrollere spredningen mindre og på mer familiær måte.Men bør jeg gjøre det da? ::)
    Å sammenligne epler og pærer er ikke alltid like lett. ;)
    Det vil komme flere reportasjer om Gaia i løpet av den kommende tid.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.778
    Sted
    Østfold
    Jeg tror man bør være veldig forsiktig med å ta et uttrykk som "objektivt riktig" i bruk ved såpass små nyanser. Selv om jeg måtte mene det er riktig er det tross alt min preferanse vi snakker om her. At det kan tunes annerledes er jo en selvfølge, men en vesentlig del av målsetningen har vært å styre unna "hifiparametre" og stå igjen med noe ganske fritt for imponatoreffekter. Jeg føler dette har lykkes ganske bra i og med at de jeg har observert som lyttegjester har nesten uten unntak nærmest trekt litt på skuldrene i begynnelsen, det er som regel først etter et antall kutt at smilet blir skikkelig bredt.

Faktisk, om man skal se kynisk på ting, burde man ha egne demo-presets. Disse burde overdrive hifiparametrene og gi et lydbilde med mer detaljer, mer imponatorbass osv. Det er slik lyd som ofte får mest oppmerksomhet på messer, og det er slike oppsett de fleste liker best i løpet av de første 2 miuttene med lytting. Dog vil jeg tro at alt fra erfarne musikere, erfarne studiofolk osv til de aller mest drevne innen "hififaget" gjennomskuer dette noe raskere. Det er selvsagt et spørsmål om hvor langt man trekker det.

Ved tuningen av Gaia har jeg sittet time etter time og lyttet mens justeringer, overvåking av RTA og vurdering av tidligere målinger opp mot denne er blitt gjort simultant. Jeg mener at tiden man velger å sitte slik vil påvirke resultatet. Kjører man veldig korte økter vil lyden ubevisst få mer av disse imponatoreffektene, men dette er ting man blir sliten av og opplever som plastikk etter en god times lytting. På den ene siden kan jeg si at det er valgt å fokusere på frihet for slike artifakter, på den andre siden har dette vært en nyttig læreprosess for meg i nettopp det å lære hvordan tiden man jobber påvirker resultatet.

B

Back_Door

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Jeg tror man bør være veldig forsiktig med å ta et uttrykk som "objektivt riktig" i bruk ved såpass små nyanser.
    Kan være enig i at uttrykket "objektivt riktig", kan være uheldig i en slik sammenheng som dette. Hovedpoengene i mitt innlegg blir dog de samme.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.645
    Torget vurderinger
    2
    Det er bra dette Karma, da vet du at du har bra greier. Rart det der at lydbildet skal være så fremmed for besøkende, at det krever lang tilvenning. Men er det riktig det som man omsider tilvenner seg så er intet bedre enn det.
    Noe lignende var vel Mbare inne på med sine Magnepan. Det må tilvenning til før ting faller på plass.
    Men det er veldig bra at du blir fornøyd med det slik det er. Det mener jeg oppriktig.
    Må få kjøpt dette bladet og lese omtalen. Hjemmekino, har aldri lest det der. Var det de som omtalte Edge cdspilleren ?

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.556
    @Snickers & Karma

Det høres i alle fall ut som du/dere har gått grundig til verks og jaktet på "ærlig" lyd. Jeg er ellers svært enig i det du skriver om imponatoreffektene som man blir sliten av etter kort tid Snickers, og at den "hifi-frie" lyden som man sitter igjen med hvis man fjerner sminken fungerer mye bedre i det lange løp.

B

Back_Door

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Må få kjøpt dette bladet og lese omtalen. Hjemmekino, har aldri lest det der. Var det de som omtalte Edge cdspilleren ?
    Det var vel en annen journalist. 8)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det vesentlige er hva man selv er fornøyd med. Det har har egentlig lite for seg å bry seg om hva andre mener, selv om noen input kan være greit. Det er overhodet ikke rart at tilbakemeldingene spriker. Preferanser og vaner er ulike. Noen vil ha ektra nivå bassen, andre ikke. Noen foretrekker en litt utstikkende mellomtone, mens andre er mer opptatt av homogenitet. Noen liker mye krydder i toppen, andre foretrekker det noe mørkt. And the list goes on.
    Bare se på de forskjellige meningene og opplevelsene på hifi messer eller butikk besøk. Ikke rart det blir så heftige diskusjoner på sentralen!

I forhold til mine preferanser var Gaia meget bra. Det jeg savnet følte jeg lett kunne oppdrives med noe akustiske tiltak og litt endring i frekvensgangen. Og siden den gang har det jo også blitt bedre.
    Når skal jeg lese hjemmereportasjen.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Karma skrev:
    rolfozzy skrev:
    Det var vel en annen journalist. 8)
    Har lyst til å ytre at jeg mener Atle Kildahl Torp har utviklet seg til å bli en av de desidert beste lydskribentene jeg leser jevnlig. Han fremstår som rutinert, kunnskapsrik og oppdatert, smatidig som han skriver passe underholdende, sterkt preget av ekte entusiasme. Fant Gaia-reportasjen veldig interessant. Synse Atles edrulige strøssel av adjektiver i denne artikkelen var et klokt grep.

Mvh
    Sniff

B

Back_Door

Gjest
    Nå tror jeg på mulighet for fred i Gaza!!

Jeg har nemlig i dag hatt et svært hyggelig besøk av RoDa. ;) :D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Fikk kjøpt bladet og lest artikkelen, en veldig spennende presentasjon. Det har blitt meget pent i stuen din til tross for størrelsen på Gaia. :)

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Lille_Adam skrev:
    Han har mange færre pigger i virkeligheten enn på forumet. ;)
    Det er også min erfaring etter hyggelig visitt i fjor, en typisk flåskjefta men trivelig nordlending.  ;D

Send han ned til Gaza!

B

Back_Door

Gjest
    Vermin skrev:
    Fikk kjøpt bladet og lest artikkelen, en veldig spennende presentasjon. Det har blitt meget pent i stuen din til tross for størrelsen på Gaia. :)
    Takk for den! ;)

B

Back_Door

Gjest
    Veggen skrev:
    Lille_Adam skrev:
    Han har mange færre pigger i virkeligheten enn på forumet. ;)
    Det er også min erfaring etter hyggelig visitt i fjor, en typisk flåskjefta men trivelig nordlending. ;D

Send han ned til Gaza!
    For full effekt burde vel kanskje jeg slått følge? ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.778
    Sted
    Østfold
    Hvorfor kan ikke palestinerne og israelerne løse konfliktene sine på diskusjonsforum slik vi andre gjør?

R

RoDa

Gjest
    Såså folkens, jeg har da ikke kommet med noen tilbakemeldinger ennå......?

:D :D ;D ;D

Takk for servering og musikk, Karma, meget hyggelig!

Mvh
    Rolf

B

Back_Door

Gjest
    RoDa skrev:
    Tenkte kanskje det var på sin plass å nevne noe om hvorfor tilbakemelding fra deg lar vente på seg?
    Dette til opplysning for andre eventuelt interesserte?

Da RoDa var hos meg, opplevde jeg et problem med DEQX. Mistanken ble vekket dagen før han kom. Lyden i preset 1, som var brukt under besøket fra Hjemmekino, kjenner jeg ikke igjen. Den mangler nå bass og lyden ellers har en slags ekko. I preset 2, som ble brukt under besøket fra RoDa, opplever jeg nå vèl mye bass. Dette stemmer heller ikke med inntrykket jeg hadde av denne preset tidligere. Dermed er det stor sannsynlighet for at DEQX har krasjet, og dermed må resettes. Jeg har prøvd å slå den helt av, uten at det hjelper. Jeg er nå for tiden offshore på jobb. Når jeg kommer hjem vil SnickersIs sjekke dette opp.
    Ganske utgjort at noe slik skulle skje akkurat når gamle kranglefanter skulle forsones! :mad: ;D
    Vel, jeg håper virkelig at RoDA tar seg tid til et nytt besøk når dette er fikset. Det er uansett første gang noe slikt skjer med min DEQX.
    Før vi vet hva som er feil og riktig, blir det liten vits for RoDa å komme med "offisielle" kommentarer.. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.645
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    RoDa skrev:
    Tenkte kanskje det var på sin plass å nevne noe om hvorfor tilbakemelding fra deg lar vente på seg?
    Dette til opplysning for andre eventuelt interesserte?

Da RoDa var hos meg, opplevde jeg et problem med DEQX. Mistanken ble vekket dagen før han kom. Lyden i preset 1, som var brukt under besøket fra Hjemmekino, kjenner jeg ikke igjen. Den mangler nå bass og lyden ellers har en slags ekko. I preset 2, som ble brukt under besøket fra RoDa, opplever jeg nå vèl mye bass. Dette stemmer heller ikke med inntrykket jeg hadde av denne preset tidligere. Dermed er det stor sannsynlighet for at DEQX har krasjet, og dermed må resettes. Jeg har prøvd å slå den helt av, uten at det hjelper. Jeg er nå for tiden offshore på jobb. Når jeg kommer hjem vil SnickersIs sjekke dette opp.
    Ganske utgjort at noe slik skulle skje akkurat når gamle kranglefanter skulle forsones! :mad: ;D
    Vel, jeg håper virkelig at RoDA tar seg tid til et nytt besøk når dette er fikset. Det er uansett første gang noe slikt skjer med min DEQX.
    Før vi vet hva som er feil og riktig, blir det liten vits for RoDa å komme med "offisielle" kommentarer.. ;)
    Bare noe du sier. ::) ;D

B

Back_Door

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Bare noe du sier. ::) ;D
    F... også, jeg burde tenkt hvor lett dette var å gjennomskue.. ::) ;D

Eller sagt på en annen måte: "Beviset" kommer i neste friperiode. Nå er det vel heller ikke så sikkert at en eventuell justering av en løpsk DEQX, vil føre til bedre lytteinntrykk enn det RoDa fikk første gang? ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.395
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Da RoDa var hos meg, opplevde jeg et problem med DEQX...Dermed er det stor sannsynlighet for at DEQX har krasjet, og dermed må resettes. Jeg har prøvd å slå den helt av, uten at det hjelper...
    I så fall er det ikke første gang. Jeg leste en lang tråd på Audioasylum.com, tror jeg det var, om at DEQX kunne være ustabil foran prestisjefylte demoer.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Mange som har vært her, synes Gaia spiller meget bra, men at det er et eller annet som de ikke helt er fortrolig med. Dette klarer de så ikke sette fingeren på. Lytteren sitter igjen litt forvirret og innrømmer store kvaliteter samtidig som han føler at noe ikke helt stemmer. For meg har slike tilbakemeldinger vært ganske forvirrende. Jeg tror nå at jeg har funnet forklaringen. Det har neppe med verken kabler, kilde eller forsterkere å gjøre. Det har rett og slett med å gjøre at Gaia har nådd sin målsetting så bra, at vi ender opp med et lydbilde som få er kjent og fortrolig med. Gaia krever dermed en grad av tilvenning. Det som jeg merker meg, er at dess mer jeg spiller, dess mer naturlig er det for meg at dette er slik musikk skal spilles.
    Alt er rom for tolking, både de inntrykkene vi får inn via ørene, og de inntrykkene vi får referert her.

Så over til det som er spørsmålet for meg.
    Målet med de fleste anlegg er realisme, kanskje?
    Det å gi lytteren en følelse av å ha musikanter av kjøtt og blod foran seg i sweet spot, når man sitter med lyset dempet og øynene igjen. Den følelsen er for meg ubetalelig. Noen anlegg makter å få til dette, andre ikke. 100% realisme får vi neppe noen gang, men innimellom kan man sannelig komme tett på. Hvertfall om vi ikke snakker om altfor kompleks musikk.

Realisme er for meg naturtrohet. De fleste har hørt stemmer og instumenter "live", vi har en formening om hvordan lyder høres ut i det virkelige liv. Det får meg til å stusse når jeg leser slikt som "et lydbilde få er fortrolige med". Det eneste det forteller meg er at ting høres ikke slik ut i det virkelige liv! Men igjen, min tolkning.

Det viktigste er at lydbilde engasjerer deg som lytter. Får deg til å glemme tid, sted og rom. Glemme at det er noe som heter bass, mellomtone og diskant. Når alt stemmer handler det kun om musikk, som setter følelsene dine i sving. Da er hifi på sitt beste. :)

R

RoDa

Gjest
    pedal skrev:
    Karma skrev:
    Da RoDa var hos meg, opplevde jeg et problem med DEQX...Dermed er det stor sannsynlighet for at DEQX har krasjet, og dermed må resettes. Jeg har prøvd å slå den helt av, uten at det hjelper...
    I så fall er det ikke første gang. Jeg leste en lang tråd på Audioasylum.com, tror jeg det var, om at DEQX kunne være ustabil foran prestisjefylte demoer.
    Hehe, pedal, det høres jo nesten ut som woodoo dette?
    Kanskje det er de store kabelguders hevn over de ikke-troende....?

Ellers vil jeg bare legge til at det er av egen fri vilje jeg ikke har sagt noe offisielt om lydkvaliteten, greit å høre fra konstruktøren om det er langt mellom preset 2 ved besøket og preset Kviserud. ;)

Men at systemet kunne spille h-e-l-vetes høyt og med sånne reserver i bassen at jeg var redd for å lekke fra kroppsåpningene er helt klart.
    Evnen til å beholde klangbalanse rundt omkring i rommet var også besnærende.

Mvh
    Rolf

Vedlegg

B

Back_Door

Gjest
    topline skrev:
    Karma skrev:
    Mange som har vært her, synes Gaia spiller meget bra, men at det er et eller annet som de ikke helt er fortrolig med. Dette klarer de så ikke sette fingeren på. Lytteren sitter igjen litt forvirret og innrømmer store kvaliteter samtidig som han føler at noe ikke helt stemmer. For meg har slike tilbakemeldinger vært ganske forvirrende. Jeg tror nå at jeg har funnet forklaringen. Det har neppe med verken kabler, kilde eller forsterkere å gjøre. Det har rett og slett med å gjøre at Gaia har nådd sin målsetting så bra, at vi ender opp med et lydbilde som få er kjent og fortrolig med. Gaia krever dermed en grad av tilvenning. Det som jeg merker meg, er at dess mer jeg spiller, dess mer naturlig er det for meg at dette er slik musikk skal spilles.
    Alt er rom for tolking, både de inntrykkene vi får inn via ørene, og de inntrykkene vi får referert her.

Så over til det som er spørsmålet for meg.
    Målet med de fleste anlegg er realisme, kanskje?
    Det å gi lytteren en følelse av å ha musikanter av kjøtt og blod foran seg i sweet spot, når man sitter med lyset dempet og øynene igjen. Den følelsen er for meg ubetalelig. Noen anlegg makter å få til dette, andre ikke. 100% realisme får vi neppe noen gang, men innimellom kan man sannelig komme tett på. Hvertfall om vi ikke snakker om altfor kompleks musikk.

Realisme er for meg naturtrohet. De fleste har hørt stemmer og instumenter "live", vi har en formening om hvordan lyder høres ut i det virkelige liv. Det får meg til å stusse når jeg leser slikt som "et lydbilde få er fortrolige med". Det eneste det forteller meg er at ting høres ikke slik ut i det virkelige liv! Men igjen, min tolkning.

Det viktigste er at lydbilde engasjerer deg som lytter. Får deg til å glemme tid, sted og rom. Glemme at det er noe som heter bass, mellomtone og diskant. Når alt stemmer handler det kun om musikk, som setter følelsene dine i sving. Da er hifi på sitt beste. :)
    Jeg kan bare kvittere med at jeg har samme målsetting som deg.Men selv konsertlokaler kan vel noen ganger ha refleksjoner som ikke nødvendigvis er ønskelige? Snakker vi om "elektrisk" musikk, blir vårt krav til realisme uansett komplisert.

B

Back_Door

Gjest
    pedal skrev:
    Karma skrev:
    Kanskje denne saken har litt til felles med en pc? D.v.s. at den har godt av å bli slått helt av mellom slagene? Jeg har hittil kun brukt fjernkontrollen og satt den i stand by.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.395
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Karma skrev:
    Kødda!
    ;D

B

Back_Door

Gjest
    pedal skrev:
    pedal skrev:
    Karma skrev:
    Kødda!
    ;D
    Og jeg slukte den rå..

Var så opphengt i hvor forbasket dette var, at jeg overså kommentaren "prestisjefylte" ;D ;D

R

Rojoh

Gjest
    Nå fikk jeg aldri brukt de mer avanserte funksjonene i DEQX, men selve profilen som ligger på PCen lar seg vel laste ned igjen, bare man får nullstillet?

Mvh. Johan

B

Back_Door

Gjest
    Rojoh skrev:
    Nå fikk jeg aldri brukt de mer avanserte funksjonene i DEQX, men selve profilen som ligger på PCen lar seg vel laste ned igjen, bare man får nullstillet?

Mvh. Johan
    Helt riktig det.

Problemet hos meg er at denne profilen ligger i en pc tilhørende Kviserud.. ;)

R

Rojoh

Gjest
    Karma skrev:
    Rojoh skrev:

Mvh. Johan
    Helt riktig det.

Problemet hos meg er at denne profilen ligger i en pc tilhørende Kviserud.. ;)
    Ah, da blir det litt mer vrient ja.

Mvh. Johan

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Jasså... Midtgard leverer en veldig proprietær løsning altså...;)

Kan han ikke maile over profilen slik at du kan legge den inn igjen? (Skudd i blinde : Jeg har aldri verken sett eller satt opp en DQEX)

B

Back_Door

Gjest
    Greven skrev:
    Jasså... Midtgard leverer en veldig proprietær løsning altså...;)

Kan han ikke maile over profilen slik at du kan legge den inn igjen? (Skudd i blinde : Jeg har aldri verken sett eller satt opp en DQEX)
    Vi hadde nok ordnet dette via nettet, om det ikke var for at han bor bare en halvtimes bilkjøring fra meg. ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.778
    Sted
    Østfold
    Jeg befinner meg vel vesentlig nærmere selve anlegget for tiden også, gjør jeg ikke?

B

Back_Door

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Jeg befinner meg vel vesentlig nærmere selve anlegget for tiden også, gjør jeg ikke?
    Helt frem til den 27/1 er nok det ganske riktig, ja.. ::)

(Klarer du å kjøre med bil til der hvor jeg er nå, på en halvtime, må jeg si jeg blir mektig imponert! ;D)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn