Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.556
    Karma skrev:
    Bx:

I realiteten blir "tradisjonell korreksjon" temmelig tilfeldig i sin virkning. Det er vel derfor samme høyttaler blir mer eller mindre vellykket alt etter hvilket rom den plasseres i. Vi ser også hvor store forskjellene er på dette parameter mellom ulike merker.
    Det kreves uansett langt mer tid og evner til å finjustere på innebygde flitre i høyttalerne, enn å skru på en ekstern boks ala DEQX.
    Det er jeg helt enig i, Karma. Poenget mitt er at det er mye misforstått purisme ute og går.

R

RoDa

Gjest
    Karma skrev:
    Du har for øvrig helt rett i at de nyttigste råd kommer fra de som selv har hørt!
    Poenget mitt er at jeg ønsker en mellomtone som er mer i den gate jeg opplevde hos deg. Har derfor et lønnlig håp om at "konstruktøren" får audiens hos deg, for selv å høre hva jeg mener. ;)
    Nå begynner det å bli en stund siden, var jo tross alt julekaker på bordet den gangen.....
    Men dette høres faktisk veldig interessant og "riktig" ut!

En mellomtone som er mer "framme" og med større opplevelse av rett gjennom og litt mer levd liv er noe av det jeg også ville hatt mer av.
    Samtidig en mer snertig og hoppende mellombass og generelt litt mindre bremser på og dermed en større følelse av rake rør og åpne kraner.

Uansett kan jo mye av dette komme på plass når deqx er frisk igjen og justert tipp topp. Blir spennende å høre!

Gleder meg til nytt besøk hos deg.

Mvh
    Rolf

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.556
    Jeg aner konturene av en liten hengekøye hos Karma. Lit mer energikonsentrasjon rundt 200Hz så blir det kanskje både stram bass og tydelig mellomtone??

Utfordring til Snickers: Er det mulig å få se en måling i lytteposisjon?

PS:
    Til dere som begynner å lure; Det stemmer at jeg ikke kjøper argumentet om at lyden hos Karma ikke kan måles i sweet spot. Hvis det er gjort mye bra med spredningskontroll og så videre så bør det vises på en impulsrespons der ørene til vanlig befinner seg. Så enkelt er det. Og så vanskelig.

B

Back_Door

Gjest
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    Du har for øvrig helt rett i at de nyttigste råd kommer fra de som selv har hørt!
    Poenget mitt er at jeg ønsker en mellomtone som er mer i den gate jeg opplevde hos deg. Har derfor et lønnlig håp om at "konstruktøren" får audiens hos deg, for selv å høre hva jeg mener. ;)
    Nå begynner det å bli en stund siden, var jo tross alt julekaker på bordet den gangen.....
    Men dette høres faktisk veldig interessant og "riktig" ut!

En mellomtone som er mer "framme" og med større opplevelse av rett gjennom og litt mer levd liv er noe av det jeg også ville hatt mer av.
    Samtidig en mer snertig og hoppende mellombass og generelt litt mindre bremser på og dermed en større følelse av rake rør og åpne kraner.

Uansett kan jo mye av dette komme på plass når deqx er frisk igjen og justert tipp topp. Blir spennende å høre!

Gleder meg til nytt besøk hos deg.

Mvh
    Rolf
    Har en sterk følelse av at vi to deler mye av preferansene!
    Dine besøk blir dermed spesielt nyttige(og hyggelige) ;)

Synes for øvrig at det har kommet mange konstruktive tanker og ideer i den siste uken i denne tråden.
    Takker derfor alle for gode bidrag i en interessant debatt!

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    orso skrev:
    Synes snickers-is bør vurderer DAC chip fra ESS tech i Theseus. Måler i hvert fall bedre. Om de målbare forskjellene ikke skulle være hørbare, så selger det i alle fall....
    Leste nettopp en test av den nye Mcintosh MCD500 CD spilleren. Det er den første CD spilleren som bruker konvertere fra ESS som jeg nevnte ovenfor. ESS sabre Reference 9008S sitter i spilleren. http://www.esstech.com/index.php?p=products_DAC
    Poenget er at Lasse Svendsen går langt å antyde at dette er den beste CD spilleren han har testet. Bedre enn både Esoteric X-05 og Wadia 581 SE.

B

Back_Door

Gjest
    pedal skrev:
    roffe skrev:
    pedal skrev:
    Karma skrev:
    Er ikke slike små forskjeller også mulig å "justere" bort slik at de i beste fall kun blir av marginal betydning?
    Minner om at all form for eq introduserer fasefeil i det korrigerte signalet. Jo mer du korrigerer, jo værre blir det. Så selv om du vinner en "perfekt" frekvensgang, så taper du også noe. Jeg hører dette som en utglatting av mikrodynamikken. Det blir litt for "pent". Noe av realismen i instrumentene blir borte. Dette fenomenet har jeg hørt på ALLE eq apparater jeg har testet. Dagens digitale filtre har mindre fasefeil enn før, men "bieffekten" er fremdeles til stede i mine ører. Sikkert også i dine ører. Jeg hørte samme feil i Audiolense. Men der er det denne GDC-funksjonen som redder dagen. Med denne etterkorrigeringen så får man en hørbart og målbart mer korrekt pulsrespons, som gjør at jeg er (meget) fornøyd med sluttresultatet.

Jeg anbefaler ikke DRC til kresne highendere, med mindre de kjører GDC.
    DRC gjør ikke mye forskjellig fra et komplisert delefilter. Forskjellene ligger vel hovedsaklig i at DRC ofte har flere justeringsmuligheter som da naturlig nok vil bli benyttet, samt at kompliserte passive delefiltre ofte har et visst energitap i forhold til den leverte effekten fra effekttrinnet.

For min del ser jeg ikke på DEQX slik det er anvendt i Gaia som DRC, men som et aktivt delefilter.
    1.
    DEQX har avanserte funksjonalitet for romkorreksjon. ( DRC = Digital Room Correction). Dersom Karma bruker denne funksjonen i sitt anlegg (i tillegg til crossover og de andre funksjonene i DEQX) OG han har et rom med "gjennomsnittlig korreksjonsbehov", SÅ vil han oppleve de hørbare skavankene som jeg beskriver ovenfor og som er omtalt i testen av Audiolense i FIDELITY.
    -Min erfaring og påstrand er at DRC må/bør inkludere GDC (Group Delay Correction) til kresne brukere. Sikkert ikke nødvendig i et hjemmekino oppsett, men altså i et kresent highend oppsett, der hvor Karma ønsker å være.
    I Audiolense kan man enkelt lage korreksjonsfiltre med/uten GDC og prøve ut for seg selv. Jeg ser fram til at OMF, TOTTE og de andre highenderne her på Sentralen "kommer etter" i AUDIOLENSE og kan supplere med sine lytteinntrykk herom.

2.
    Et annet poeng er Karma's tillit til at "alt kan justeres". Jeg oppfatter dette som bruk av digitale EQ kurver, utover XO-funksjonen. Slik korrigering vil også introdusere fasefeil, jfr ovennevnte.
    Er vel på sin plass å understreke at GDC (Group Delay Correction) er en del av oppsettet i DEQX!
    Det eneste som da kan savnes, i noen tilfeller i DEQX, er litt flere justeringsfelt.

B

Back_Door

Gjest
    orso skrev:
    Helt enig med OMF. Rommet er først og fremst der forbedringene ligger. Noen pene akustiske tiltak hadde gjort seg.
    Det er en ikke helt uvesentlig faktor som bør tas med i slike vurderinger her hos meg. Anlegget mitt står usymmetrisk og da med vinkler mot vegger som gjør at ingen refleksjoner fra vegger vil treffe sweet spot. Usymmetrien er tatt hensyn til i justeringene. Dette forhold, sammen med hele opplegget for spredningskontroll, gjør at man ikke så lett kan trekke bastante slutninger om behov for akustiske tiltak. Den refleksjon som kommer fra gulv og tak, er jeg ikke så sikker på at jeg vil bekymre meg om.

B

Back_Door

Gjest
    DEQX ble fikset i går!!
    Samtidig ble en meget spennende justering foretatt. Kommer tilbake med inntrykk når jeg har fått mer tid til evaluering.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.384
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Er vel på sin plass å understreke at GDC (Group Delay Correction) er en del av oppsettet i DEQX!
    Det eneste som da kan savnes, i noen tilfeller i DEQX, er litt flere justeringsfelt.
    Bra. Bruker du denne valgmuligheten da/Har du krysset av for "Impulse correction", ref ASBJBO's kommentar herom?
    -Jeg kjenner ikke DEQX annet enn fra omtale, og har heller ikke hørt på et DEQX basert anlegg. Men OMF var veldig fornøyd med lyden i sitt DEQX-baserte anlegg. (Som nå er solgt til TKR, så vidt jeg har forstått).

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Helt enig med OMF. Rommet er først og fremst der forbedringene ligger. Noen pene akustiske tiltak hadde gjort seg.
    Det er en ikke helt uvesentlig faktor som bør tas med i slike vurderinger her hos meg. Anlegget mitt står usymmetrisk og da med vinkler mot vegger som gjør at ingen refleksjoner fra vegger vil treffe sweet spot. Usymmetrien er tatt hensyn til i justeringene. Dette forhold, sammen med hele opplegget for spredningskontroll, gjør at man ikke så lett kan trekke bastante slutninger om behov for akustiske tiltak. Den refleksjon som kommer fra gulv og tak, er jeg ikke så sikker på at jeg vil bekymre meg om.
    Her er jeg så frimodig og sier at du tar feil. ;D
    Kontrollert spredningskontroll minsker bare behovet for akustiske tiltak. Usymmetrisk plassering (noe jeg selv bruker) er en fordel først og fremst for bassen. Det kan gi mindre stående bølger, men det er ikke utelukkende positivt.

Resonansen jeg hørte i mellomtone området da jeg var der, kunne lett knekkes med akustiske tiltak. Det hadde hadde også gitt løft med strammere og bedre bass og enda bedre presisjon i hele lydbildet.
    Jeg tror du overvurderer dette med kontrollert spredningskontroll og lydkorreksjon. Du kommer ikke bort ifra akustiske tiltak som en positivt bidragsyter før du går over til øretelefoner.

B

Back_Door

Gjest
    orso:

Husk at mye har skjedd siden du var her, bl.a. Clio.
    For øvrig var det spesielt mellomtonen som fikk ny justering i går. Kommer tilbake til det.

Tror uansett at vi kan være ulike når det gjelder hva som foretrekkes m.h.t. demping. Jeg ønsker i stor grad en illusjon av et band som spiller i stuen. Det betyr mer enn millimetermåling av pinpoint.
    Uansett fikk jeg et mer tredimensjonalt lydbilde etter Clio.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    orso:

Husk at mye har skjedd siden du var her, bl.a. Clio.
    For øvrig var det spesielt mellomtonen som fikk ny justering i går. Kommer tilbake til det.

Tror uansett at vi kan være ulike når det gjelder hva som foretrekkes m.h.t. demping. Jeg ønsker i stor grad en illusjon av et band som spiller i stuen. Det betyr mer enn millimetermåling av pinpoint.
    Uansett fikk jeg et mer tredimensjonalt lydbilde etter Clio.
    Jeg er klar over at det er skjedd en del siden jeg var der og at det sikkert låter bedre nå. Men hentydningene dine om at anlegget ditt ikke har noe å hente på akustiske tiltak p.g.a. kontrollert spredning/plassering/lydkorreksjon, mener jeg uansett er feil.

Og igjen; akustiske tiltak innebærer ikke bare å dempe. Diffusjon kan være veien å gå for deg.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    DEQX ble fikset i går!!
    Samtidig ble en meget spennende justering foretatt. Kommer tilbake med inntrykk når jeg har fått mer tid til evaluering.
    Ah, endelig - det var bra! Gleder meg stort til å høre oppsettet ditt, ryktene vil ha det til at dette trøkker godt ;)

B

Back_Door

Gjest
    Da er jeg endelig klar med første tilbakemelding etter torsdagens justeringer. I går var jeg nemlig så tett i pappen av forkjølelse, at jeg ikke orket å spille i det hele tatt.

Vi justerte lydbildet basert på de tanker og ideer jeg har gjort meg i senere tid, og som jeg har forklart her på tråden. Spesielt mellomtonen ble gitt mer energi. Resultatet er svært oppløftende! Mye mer liv, attak og krisphet i hele mellomtonen, og samtidig bedre sammenheng i hele frekvensområdet. Her har det ligget et uforløst potensiale i Gaia-systemet mitt! Aldri har det vært så morsomt å lytte til musikk som nå!
    Det er selvsagt et tankekors at det etter så lang tid fortsatt er mulig å få forbedret noe som man flere ganger har følt har vært nær optimalt.
    Samtidig er det besnærende å oppleve de fantastiske muligheter som ligger i et slikt system basert på el. korreksjon. Med de råvarene som finnes i dette systemet, virker det nesten som om jeg kan få hva som helst av lydpreferanse. Gaias dimensjoner og prisklasse gir jo selvsagt grunn til stor forventning..Jeg blir ofte sittende og måpe over hvor store forskjeller, både negativt og positivt, som kan trylles frem via justeringer i dette system.

Jeg vil samtidig takke Reidar Solhaug for å ha bidratt vesentlig til å åpne mine ører! Det var først og fremst hos han at jeg ble klar over akilleshælen i lydbildet i mitt eget anlegg!

Så til det negative:

Problemene med DEQX er etter all sannsynlighet likevel ikke løst med det nye kortet som ble skiftet. I dag måtte jeg konstatere at alle preset har samme lyd. Det positive er selvsagt at den lyden som nå ligger her, tydeligvis er det preset som vi justerte inn sist og som da var basert på de nye ideer.
    Dermed må uansettt saken legges frem for produsenten av DEQX atter en gang.
    Jeg ser dog liten grunn til å la dette gå ut over planlagte lyttebesøk i neste friperiode. ;)

B

Back_Door

Gjest
    orso skrev:
    Søren. Så da blir det vel ikke Solid Kåre. :p
    Vel, det er nok flere veier til Rom.
    Lydkvaliteten hos Solhaug har uansett selvsagt med flere parametre å gjøre enn Solid Kåre. (Men jeg har tross alt kableri med 6mm2!)
    Mye av den fintuning som hos andre kanskje gjøres i høyttalerfiltre, gjøres hos meg i DEQX. Den største begrensning i DEQX ligger hos den som opererer den.

Jeg hadde meg en god musikkstund i går kveld. Jeg blir bare mer og mer overbevist over hvor viktig øvre bass og hele mellomtonen er i et anlegg. Kanskje har vi en tendens til å overfokusere på de områder som tradisjonelt blir regnet som vanskelige, nemlig diskant og dypere bass?
    Det høres kanskje rart ut, men jeg har aldri trampet takten under spilling på dette anlegget på samme måte som nå. ;D
    F.eks. høres trommer mye mer live-aktig ut.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det var en dårlig spøk fra min side.
    Artig å lese om den nye lyden. Det sier vel litt om utfordringene med slike justerings muligheter.
    Kan jo nesten gratulere deg med nytt anlegg nå. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    orso skrev:
    Søren. Så da blir det vel ikke Solid Kåre. :p
    Vel, det er nok flere veier til Rom.
    Lydkvaliteten hos Solhaug har uansett selvsagt med flere parametre å gjøre enn Solid Kåre. (Men jeg har tross alt kableri med 6mm2!)
    Mye av den fintuning som hos andre kanskje gjøres i høyttalerfiltre, gjøres hos meg i DEQX. Den største begrensning i DEQX ligger hos den som opererer den.

Jeg hadde meg en god musikkstund i går kveld. Jeg blir bare mer og mer overbevist over hvor viktig øvre bass og hele mellomtonen er i et anlegg. Kanskje har vi en tendens til å overfokusere på de områder som tradisjonelt blir regnet som vanskelige, nemlig diskant og dypere bass?
    Det høres kanskje rart ut, men jeg har aldri trampet takten under spilling på dette anlegget på samme måte som nå. ;D
    F.eks. høres trommer mye mer live-aktig ut.
    Aha. Ny måte og trampe takten på til og med. Da må det ha blitt bra. ;D

Ja det er noe med mellomtonen. Er ikke den på plass så vil du være ute og kjøre.
    Moro at du har fått det til. Er det ytterligere forbedringer som kan gjøres, eller mener du det er optimalt nå ?

B

Back_Door

Gjest
    rolfozzy skrev:

Ja det er noe med mellomtonen. Er ikke den på plass så vil du være ute og kjøre.
    Moro at du har fått det til. Er det ytterligere forbedringer som kan gjøres, eller mener du det er optimalt nå ?
    "Ny måte" ble egentlig litt feil. Poenget er at jeg nå tramper takten MER enn før! ;D

Om det nå er optimalt? Tror det er best å gå stille i dørene. Det gjelder vel de fleste av oss. :D Er det ikke det som skjer hos de fleste da? At man forbedrer noe som man gang på gang har trodd var optimalt? Samtidig er det vel slik, at dess større potensial et anlegg har, dess lengre tid og mer jobb tar det før det nærmer seg optimalt. Mens dere skifter komponenter, justerer jeg.. ;D
    Men hva skjer f.eks. når Theseus er på plass?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    rolfozzy skrev:

"Ny måte" ble egentlig litt feil. Poenget er at jeg nå tramper takten MER enn før! ;D

Om det nå er optimalt? Tror det er best å gå stille i dørene. Det gjelder vel de fleste av oss. :D Er det ikke det som skjer hos de fleste da? At man forbedrer noe som man gang på gang har trodd var optimalt? Samtidig er det vel slik, at dess større potensial et anlegg har, dess lengre tid og mer jobb tar det før det nærmer seg optimalt. Mens dere skifter komponenter, justerer jeg.. ;D
    Men hva skjer f.eks. når Theseus er på plass?
    Er nok sånn det er. Bare ikke prøv og få Ikaros på plass. ;D

B

Back_Door

Gjest
    Takker de som vurderte dette som et positivt prosjekt. Jeg har i tiden fra prosjektet startet, lært mangt og mye. Ikke minst om dette miljøet..
    Fra nå av nytes kun musikk. ;)

R

Rojoh

Gjest
    En velfortjent tilbaketreden til det det handler om: Å nyte musikk og lyden hjemme hos seg selv; for seg selv. :)

Hva interesse for selve prosjektet angår, så ble det litt svært, litt dyrt og kanskje litt for ambisiøst/omfattende til at jeg personlig fikk 100% tenning - i betydning at om jeg skulle gått for aktiv DSP-drift, så hadde alt blitt i mindre format.

Dog har jo Gaia på mange måter vist vei på et generelt plan også: Man kan utmerket sy sammen et mindre 3-veissystem basert på DEQX og få til et for mange; mer betalbart anlegg. I så måte synes jeg Gaia for egen del har hatt sin største misjon i å vise i hvilken grad denne elektronikken er kapabel.

Videre ser man også at et slikt anlegg også er dønn avhengig av "kokekunst". For mange er nok akkurat dèt momentet en liten turnoff, desverre.

Vel, vel... Happy listening! :)

Mvh. Johan

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hva i all verden skjer her ???
    Gaia til salgs, eier (Karma tidligere BackDoor) kutter ut både det ene og det andre?
    Mvh.KW

R

RoDa

Gjest
    Uffda, dette var da ikke moro!!

Håper alt er bra med Karma.

Mvh
    Rolf

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vil bare takke deg for at du har latt oss følge med på Gaia prosjektet. Og ikke minst åpnet ditt hjem til de av oss som har på besøk. Dette er et av de få anleggene som jeg har hørt, som virkelig satte spor i min sjel.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    orso skrev:
    Vil bare takke deg for at du har latt oss følge med på Gaia prosjektet. Og ikke minst åpnet ditt hjem til de av oss som har på besøk. Dette er et av de få anleggene som jeg har hørt, som virkelig satte spor i min sjel.

Støttes!

Mvh. RS

M

musicus

Gjest
    Dette har jeg respekt for Karma/Back Door, nyt musikken og livet og ha det godt, det er mye hva det handler om ;) ;D.....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    Jeg setter stor pris på de to gangene jeg fikk komme og høre på Gaia. Det var virkelig en opplevelse. Nå må du ikke glemme musikken selv om den skal fremføres på en annen måte heretter. Jeg vet at den er viktig for deg, det viktigste er mitt inntrykk.
    Lykke til Karma.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Synes det er synd at du trekker deg tilbake, Karma. Gaia-prosjektet er en utrolig kombinasjon av ambisjoner og gjennomføringsevne som savner sidestykke i norsk hifimiljø. Resultatet ble formidabelt, og mulighetene til å tweake lyden var og er også uten sidestykke. Jeg skulle nok ønske jeg fikk sjansen til å høre Gaia nok en gang med de siste vellykkede justeringene som ble foretatt, men respekterer nedskaleringen, uansett hva grunnen måtte være.

Nå håper jeg dette unike og formidable hifisystemet finner en nye eier og lever videre. Det er unikt på mange måter, og kombinasjonen av kraft og klar, uforvrengt formidling på kraftfull, dynamisk musikk er enestående. Et av få systemer med evnen til å gjengi symfoniorkestre med realistisk lydtrykk og presisjon. Og det har muligheter til å tunes etter rom og preferanser som få (om noen) andre systemer.

Lykke til med livet videre, Karma. Så får vi håpe Gaia finner et godt hjem.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Litt realistisk må man vel være og hevde at Gaia blir tungsolgt i dagens marked. Vet ikke hvorfor han selger?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Du store høyttaler! Er Gaia lagt ut til salgs? Jeg er ikke sikker på at den er så tungsolgt. Det er delte meninger om dette proskjektet, og mange er veldig begeistret.

Nå aner jeg ikke hvorfor eieren selger. Det virker jo som han er veldig fornøyd med resultatet, og med tanke på hvor mye energi og prestisje som er lagt i dette prosjektet må jeg si jeg er litt overrasket. Jeg trodde at det var som han sa; på tide å roe ned og nyte musikken gjennom dette enorme oppsettet.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Hva f... var dette for et stønt? :eek: ::)

Jeg kansellerte salget for noen dager siden. Jeg fikk respons, men er egentlig glad for at vi ikke kom i mål før jeg selv tok til vettet..

Min vurdering av salg hadde intet med at jeg ikke var fornøyd, eller at jeg var i ferd med å skilles. Dermed er det ikke nødvendig å dvele mer med hva slags elektrisk aktivitet som forstyrret mine hjerneceller i denne sammenheng..

Det er uansett feil tidspunkt å selge dette anlegg. Jeg har lagt alt for mye av drømmer og håp i prosjektet til at jeg bør selge allerede nå. Selskapet bak design og utvikling er også inne i en meget spennende utvikling. Gaia er jo heller ikke skikkelig presentert enda for relevant media. Å selge i denne situasjon, sammen med effekten av finanskrisen, ville også medført en alt for lav pris. Det ville i tillegg blitt en meget tung overgang til å måtte leve med et anlegg med mye dårligere ytelser.
    Dermed er jeg med på ferden videre, og ser med spenning frem til videre utvikling.

Jeg har dog fortsatt en intensjon om en mer begrenset deltagelse på dette forum.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    Jeg har dog fortsatt en intensjon om en mer begrenset deltagelse på dette forum.
    Kanskje like greit ja, iaf nå på sommerstid :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Karma skrev:
    Kanskje like greit ja, iaf nå på sommerstid :)

/jan
    Redd han tar deg igjen på antall innlegg ?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.511
    Nå vet jeg ingenting om hvorfor Karma bestemte seg for å trappe ned,
    og det spiller for så vidt ingen rolle,
    men det er hyggelig at han likevel bestemmer seg for å
    fortsette med galskapen! :)
    Velkommen tilbake! :)

;)