Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Ett godt og reflekterende innlegg. Kudos til Mbare for det.
    Det er ikke tillitsdannende for produktet Gaia å angripe personer som kommer med sin ærlige tilbakemelding om sine lytteinntrykk. Dette er bare dårlig reklame for Midgard, og det hjelper ikke på for andrehåndsverdien for Gaia. Dette er jo noe Karma er bekymret for.
    Jeg har det inntrykket at Roda og Mbare er 2 herrer med lang fartstid innenfor hobbyen vår med dertil erfaring til å vurdere lydgjengivelse fra ett anlegg. Jeg ser derfor ingen grunn til å trekke lytteinntrykkene fra de 2 herrene i tvil som enkelte i tråden gjør. Denne mistenkeliggjøringen som disse to herrene nå blir utsatt for blir for meg barnslig.

Bx skrev:
    Mbare skrev:
    .........
    Når jeg kom dit og vi begynte å høre på musikk var min første reaksjon noe preget av vantro. Lyden var så annerledes enn det jeg forbinder med high-end anlegg at jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro eller gjøre. Så jeg valgte å holde kjeft og heller vente til jeg fikk lytta på noe musikk som jeg kjente bedre enn det bl.a. RoDa spilte.
    ...........
    Applaus for et innlegg breddfult av integritet og ærlighet. Og empati.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Min mening om ett system av dette kaliber? Høytalerne er helt sikkert veldig bra. Trenger en heftig DAC! Kanskje kilde og forsterkere.... ;) Da kommer etterhvert kabler også...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det viktigste er vel at eieren er fornøyd. han bør vel søke råd fra folk som har stort sett har de samme preferansene vedr. musikk og volum. for mange meninger og lytteinntrykk (av andre oppsett) kan vel skape forrvirring? Tøft prosjekt :)

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    SAL skrev:
    Min mening om ett system av dette kaliber? Høytalerne er helt sikkert veldig bra. Trenger en heftig DAC! Kanskje kilde og forsterkere.... ;) Da kommer etterhvert kabler også...
    Enig, som valentino nevnte tidligere i tråden oxo:
    Jeg ser ikke bort fra at en annen frontend (DACer) enn DEQX 2.6 kan øke systemets transparens,
    og at f.eks en DP A1c brukt på arrayet vil gi et noe annet resultat enn nå.

Som sagt, så har det vel ikke blitt PRØVD ut så mye annet en
    DEQX og midgard på disse høytalerne?

Å "bedømme" høytalere i den klassen utifra det, er jo helt vanvidd,
    uansett å kompliserte de er. Det er nå min mening

(Sitat:
    DEQX fungerer som rom-og høyttalerkorreksjon, forforsterker og DAC. !!!
    Squeezebox med Welborne strømforsyning er koblet med coax til dac i DEQX
    + midgard monoblokker)

(Tror du lydfilosofien hadde forandret seg hvis du hadde
    kjørt DEQX og midgard på Lohengrin`ene dine SAL?)

Kanskje folk som får muligheten til å høre på Gaia,
    kan ta meg seg litt elektronikk å prøve?
    ( Selvsagt de som har utstyr av litt "høyere klasse")
    Det skader jo ikke å prøve, bare for å hjelpe.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Ja, jeg har tatt på PM min samtale med RoDA og jeg anser den delen som ferdig.
    RoDA kan nevne til Mbare på PM det jeg sa om han ønsker. Tillatelse gitt.
    Det vi snakket om hører hjemme der, på PM.
    Sånn da er jeg ferdig med den delen av saken.

mvh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Jeg vil med dette få be Mbare om unnskyldning for at jeg publiserte mitt inntrykk av hans humør og innstilling!
    Mente absolutt ikke å "ufarliggjøre" hans meninger.
    Jeg har dannet meg et inntrykk av mange personer på dette forum, basert på deres måte å skrive og ordlegge seg på. På det grunnlaget danner jeg meg også en forventning til hvordan de eventuelt vil være ved direkte møte. Mbare er en av dem som ofte er mest interessant å lese innlegg fra. Brukte også den omtalte turen til Hedemarken som et grunnlag for min reaksjon. Den turen oppfattet jeg som preget av humør og vennskap, på tross av eventuelt ulike preferanser.
    Jeg har flere ganger følt at folk kommer hit med ganske mye negativ innstilling. Det kan lett slå uheldig ut, når man skal vurdere inntrykk fra noe som er relativt nytt og spesielt. Det var dette forhold jeg generelt mente å belyse, ikke å fornærme en gjest!
    Det ble brukt uttrykk som: "Nå fikk jeg endelig hørt norges mest beryktede anlegg". Det oppfattet jeg som at forventningene på forhånd var svært negative. Var m.a.o. ikke klar over at mitt anlegg var så beryktet.
    Det var mitt ønske at konstruktøren skulle være til stede under besøket. Dette bl.a. fordi han kan forklare bedre enn meg, men først og fremst fordi han kanskje kunne få nytte av tilbakemeldinger der og da. Det ble derimot ikke sagt så mye under besøket, som ligner på det som ble skrevet i ettertid. Det synes jeg er synd, fordi det kunne vært mer konstruktivt å benyttet seg av muligheten til å formidle sine inntrykk direkte til konstruktøren, når man hadde sjansen til det.
    Det aner meg dog at mange har så stor averson mot denne personen, at det kanskje blir hyggeligere om han ikke er til stede? Det blir uansett da vanskeligere for meg å få reelt nytte av andres vurderinger. Det er nemlig ikke alltid like lett å videreformidle til konstruktøren hva mine gjester opplever og mener. Dess flere ledd...osv

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.511
    Hvis Karma ikke har noe i mot det, er det lov å spørre om hva Gaia gjør bra og hva som kan forbedres?

Det kan jo ikke bare være "utklinging" det går på?

En annen ting; er alle klar over at DEQX også brukes som deleflter i systemet,
    og at det derfor ikke er bare å prøve noe annet?
    Skal man prøve noe annet blir det omtrent som å konstruere deler av systemet på nytt.
    Det er selvfølgelig mulig jeg missforstår ting folk skriver her, og jeg må poengtere at jeg hverken har hørt Gaia eller kjenner konstruksjonen i detalj.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Enig med dette! På gode høyttalere blir jo resten av kjeden veldig avslørende, så det bør i hvert fall testes ulike effekttrinn! Har jo kommet en del vedlg gode forsterkere de siste årene som ikke koster astronomiske summer! Etterson Karma trenger 6 stk? monotrinn er vel ML33 uaktuelt ;)

Hva med f.eks Chapter? ved kjøp av tre stereotrinn blir det nok litt avslag i forhold til veil hos Andrè...

De nye stereotrinnene fra Ice er vel ogso bedre enn de gamle 1000w...!

Har ikke hørt Gaia, men den virker som en spennende konstruksjon selv om den er fysisk alt for stor for meg
    Hadde derfor vært spennende med en nedskalert versjon av denne høyttaler, med f.eks. 4 * 10 bass og enklere passivt system i front! Kansje enklere å få til å spille opptimalt også?

FAB skrev:
    SAL skrev:
    Enig, som valentino nevnte tidligere i tråden oxo:
    Jeg ser ikke bort fra at en annen frontend (DACer) enn DEQX 2.6 kan øke systemets transparens,
    og at f.eks en DP A1c brukt på arrayet vil gi et noe annet resultat enn nå.

Som sagt, så har det vel ikke blitt prøvd ut så mye annet en DEQX og midgard
    på disse høytalerne?
    Å "bedømme" høytalere utifra sånt, er jo helt vanvidd,
    uansett å kompliserte de er. Det er nå min mening.

(Tror du lydfilosofien hadde forandret seg hvis du hadde
    kjørt DEQX og midgard på Lohengrin`ene dine SAL?)

Kanskje folk som får muligheten til å høre på Gaia,
    kan ta meg seg litt elektronikk å prøve?
    ( Selvsagt de som har utstyr av litt "høyere klasse")
    Det skader jo ikke å prøve, bare for å hjelpe.

N

nb

Gjest
    val skrev:
    Enig med dette! På gode høyttalere blir jo resten av kjeden veldig avslørende, så det bør i hvert fall testes ulike effekttrinn! Har jo kommet en del vedlg gode forsterkere de siste årene som ikke koster astronomiske summer! Etterson Karma trenger 6 stk? monotrinn er vel ML33 uaktuelt ;)
    Men om problemet er "ikke tilstrekkelig utklinging" og "at frekvensspekteret ikke henger ordentlig sammen" og lignende, så løser man vel neppe det med å bytte ut en kilde eller prøve andre effektrinn? Har man lokalisert hvor skoen trykker, så burde man i det minste angripe problemet med noe som kan få skoen til å trykke mindre. Personlig har jeg lite tro på fremgangsmåten "prøve noen mer eller mindre tilfeldig valgte saker, og så ser vi hva som skjer da"

Det burde være mer nærliggende å spørre "Hvorfor henger ikke frekvensspekteret sammen" (om så er tilfelle da).

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Nå er det vel ingen enighet i hva problemet er, eller om utsagnet "ikke tilstrekkelig utklinging" er korrekt;)

På høyttalere i denne prisklassen mener jeg det er galskap å ikke teste forskjellig utstyr uansett, for å finne ut av hva som låter best for eiern....er vel ikke så unormalt å prøve forskjellige kombinasjoner i den grad det er mulig!

Har selv fått noen a-ha opplevelser ved bytte av utstyr jeg ikke trodde skulle bety så mye.....

nb skrev:
    val skrev:
    Men om problemet er "ikke tilstrekkelig utklinging" og "at frekvensspekteret ikke henger ordentlig sammen" og lignende, så løser man vel neppe det med å bytte ut en kilde eller prøve andre effektrinn? Har man lokalisert hvor skoen trykker, så burde man i det minste angripe problemet med noe som kan få skoen til å trykke mindre. Personlig har jeg lite tro på fremgangsmåten "prøve noen mer eller mindre tilfeldig valgte saker, og så ser vi hva som skjer da"

Det burde være mer nærliggende å spørre "Hvorfor henger ikke frekvensspekteret sammen" (om så er tilfelle da).

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    For min egen del: Det er først og fremst et anleggs opplevde frekvensrespons (ja, det er noen tidsgreier også inni der) som avgjør om jeg for fot eller ikke. Og jeg har fått fot av alle teknologier fra reinspikka B&O til 300B og hornhybrid. Oppløsning, perspektiv og slikt blir sekundært for meg. For ikke å si tertiært.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er bra at dere er konstruktive her! Dette kan være til god hjelp for Karma :)

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    slowmotion skrev:
    Hvis Karma ikke har noe i mot det, er det lov å spørre om hva Gaia gjør bra og hva som kan forbedres?

Det kan jo ikke bare være "utklinging" det går på?

En annen ting; er alle klar over at DEQX også brukes som deleflter i systemet,
    og at det derfor ikke er bare å prøve noe annet?
    Skal man prøve noe annet blir det omtrent som å konstruere deler av systemet på nytt.
    Det er selvfølgelig mulig jeg missforstår ting folk skriver her, og jeg må poengtere at jeg hverken har hørt Gaia eller kjenner konstruksjonen i detalj.
    Det kan være at alt stemmer 100% på papiret og i teorien.
    Men lyd er så mye mere enn det.

Sitat fra valentino:
    Arrayet og de to 8" i høyttaleren er et passivt filtrert fireveisoppsett, FAB.
    Ganske så puristisk med 1.ordensfiltre mener jeg også å huske

Jeg regner ikke med at man bruker filter på filter her.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.905
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Karma/Snickers: Har dere prøvd en DEQX HDP3 med trafoutganger i stedet for PDC-2.6 i dette oppsettet? Jeg mener fortsatt at dette er en ganske betydelig oppgradering, men det var såpass langt tidsrom fra jeg sendte fra meg PDC'en til jeg fikk tilbake HDP'en at jeg ikke tør sverge på nøyaktig hvor stor forskjell det gjorde. Det kunne være en hypotese at analogkretsene i DEQX'en er en begrensende faktor her, så det kunne også være interessant å teste dette i praksis.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.511
    FAB skrev:
    Sitat fra valentino:
    Arrayet og de to 8" i høyttaleren er et passivt filtrert fireveisoppsett, FAB.
    Ganske så puristisk med 1.ordensfiltre mener jeg også å huske

Jeg regner ikke med at man bruker filter på filter her.

ok, så mellomtone og diskant er passivt delt ... jeg trodde det var aktivt hele veien.

Hva mener du med filter på filter?

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    At Arrayet og de to 8" i høyttaleren på en måte er "Dobbeltfiltrert" både aktiv og passivt før og etter utg.trinnene. Det er selvfølgelig ikke det.

"er alle klar over at DEQX også brukes som deleflter i systemet"

Det var bare ment som en slags ironi / dårlig spøk til ditt innlegg.
    ( Da du ikke visste at det var passiv deling inne i bildet også,
    så bare glem det :) )

Mvh

8

8x12_TOM

Gjest
    asbjbo skrev:
    Karma/Snickers: Har dere prøvd en DEQX HDP3 med trafoutganger i stedet for PDC-2.6 i dette oppsettet? Jeg mener fortsatt at dette er en ganske betydelig oppgradering, men det var såpass langt tidsrom fra jeg sendte fra meg PDC'en til jeg fikk tilbake HDP'en at jeg ikke tør sverge på nøyaktig hvor stor forskjell det gjorde. Det kunne være en hypotese at analogkretsene i DEQX'en er en begrensende faktor her, så det kunne også være interessant å teste dette i praksis.
    Tror du er den eneste eier av HDP3 her i landet (foreløpig), så da vet du svaret ;)

8

8x12_TOM

Gjest
    Når PDC-2.6 min kommer tilbake oppgradert til HDP3 kan jeg avse den for en kort periode hvis det er av interesse, og da med Earthworks M30 som kalibreringsmik.
    Betingelsene er at dere ikke sprenger den boksen også, og at jeg for være med på litt av morroa ;D

R

Roysen

Gjest
    Imperial skrev:
    Er det oppfattningen at R Solhaug har det beste annlegget som er å oppdrive i Norge idag?
    Og at Kharma bør få lyden slik?

mvh
    Om Solhaug har den mest realistiske lyden i Norge idag skal jeg spise hatten min som Karasjokpizza (stekt med reinkjøtt og brunost).

Jeg tror den mest realistiske lyden befinner seg hos Pedal, LMC, Vadseth, Djordjevic eller Tømmervik (uten å ha hørt noen av de) og jeg tror det er her Karma bør søke å finne sin inspirasjon fordi disse også sannsyligvis er landets mest erfarne hoder og ører.

Mvh
    Roysen

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.709
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    du kan komme og vurdere det selv anytime etter båtsesongen 8)
    mvh
    Leif

V

vredensgnag

Gjest
    Kjell B har landets beste anlegg, tett fulgt av Lovemusikk. Det er stadfestet med runeskrift.

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Er det vurdert å benytte en PC med Audiolense i stede for DEQX?

(Synd om Karma ikke kommer i mål med dette prosjektet. Også synd (men ikke overraskende) at tråden flommer over av ufine innlegg med dårlig skjult "hva-var-det-vi-sa"-attitude...)

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    Roysen skrev:
    Imperial skrev:
    Er det oppfattningen at R Solhaug har det beste annlegget som er å oppdrive i Norge idag?
    Og at Kharma bør få lyden slik?

mvh
    Om Solhaug har den mest realistiske lyden i Norge idag skal jeg spise hatten min som Karasjokpizza (stekt med reinkjøtt og brunost).

Jeg tror den mest realistiske lyden befinner seg hos Pedal, LMC, Vadseth, Djordjevic eller Tømmervik (uten å ha hørt noen av de) og jeg tror det er her Karma bør søke å finne sin inspirasjon fordi disse også sannsyligvis er landets mest erfarne hoder og ører.

Mvh
    Roysen
    Legg likegodt hatten i marinade Roysen :-*

Mvh. RS

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    Imperial skrev:
    Virkelig?

Tråden begynner med at Kharma mekker digg annlegg, men er uerfaren med high-end.
    Så er det det en gjeng med erfarne High-end oppsett som da Kharma får høre...
    Og alle sier at Kharma bør synes at disse annlegga er korrekte...

Så kommer han hjem og hører på Gaia igjen, med disse ord i ørene...

... man sier, slik skal det låte...

Og Kharma? Hva skal han tro?

Jo, at Gaia, som er annerledes, ikke kreerer det de skal... hvem sier dette?

Jo dere!

Så hører han at sannelig, Gaia er annerledes... No shit?

Men fremdeles er det uklart hva som er... best...

Så går det år på denne tråden hvor alle forsvarer sin virkelighet...

:mad:

Jeg skjønner hvordan dette har utviklet seg...

Og nå foreslår man at Kharma kjører land og strand rundt for å høre enda mer av radikalt annerledes systemer?

::) Og hva forventer man å få ut av det Roda?

mvh

Hifi vil alltid være hifi, uansett pris. Ta heller en tur til Notodeen og hør litt live 8)

Mvh. RS

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    Imperial skrev:
    Virkelig?

Tråden begynner med at Kharma mekker digg annlegg, men er uerfaren med high-end.
    Så er det det en gjeng med erfarne High-end oppsett som da Kharma får høre...
    Og alle sier at Kharma bør synes at disse annlegga er korrekte...

Så kommer han hjem og hører på Gaia igjen, med disse ord i ørene...

... man sier, slik skal det låte...

Og Kharma? Hva skal han tro?

Jo, at Gaia, som er annerledes, ikke kreerer det de skal... hvem sier dette?

Jo dere!

Så hører han at sannelig, Gaia er annerledes... No shit?

Men fremdeles er det uklart hva som er... best...

Så går det år på denne tråden hvor alle forsvarer sin virkelighet...

:mad:

Jeg skjønner hvordan dette har utviklet seg...

Og nå foreslår man at Kharma kjører land og strand rundt for å høre enda mer av radikalt annerledes systemer?

::) Og hva forventer man å få ut av det Roda?

mvh

Hifi vil alltid være hifi, uansett pris. Ta heller en tur til Notodeen og hør litt live 8)

Mvh. RS
    Ja, det er fint det for der hører en alt ;D
    Knut Reiersrud for 2 år siden, stille partier, sto ved miksebordet hørte ikke en jævla skit fra gitaren i disse stille partiene.
    Live er til tider latterlig oppskrytt under bl.a. slike forhold med alt for høy bakgrunnsstøy.
    Men moro kan det være, ikke minst alt det som ikke helt har med musikken å gjøre ::)

Mvh.KW

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.555
    Jeg er enig i at mye laiv er oppskrytt. Men av og til er laiv j... bra. Og da får man også en nesten ubegrenset dynamikk også.

Det er vel minst like stor spredning på live lyd som det er på domestic hifi tenker jeg. Og vel så det. Har vært på et par utendørs evenementer her i Stavanger-området de siste to årene, og den lyden som var skrudd begge disse stedene var ..... rimelig skrudd. Middelmådig utstyr må nok ta noe av skylden, men jeg tror nok guttene bak spakene hadde størstedelen av skylden.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Bx skrev:
    Jeg er enig i at mye laiv er oppskrytt. Men av og til er laiv j... bra. Og da får man også en nesten ubegrenset dynamikk også.

Det er vel minst like stor spredning på live lyd som det er på domestic hifi tenker jeg. Og vel så det. Har vært på et par utendørs evenementer her i Stavanger-området de siste to årene, og den lyden som var skrudd begge disse stedene var ..... rimelig skrudd. Middelmådig utstyr må nok ta noe av skylden, men jeg tror nok guttene bak spakene hadde størstedelen av skylden.
    Ja, da er vi inne på det med dynamikk igjen da, spennet blir kanskje ikke alltid så stort når en trekker fra støygulvet ;)
    Men høyt kan det bli.

Mvh.KW

V

vredensgnag

Gjest
    I rette forhold er det ingenting som slår live - selv når det er tatt opp. En nerve, tilstedeværelse, og ekthet i lyden som ikke kan gjenskapes i studio. Selv Steely Dan er bra live, til tross for at de naturligvis ikke kommer i nærheten av studioglattheten de ellers har som ideale.

Opplevde Esther Buchmann live, med gitar, nylig. Simpelthen utrolig, utrolig bra. Dessverre var dette rotet vekk i CDen hun nylig ga ut, Estherorkester/Why We Woo. Forferdelig produksjon - den Esther Buchmann jeg hørte live, leverte en performance i verdensklasse. Synd at de ikke hadde nerve til å nøye seg med det, men måtte ratte det vekk.

Min erfaring er at det er større sjanser for å høre riktig musikalsk gjengivelse fra et live-opptak enn fra studiobearbeidet lyd.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Ser at noen foreslår en annen elektronikk.
    Må da minne om at Gaia er konstruert av samme konstruktør som står bak forsterkerne. Dermed skulle han ha alle muligheter til å tilpasse optimalt allerede på planleggingsstadiet.
    Minner også om at jeg i et prosjekt som dette, er nødt til å la konstruktøren være kokk i de fleste sammenghenger. Jeg kan kun si om jeg blir fornøyd eller ikke. Er ellers enig i at det kunne vært interessant å reist litt rundt og hørt på andre anlegg i samme klasse. Skulle det imidlertid blitt mest mulig matnyttig for eventuell videreutvikling av Gaia, burde jeg kunne hatt konstruktøren av Gaia med meg. Dette fordi han forstår mye bedre enn meg HVORFOR og HVORDAN et lydbilde, som jeg evetuelt liker, er som det er. Jeg slipper da også jobben med å prøve å forklare han hva jeg har hørt i ettertid. Dessverre er denne strategi nesten utelukket. Dette fordi denne mannen møter stengte dører hos de fleste som har villet invitere meg. Det er nærmest en betingelse at jeg kommer alene. Det er litt vanskelig for meg å forstå taktikken bak dette. Vil man bare vise meg hvor mye bedre anlegg andre har, eller ønsker man at jeg skal få noe matnyttig ut av det?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    både du og snickers er hjertelig velkommen hos meg.

jeg spiller på vinyl, rør og horn - et anlegg som nærmer seg 600k i nypris.
    og som sannsynligvis spiller helt annerledes enn gaia.

hvor matnyttig det vil være for dere å høre på anlegget mitt med tanke på å utvikle gaia videre, aner jeg ikke.
    men, om ikke annet, så finner dere kanskje ut at sånn lyd som jeg har, vil dere iallfall IKKE ha.... ;D

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Ja ja hvorfor konstruktøren bak Gaia ikke er velkommen til å lytte til diverse anlegg
    begriper jeg ikke. Det er da vel ingen som skal gifte seg med mannen heller :).
    Å på toppen av det hele har de involverte samme hobby hipp hurra.
    Det er jaggu en rar verden vi lever i.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Gago skrev:
    både du og snickers er hjertelig velkommen hos meg.

jeg spiller på vinyl, rør og horn - et anlegg som nærmer seg 600k i nypris.
    og som sannsynligvis spiller helt annerledes enn gaia.

hvor matnyttig det vil være for dere å høre på anlegget mitt med tanke på å utvikle gaia videre, aner jeg ikke.
    men, om ikke annet, så finner dere kanskje ut at sånn lyd som jeg har, vil dere iallfall IKKE ha.... ;D
    Takk for den.
    Skal notere det bak øret! ;)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Nikko03 skrev:
    Ja ja hvorfor konstruktøren bak Gaia ikke er velkommen til å lytte til diverse anlegg
    begriper jeg ikke. Det er da vel ingen som skal gifte seg med mannen heller :).
    Å på toppen av det hele har de involverte samme hobby hipp hurra.
    Det er jaggu en rar verden vi lever i.
    Jeg sier dog ikke at det er slik i alle tilfeller.
    Men det belyser mitt dilemma:
    Jeg selv møter ofte sympati og forståelse, men konstruktøren møtes ofte med uvilje og aversjon.
    Dette blir komplisert, så lenge jeg er så avhengig av denne konstruktør som jeg faktisk er.

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.228
    Sted
    '
    Karma skrev:
    Ser at noen foreslår en annen elektronikk.
    Må da minne om at Gaia er konstruert av samme konstruktør som står bak forsterkerne. Dermed skulle han ha alle muligheter til å tilpasse optimalt allerede på planleggingsstadiet.
    Vel, da synes jeg du drar begrepet konstruert veldig langt. Forsterkermodulene (ICE teknologien) er vel utviklet av B&O og ikke av firmaet som leverer Gaia?

Jan E Veiset

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Jeg forstår att blir ett problem. Veldig trist når man støter på
    slik lav takhøyde der ute. :mad:
    Håper i allefall du og konstruktøren kommer frem til ett resultat som