R.Solhaug skrev:
Snickers-is skrev:
For det første har jeg ikke hørt oppsettet ditt, og for meg er egentlig ingen andre mennesker absolutte sannhetsvitner når det gjelder spesielt lydopplevelser. For det andre, uansett hvordan det låter hos deg, så har jeg kun ditt ord for at kablene er viktige for resultatet i ditt oppsett. Ergo blir referansen til ditt oppsett for meg mindre verdifull slik det står i dag.
Du overser poenget; verdien og nødvendigheten av å overprøve samtlige komponenters ytelse. Jeg forsøkte tidligere å innlede en dialog ved å tipse deg på å overprøve eventuelt dynamikktap via lange ledninger til basser. Et sted skal en jo begynne. At du så velger å anta en bedrevitende holdning og avvise dette er ditt tap, og desverre Karmas.
Selv om vel ingen enkeltfaktor vil være altavgjørende er det nettopp ved å systematisk spore og eliminere alt man kan spore av lydforringelse man kan foredle et produkt til et nivå av musikalitet hevet over diskusjoner som denne.
I motsetning til hva en del digital-luringer ser ut til å tro er det absolutt umulig å "kompensere" eller "rette opp" i det digitale domene for den eventuelle degradering av lyd man har ignorert i ett eller annet ledd.
Mvh. RS
Mye av dette har jeg prøvd å si før, på en forenklet måte.
Desverre så forkaster de fleste her på forumet forslaget til prøving og feiling.
De biter seg blinde på at alt kan fikses ved kompensering digitalt,
og at det ikke er en dritt annet som kan gjøres. For det funker ikke.
Det legges en konklusjon uten at det motsatte er bevist.
Tydeligvis mange teoretikere ute på dette forumet,
som TROR at teori er det samme som praksis. Mange som TROR her.
Jeg synes det også er merkelig som Karma nevnte tidligere i tråden at,
de aller fleste "beste" high-end anlegg i dette og andre land er basert
på vanlig god "gammeldags" oppskrift og en smule sunn fornuft.
DEQX er tydligvis forgudet på dette forumet. en alt i ett boks til under 20K,
som skal ta seg av det meste på høytalere til 600K.
Rart ikke kv selger krellen sin og går over til DEQX,
Mannen som har prøvd det meste.