Gaia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Ok, trekker "de fleste her på forumet" tilbake til "noen".
    Ble litt overivrig, beklager :)

R

Roysen

Gjest
    nb skrev:
    FAB skrev:
    DEQX er tydligvis forgudet på dette forumet. en alt i ett boks til under 20K,
    som skal ta seg av det meste på høytalere til 600K.
    Det har ikke så mye med saken å gjøre at den koster 20K. Man kan sikkert slippe enda rimeligere unna og få mer funksjonalitet og regnekraft med PC, programvare og en pro-DAC til noen få tusenlapper. Kjøper du en HiFi-dings til titusenvis av kroner, så er det ikke nødvendigvis dyr hardware som er inni. For en tid tilbake ble det skrytt fryktelig av DAC-chipenr fra AKM. De får man også i lydkort fra SoundBlaster.
    Er det ikke du som nå er forutinntatt i forhold til pris? Er tilstedeværelsen av disse chipene i SoundBlaster avgjørende for deres kvalitet?

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Er det ikke du som nå er forutinntatt i forhold til pris? Er tilstedeværelsen av disse chipene i SoundBlaster avgjørende for deres kvalitet?

Mvh
    Roysen
    Det var bare et eksempel på at det ikke nødvendigvis er dyre/eksklusive komponenter som brukes til tross for høy prislapp. Poenget mitt var at det at en boks koster X ikke sier så mye om ytelsen, men som Barbaresco påpeker, sannsynligvis en del om hvilke kvantum den er produsert i.

Jeg tror at "dyrt ikke alltid er bra men billigst aldri er best" er en grei regel.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    FAB skrev:
    Igjen, så du mener at noen tror at dårlige dacer og amper etc kan korrigeres med dsp?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    asbjbo skrev:
    Nå har jeg vært så dumdristig å invitere herrene RoDa og Mbare på husbesøk senere i uken, så da får jeg sikkert vite litt mer om hvor landet ligger. Jeg regner med at det kommer en oppsummering av inntrykkene her etterhvert.
    Tips: Franske oster. Bare synet av dem får d'herrer i riktig stemning. ;D

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    totte skrev:
    FAB skrev:
    Igjen, så du mener at noen tror at dårlige dacer og amper etc kan korrigeres med dsp?
    Nei, men at lyden kan korrigeres til det bedre, enn lyden av det uprøvde.
    Det vet man jo ikke.

N

nb

Gjest
    FAB skrev:
    Man kan ikke tune lyden med dsp og DEQX til å låte som en
    DP, mcintosh, krell, doxa eller what`ever.
    Sikker på det?
    Basert på din egen logikk så vet jo du ikke noe om det. Det må prøves. Punktum.

Man kan til info få plugins som emulerer hele konsertsaler så godt at orkestermusikere sliter med å høre "jukset", om de i det hele får det til. Eller programpakker som emulerer ymse oppsett av gitarforsterkere/kabinetter osv. Malcolm Young bruker slik programvare på to av sporene på siste platen til AC/DC uten at det ser ut som noen plages av det.

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Ikke at det betyr noe, men sist jeg sjekket var prisen på en DEQX PDC 2.6P rundt 35 000,- ;)
    HDP 3 ligger vel noe høyere i pris.

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Er det et poeng i seg selv å tilføre et anlegg en signatur fra feks DP?
    Trodde poenget med en forsterker var å drive høyttalerne?

EDIT: quote`n ble bare rot ;D

R

RoDa

Gjest
    Valentino skrev:
    asbjbo skrev:
    Nå har jeg vært så dumdristig å invitere herrene RoDa og Mbare på husbesøk senere i uken, så da får jeg sikkert vite litt mer om hvor landet ligger. Jeg regner med at det kommer en oppsummering av inntrykkene her etterhvert.
    Tips: Franske oster. Bare synet av dem får d'herrer i riktig stemning. ;D
    ;D ;D

Jeg angrer på at ditt anlegg ble presentert her inne, burde jo vært en hjemme-hos deluxe i Fidelity.
    Skal skjerpe med, og vurderer nettopp hjemme-hos fra asbjo. ;)

Da kommer ikke kommentarer her inne før til høsten, men om det blir temperaturer ala denne så er vel det greit for å holde varmen... ;D

R

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    Det er kanskje ikke poenget for alle?
    Akkurat, poenget er at det handler om å matche lydmessig for noen også.
    Ikke bare om forsterkeren klarer å drive elementene 100%

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    FAB skrev:
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    Ok.. Så du bruker signaturen i forsterkeren til å rette opp andre feil i systemet? En form for motpol?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hadde Karma ambisjoner om at Gaia skulle være så god at de kunne overbevise også skeptikerne om deres fortreffelighet, og at alle nå skulle samles i enighet om hva som er den rette vei? I så fall skjønner jeg at han er skuffet. ;D

(for øvrig en umulig oppgave, vil jeg tro ::))

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    General8 skrev:
    FAB skrev:
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    Ok.. Så du bruker signaturen i forsterkeren til å rette opp andre feil i systemet? En form for motpol?
    uff,
    Nei, men hvis man danner seg et bilde av hvilke komponent,
    som kanskje ikke passer inn i systemet, så prøver man en annen komponent.
    Basert på lytting, prøving, feiling og erfaring. Slik de fleste i denne hobbyen holder på.
    Og ikke minst kjøpe, selge og kjøpe, selge :) Spesielt hvis man ikke er helt fornøyd.
    Prøver du og være morsom General8?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.905
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    FAB skrev:
    General8 skrev:
    FAB skrev:
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    uff,
    Basert på lytting og prøving, slik de fleste i denne hobbyen holder på.
    Men det er nå fascinerende å leke med en DEQX også når den først er i hus. La meg se, kanskje 0,5 dB ekstra i grunntoneområdet (200-400 Hz), hmmmm, kanskje en liten dB krydder i presensområdet også (4500-5500 Hz), hmmm, var det ikke omtrent slik de Nemoene låt, da? OK, stryk de EQ-punktene igjen. La oss se, det er en liten svakhet i målekurvene ved 300, 600 og 1200 Hz. Må være kanselleringer av førsteordens gulvrefleksjon, mon tro hva som skjer med høydeperspektivet hvis jeg legger noen forsiktige korreksjoner ved de frekvensene? Hmmm, interessant...

Det blir j...g dyrt å gjøre det der ved å bytte kabler og effektforsterkere, og enda verre å gjøre A/B-tester fra fjernkontrollen for å sjekke om det funket eller ikke. Må ha.

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    asbjbo skrev:
    FAB skrev:
    General8 skrev:
    FAB skrev:
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    uff,
    Basert på lytting og prøving, slik de fleste i denne hobbyen holder på.
    Men det er nå fascinerende å leke med en DEQX også når den først er i hus. La meg se, kanskje 0,5 dB ekstra i grunntoneområdet (200-400 Hz), hmmmm, kanskje en liten dB krydder i presensområdet også (4500-5500 Hz), hmmm, var det ikke omtrent slik de Nemoene låt, da? OK, stryk de EQ-punktene igjen. La oss se, det er en liten svakhet i målekurvene ved 300, 600 og 1200 Hz. Må være kanselleringer av førsteordens gulvrefleksjon, mon tro hva som skjer med høydeperspektivet hvis jeg legger noen forsiktige korreksjoner ved de frekvensene? Hmmm, interessant...

Det blir j...g dyrt å gjøre det der ved å bytte kabler og effektforsterkere, og enda verre å gjøre A/B-tester fra fjernkontrollen for å sjekke om det funket eller ikke. Må ha.
    Så det er ikke det at man venner seg til et onde tilslutt?
    Som får totale/fatale følger over deler av spekteret?
    Det blir som en hel haug med tonekontrollere som
    forvirrer en stikk imot det "vanlige" og mest korrekte opprinnelige signalet?
    Mangler mellomtonen, så kan det høres som om det har blitt grautet til?
    Hva med magien, kan den også bare justeres?
    Jeg vet ikke, bare spør.

mvh

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    FAB skrev:
    Med all respekt, men da har du nok ikke forstått oppbygningen av Gaia systemet. Det er langt enklere å "matche" med DEQX/EQ enn å prøve en haug med ulike forsterkere. Matching, bytting av elektronikk, bytte av rør osv. hører til gårdsdagens anlegg. The future is here! :D

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    orso skrev:
    FAB skrev:
    Med all respekt, men da har du nok ikke forstått oppbygningen av Gaia systemet. Det er langt enklere å "matche" med DEQX/EQ enn å prøve en haug med ulike forsterkere. Matching, bytting av elektronikk, bytte av rør osv. hører til gårdsdagens anlegg. The future is here! :D
    Jovisst ::)

Mvh. RS

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    FAB skrev:
    General8 skrev:
    FAB skrev:
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    uff,
    Basert på lytting, prøving, feiling og erfaring. Slik de fleste i denne hobbyen holder på.
    Og ikke minst kjøpe, selge og kjøpe, selge :) Spesielt hvis man ikke er helt fornøyd.
    Morsom? Nei offiserer eier ikke humor.
    Forøvrig godt forklart av asbjbo. Når du først har en forsterker som passer godt elektrisk til høttalerne, trenger du ikke tenke så mye på forsterkerens egensignatur. Anleggets signatur setter du opp med DEQX`n.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Takker Karma.
    Etter litt tid og inntrykk som har sunket, så begynner jeg å fable om saker...
    Hadde det vært det ultimate å kjøre aktiv deling og enda flere forsterkere?

Fire monoblokker, en på hvert basselement som i dag, og ytterligere fire monoblokker pr side for å drive 8tommere, 4tommere, 2tommere og toppdiskant?
    Kanskje du kunne gått for lavere effekt og enda bedre amper (ala Valentino)?

4-2 og diskant med 3 Dvallinn stereotrinn?

Aktiv deling med høykvalitets elektroniske delefiltre og en helsikes "dings" til å styre disse og fore dem med audiolenset signal?

Tankene svirrer fortsatt rundt kompleksitet.
    Kunne man nappet av det arrayet i front og erstattet med to gode mellomtoner og en minst like god (trekkspill) diskant?

Gjallarhorn 25 er i mine ører meget vellykket og gir bedre innsyn i innspillingene enn Gaia, derfor tenker jeg på en videre vei som et gjallarhorn med et ultimat bass-system.... :eek:

Det blir jo selvsagt en annen vei, og ikke slik spredningskontroll som det har i dag, men.....
    Bare tanker på en svett sommerkveld.

R
    Er det ikke 4 x 18" på hver side/høyttaler da ?
    KW

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    orso skrev:
    FAB skrev:
    Yeah, det er tydelig at The future and the magic is here! ::)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    Mener det er 4x15" pr side, men det burde vel holde det også ;)
    Du har rett, men da har vi funnet hvor feilen ligger da 8)
    Mvh.KW

8

8x12_TOM

Gjest
    KW skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Mener det er 4x15" pr side, men det burde vel holde det også ;)
    Du har rett, men da har vi funnet hvor feilen ligger da 8)
    Mvh.KW
    Gaia systemet skal visnok flytte 3 ganger så mye luft som det jeg har hjemme. Og der savner jeg ingen ting - klarer 120 db fra øvre bass og helt ned i dypet (10hz) ;D ;D

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En sterkt medvirkende årsak til at Gaia spiller så bra bass er at to 15" delvis brukes til å kansellere de andre to.

8

8x12_TOM

Gjest
    Valentino skrev:
    En sterkt medvirkende årsak til at Gaia spiller så bra bass er at to 15" delvis brukes til å kansellere de andre to.
    Hvilke elementer kansellerer hverandre, og hvor i frekvens?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    15" (er det ikke 18", forresten?) er koplet to og to, og hvert par styres av én DEQX-kanal. Fase og amplitude kan justeres i bortimot hytt og pine.
    Men Snickers har fått til noe lurt der han, meget jevn bassrespons i rommet slik jeg husker det.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.905
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    FAB skrev:
    Jeg vet ikke, bare spør.
    Det er en egen knapp på fjernkontrollen med to stillinger: Magic og More magic. :)

Seriøst: Nei, jeg mener at det ikke er slik. Jeg mener at det jeg har nå er den åpneste og naturligste lyden jeg noensinne har hatt her hos meg, hva det utsagnet nå enn måtte være verdt. Jeg spilte Joni Mitchell's "Dreamland" tidligere i dag, og måtte kikke meg rundt flere ganger fordi jeg fikk følelsen av at en av ungene (musikere, hele hurven) hadde blandet seg oppi showet, men neida, jeg var alene i rommet. Jeg kan ikke si jeg hører noen "digital" signatur selv med vinyl->ADC->prosessering->DAC. Pickupen (Ortofon Kontrapunkt) og RIAA-trinnet (EC ECP-1) farger lyden mye mer, så den lydsignaturen jeg hører fra vinyl kan nok tilskrives disse. NB: Dette gjelder HDP3-versjonen. PDC-versjonen av DEQX er ikke like transparent. DAC'en sløret lyden noe, og vinyllyd via ADC+DAC ble ganske dårlig med betydelig tap av dynamikk og tilsløring av detaljer, slik jeg husker det. Ikke nå lenger. :)

Den største utfordringen er nok å beherske seg med EQ-pådragene, for det er fort gjort å skru seg bort til en eller annen sirkuslyd som låter spennende i øyeblikket og blir veldig feil i lengden. Hvis du vil ha 10 dB "honk" i mellomtonen eller sibilanter som piggtråd så kan du alltids legge inn det...

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    asbjbo skrev:
    FAB skrev:
    Jeg vet ikke, bare spør.
    Det er en egen knapp på fjernkontrollen med to stillinger: Magic og More magic. :)

Seriøst: Nei, jeg mener at det ikke er slik. Jeg mener at det jeg har nå er den åpneste og naturligste lyden jeg noensinne har hatt her hos meg, hva det utsagnet nå enn måtte være verdt. Jeg spilte Joni Mitchell's "Dreamland" tidligere i dag, og måtte kikke meg rundt flere ganger fordi jeg fikk følelsen av at en av ungene (musikere, hele hurven) hadde blandet seg oppi showet, men neida, jeg var alene i rommet. Jeg kan ikke si jeg hører noen "digital" signatur selv med vinyl->ADC->prosessering->DAC. Pickupen (Ortofon Kontrapunkt) og RIAA-trinnet (EC ECP-1) farger lyden mye mer, så den lydsignaturen jeg hører fra vinyl kan nok tilskrives disse. NB: Dette gjelder HDP3-versjonen. PDC-versjonen av DEQX er ikke like transparent. DAC'en sløret lyden noe, og vinyllyd via ADC+DAC ble ganske dårlig med betydelig tap av dynamikk og tilsløring av detaljer, slik jeg husker det. Ikke nå lenger. :)

Den største utfordringen er nok å beherske seg med EQ-pådragene, for det er fort gjort å skru seg bort til en eller annen sirkuslyd som låter spennende i øyeblikket og blir veldig feil i lengden. Hvis du vil ha 10 dB "honk" i mellomtonen eller sibilanter som piggtråd så kan du alltids legge inn det...
    Ok, virker jo spennende nok. Kanskje jeg prøver HDP3-versjonen etterhvert,
    må sette meg litt mere inn i disse nymotens tingene først.
    Akkurat nå er jeg ganske fornøyd med advantage-settet mitt til ca 100k.
    Selv om jeg har noen modda høytalere til bare 10-15k så fungerer det greit.
    Elektronikken min er faktisk dyrere en karma sin :-* Men som sagt, pris er ikke alt.
    Nye høytalere står på tapetet først. ;)

(Mangler i mellomtonen, så kan det høres som om det har blitt grautet til?)
    Dette var egentlig myntet på gaia, karma var visst ikke helt fortrolig med mellomtonen. Ihvertfall ikke etter han hadde hørt anlegget til RS.

Mvh

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.333
    Valentino skrev:
    Jeg har aldri hørt et anlegg som spiller bra bass når den tonale balansen ikke har vært på plass (som det antydes fra flere lyttere mht Gaia). Riktig artikulert bass, spesielt mellombassen/nedre mellomtone, er noe med det siste som faller på plass i et vellykket oppsett.
    At en del anlegg spiller med mye lavfrekvent bulder som er tilstede nesten uavhengig av hva som befinner seg på programmaterialet, det kaller ikke jeg for bass.

Jeg tar forbehold om at jeg ikke har hørt Gaia.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Med "bra bass" i Gaia mener jeg deres sjeldne evne til bra definisjon og homogent lydtrykk i et stort lytteområde. Definitivt ingen buldrebass.
    Jeg hadde tonale innsigelser forøvrig, men det er halvannet år siden jeg hørte Gaia, og jeg synes ikke det er riktig å gjenta dem etter så lang tid. Snickers og jeg har diskutert dem ferdig.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.905
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    FAB skrev:
    Jo, jeg skjønner bakgrunnen for spørsmålet, men jeg opplever det definitivt ikke som noe problem hos meg. Vi får se hva d'herrer RoDa og Mbare synes etterhvert.

Nye høyttalere er nok neste steg hos meg også, men kanskje ny pickup og nytt RIAA-trinn før det. Delene til RIAA-trinnet ligger i prosjektkøen i kjelleren allerede. Høyttenkning om neste høyttalere finnes i tråden det er linket til i signaturfeltet under dette innlegget. Et mulig problem med det konseptet er at det ville gjeninnføre passive delefiltre i kjeden. Men, riktig utformet burde ikke det være noen stor begrensning.

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Espen R skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg har aldri hørt et anlegg som spiller bra bass når den tonale balansen ikke har vært på plass (som det antydes fra flere lyttere mht Gaia). Riktig artikulert bass, spesielt mellombassen/nedre mellomtone, er noe med det siste som faller på plass i et vellykket oppsett.
    At en del anlegg spiller med mye lavfrekvent bulder som er tilstede nesten uavhengig av hva som befinner seg på programmaterialet, det kaller ikke jeg for bass.

Jeg kan forsikre deg om at Gaia ikke produsere lavfrekven bulder.
    Kanskje du burde spare deg for disse kommentarene, inntil du faktisk har hørt anlegget?

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.778
    Sted
    Østfold
    General8 skrev:
    FAB skrev:
    Snickers-is skrev:
    General8 skrev:
    Det er nok i dag den suverent mest vanlige måten å bruke en effektforsterker i dag.

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    asbjbo skrev:
    FAB skrev:
    Jo, jeg skjønner bakgrunnen for spørsmålet, men jeg opplever det definitivt ikke som noe problem hos meg. Vi får se hva d'herrer RoDa og Mbare synes etterhvert.

Nye høyttalere er nok neste steg hos meg også, men kanskje ny pickup og nytt RIAA-trinn før det. Delene til RIAA-trinnet ligger i prosjektkøen i kjelleren allerede. Høyttenkning om neste høyttalere finnes i tråden det er linket til i signaturfeltet under dette innlegget. Et mulig problem med det konseptet er at det ville gjeninnføre passive delefiltre i kjeden. Men, riktig utformet burde ikke det være noen stor begrensning.
    Spennende, men gjør ting selv, så blir det billigere ;)
    Da er det heller ikke så jævlig farlig, om det ikke lykkes 100%

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.333
    General8 skrev:
    Espen R skrev:
    Valentino skrev:

Jeg kan forsikre deg om at Gaia ikke produsere lavfrekven bulder.
    Kanskje du burde spare deg for disse kommentarene, inntil du faktisk har hørt anlegget?
    Som jeg sa, jeg har aldri hørt et anlegg hvor bassen er i orden og hvor resten av toneområdet ikke er i orden. Bassen er det siste som kommer orntlig på plass. Når bassen er i orden, da er det meste annet også i orden. Mine erfaringer tilsier også at for å få en korrekt bass kreves det stor båndbredde på elektronikken.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.778
    Sted
    Østfold
    BT skrev:
    Hadde Karma ambisjoner om at Gaia skulle være så god at de kunne overbevise også skeptikerne om deres fortreffelighet, og at alle nå skulle samles i enighet om hva som er den rette vei? I så fall skjønner jeg at han er skuffet. ;D

Han har jo mange ganger ytret at han følte seg uerfaren hva lytting angår.

Spørsmålet man kanskje kan stille seg i samme åndedrag er om ikke kunnskapsmangelen om muligheten for å tilfreddstille en stor gruppe hifiinteresserte kom over ham som en langt større overraskelse.

Den usikkerheten det har ført til har så blitt kanalisert tilbake til en sviktende selvtillit rundt egne evner til å lytte. Svært uheldig synes jeg.

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Snickers-is skrev:
    BT skrev:

Han har jo mange ganger ytret at han følte seg uerfaren hva lytting angår.

Spørsmålet man kanskje kan stille seg i samme åndedrag er om ikke kunnskapsmangelen om muligheten for å tilfreddstille en stor gruppe hifiinteresserte kom over ham som en langt større overraskelse.

Den usikkerheten det har ført til har så blitt kanalisert tilbake til en sviktende selvtillit rundt egne evner til å lytte. Svært uheldig synes jeg.
    Jeg vil nå ikke si det utifra hva jeg har lest på dette forumet.
    Han var jo svært så beundret over besøket hos RS,
    noe flere har vært også etter å ha besøkt ham.
    Tyder jo da på at karma ikke burde hatt dårlig selvtillit.
    Han hører jo likt som andre folk, både borte og hjemme.
    Som nevnt tildligere, så burde han dra litt rundt å høre på
    andre sine anlegg. Evnt melde seg inn i en hifiklubb, hvis han
    ikke allerede er medlem.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn