Jeg skal ikke nå påstå, mer enn jeg har påstått det tidligere, at det var en feil med lyden under besøket fra RoDa og Mbare.tkr skrev:Tro meg, det kan være vanskeligere enn man forestiller seg. Særlig hvis det dreier seg om små forandringer i klangbalansen og skjer litt over tid.Det er mye greiere at en komponent helt slutter å virke.Lyngen skrev:Pussig at det ikke ble oppdaget av eier da.Karma skrev:Det er ellers riktig at DEQX ikke var i orden under det nevnte besøket.
mvh
Kunne ikke sagt det bedre selv. Da jeg leverte min dac inn til reparasjon, mått vi prøvelytte opp mot en annen dac for å være sikker på at det var noe feil.Karma skrev:Man tilvenner seg over tid feil i komponenter, og tror at alt er i orden.. Først den dagen man får ordnet feilen, hører man at jo det kunne da saktens bli bedre!
Nå er ikke mine ører mer kompetente enn andres til å vurdere hva som er korrekt og ikke, dog heller ikke mindre kompetente.Karma skrev:Jeg skal ikke nå påstå, mer enn jeg har påstått det tidligere, at det var en feil med lyden under besøket fra RoDa og Mbare.
Jeg kan bare konstatere at det i ettertid viste seg å være en feil i minnefunksjonen, uten at jeg kan påstå at det under dette besøket ga grunnlag for feil i lydbildet.
Du har likevel et viktig poeng, som også andre har vist til personlige erfaringer om. Man tilvenner seg over tid feil i komponenter, og tror at alt er i orden.. Først den dagen man får ordnet feilen, hører man at jo det kunne da saktens bli bedre!
Dersom dette er beskrivende for situasjonen hjemme hos meg under besøket, kan det være forklaringen på at de to besøkende herrer hørte det som jeg selv ikke hørte. Men hvorfor hørte da ikke konstruktøren det? Vel, det kan kanskje skyldes at han var mer fordypet i sin pc og sine tekniske forklaringer for gjestene, enn han var med personlig finlytting.
Jeg tok deg på ordet.Endre Askeland skrev:Det hadde vært meget interessant hvis Pedal kunne fått audiens hos Karma, og samtidig fått lov til å skrive litt om seansen.
Pedal er en person som har min fulle tilit, og jeg er sikker på at han kan gi en god objektiv beskrivelse av det han opplever med Gaia.
Det som er det viktige for Hr Askeland er at Pedal er en respektert person her på sentralen og ellers i hifi Norge, og jeg betviler ikke hans kunnskaper om lyd, heller tvertimot. Derfor tror jeg han er bedre enn du og mange andre til å vurdere lydkvaliteten fra Gaia, og hans vurdering vil bli tatt seriøst av de fleste.
Karma skrev:Jeg tok deg på ordet.Endre Askeland skrev:Det hadde vært meget interessant hvis Pedal kunne fått audiens hos Karma, og samtidig fått lov til å skrive litt om seansen.
Pedal er en person som har min fulle tilit, og jeg er sikker på at han kan gi en god objektiv beskrivelse av det han opplever med Gaia.
Det som er det viktige for Hr Askeland er at Pedal er en respektert person her på sentralen og ellers i hifi Norge, og jeg betviler ikke hans kunnskaper om lyd, heller tvertimot. Derfor tror jeg han er bedre enn du og mange andre til å vurdere lydkvaliteten fra Gaia, og hans vurdering vil bli tatt seriøst av de fleste.
Anbefaler deg å lese siste nummer av Fidelity.
BT skrev:Kan vi konkludere med at Gaia er friskmeldt?
Karma skrev:Etter all tidligere f...skap, er det nå på sin plass:
Sitat fra Fidelity nr 41:
"Gaia er et av de beste høyttalersystem jeg har hørt, uansett pris."
Det viktigste er nå uansett at du er nøyd. Men for all del, hyggelig med skryt/ros.Karma skrev:Etter all tidligere f...skap, er det nå på sin plass:
Dersom ikke ET besøk skal veie mer enn ALLE andre, så har vel Gaia aldri vært sykemeldt?BT skrev:Kan vi konkludere med at Gaia er friskmeldt?
Dette var "sum summarium" som stod etter innvendinger relatert til potensialet med å implementere enda bedre elektronikk som føde til høyttalerne. Er det noen tolkningsproblemer for deg med det??Endre Askeland skrev:Men var det alt som ble konkludert med i artikkelen..........
Karma skrev:Sitat fra Fidelity nr 41:
Morsom formulering. Høres nesten ut som relativt rimelige saker.Karma skrev:Sitat fra Fidelity nr 41:
Takk!eiv skrev:Gratiss med flott omtale og flotte høyttalere
Kan jeg spørre om hva slags musikk du hører på? Og hvilken sjanger du selv føler, spiller best på anlegget ditt?
Først, gratulerer Karma. Godt å se at du har fått utbytte på investeringene dine og det var et dristig prosjekt du begikk deg innpå.Karma skrev:Dette var "sum summarium" som stod etter innvendinger relatert til potensialet med å implementere enda bedre elektronikk som føde til høyttalerne. Er det noen tolkningsproblemer for deg med det??Endre Askeland skrev:Men var det alt som ble konkludert med i artikkelen..........
Skjønner at du egentlig liker dette dårlig..
Det spesielle med dette system i denne utgave, er at elektronikken er relativt rimelig i forhold til selve høyttalerne. Samtidig er det ikke vanskelig å finne anlegg som i totalpris langt overgår mitt. Selv ikke på dette forum.coolbiz skrev:Gratulasjoner til Karma og Snickers-Is!
Morsom formulering. Høres nesten ut som relativt rimelige saker.Karma skrev:Sitat fra Fidelity nr 41:
Det som var ment med friskmeldinga var vel at det har vært mye snakk om at det har vært mye trøbbel med DEQX'en og at det nå er i orden? :Karma skrev:Dersom ikke ET besøk skal veie mer enn ALLE andre, så har vel Gaia aldri vært sykemeldt?BT skrev:Kan vi konkludere med at Gaia er friskmeldt?
Reportasjen i siste Fidelity bekrefter stort sett det 90 % av besøkende har hevdet. I tillegg bekrefter den at de siste justeringer og korrigeringer har løftet resultatet enda mer.
Karma skrev:Dette var "sum summarium" som stod etter innvendinger relatert til potensialet med å implementere enda bedre elektronikk som føde til høyttalerne. Er det noen tolkningsproblemer for deg med det??Endre Askeland skrev:Men var det alt som ble konkludert med i artikkelen..........
Skjønner at du egentlig liker dette dårlig..
Fordi midt opp i all min refleksjon, er også jeg kun et menneske!Anonym skrev:Først, gratulerer Karma. Godt å se at du har fått utbytte på investeringene dine og det var et dristig prosjekt du begikk deg innpå.
Men du som ellers er så reflektert, hvorfor har du så stort behov for anerkjennelse?
Anonym skrev:Men du som ellers er så reflektert, hvorfor har du så stort behov for anerkjennelse?
50 sekunder før du postet denne, svarte jeg på det spørsmålet.Endre Askeland skrev:Godt spørsmål.
Dette lurer jeg også på?
Anonym skrev:Men du som ellers er så reflektert, hvorfor har du så stort behov for anerkjennelse?
Du er ikke den første som har erfart dette - og sikkert ikke den siste heller...Karma skrev:Dermed ble all jantelov, smålighet og fiendskap som møtte meg fra enkelte, så utrolig tungt å svelge.
Et menneske som sier at det ikke er ute etter anerkjennelse fra sine medmennesker er jeg mer enn skeptisk til. Tror faktisk jeg ville ha meldt det ut av menneskeslekten.Endre Askeland skrev:Godt spørsmål.
Dette lurer jeg også på?
Interessant, ja. Men på ingen måte uventet eller oppsiktsvekkende.Endre Askeland skrev:Konklusjonen er helt ok for meg. Har ingen problemer med den. Det som jeg synes er interessant er tankene rundt elektronikken. Da spesielt med tanken på at "problemene" ikke kunne tillegges elektronikken som enkelte har hevdet her på sentralen. I denne sammenhengen er derfor Pedal's konklusjoner meget interessante. Synes ikke du det?
Den "enkelte" vil i denne sammenheng vite svært godt hvem jeg sikter til. Litt selvransakelse vil dermed gjøre at det blir fullstendig bortkastet og unødvendig at jeg her skal begynne å nevne navn.RoDa skrev:Dersom du med enkelte mener meg og at jeg står for en av dine beskrivelser, så ber jeg deg om å moderere dine uttalelser.Karma skrev:Dermed ble all jantelov, smålighet og fiendskap som møtte meg fra enkelte, så utrolig tungt å svelge.
Endre Askeland skrev:Godt spørsmål.
Dette lurer jeg også på?
Godt valg av jodlevann - sans årgang regner jeg med. Jeg synes også jodlevannet er velfortjent ... (for lenge siden) 8)Karma skrev:Etter all tidligere f...skap, er det nå på sin plass:
Det er på sin plass med ytterligere presisering:Karma skrev:Fordi midt opp i all min refleksjon, er også jeg kun et menneske!Anonym skrev:Først, gratulerer Karma. Godt å se at du har fått utbytte på investeringene dine og det var et dristig prosjekt du begikk deg innpå.
Men du som ellers er så reflektert, hvorfor har du så stort behov for anerkjennelse?
Da jeg gikk med i dette prosjektet, var jeg oppglødd og begeistret over å få være med på å utvikle et anlegg med slike ambisjoner i lille Norge. Det var svært spennende å få prøve å bidra til kombinering av ideer som var relativt ukjent.
Dermed ble all jantelov, smålighet og fiendskap som møtte meg fra enkelte, så utrolig tungt å svelge.
Jeg har ikke hatt et anstrengt forhold til konstruktøren av Gaia-anlegget, men jeg har hatt et svært anstrengt forhold til hvordan du og Snickers omtalte prosjektet her på sentralen (og jeg tror ikke jeg er alene). Ikke mye rom for ydmykhet eller respekt for folk som kom med kritikk. (Tenker ikke på noen spesiell episode, men det er et generelt inntrykk som festet seg etter å ha lest trådene om Gaia de siste årene.)Karma skrev:Besøket som foranlediget denne reportasjen i Fidelity, ble imøtesett med svært blandede følelser hos meg.
Jeg har jo hatt tvilsomme erfaringer med personer som har hatt et anstrengt forhold til konstruktøren av mitt anlegg.