L
Lars.N
Gjest
Gaia--Min drøm blir til virkelighet
Mvh
Laban
Tør jeg spørre hva Creative ble brukt til?omholt skrev:Vil legge til at jeg usikker på hvilke frekvensområdet jeg opplevde som noe resonant. For meg hørte det ut som øvre bassområde, men det kan også ha vært nedre mellomtone eller begge deler. På det aller meste vi spilte, så var det ikke merkbart. Jeg la merke til det på tre låter jeg hadde medbrakt og en som Snickers-is spilte. De tre mine var av A-Ha, Mary C. Carpenter og Mark Knopfler.
Forøvrig interessant det Karma skriver om hva som egentlig er nøytralt. Jeg har ikke svaret. Dette handler uansett om preferanser og også hva man er vant til. Hører man noe nytt og så trengs tid til å tillegne den nye klangbalansen. Merket det godt da jeg gikk fra en Marantz CD spiller med en god del varme til et Creative lydkort som virker å ikke legge til noe. Til å begynne savnet jeg varmen, men etter og ha brukt lydkortet en stund så syntes jeg Marantzen farget lyden for mye.
Kan ikke si jeg opplevde at Gaia hadde en for varm klangbalanse, men heller litt mørk. Klarer heller ikke å pinpointe om dette var i øvre mellomtonen eller diskanten. Capri var nok tunet mer etter mine preferanser på dette området.
Mvh
Laban