Grattis. Håper du kan skrive noen linjer om dine inntrykk. Har du noen andre Toppinger å sammenligne med?Hurra. Da har jeg en Centaurus på inngående. Noe å pusle med i jula.
Har bare god erfaring med R2R DACer, så dette tror jeg skal bli bra.
PS: 15% julerabatt, så her er det bare å dra kortet, karer!
Vis vedlegget 1083337
Centaurus avløser min 5 år gamle Topping DX7 Pro, datidens toppmodell (ES9038 PRO). Har også nylig testet Topping E70 Velvet (AKM), hvis mer "organiske" karakter jeg foretrakk framfor DX7 Pro.Grattis. Håper du kan skrive noen linjer om dine inntrykk. Har du noen andre Toppinger å sammenligne med?
Centaurus er kommet for å bli. Den blir min nye «hverdags-DAC» som alle i familien kan betjene, og som vi bruker til streaming. Frem til nå har jeg fått ha anlegget i fred, men etter å ha hørt på Centaurus i går, forlangte kona å få appstyring fra egen mobiltelefon. Hvorpå hun satte seg i sweetspot, og ble sittende og finne frem julelåter. Frekke kjærringa.Takk for god rapport @pedal. Kjenner meg igjen i din beskrivelse av DX7 Pro. Så Centaurus blir stående? Ingen "regifting" i jula?
Du har jo hørt andre R2R- dacs og. Hvordan står Centaurus seg i det landskapet?
Centaurus er først og fremst en R2R DAC.NOS-mode gjør det NOS-mode gjør:
Er det virkelig nødvendig?at man kan foretrekke teknisk dårligere produkter er ikke noe nytt
Det må da være lov med en slik kommentar på et diskusjonsforumEr det virkelig nødvendig?
For all del.Det må da være lov med en slik kommentar på et diskusjonsforum
Forvrengning i et frekvensområde som hørselen ikke kan oppfatte kan da ikke være annet enn av akademisk interesse?NOS-mode gjør det NOS-mode gjør:
Vis vedlegget 1083966
Mange diskanter ruller av innen 20k, det samme med mange forsterkere for eksempel klasse D med filter (hvis jeg ikke har misforstått de ulike filtrene som en ser effekten av på ASR målingene).Men energien er jo der og sendes downstream, dvs at forsterker og evt. diskantelement kan ende opp med å bruke energi og derfor påvirkes av dette. Filteret er vel der primært for å ikke skape kvalm videre i kjeden.
Uten lavpassfiltrering får man aliasing forvrenging, som speiles tilbake i det hørbare området. Men husk at nivået er veldig lavt på frekvenser over 22kHz, så dette er ikke et problem for utstyret vårt.Mange diskanter ruller av innen 20k, det samme med mange forsterkere for eksempel klasse D med filter (hvis jeg ikke har misforstått de ulike filtrene som en ser effekten av på ASR målingene).
Påstår ikke at det har null betydning, men lurer fremdeles på om det har en hørbar negativ effekt.
Skrev dette i min egen tråd, men synes det passer godt her ogsåI dag vil jeg komme med litt skryt av kundeservicen til @Høvdingen
For å gjøre en lang historie kort: Jeg kjøpte en brukt P50 strømforsyning som jeg skulle bruke sammen med min E50 dac.
Det fungerte utmerket, en stund, før dac begynte å slå seg av etter noen minutter. Det rare var at den fungerte utmerket med en vanlig 5V veggvorte.
Ble sendt inn, fikk en annen P50 i retur. Det hjalp ikke, dac slo seg av etter noen sekunder. Prøvde MYE forskjellig, bytte av strømkabel, strømkabel utenom strøm padde, ingenting hjalp. Fungerte fortsatt med 5V voggvorte.
Ble sendt inn igjen, og @Høvdingen testet begge over tid hos seg, målte og stod på, uten å finne noe feil.
Han ringte meg tirsdag og sammen funderte vi på hva som kunne være galt. Tilslutt kom vi frem til at han skulle sende P50 i retur og ny USB-kabel til å bruke mellom P50 og dac, for det var vel det eneste som ikke var forsøkt endret.
Hentet på posten i formiddag, koblet opp med den nye kabelen, og det har ikke vært noe «kluss» etter at jeg slo på dac. Har spilt flott i et par timer snart
Vis vedlegget 1099354
Høvdingen er veldig real på kundesupport.Skrev dette i min egen tråd, men synes det passer godt her også![]()
Har samme opplevelse. Måtte håndtere en DOA og det gikk alldeles knirkefritt.Høvdingen er veldig real på kundesupport.
Hva med å bytte om på XLR kablene (venstre på høyre og høyre på venstre), og deretter se om lyden nå blir svakere på venstre kanal og dreier mot høyre eller om det forblir uendret.Heisan. Kjøpte nettopp en brukt E70. Har brukt den i Dac- mode og med xlr. Periodisk drifter lyden mot venstre,dvs blir svakere på høyre kanal. Noen som har hørt om dette? Har ikke prøvd rca ut..