Cash 63
Ăresmedlem
Du husker sikkert ikke hvordan hun var i skinn den gangen heller puss brillene og kom hit og sikle en siste gang
AudaAlbumet har sÄ mange skjulte kvaliteter at selv min fÞrste natt med Suzi Quatro er glemt
Thanks man. Deilig med ulike faser av hifi-livet. Er inne i fasen med en slags forenkling av ting - innbiller jeg meg selv ihvertfallBÞr du ike starte pÄ Ringen ? Isteden for Ä slutte den ?
Vis vedlegget 813319
GGGGGGo
HĂŠĂŠlj
GGGGGGRumphy !
I like where this is going!!! Lykke til!" P Ă N G S J O N I S T S P I L L E R "
Det er kjempelurt i alle sammenheng Ă„ tilpasse pensjonistlivet.
Marc Anthony Ă„pner sangen med:
"Jeg ga deg mitt hjerte og fĂžlelsene mine
Jeg ble forelsket i deg fra fĂžrste Ăžyeblikk
Jeg fÞlte ogsÄ at noe manglet..."
NÄ og fremover passer det meg best med en spiller som veier litt mindre enn Kuzma Stabi XL DC. Samtidig Þnsker jeg ikke Ä fire pÄ kvaliteter.
Det er mengder av superflotte spillere Ă„ plukke av. -Det gjelder bare Ă„ velge den rette for meg .
Jeg har opp gjennom, fra ungdomsÄrene og frem til nÄ, hatt ulike drivverk, alt fra simpleste remdrift, simpleste direktedrevne til ganske sÄ renomerte spillere et godt stykke opp pÄ kvalitetsskalaen. Det har vÊrt lettvektsspillere, tungvektere, vakuumlÞsning og magnetdrift. Jeg har mer eller mindre vÊrt fornÞyd med alle, med fÄ unntak.
Hva sitter jeg igjen med av erfaringer som kan bidra til Ä velge den JEG har troa pÄ?
- Litt pondus er nÄ min greie. -AltsÄ bÞr det bli en moderat tungvekter (50 kg +/-)
- MĂ„ kunne ta minimum to tonearmer, og der setter jeg egentlig grensen (I praksis har jeg sjelden, eller aldri fĂžlt behovet for en tredje arm og enda sjeldnere en fjerde)
- Remdrift (synkron-/datastyrt?), helst med rem som IKKE er fleksibel (strekker seg som en typisk strikk gjĂžr)
- LuftbÄren, eller tallerken (Jeg har sÄ god erfaring med berÞringslÞse
- Vakuum (mÄ vÊre stÞysvak og kunne stÄ i samme rom som spiller)
Kan jeg nÄ slutte ringen med noe som likner gode opplevelser fra heyday of analog audio - altsÄ noe av det beste fra mine fÞrste virkelige gode opplevelser, men produsert med moderne teknologi/toleransegrenser?
Jakten pÄ kjÊrligheten har allerede startet pÄ det som skal bli den aller siste platespilleren som skal vare livet ut.
Jeg er allerede blitt litt forelska, faktisk.
.
Hva med tonearm?
Jeg har flere som kan brukes, men har et evig kjĂŠrlighetsforhold til Reed 3P og
hÄper sogar en vakker dag, Ä fÄ kjÞpt tilbake Reed 2P m/panzerholz armrÞr.
MEN, jeg har en vÄt drÞm om Ä prÞve det beste fra to verdener.
En tangential-pivotarm, basert pÄ Double Birch/Thales geometien !
Vis vedlegget 812978
Vi fÄr se om det kan oppdrives en slik tonearm. Inntil videre nyter jeg en av de siste snurr pÄ Tower of Power fÞr nedpakking starter.
Vis vedlegget 813088
Jeg jakter samtidig litt pÄ et nytt rack som egner seg.
I den forbindelse fikk jeg med meg utpakkingen av de splitter nye KEF BLADE ONE META i matt blÄgrÄ finish
Vis vedlegget 813313
Kanskje det Jon, men kanskje ikke 5T . Men jeg elsker jo Reed mer enn noenBrinkman, Acoustic Signature Reed eller Techdas kanskje og en Reed 5T arm som den ene armen
Og jeg som presenterte blingmaster bling versjonen. Jeg mÄ innrÞmme at jeg er litt skuffet nÄBergmann er bare smooth nydelig altsÄ, men trolig blir det ikke denne .
Griselekker den som nlykke link'r tilSpillerne deres er grisestygge, sĂŠrlig de forskjellige betjeningspanelene. Den viste modellen hĂžrer ikke til de vĂŠrste dog...
Melco er sikkert bra det, men det er noe med det navnet som fÄr meg og tenke pÄ tekstilindustri produkter fra BorÄs postorder kataloger anno -70t fyllt opp med strykefrie/Gabardin bukser og dameundertÞy.jeg vurderte den og dro og kikket pÄ den, men fikk ikke noe positive vibber....japse bling...hverken fugl eller fisk
glad jeg endte opp med Melco istedet
Verdier er "Industriell" i sin fremtoning. Ingen mulighet for vakuum riktignok, men en Sluk-clamp gjÞr (nesten) samme nytten. Den er enkel Ä vedlikeholde, det holder med en drÄpe olje i lageret i ny og ne. Nye armbord kan enhver habil mÞbelsnekker fikse for deg, og armbordenes konstruksjon gir deg uendelige muligheter for fininnstilling. Jeg har hatt min Verdier i 6 Är nÄ, og den fungerer fortsatt helt lytefritt.Jeg stÞtter fullt ut ditt syn Hasse. Jeg er vel en av mange som alltid har syntes at Verdier er noe helt spesielt i enkelthetene navn. Og, den er IKKE ugly!!!
NĂ„ fĂžler jeg vel at Verdieren pĂ„ mange mĂ„ter har for mange sammenfallende egenskaper med den jeg allerede har i dag. Godt tips Hasse og mulig at jeg tar feil, men jeg sĂžker videreâŠ.
PS! @HasseBasse jeg hÄper Ä kunne vÊre i omrÄdet Aarhus 28.6 - 1.7 om du er hjemme.
Mange av topp produktene fra Japan hadde utspring fra kjente industrikonsern.....feks Takatsuki rÞr. Melco begynte vel med strikke maskiner og senere servere lenge etter platespillerne, som var designet av Kondo og YamamuraMelco er sikkert bra det, men det er noe med det navnet som fÄr meg og tenke pÄ tekstilindustri produkter fra BorÄs postorder kataloger anno -70t fyllt opp med strykefrie/Gabardin bukser og dameundertÞy.
Og det siÂŽr du till en, som ikke vet hva dag det er i morgen?? ..... Klart, jeg er hjemme, om du kommerJeg stĂžtter fullt ut ditt syn Hasse. Jeg er vel en av mange som alltid har syntes at Verdier er noe helt spesielt i enkelthetene navn. Og, den er IKKE ugly!!!
NĂ„ fĂžler jeg vel at Verdieren pĂ„ mange mĂ„ter har for mange sammenfallende egenskaper med den jeg allerede har i dag. Godt tips Hasse og mulig at jeg tar feil, men jeg sĂžker videreâŠ.
PS! @HasseBasse jeg hÄper Ä kunne vÊre i omrÄdet Aarhus 28.6 - 1.7 om du er hjemme.