da svinger lettvekteren jeg har fra origin live auroea mk 2 men denne har en illustrius arm og dynavektor dv xx2 mk2 som står på div dempeunderlag. spiller fletta av kvinnfolk. og selvfølgelig rosinen i pølsa sluk clamp som funker særdeles bra
Samtidig vet du kanskje at jeg nylig har bestemt meg for at en glimrende Basis Debut Gold med ultralav kilometerstand m/to Heavy load tallerker og vakuum + originalt "hydraulisk lokk" MÅ ut på billigkroken
Samtidig vet du kanskje at jeg nylig har bestemt meg for at en glimrende Basis Debut Gold med ultralav kilometer m/to Heavy load tallerker og vakuum + originalt "hydraulisk lokk" MÅ ut på billigkroken
Acoustic Signature tilhører toppsjiktet av tysk feinsmekkeri. Det vet jo du alt om. Det kunne like gjerne ha vært en Ascona, eller Record, men av og til må det lyttes til vise tungvektere som Sluket
Bærum Kulturhus var i sjokk etter to kvelder med "Garbiss og Sjampanje".
I nesten to timer med sammenhengende lyder, ble både sjelen og sansene fylt med tonale opplevelse du ikke trodde var mulig å oppdrive.
Jan Garbarek Group
feat. Trilok Gurtu
Jan Garbarek – saksofoner
Rainer Brüninghaus – piano
Trilok Gurtu – trommer, perkusjon
Yuri Daniel – bass
Denne mai-kvelden forsøkte Rainer, Yuri og Jan regelrett å stjæle sjela mi, men Trilok var nok den som var aller nærmest til å klare det.
Trilok Gutru er en sann magiker av en perkusjonist som fikk en zinkbøtte med vann og en gong til å låte som en jevngammel moogsynth så vannspruten stod. En mektig basstromme gjenskaper illusjonen om en grotesk brystmassasje i Slukoteket @Sluket hvor fysikkens lover blir sprengt i fillebiter og gjort til skamme. Timingen og presisjonen til Trilok gjorde at ingen savner kapasiteter som Dave Weckl, eller Steve Gadd - tvert om! Det er sjelden man føler for å headbange til trommetriller, men ikveld er det nesten en helt naturlig ting å gjøre. Bærumspublikumet har et liv bak seg med dannelse og er veloppdragne nok til la være, annet enn å tilkjennegi sine uttrykk gjennom spredte hyl og plystring (sånn man gjør til Dachsen' med skjerf i halsen, må dere vite )
Yuri Daniel rytmesetter fretless'en som bare en brasilianer kan. Yuri fikk virkelig skinne da han stod alene på scenen og delte ut både raske og følsomme basstoner på en ubegripelig delikat måte. Når vi åpner øynene sklir rytmen avslutningsvis over fra noe jazzy til en avart av fet funky slapbass som treffer sidemannen min rett i sikringsboksen.
Selvfølgelig kommer man ikke utenom hovedpersonen Jan Garbarek som fortryller salen med verdenskunst fra både tenor- og sopransaksen. Ja, selv den meterlange trefløyta skapte vill begeistring da Trilok og Jan satte hverandre i stevne med øyekontakt hvor glisene ble bredere og bredere jo fortere tonene ble spilt:
Kveldens Bugatti Veyron-pris ble allikevel tildelt Rainer Brüninghaus når han satte hele innmaten på ett stykke nystemt Steinway @ Sons (C-227?) i bevegelse. Dette kunne ha vært musikkens svar på fjerde verdenskrig med buldrende presisjonstoner til en brakende avslutning som trolig lobotomerte og avlivet mer enn halve salen med skarpladet dynamikk.
-Her må Rainer la Steinwayen få kjøle seg ned:
Takk til Jan Garbarek Group, men aller størst takk til @EiK som satt på billettene til et utsolgt Bærum Kulturhus - en konsert som egentlig skulle ha vært avholdt omtrent når pandemien inntraff 🪄
Aldeles vidunderlig formidling av en sjelden aften med musikere i ypperste verdensklasse Grumpy
Jeg må si jeg ble lettere grønnfarget, men skjønner at konserten som aldri nådde min radar var utsolgt et par år i forveien.
De gutta der kunne glatt fylt den salen i en uke om de hadde villet og orket.
Dog er det moro å se og lese at 2 herrer som er SÅ opptatt av musikkens mange fasetter fikk oppleve dette.
Jeg tviler ikke et øyeblikk på både sanselige og voldsomme dynamiske opplevelser underveis i konserten i Bærums kulturhus.
Ja, den er superflott @HasseBasse, men jeg kan i værste fall fravike ønske om vacuum om resten er tilstede .
TechDAS V var også på lista dengang det ble Kuzma. Vi får se rundt månedsskifte. Jeg skynder mig som en dansk - null stress
I mens har jeg raska sammen musikk jeg har liggende på Stunt Records som går i bakgrunnen på RANDOM. Stunt Records holder til i Havnegade 1 i København og er en sub-label til Sundance. De gir ut i hovedsak mye bra jazz i sjangeren bop, contemporary, acoustic, vokal, moderne, fusion og world music. Tror til og med de har gitt ut internasjonaliteter som Mike Stern, John Abercrombie, Michael Brecker, Andy Sheppard, Jimmy Cobb og Eddie Gomez m.fl.
Vaskekøen av uspilte album holdes i sjakk. Det vaskes fra plateslipp i 2017 og 2019. Spilte etpar fete album i går ...til en forandring. Særlig side B på Hancock-plata kilte godt i lillefingern og tok meg mer enn 50 år tilbake i tid. Jeg husker at den låt jækli bra på tape den gangen i 1979
Har ikke tid til sånne bagateller før langt uti neste måned
Solen skinner og i dag fristet Nesset og Drøbak mer.
Fikk også med meg disse to på dansk TV2 i dag tidlig før hun varmer opp for Clapton i kveld.
Klaffer alt, så treffer jeg på Ginne og Aske i Danmark i slutten av måneden.