Grumpy's Karnapp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DEt låter ikke ille cash.... det er faktisk noeav det beste jeg har hørt... ;D

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Georgie Fame og Cool Cat Blues hørtes ut som en cool sak å prøve ut. Siden du har en
    utsøkt musikksmak Cash, så da er det vel neppe noe å tenke på ;).

Det som gjør 4Den himmelsk er pick-upens evne til å grave frem det som finnes av bass i rillene.
    Subbene er fremdeles frakoblet uten at jeg føler savn av den grunn.
    Utklinging i mellomtone og oppover er utsøkt på denne som på de øvrige ZYXene jeg har spilt på.
    Det ville være å lyve om jeg sa at jeg hørte forskjell på stifttrykkene 2.0g og 1,95g. Allikevel står vekten på
    sistnevnte. Kanskje for å få ut etpar ekstra spilletimer. Helt unødvendig vil noen si, og sikkert med rette.
    Utformingen på ZYX 4D gjør den faktisk svært enkel å få plassert nåla på rett/ønsket sted, men det er
    vel bare en ubetydelig detalj...

Det vil være ren gjetning å uttale seg om hvilket av nye komponentene som har betydd mest for "lydløftet".
    Jeg velger å tro at hver enkelt av de bidrar litt hver seg, mens alle i samspill gjør himmelretningene
    ubestemmelig og utløser tidvis nirvanske opplevelser. Det å la øynene gli igjen og stanse tiden for en stund,
    overlate scenen til artistene har jeg klart i mange år. Men, det er ingen tvil om at nytelsen er
    betraktvesentlig større i dag enn noen gang. Og derfor har jeg det enda bedre i dag enn i går!

Litt nærmere, ser ZYX-ligaen som spiller slik ut:

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Syke bilder! :eek:
    Tar gjerne turen innen et par uker! Dette må eg høre! Din spotifyfiendtlige musikksmak får gå ;) – kanskje eg tilogmed får interessen for noko nytt?

D

Dilla

Gjest
    Flott tråd og nydelige bilder fra karnappen Grumpy!

Kjenner meg igjenn i din beskrivelse av DP A1, med den i racket tenker man at det ikke finnes noe der ute som spiller bedre (innenfor en årslønn), helt til man finner ut at det gjør nettopp det 8) Tubes Rules!

Hvilken last ser 4D'n? Og er det step up trafoer i ZYX riaa'en?

Ærbødigst, Ti Kei

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Rørende takk  ;)

@Ti Kei: Impedansen er 125 Ohm, om det var det du lurte på.
    "Step-up'er" finner du ikke på ZYX Artisan. Batteridrift og trekabinett er bevisste valg
    fra Hisayoshi Nakatsuka san. Signalforstyrrelser er tilnærmet, om ikke helt fraværende.
    Som helhet har jeg lavere "egenstøy" i høytalere nå enn ved det forrige oppsettet,
    til tross for overgang til rør. Si meg, har du lagt ut Kuzmaen din for salg? Det er en
    fantastisk vakker spiller og arm. Vi kommer til å savne de flotte bildene av den.
    -Lov oss Ti Kei at du setter betingelser overfor ny eier  ;).

Forøvrig kan jeg ikke annet enn å erkjenne at VTL virkelig har vært knuteløsern og trukket
    Nordic Tone'ne inn i virkelighetens verden. Der hvor artistene er musikere, og musikerne
    er i min stue med et dreiemoment som en Bugatti Veyron.

@ Brasse: Send meg en PM når du er klar, så skal jeg lete fram noe Spotifytunes to listen.

I Grumpyfy finner jeg det jeg trenger til i kveld i mangel av initiativ på å skaffe meg en Spotify invites.
    Spilleliste:
    Louis Caspart & Duo Balance - Floraison
    Sigmund Groven og Ketil Bjørnstad - Motlys
    Aage Kvalbein & Iver Kleive - Ave Maria
    Simone - Everybody's Talkin
    Vonda Shepard - Another January
    Nyle Wolfe - Black is the Colour
    Siri Gjære - Loveless Cafe
    Blues Company - My Funny Valtentine
    Pete Alderton - Fever
    Karolina Glazer - The Moon Is a Harsh Mistress
    Karolina Glazer - Level 5
    Nighthawks - Descend
    Le Quattro Stagoni - La Primavera (allegro)

D

Dilla

Gjest
    Takk for grundig svar med uovertrufne illustrasjoner Grumpy! :)

Om Kuzmaen skifter hånd, så følger det med betingelser/heftelser ja... ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Innimellom all nytelse med VTL/ZYX, har Karnappet hatt besøk av en stridsvogn-konstruksjon som faktisk vil bli stående. Evalueringsperioden har vært kort, men jeg er allikevel overbevist om at denne rydder opp akkurat det lille som gjør at det er nok:

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    La meg gjette: du har kjøpt deg trekkspill for de gangene du ikke kan spille på anlegget fordi kona har tatt opp godstua?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jo Mbare, jeg arvet engang et såkalt knappespill, men klarte ikke å lære meg mer enn én låt. Den ble jeg lei og solgte bælgen til første og beste ;).
    Du scorer uansett høyt på assosiative evner Mbare, men det ligger vel i kjernens natur som en forutsetning både for modelljobben modertator- og schrinkjobben ;D.

Nei du, denne er nok for tung i bælgen serru, med mindre man er utstyrt med skikkelig lav øl-brystkasse m/hvilepute og støttebein.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    PS audio 600... U like?
    Du altså ;), but I like!
    (Jeg er nok ikke like god som deg kaap til å lage skikkelige billedquizer, eller så er du for kjapp i nøtta)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grattis Jan , flott den strømrensern der , det er vel som det andre du nå har , noe av det beste..... ;D

Håper å få til en tur igjen v anledning , for å høre mer....det ga definitivt mersmak , utrolig bra er det nå....

Espen

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, har den fått høyhæla sko.
    Vil hevde at den ikke var helt ueffen designmessig til dine VTL komponenter.
    Mvh.KW

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Høyhæla gummistøvler, ja. Rett nok KW, så står den på en sort MDF-plate m/Biltemas rubberboots.
    -Sånn sett er det enklere å flytte på tredve, førti kilo når kjøleribbene er så skarpe som de er.

Forøvrig vet jeg ikke om Power Planten kan kalles en strømrenser ssm,
    men som strømgenerator leverer Power Planten uansett fra seg en perfekt
    voltspenning mellom 120 og 240v uavhengig av hvilken spenning som kommer inn
    som overstiger 120v og opp til 240v. Nettfrekvensen er stillbar fra 50 til 120 Hz.
    M.a.o. boksen regenererer strøm med mulighet for visse tweakemuligheter
    innenfor bruk av ulike svigninger på nettfrekvensen. Strømfiltre og andre dynamikkdrepende
    innretninger blir overflødig. En perfekt, uforvrengt sinus gir optimale arbeidsbetingelser.
    Krokodillens ymse dimmere på strømkursen er ingen bekymring lenger. Det meste står nå
    hektet på PP'en, med unntak av effekttrinnene til VTL.

Det viktigste er at den funker som en reell lydforbedrer.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke ett sekund på at en slik boks har noe for seg i ett så påkosta oppsett som du nå besitter....men det paradokse er selvsagt at denne boksen plugges inn i ELKO stikkontakten i veggen , med vanlig kabelstrekk til sikringsskapet....

Men det er kanskje noe av hensikten , akkurat med denne , at strøm en , "lades" opp i denne , og powerplant forsyner anlegget med ferdig "ladet" strøm , slik at strømen ikke trekkes rett av nettet.... unnskyld min uvitenhet om emnet....

Kan du lese ut i display hvor mye strøm som trekkes av anlegget kontinuerlig...

??

Må melde pass på tur i morra , feber og snacks har dukka opp , på ett....selvfølgelig upassende tidspungt...stått i trekk på jobben , no forbanna drit selvsagt......go tur ønses deg , og øvrige ovk ere.....

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy's KARNAPP

ssm skrev:
    Kan du lese ut i display hvor mye strøm som trekkes av anlegget kontinuerlig...
    Espen
    @ ssm: Displayet i Power Planten viser bl.a. kontinuerlig strømtrekk, ja. Jeg tweaker foreløpig minimalt med
    ulike sinusfrekvenser, samtidig som jeg har valgt å å la monoblokkene stå utenfor.

VTL MB-450 Signature Series II er nå på plass etter noen uker med et solid inntrykk av lånte MB-185. Disse kom i samme
    forsendelse som EiK sine S-400 og TL7.5. Jeg var spent på finishen, siden jeg hadde bestilt sort. VTLs sorte alu-finish er virkelig
    sort sammenlignet med mye annet som har et mer utpreget gråskjær. - Om det ene er penere enn det andre, må være opp til
    hver enkelt:

Siden jeg har to ulike Pagoderack - ett Signature og ett Master reference - var det en risiko for at balansen i høyre og
    venstre kanal kunne bli noe ulik. Det viste seg uproblematisk sålenge Signature-racket var skodd riktig. Finite Elemente Cerabase
    utjevnet balansen til et ikke-problem. - Underlag har enkelte ganger faktisk en betydning.

Personlig synes jeg VTL har lykkes med å få frem riktig metning i det sorte som fremhever profilen og aluminiumsstrukturen ved
    ulik lyssetting:

Det har vært et titalls av oss hifi-nørds innom i den perioden hvor både MB-185 og dp A1-s har fått spilt opp mot hverandre.
    dp A1-s har fulgt meg som en trofast musikalsk gledesspreder de siste årene og har hatt sine klare fortrinn etter min smak.
    Tanken på å lete etter noe annet, hadde aldri slått meg ...før jeg tilfeldig ble eier av en ST-150 i anlegg nr. 2, og like tilfeldig satt
    den inn sammen med dp'en sist sommer for en liten sammenligning.
    Jeg har trolig nevnt det før i tråden, hvor overrasket jeg ble under utprøving av VTL MB-185 - ingen grunn til å gjenta det.
    Nå med MB-450 er det er nyttårsaften i Karnappet hver eneste dag. VTL viser seg å være et fyrverkeri av en konstruksjon.
    - Det spiller så blå-lågaen står med en autoritet som får Krokodillen (husfruen) til å fremstå som en ynkelig hårløs marsipangris:

Å få frem særegenheter i sort alu-finish, er ofte utfordrende nok å fotografere. Lar vi nymotens kamera få bestemme litt,
    så blir det "close up to this":

Kryper vi en etasje opp i rackene, kommer vi til forforsterkeren(e). På lik linje med dp, har jeg aldri hatt noen grunn
    til å beklage MLen for noe som helst. Det kommer jeg aldri heller til å gjøre. Allikevel, når man først var i gang,
    kunne jeg ikke dy meg for å si ja til å prøve ut noen ulike VTLere her også. Jeg er ferdig med utprøving av
    VTL TL6.5 Signature Series II og er godt i gang med å spille inn en kliss ny VTL TL5.5 Signature Series II.
    Referanse-preen til VTL behøver jeg neppe å prøve. Den har jeg hørt tilstrekkelig mange ganger hos EiK, samtidig som
    jeg vet nok om forskjellene mellom sistnevnte og 6.5en. - I have a dream, men hva jeg ender opp med tilslutt, gjenstår å se.
    Kanskje Krokodille-marsipanen min skulle finne på å mene noe hun også.

Så det er egentlig her jeg er i dag, og fremdeles midt inne i en innviklet utvikling med alle muligheter fremover :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.701
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    FETT!
    (føler ikke for å utdype det noe mer...)
    :)

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Der kom endelig bildene.

Ikke ille i sort heller... :) Utrolig flott alu-finish.

Der står 5.5 og 380S skulder til skulder.

Hvordan går duellen ?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    jaså, du prøver og psyke meg med nye bilder og respons, dagen før jag skall til deg :eek:
    Alle Svensker selger sig ikke så lett ::)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Du verden, dette var seriøs oppgraderingsplan. Virkelig lekre i svart og som vanlig presentert med bilder på en måte bare du kan klare Grumpy.

Mvh Elektron

B

BTS

Gjest
    VTL i svart var riktigt läckert. MB 450 är av intresse, frågan är hur de skulle matcha
    Stradivari...

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Dette var da et fantastisk flott oppsett ;D (sort hifi er penest imo, vil ha følelesen er stor)

Grumpy, meget interessant om du kunne beskrive de opplevde lydmessige forskjellene de ulike VTL modelllen imellom. (tenker 5.5 vs. 6.5 OG 185 vs. 450)
    Sikkert en sann glede å ha testet slike godsaker opp mot hverandre i eget kontrollert miljø :)

mvh

J

Jazzy

Gjest
    Flott anlegg Grumpy! De VTL blokkene skaper skikkelig "ha" begjær. ;D
    Må si du tar noen lekre bilder. Ser du er en kløper i redigering. Har selv mye å lære der.
    Er nysgjerrig på hva bruker du av lyssetting?

/Trond

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Se her ja, virkelig lekkert ble det, men nå matcher jo ikke PP600 lenger, frem med sort spraylakk ;D

Har ikke du og Eik nå hvert deres ulike Pagode rack, de burde jo være like.
    Mitt forslag er bytt, så dere får like rack begge to (hver seg) og trekk lodd om hvem som blir sittende med ref.................
    Tenk så spennende da ;D
    Gratulerer så mye.

Mvh.KW

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Der kom endelig bildene.

Ikke ille i sort heller... :) Utrolig flott alu-finish.

Der står 5.5 og 380S skulder til skulder.

Hvordan går duellen ?
    Det skal jeg ikke si så mye om enda EiK. De har en force begge to og ingen av de skjemmer seg ut.
    Vi får se utover mot neste helg om VTL-synergi er nok til sette kniven i én av de. Det finnes alltid en kortsiktig og
    en langsiktig plan, i tillegg til en avviksplan ;) - Men først må jeg like det ørene liker best. TL.6.5 var ihvertfall Bulls Eye og om
    jeg skulle få et illebefinnende og begynne på en ny runde Mahler og Tchaikovsky, så hadde ingen ting spillt akkurat det bedre enn TL 7.5.

Om Melody G. og/eller andre damer begynne å kjede deg, kan jeg anbefale et sporenstreks beiteskifte:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.297
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Grattis :) disse sorte VTL blokken var en fryd for øyet :eek:
    Kunne aldrig tro at fargen skulle gjøre så mye på noen komponent, men på disse ALT!!
    Håper jeg ikke tråkker for mange på tærne da jeg sier at annonserte blokk i alu, på forsiden her på sentralen, med det mørke vinduet i midten...kunne minne om en avansert microbølgeovn ::) Men i sort...WOOW ;D

Har selv oppsett i alu og en forutatt innstilling om at det er penest og renest, men ikke når det gjelder VTL blokkene!!
    Nydelig :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    .....Alle Svensker selger sig ikke så lett ::)
    Nei, bare de aller fleste ;D

Elektron skrev:
    Du verden, dette var seriøs oppgraderingsplan. Virkelig lekre i svart og som vanlig presentert med bilder på en måte bare du kan klare Grumpy.
    Mvh Elektron
    Takk Elektron, henter ofte mye inspirasjon i tråden din skjønner du ;)

65finger skrev:
    Takk nok en gang finger. Forøvrig er hver dag hvor det ikke skjer noe i tråden din, en kjedelig dag. ;D

donnerwetter skrev:
    65finger skrev:
    Understatement of the year!
    :)
    Takk donnerwetter. Jeg er helt enig med deg jeg ;D

BTS skrev:
    VTL i svart var riktigt läckert. MB 450 är av intresse, frågan är hur de skulle matcha
    Stradivari...
    Akkurat det skulle ha vært meget interessant å funnet svaret på BTS.
    Sonus Faber's Stradivari er selveste midtside-piken "i mitt blad". - Den aller mest utsøkte av de vakre SFene som
    Franco Serblin har designet. Jeg vet ihvertfall at Stradivarien har blitt testet med hell på tungt forsterkeri. Med 4 Ohm og
    92 dB og en fra før velklingende bass ...hmmm kanskje en idé; VTL + SF = åpen, luftig og kraftfull dynamikk?
    - Kanskje vi skulle ha funnet ut av det BTS? ;)

kwil skrev:
    Grumpy, meget interessant om du kunne beskrive de opplevde lydmessige forskjellene de ulike VTL modelllen imellom. (tenker 5.5 vs. 6.5 OG 185 vs. 450)
    Sikkert en sann glede å ha testet slike godsaker opp mot hverandre i eget kontrollert miljø :)
    mvh
    Takk for det kwil. Jeg skal titte litt i notatene mine og komme tilbake her på tråden med noen kortfattede bulletpunkter.
    - Håper det er greit.

Jazzy skrev:
    ..Er nysgjerrig på hva bruker du av lyssetting?

/Trond
    Takk Jazzy/Trond. Jeg kunne ha lagt ut mye om lyssettingen. Jeg har vanskelige lysforhold i stua til tider. Derfor varierer jeg litt til ulike tider. I det siste har jeg lekt med alt fra "studiobelysning" med eksterne blitser, paraplyer, softbox, til ingenting. Utgangspunktet de aller fleste gangene er minst mulig. - Det stjeler mye tid vet du ;)
    - Her med småting i fototeltet:

Totalt ser det akkurat slik ut i dag (uten lyssetting):

Edit: Også glemte jeg min beste venn; kaap. Takk skal du ha. Håper alt er i rute i heimen oppe hos deg.
    - Det er jo du som er min mentorale inspirasjonskilde vet du.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert !

Har du bytta ut pu en din , med den i esken der ::) ::)

Espen

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.701
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Grumpy skrev:
    Edit: Også glemte jeg min beste venn; kaap. Takk skal du ha. Håper alt er i rute i heimen oppe hos deg.
    - Det er jo du som er min mentorale inspirasjonskilde vet du.
    your are TO kind .. !
    (må samtidig beklage at min egen tråd henger litt etter, men går alt etter planen er heimen ferdi snart, så info, og kanskje et bilde eller to kommer :D )

mvh Kai

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Lekkert !
    Har du bytta ut pu en din , med den i esken der ::) ::)
    Espen
    Nei, det er den jeg "eier".
    - ZYX D4 sitter i armen :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ok , trodde det var vidunder-nåla du snakka om på vei til Tangen , sist helg skjønner du,.... :D
    Veldig flotte monoblokker ,.....det ble stilrent nå , gleder meg til å få høre disse etterhvert.

185 blokkene låt fantastisk bra.....

Mvh Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Kjørte meg en tur til Jan idag for og overlevere en kabel, Når jag endå var der var det vel like bra og få hørt
    på det nye i rakket, ikke så veldigt mye som var igen sen sist, og den gangen spillte det mer enn godt nok av
    vad jag hørt tidl, Men nu har dette anlegget forflyttet sig til en annen dimension. Om man pratar om hifi parametrar
    så oppfyller det her iværtfall mine krav, og langt ifra og bli kjedlig, bra trykk i bånn, neutralt, luftigt og separert lydbilde (3D), vokaler får en følelse av tilstedeværelse som jag ikke hørt tidl. Ja mye mer superlativer kan brukes på å skrive om dette, men det får noen annen gjøre, lytt o nyt. Takk for Kaffe og vaffler, og Hifi er en kjempe søt Labbis
    /Roger

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Kunne aldrig tro at fargen skulle gjøre så mye på noen komponent, men på disse ALT!!
    Håper jeg ikke tråkker for mange på tærne da jeg sier at annonserte blokk i alu, på forsiden her på sentralen, med det mørke vinduet i midten...kunne minne om en avansert microbølgeovn ::) Men i sort...WOOW ;D

Har selv oppsett i alu og en forutatt innstilling om at det er penest og renest, men ikke når det gjelder VTL blokkene!!
    Takk Gismo, jeg er tildels litt enig med deg. Om man velger sort eller sølv, så gjør vel de fleste av oss det etter egne preferanser.
    For noen (som meg), så synes vi best om at det blir gjennomgående likt på alle produktene, men ikke nødvendigvis alltid. De færreste
    kjøper kanskje ikke VTL på bakgrunn av produktbildene. - På det området har de neppe brukt store ressurser. Om man ikke helt har avesjon
    mot alufinish i sølv, så kan jeg forsikre deg om at VTLs buede finish i sølv-alu gjør seg langt bedre i real life enn på bilder. Det vertikale spillet i
    aluen er særegent og holder godt mål med lysbrytninger horisontalt (på sidene) og vertikale brytninger over/under glasset.
    - Akkurat som på den sorte:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Se her ja, virkelig lekkert ble det, men nå matcher jo ikke PP600 lenger, frem med sort spraylakk ;D
    Har ikke du og Eik nå hvert deres ulike Pagode rack, de burde jo være like.
    Mitt forslag er bytt, så dere får like rack begge to (hver seg) og trekk lodd om hvem som blir sittende med ref.................
    Tenk så spennende da ;D
    Gratulerer så mye.
    Mvh.KW
    Hvis du ikke tror meg KW, på at "spraylakk" var den første tvangstanken som slo meg, så tar du alvorlig feil  ;) 

Forøvrig skulle jeg likt å se trynet på den som tapte Master Ref-racket. - Jeg er stygt redd for at det hadde skapt evig uvennskap,
    men vi kunne jo ha forsøkt med en prøvetrekning.

Hvordan går det med store- og lilleKARAN? Jeg kommer neppe til å glemme hvor fantastisk det spilte på KEFene hjemme hos deg.
    Du har en sweetspot i stolen din som er misunnelsesverdig bra. - Kanskje vi skulle trekke lodd om husene våre ...med innbo?  ;)

Mvh
    Jan P.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.529
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Glemte bort og si noe om utseende av disse boksene, føruten att de spiller vanvittig godt, så
    er også design/finnishen spitze her. I sort gjør de sig veldigt bra i racket,og sammen med resten av anlegget. ;D
    Grattis!
    /Roger

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.297
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Grumpy skrev:
    gismo skrev:

Takk Gismo, jeg er tildels litt enig med deg. Om man velger sort eller sølv, så gjør vel de fleste av oss det etter egne preferanser.
    For noen (som meg), så synes vi best om at det blir gjennomgående likt på alle produktene, men ikke nødvendigvis alltid. De færreste
    kjøper kanskje ikke VTL på bakgrunn av produktbildene. - På det området har de neppe brukt store ressurser. Om man ikke helt har avesjon
    mot alufinish i sølv, så kan jeg forsikre deg om at VTLs buede finish i sølv-alu gjør seg langt bedre i real life enn på bilder. Det vertikale spillet i
    aluen er særegent og holder godt mål med lysbrytninger horisontalt (på sidene) og vertikale brytninger over/under glasset.
    - Akkurat som på den sorte:

Hei igjen Grumpy.
    Jeg tror deg så gjerne, også angående alu/sølv finishen ;), bare det at jeg ikke har sett noen av dem in real life og på aktuelle omtalte bildet kontra de du presenterer, mener jeg å beholde mitt inntrykk. ;D

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn