Grumpy's KARNAPP
ssm skrev:
Kan du lese ut i display hvor mye strøm som trekkes av anlegget kontinuerlig...
Espen
@ ssm: Displayet i Power Planten viser bl.a. kontinuerlig strømtrekk, ja. Jeg tweaker foreløpig minimalt med
ulike sinusfrekvenser, samtidig som jeg har valgt å å la monoblokkene stå utenfor.
VTL MB-450 Signature Series II er nå på plass etter noen uker med et solid inntrykk av lånte MB-185. Disse kom i samme
forsendelse som EiK sine S-400 og TL7.5. Jeg var spent på finishen, siden jeg hadde bestilt sort. VTLs sorte alu-finish er virkelig
sort sammenlignet med mye annet som har et mer utpreget gråskjær. - Om det ene er penere enn det andre, må være opp til
hver enkelt:
Siden jeg har to ulike Pagoderack - ett
Signature og ett
Master reference - var det en risiko for at balansen i høyre og
venstre kanal kunne bli noe ulik. Det viste seg uproblematisk sålenge Signature-racket var skodd riktig. Finite Elemente Cerabase
utjevnet balansen til et ikke-problem. - Underlag har enkelte ganger faktisk en betydning.
Personlig synes jeg VTL har lykkes med å få frem riktig metning i det sorte som fremhever profilen og aluminiumsstrukturen ved
ulik lyssetting:
Det har vært et titalls av oss
hifi-nørds innom i den perioden hvor både MB-185 og dp A1-s har fått spilt opp mot hverandre.
dp A1-s har fulgt meg som en trofast musikalsk gledesspreder de siste årene og har hatt sine klare fortrinn etter min smak.
Tanken på å lete etter noe annet, hadde aldri slått meg ...før jeg tilfeldig ble eier av en ST-150 i anlegg nr. 2, og like tilfeldig satt
den inn sammen med dp'en sist sommer for en liten sammenligning.
Jeg har trolig nevnt det før i tråden, hvor overrasket jeg ble under utprøving av VTL MB-185 - ingen grunn til å gjenta det.
Nå med MB-450 er det er nyttårsaften i Karnappet hver eneste dag. VTL viser seg å være et fyrverkeri av en konstruksjon.
- Det spiller så
blå-lågaen står med en autoritet som får Krokodillen (husfruen) til å fremstå som en ynkelig hårløs marsipangris:
Å få frem særegenheter i sort alu-finish, er ofte utfordrende nok å fotografere. Lar vi nymotens kamera få bestemme litt,
så blir det "close up to this":
Kryper vi en etasje opp i rackene, kommer vi til forforsterkeren(e). På lik linje med dp, har jeg aldri hatt noen grunn
til å beklage MLen for noe som helst. Det kommer jeg aldri heller til å gjøre. Allikevel, når man først var i gang,
kunne jeg ikke dy meg for å si ja til å prøve ut noen ulike VTLere her også. Jeg er ferdig med utprøving av
VTL TL6.5 Signature Series II og er godt i gang med å spille inn en kliss ny VTL TL5.5 Signature Series II.
Referanse-preen til VTL behøver jeg neppe å prøve. Den har jeg hørt tilstrekkelig mange ganger hos EiK, samtidig som
jeg vet nok om forskjellene mellom sistnevnte og 6.5en. -
I have a dream, men hva jeg ender opp med tilslutt, gjenstår å se.
Kanskje
Krokodille-marsipanen min skulle finne på å mene noe hun også.
Så det er egentlig her jeg er i dag, og fremdeles midt inne i en innviklet utvikling med alle muligheter fremover