Grumpy's Karnapp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bestefatter'n har hatt mye å gjøre i dag, men nå er han tilbake for fullt. Leke, leke og
    dulle med meg, det forlanger jeg for nå er jeg blitt ett halvt år gammel ..."å snalt tol pike" :eek:
    -Også liker jeg jazz og barnesanger å sånt da.

Han bestefar driver stadig å stikker hodet nesten inni en liten boks med blått lys i.
    Også har han på seg sånne hvite hansker. Jeg synes han skulle være litt butler for
    meg også... fort deg med grøten'a Bestis. -Alltid sulten jeg vet du! ;)
    Men nei, nå er det visst påwer-supplaien til den schwære tallerkengreia som er viktigere enn mat.
    -Jeg roper på Besta, altså hun som Bestis kaller Kroko! Hun er god på grøt hun, det kan jeg love dere.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det virker som bestefar har velfortjente og gode dager for tida. Hyggelig å se at lillegull oppdras med god musikk. ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    .......Selv om jeg allerede er skryt opp i skyene og dertil prestasjonsangst, legger jeg ut noen utvalgte bilder fra Karnappet. De to første fra Strykern
    Er man god på noe, og noen forteller det, så kommer prestasjonsangsten. Det må du bare leve med Kaap,
    som det multi-talentet du er ;D
    Du er ihvertfall en langt bedre fotograf enn hva jeg er. En ting er å gjengi ett eller annet tilfeldig.
    Det klarer de fleste av oss, men du ser etter spesielle vinkler, detaljer og lys. Det klarer du
    med glans - SUPRE BILDER, takk skal du ha. Jeg ble helt oppriktig inspirert av deg, når jeg så
    hvordan du holdt på med kameraet. Jeg håper både foto-oppdraget og hjemturen gikk som du håpet på.
    Det var riktig, riktig koselig å ha deg på besøk. Som du ser, har de siste bildene mine fått en Kaap-vri ;D

I løpet av kvelden avslutter jeg lytteinntrykk av nedenstående:
    Jeg vet at denne eksterne strømforskyningen/hastighetsvelgeren har hatt en positiv effekt på
    flere av de rimeligere JR Trans Rotor modellene. Så får vi se hvilke tjenester den kan yte for egen spiller.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Det virker som bestefar har velfortjente og gode dager for tida. Hyggelig å se at lillegull oppdras med god musikk. ;D
    "Gode dager", du. Nå må du gi deg ;D
    Men bestefar er jo bare kos da!

Send meg en PM med adressen din, så sender jeg deg medlemskortet ditt :eek:

Hilsen
    Oldiss

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er vi spente , får psu en tak over hode i oslo-traktene eller må den finne seg i å returnere dit skinnegangen engang gikk i de hårde år.... :D

Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Grumpy skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    "Gode dager", du. Nå må du gi deg ;D
    Men bestefar er jo bare kos da!

Send meg en PM med adressen din, så sender jeg deg medlemskortet ditt :eek:

Hilsen
    Oldiss
    Det var da ikke sånn ment. Oldiss du liksom! Jeg vet rett og slett ikke om jeg tør gi deg adressen min nå... ;D

Medlemskortet kan forresten vente. Det kommer forhåpentligvis en dag da jeg kan hente det selv.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Da er vi spente , får psu en tak over hode i oslo-traktene eller må den finne seg i å returnere dit skinnegangen engang gikk i de hårde år.... :D
    Espen
    Testobjektet er på "benken" (den sorte boksen fra JR Trans Rotor).
    -Hva blir det til? ;D ::) ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Du er flink til å skape forventning Grumpy. Nu er den på bristepunktet :D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Du er flink til å skape forventning Grumpy. Nu er den på bristepunktet :D
    Hehe, men nå har jeg snart ikke flere bilder.
    -Så da kommer vel en konklusjon også. Er det ikke sånn det pleier å være da? ;D

Ha en fin kveld 65f

Mvh
    Jan P.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Ja, og dommen er.........

Nå sitter JR Transrotor-eiere i hele norges langstrakte land, bak hver busk,tre,skur osv, og venter med lengsel og smerte på dine velvalgte ord og betraktninger rundt denne ekstradingsen. Er den verdt investeringen eller....?

Nå har vel kanskje din überplattenspieler en bedre psu enn oss med mer normale utgaver.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    DOMMEN

Det blir kanskje flåsete og i det meste laget overdrevet å si at dette måtte jeg bare ha litt tid på.
    - Men det måtte jeg. Mest på bakgrunn av at jeg har vært usikker på egne lytteropplevelser/
    inntrykk, og ikke minst akutt engstelse for å bli evig dødsdømt av sentralens jury og
    satt i kronisk vanry  ::)

Vel, en våget uttalelse er ikke lengre unna enn det antall millimetre det er imellom
    mine fingertupper og det tastaturet jeg trykker på, angjeldende denne PSU'en/
    kombinerte hastighetssjalteren
    . Samtidig er jeg skrekkelig sulten.
    Skal jeg klare å bringe fakta fra skallens innvendige masse og ned på dette elektroniske
    papiret, så må jeg ha føde. Det får bli imorgen, men et bilde rekker jeg akkurat tidsnok.
    -Unnskyld meg.

PS! Kjære Eik, om du leser dette, vil jeg allerede tilby deg å låne denne lille
    snertne saken en ukes tid eller så. Jeg sitter med sterke følelser av at denne
    kan gi deg og ZET-3 en positiv event. Men det kan du jo finne ut selv
    om du ønsker det. Your choice!

@Kaap: Om jeg ikke hører The King hver eneste dag, er det fremdeles ingen over, men mange under.
    Takk.

Mvh
    Jan P.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hei, Grympy

Budskapet mottatt. Det var et veldig generøst tilbud som jeg ikke kan si nei til. Har sendt deg en pm.

Som skrevet, så tror jeg nok den vil ha større innvirkning hos meg. PSU'en på ZET-3 er vel det eneste jeg synes ikke virker som å være opp til samme nivå som andre deler av denne gedigne spilleren.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hej Jan
    Har selv inskaffet en psu til min snurre, og satt selv spent og førventningsfull då denne blev oppkoblet og testet,
    ingen tvil om att den hade mye og tilføre, skikkelig opprydding i lyden. Mer om det kan vi prate om vid en senere anledning
    kommer gjerne på besøk igen. (beklager att jeg forsøpler din ellers så velskrevne tråd, med mina taskiga Norsk kunnskaper :-[)

Roger

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Hej Jan
    Har selv inskaffet en psu til min snurre, og satt selv spent og førventningsfull då denne blev oppkoblet og testet,
    ingen tvil om att den hade mye og tilføre, skikkelig opprydding i lyden. Mer om det kan vi prate om vid en senere anledning
    kommer gjerne på besøk igen. (beklager att jeg forsøpler din ellers så velskrevne tråd, med mina taskiga Norsk kunnskaper :-[)

Roger
    Ja, ikke sant Roger, det er for jækli' å få tråden sin forsøplet av en høflig, veloppdragen svenske ;D.

Her i stuen har middagen akkurat passert strupen og gitt meg den metthetsfølelsen som setter
    hjernen istand til å kludre ned en slags egenoppfattet dom over denne lille, snertne PSUen/
    hastighetsvelgeren i det neste kommende innlegg - i dag :

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Minitest ved hjelp av egne ører, ett stykk utlånt JR Trans Rotor Konstant Studio, tilkoblet strømnettet og
    videre kablet til motoren som forøvrig er plassert fraskilt fra plintet.
    Konstant Studioen er her plassert for å illustrere bl.a. størrelsesforhold:

Det hele startet med en trang til å utforske enkelte påstander og teorier i vennekretsen omkring strømnettets påvirkninger av lydbildet. I tillegg har det vært et latmannsønske å slippe strikkflytting ved avspilling av henholdsvis 33 1/3 og 45 rotasjonshastighetsplater. Jeg har fått den vanen å manuelt sette noe rotasjon i tallerken før motoren startes. Dette er helt unødvendig på denne spilleren som har en mer enn nok kraft i motoren for å rotere en over 10 kilo tallerken opp til jevn gange. -Men vaner er vonde å vende, samtidig er jeg sykt pirkete på å ikke skape mer slitasje på noen deler enn høyst nødvendig. Platestrammeren har en gummiert ring i toppen. Den muliggjør å sette igang noe rotasjonen uten å berøre det som er av høyglanset aluminium. Litt "sjukt" det også, men jeg er nå engang skapt slik. Adferd kan endres - ikke personlighet. Sorry folks.

Etterhvert som tanken modnet seg ferdig om en slik duppedings, kontaktet jeg Hifi-Stasjonen som velvillig sendte et fabrikkny Konstant Studio ned til Oslo. Ikke bare var jeg glad over å registrere hvor godt beskyttet denne lå i esken, men jeg konstanterte raskt at innholdet også bar preg av den samme Trans Rotor kvaliteten jeg har blitt så bortskjemt med. Chassiet er i aluminium og konstruert som en hel ramme, med påskrudd front- og bakdeksel i henholdsvis 8 og 6 mm aluminiumsplate. Printkortet er skjøvet inn i en formstøpt slisse. Jeg skal ikke hevde at denne saken er mer solid og av bedre konstruksjonsmessig kvalitet enn noe annet, men jeg sitter ihvertfall ikke igjen med noe svekket inntrykk etter en liten sniktitt innvendig. Konstant Studio måler 106 x 75 x 170 mm (bredde, høyde, dybde). Her oppdaget jeg en atypisk tysk slurv i manualen hvor bredden står oppført som 176 mm.
    Av-påbryter/hastighetsvelger i forkant har en solid og behagelig motstand uten en millimeter slark. Jeg hadde aldri i
    verden fikset å ha noe med dødgang i "rattet" (nok en syk diagnose jeg er født med). På høyre side finnes to skruer for finjustering av rotasjonshastigheten. Justeringsskruene var senket noen få millimetre inn i chassiet. Hastigheten var nøyaktig målt og presis levert fra fabrikken. Slik sett var det ikke nødvendig å foreta justering. Jeg har funnet ut at justeringsskruene kan være en mulighet å ha i bakkant av to grunner. Det ene er om PSUen skal brukes på andre spillere enn Trans Rotor, eller på gamle, slitne motorer. Strobomatte/-lampe er i såfall det enkleste som må anskaffes ved evt. justeringsbehov.
    LED-lampen med "blålys" i front, stikker ut fra prinkortet gjennom hull i frontplaten. Blålyset er heldigvis godt innenfor akseptabel styrke i motsetning til annet jeg har hatt i eie.
    I bakkant finnes vippebryteren for strømtilførsel som det på de fleste apparater, samt egen nettbrønn av en eller annen standard utgave for alt jeg vet. Ut fra boksen går det 2 faser av 18 volt AC. Strømkabelen fra motoren er terminert med 6 pinners stikk og påfølgende festeanordning med gjenget skrufeste. -Igjen en god følelse.
    Transformatoren er noe mindre enn de største modellene, men fremdeles godt overdimensjonert ifht. arbeidsoppgavene.

Endelig var jeg kommet til det punktet hvor det hele skulle settes i gang. Men først lot jeg PSUen få jobbe 20 minutter med platespilleren for å gå seg til og få noe varme i aluminiumskroppen. Iveren var i ferd med å få godt tak i høyre hjernehalvdel som beordret djevelen i meg til å legge på en vinylskive. Nei, nå skulle jeg ikke la meg friste inn i elendigheten som jeg så ofte har for vane. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å "pugge" lyden av noen spor av variert sjanger og audiofil kvalitet. -Og jeg klarte det! Imens hadde jeg latt PSUen stå på med strøm for ikke å miste kroppsvarmen. Med "pugget" lyd i minnet, steg forventningene. Ikke bare til lyden, men også til hvordan denne boksen fungerte i selve min egen oppstartsprosess av plater som etterhvert har blitt automatisert i rekkefølgen. Nå skulle jeg ikke lenger trykke ned startbryteren på motoren, men vri på hastighetsvelgerhjulet på denne boksen. Derav måtte jeg også finne et velegnet sted å plassere PSUen. Her møtte jeg først en utfordring i og med at platespilleren tar mesteparten av både dybden og bredden i racket der den står. Etterhvert har jeg funnet et egnet sted til å leve med.
    Jeg visste jo fra tidligere at slike anordninger som ekstern psu kan tilføre forbedringer som bl.a. ro i lydbildet og
    mer presis, konstant styring av rotasjonshastigheten. Derfor hadde jeg stor oppmerksomhet rettet mot akkurat det på de siste avspillingene før endelig tilkobling.

Søren, nå er jeg sulten igjen ;D Please forgive me. Conclusion to come as an "edit" later.

Mvh
    Jan P.

Edit:
    Nå er jeg tilbake med avslutningen etter en matpause og fortsetter på en kortfattede egenopplevd konklusjon.
    Jeg beholder så absolutt denne boksen, dog oppfatter jeg på ingen måte at "Karnappet" plutselig har blitt det nye Konserthuset vi så sårt lengter etter i Oslo. Jeg konkluderer med at Konstant Studio gir meg latmannsmuligheter i lettvinn sjalting på ulik hastighet, at den roer lydbildet, alternativt placeboer min hjerne til å tro så. Det er ihvertfall langt på vei en kjennsgjerning at denne boksen bidrar til en absolutt nøyaktig og stabil gange. Det holder for meg. Jeg mistenker også at denne utgaven av Trans Rotors PSUer trolig har langt større effekt på Trans Rotor sine platespillere som er i skiktet under den Apollon TMD modellen som jeg har. Særskilt på spillere som har PSUen i "veggvorte" i tillegg til motor som er fastspent i plintet. Således kan denne Konstant Studio være et veldig godt kjøp for Trans Rotor eiere med slike spillere. Derfor vil EiK her på Sentralen få prøve ut PSUen på sin ZET-3 spiller.

Trolig kommer jeg til å leve i lykken med denne PSUen i lang tid, inntil tanken er modnet lenge nok på en av de hvasseste modellene til Trans Rotor.

Takk for oppmerksomheten.
    Mvh
    Jan P.

@Cash 63; marker tekst - CTRL C - Google translation - norsk-svensk - CTRL V - Trykk Oversett ;D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    dette blir før komplisert før meg, jag förstår inte vad jag läser längre,, spytt ut man

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Takker for din innegående beskrivelse av Konstant Studio, Grumpy.

Ble nå veldig sugen på å teste den. Virker som en godt konstruert sak. ZET-3 har jo som du skriver, en liten "veggvorte" av en strømforsyning. Tipper derfor at det blir mer markante lydforbedringenr hos meg.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Takker for din innegående beskrivelse av Konstant Studio, Grumpy.

Ble nå veldig sugen på å teste den. Virker som en godt konstruert sak.  ZET-3 har jo som du skriver, en liten "veggvorte" av en strømforsyning.  Tipper derfor at det blir mer markante lydforbedringenr hos meg.
    At du i ettertid har gitt uttrykk for at forbedringene var markant hørbare på ZET-3en var hyggelig å høre EiK.
    Jeg har allerede satt storebroren (M1) i bestilling og forventer at psu'en vil rettferdiggjøre prisforskjellen.

I mellomtiden har jeg prøvd ut en vesentlig tyngre platevekt (740g). Om noen drar kjensel på Paal Flaata i
    bakgrunnen, så fremfører han "Love Trash" og "It Will All Come Down" med en autoritet og tyngde som aldri
    tidligere har vært fremført i Karnappet. Tårene triller til "Right Next To Nothing" hvor Alexandra Bråten i
    duetten får frem vage minner av såre følelser fra et eller annet udefinert og svakt øyeblikk ...engang tilbake i fortiden.
    - Nei, denne platevekta verdsetter jeg nesten like mye som det brødet jeg kjøpte på vei hjem fra jobb ;).

Mvh
    Jan P.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Platevekta til JR Trans Rotor er i chrom, 740gr i motsetning til den tidligere vekten
    fra samme fabrikant (nederst til venstre), som er en 450 grammer i polert aluminium.

Utdrag fra Paal Flaatas cover til plata Rain ser ut til å trives godt i bakgrunnen.
    - Den låter ihvertfall sinnsykt, guffent bra. Jeg mener bestemt å huske at den vinylplata ble plukket
    ut sent nachspieltid i og sammen med Andreas i Big Dipper .....var det hifi-messa i Trondhjem mon tro?

PS! Ja, plata ble betalt ...minst én gang!

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Platevekten verdsettes neste like mye som et kneipbrød......dette må jo være et løp og kjøp produkt... :)

Utfra din beskrivelse kan det tyde på at det er såkalt signifikant forskjell i forhold til varianten med 450 g.

Vi kunne kanskje prøve når du kommer på besøk.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Her snakker vi i det minste om linfrøkneip EiK - det er noe helt annet enn vanlig "kneip" 
    - Om du lover å vaske deg på henda, tar jeg selvfølgelig 740 grammern med  ;).

Forøvrig stryker jeg fremdeles mine egne skjorter på et visst rom til toner fra anlegg nr. 2.
    - Der har vist seg å være en utfordring å få ut de siste kvalitetsdråpene av stemmen til Tom Waits og
    fra de mektige skivene til Norsk Utflukt (anbefales). Dessuten har jeg erkjent at Copland til tross for
    sine potente 70 rørwatt KT-88, nok er en langt bedre ekteskapelig partner med mange andre høytalere enn
    med Montana Mini Monitor. Faktisk opplevde jeg Copland og Montana i dette lille rommet som helt greie og
    vel så det, men det var noe uforløst i samspillet. 

Den nevnte dråpen jeg har lett etter, slapp taket fra krantuten her forleden dag og falt ned på
    tungen og fylte munnen med en blanding av utsøkt sødme og fylde, med en ettersmak som det reneste
    kildevann fra fjellbekken øverst i Rondane ...om mulig. Det skjedde når jeg fikk en rørpre og ditto
    effektrinn på lån. 175 rørwatt i hver kanal i tetrodemodus. Jeg hadde tidligere snudd anlegget og
    spiller nå mot rettvegg og ikke mot skråtaket som før. HALLO - var det mulig? Hørte jeg det jeg ,
    eller jeg det jeg hørte? Nei, ingen av delene! Jeg ble sittende stum og blindet en
    lang stund og beundre samspillet - GAME MATCH! Tiden stod stille lenger enn jeg noen gang hadde opplevd.
    Sjeldent har det vært strøket så få skjorter som denne kvelden. I sweetspot har jeg alltid kjent pusten
    fra bassportene i front på Montanene - nå nå blåser det selv i triode-modus med "beskjedne" 90 rørwatt.
    - Og for en detaljrikdom. Jeg smekket i en sølvskive av Bill Connors med låta "Terraville Blues" (jazz/fusion),
    vridde potmeteret mot kl.12. Ut sydet det av krystallklar, ærlig lyd med herlig utklinging om rom fra en
    opplagt Bill O'Connell med godt driv i tangentene, snert i skarptromma, vinddrag i skjorta og orkankast i håret.
    Montanaene ble så til de grader vekket til liv. Jeg var heldig overbevist om at jeg så basselementet
    smile til meg som den blideste "smiley'en".
    I år kan eldstemann dra på laksefiske alene - jeg har allerede landet mine to lakser:

Noen detaljer fra preen:

PS! Selvfølgelig vil jeg være med på laksefiske, kjære sønn. 
    - Jeg ble bare litt i overkant grepet av noe jeg sjelden opplever ;).

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noen bilder til av preen har jeg da; Vacum Tube Logic (VTL) TL-5.5 signature:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er fremdeles like imponert over VTL i dag som jeg var i går.
    - Tanken har selvfølgelig slått meg hvordan disse presterer i "Karnappet". Det er fristende å invitere noen bekjente
    når den værste sommervarmen gir seg, så kunne vi ha vært noen fler som litt uhøytidlig kunne ha vurdert disse opp
    mot Levinson og dp'en.

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.399
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Grumpy skrev:
    Jeg er fremdeles like imponert over VTL i dag som jeg var i går.
    - Tanken har selvfølgelig slått meg hvordan disse presterer i "Karnappet". Det er fristende å invitere noen bekjente
    når den værste sommervarmen gir seg, så kunne vi ha vært noen fler som litt uhøytidlig kunne ha vurdert disse opp
    mot Levinson og dp'en.
    Jeg tar meg gjerne en tur på den andre siden av dalen for å få med meg denne duellen.
    Sommerferie utgår med skyhøye kneløft for min del iår, :p
    så for min del passer det nesten nårsomhelst og på kort varsel.
    (må bare ha tid til å fjerne sparkelgugge fra neglene før jeg evt. kommer)

mvh Ole

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jan
    Syns lyden på strykern var veldigt bra med Copland, lurte på om det var Espen som strøk meg på
    armen :eek: nejda det var basporten som blåste på armhåret ;D
    Rena kronjuvel i centerleiet på Appolon!!!

Roger

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært koselig om du hadde tatt turen innom Ole. Jeg trenger utvilsomt å låne dine ører og dømmekraft ;)
    Jeg er neimen ikke sikker på utfallet. Kanskje vi får testet litt med målinger også.
    -Samtidig trenger du helt sikkert litt fri fra sparkling og bygging av nytt lytterom/hus.

Hehe Cash, Jo, men samtidig har det vært et stort potensiale på Stryker'n helt fra starten av.
    Med litt flaks og småjusteringer tror jeg kanskje ikke at det er mer å hente ut av rommet i den form det foreligger.
    - Låner gjerne ørene dine også når vi bærer VTL'ene ned i Karnappet :).

Mvh
    Jan P.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Det slo meg litt etter din beskrivelse av VTL og deres invirkning på lyden i strykerommet, at dette kanskje kunne fungere bra i karnappen.

VTL har jo fantastisk flott dynamikk, og i tilllegg så er det jo rør med de fordeler det innebærer.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok en sannhet som vanskelig kan omskrives EiK; dette med VTL og dynamikk.
    Nå er vel heller ikke det begrepet helt ukjent for Copland heller.
    Det VTL imidlertid klarte, i motsetning til Copland, var å forløse ett eller annet i Montanaene
    som definitivt brettet ut et lydbilde som ville være en gulvhøytaler verdig.
    Copland-oppsettet har trolig noe av den samme egenskapene på Sonus Faber og
    Klipsch m.fl., men ikke på disse 89dB Montanaene.

Her bilder fra tidligfase testmålinger på "Stryker'n" for å bli kjent med software og tilhørende henglemikk:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sommeren har vært fantastisk for eget vedkommende.

VÆRET har virkelig markert seg denne sommeren som ensformig, stereotyp og
    lite villig til å gi oss i det minste halvparten av slik VÆR som vi aller helst ønsker
    når vi først har ferie. Ikke desto mindre har VÆRET tilført ferien opplevelser og
    variasjon - alt fra dramatikk i det franske høyland til dager hvor svetten renner og
    iskremen smelter. 
    Med medbrakt nyinnkjøpt kamera og uendelig ram-på-brikker har jeg nok av etterarbeide å kose
    meg med ...helt til neste sommer.

Ellers har det vært forlystende lesing i flere tråder på Sentralen med reisebrev fra ulike
    verdenshjørner og hifi-besøk over en lav sko. -Både OMF, Fallen_A, Mbare med flere kan
    trekkes frem som vellykkede eksempler for dette. Disse trådene har vært banebrytende
    sommerunderholdning som har gitt variasjon til det vante lesestoffet.

For egen del befant vi oss for det meste på steder hvor vår elektronikk overhodet ikke
    hadde prioritet. Derfor var det abstinensberoende i del to av ferien når vi kom helt nord i Tyskland.
    I en brosteinslagt gågate som het Rote Straße holdt HiFi Studio Golde til. Innehaveren Heiko Golde hadde
    i hovedsak satset på Linn i lytterommet. Linn KLIMAX 350A låt overveldende bra i samspill med AKURATE Digitale
    Streamer. Å vandre i tyske forretninger, er ikke alltid forbundet med at du møter kundevennlighet lik her hjemme.
    Derfor var det fornøyelig å komme inn til Hugo og få servering og en lang prat om alt og intet. Helt ærlig, så har jeg
    aldri tidligere tatt meg god nok tid til å lytte på en LP 12-trampoline. Hugo tok frem KB-plata (som skimtes
    nederst i bildet) og han lo godt når jeg valgte spor .."natürlich". Javel, det får så være. Vi brettet ut ørene begge
    to og det låt fornøyelig på trampoline-spilleren, selv om jeg foretrekker KB til daglig på ett konkurrerende tysk merke  ;D.
    -Et par timer gikk raskt hos Hugo, som i tillegg hadde en flott samling med assortert vinyl stående i butikken.
    Gutten smilte når vi kom og smilte når vi dro. Vær vennlig og hils fra meg neste gang en av dere dropper innom
    butikken hans.

I sekken hadde jeg med nytt kamera som jeg skulle bli fortrolig meg den nærmeste uken. Et kamera som vel
    er det hvasseste jeg noensinne har eid siden F-serien til Nikon på 70-tallet. Tidligere i sommer møtte vi en konvoi
    fotografer som vi slo følge med et stykke. "Krokodillens" Mal-i-Claude Monets-Fotspor sammenfalt utrolig nok
    med oppdraget disse fotografene hadde - for et sammentreff. De så jo kameraet mitt og spurte; hello, you're a
    photographer too? Med rødmende kinn halte jeg ut tiden for å finne ut hva jeg skulle svare. I mellomtiden brøt
    Krokodillen inn; He's a SEMI-PRO, med en løgnaktig, men overbevisende fasthet i stemmen. Shitt, det var ingen vei tilbake.
    Mens Kroko'n søla maling, slo jeg følge med noen av disse fotografene noen dager. En herlig gjeng foto-freakere som kom
    fra alle verdens hjørner. Lærekurven ble rask og bratt. Jeg ble nok ingen bedre amatørfotograf etter dette, annet enn
    at det resulterte i at jeg ble en frelst bruker av Adobes Photoshop Lightroom 2.4. -Et utrolig verktøy hvor fotografer i
    samarbeid med produktutviklere har fått boltre seg fritt i produktutviklingen hvor brukergrensesnittet fremstår som intet
    annet enn vellykket. -Higly recomended!!!!!!

Enkelte ble så lei av fotoskytinga at det ble gitt klar beskjed om at nå får du tre sekunder til å ta tre bilder,
    så er det ferdig! Fyrte således av tre skudd på 2,5 sekunder i ren Lucky Luke stil. Adobes Lightroom reddet
    nok engang opp i de feilene jeg gjorde. Bildet under ble tatt en sen kveld i Amiens, midt under den eneste
    Too-much-Champagne-festen vi rakk.  Personen som er avbildet frekventerte norsk Se-og-Hør presse
    hyppig fra 1973 og et antall år fremover. Med hovedroller i noen norske spillefilmer, samt med roller i filmer med
    Steve Martin, Nastassja Kinski og Rudolf Nurejev, ser vi at grumpyfotografen fikk det meste opp i henda, eller
    skal vi si "objektivet". -Hvem kunne forresten tro at søstra til Krokodillen er nærmere 60 enn 50?  ::)

Hjem og tilbake til virkeligheten var det ZYX'en som fikk unngjelde for økende fotinteresse
    innimellom rydding og flytting av "Stryker'n" til nytt strykerom ettersom madamen har gjort
    krav på eget atiljé. Uansett er pu'er flotte objekter å utforske kamera på, samtidig så synes nå jeg at
    ZYX fortjener all den oppmerksomheten den kan få, både som foto-objekt og aller selvfølgeligst;
    som følge av egenskapene som rilleleser.

Forøvrig takk til både "Pengesluk" og "Ceroxol m/familie" for hyggelige hifi-besøk ila helgen,
    i tillegg rakk jeg såvidt en tur innom Linus og fikk høre på hans spesielle Seas-konstruksjon.
    -At en 30 år gammel kontruksjon i samspill Tri-Vista fra Musical Fidelity ble så bra, var intet mindre enn
    en sensasjon i mine ører.

Mvh
    Jan P.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Helt herlig!! :)

Ser ut som du har hatt deg en skikkelig ferie Grumpy!!

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmm!
    Er du mye på reise med kamera Grumpy?

Naturreservat i Sverige.

Sveitsisk ku

Eller er det senior (oldman) ::)

Eller enkelt og greit bare mine fantasier som nok en gang er på ville veier, i så fall ikke første.

Mvh.KW

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har endel av slike bilder også KW, så du behøver ikke å bekymre deg, men du skal få slippe å få
    de servert her ;). Jeg antar at dette var dine to beste ferieminner.

Hunden vår er 6 uker gammel og heter HIFI. Er det bare to av oss med løpske fantasier?

• Liker
    Reaksjoner: Jon

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med noe av det nydligeste som jag og resten av familjen sett, vilken rase er det?

Roger

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk cash. Alle valper er jo bare skjønne. Labrador er intet unntak :)
    Var ikke "Hifi" et ok navn da? Det startet som en fleip, men ble allikevel navnet til slutt.
    - Det får bli sentralens maskot sålenge han er valp ;)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Heisann!

Takker for Karnapp's besøket i går.. :) Meget hyggelig! Dama og lille August var også fornøyde med besøket og all den gode musikken vi rakk igjennom. God lyd var det jo også ;D Meget høy siklefaktor på mange av komponentene, spennende å få høre disse NordicTone høyttalerene og Audiomeca er virkelig noe spesielt.

Også morro å oppdage litt nye artister.. Absolute Karnapp vol.1 ligger trygt rippet i ALAC på pc'n nå. Allerede lyttet igjennom noen ganger (desverre bare på "norges-anlegget" bestående av PC, Pioneer hjemmekinoreciever og Cabasse Farella 400), ønsker meg veldig en PM med artister og sangnavn hvis dette er noe du har liggende.. Tror det ligger an til en god del nye cd-kjøp i de kommende dagene. ;)

Mvh,
    Christian W.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Eller så kan vel kanskje innholdsfortegnelsen legges ut her?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Jeg antar at dette var dine to beste ferieminner.
    :D Det var ikke annet enn at jeg en kveld satt og kikket på googlemap, fordi jeg nylig har vært på en minifastival i Glaskogen naturreservat litt hitenfor Arvika, jeg trykket på bilder (derfra) og fikk opp bl.a. det øverste jeg la inn........... fotograf GrumpyOldman ;D..... og så .... begynte jeg å fantasere da om at du kanskje hadde et litt annet men nesten likt nick på andre fora, vedkommende har bilder fra Norge også men også mye fra fjern og nær. :-[
    Også det andre er tatt av samme, men ikke deg da ;) Og heller ikke meg.

Mvh.KW

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er en Labbis ja, ikke noen expert på raser, men labrador er jag ju godt kjennt med
    eftersom mine to naboer på hytta har var sin sort 2 åring, disse har jag haft flere lufte-turer
    og bryte kamper ;D med, på plen i sommer.

Roger

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn