Grumpy's Karnapp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Jeg sitter her og humrer med bredt glis over den entusiastiske skrive-/uttrykksmåten din som går over stokk og stein og alle støvelskafter til langt opp på låret - bare det alene er verdt innkjøpsprisen på Copland-sakene ;D

Jeg kan bare glede meg til besøk ssm ...og skal holde helt kjeft mens du er her. Har nemlig lært at annet nytter ikke allikevel.

Jeg tror vi har funnet kandidaten som mulig kan inneha årets Entusiastpris. Premien må bli lik tissegutten i Frognerparken - bare en noget mer utolmodig versjon ;D
    ;D ;D

du skjønner hva jeg mener når du får strøm på de boksene der.......

får jeg ikke skikkelig trøkk i set greiene her nå skal jeg faenta ha en pushpuler sjøl snart.... ;D ;D

Trøkk er bare fornavnet på de greiene der i allefall når man beveger seg opp i 98db+ verdenen , men det spiller nok godt på litt lavere følsomhet også.....

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    DENSEN forlater STRYKEROMMET

Til fordel for rør-valget som er fattet, har Densen på denne måten latt seg avbilde for
    å takke for seg med ønske om god pleie i nytt hjem.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I dag er nok Karnappet ensomt........jeg snakka akkurat med Grumpy , det er saker på gang ett litt annet sted i huset ,

Og det skal bli JÆVLIG gøy å høre mer om det , det kan jeg love dere , ....... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Helt korrekt ssm - har ikke tid til å røre her på Sentralen nå.

...annet enn dette:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    Heeey!
    Hvilken Copland er det snakk om?

mvh
    Proffen

505 og 303.
    Vidundelig å sitte i kortermet på "Strykern" og kjenne bassportene puste en pulserende sval bris
    som får de grå hårene jeg har på brystet til å blafre i vinden ....det er faktisk helt rørende! ;D
    Jeg tror jeg får sette spiksene fra dine gamle stativer Proffen lenger ned i parketten - dette beveger seg!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    VAKKERT Copland er konge.......

Min Pentode-favoritt , det harnemlig satt sine spor.....fra før.

Dac en din jobber flott her hos meg i kveld på særs stigende lydbilde..... ;D

du har jo 76,5 watt mere å ta av enn meg , så trøkk spikesene godt nedi , dra på litt......med copland (i allefall på lettdrevent) sankker vi om fysisk musikk......det skyver helt rått.....samtidig som det spiller musikalsk......

KOs deg mye nå , du har neppe hatt ett forsterkersett som har gitt deg mere skyv for penga... ;D

I morra er det Hanse-pils.......vi ringes på eftan da.

Es

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    En usedvalig trivlig kveld ble som forventet; endelig slapp vi unna konene,
    endelig kunne vi ta en uendelig kald pils og endelig fikk vi ta del i en kveld med Terry Evans og
    Hans Theessink
    .

Men aller først var turen lagt innom BareJazz for en ørliten duggfrisk Aas.
    Konserten kunne ikke bli annet enn ultra-intim sålenge den den foregikk på Hr. Nilsen i Oslo.
    -Ja, faktisk så intim som en unplugged bluesaften skal være idet Hans Theessink og Terry Evans passerer oss
    på vei inn presis kl.22:00. Smilende og synlig spillesugen tar Terry meg i hånden og spør How are You?
    Litt dvask i håndtrykket til den store mannen å være. Jeg klemte til og responderte smilet fra de
    kritthvite tennene. -Hvorvidt det var et smil eller grimasje får jeg aldri svar på.

Etter en kort intro av arrangøren Østkanten Bluesklubb, klimpret en opplagt duo i gang med bluesrytmer med grobunn
    fra de dypeste røtter av Missisippi. Trengselen foran scenen ble påtakelig stor vel halvveis ute i programmet.
    En gråhåret 68'er hisset seg voldsomt opp idet han påsto at han ikke hadde betalt for å se bakhodet mitt.
    Jeg var fristet til å returnere en syrlig replikk med spørsmål om hvilken aksjemajoritet han hadde bestemmelsesrett
    over stedets gjester. Jeg lot klokelig være i frykt for å få noe vondt i hodet.
    Det ble stadig trangere foran den knøttlille scenen i takt med tomme glass som knuste.
    Dannede, blueselskende mennesker er i ferd med å få sving på kroppene som nå beveger seg i
    flere retninger samtidig. - Armer og ben følger rytmene til spilleglade Evans, samtidig som
    Theessinks fingerpicking fullbyrder det faktum at 28. mars 2009 ikke bare ble Theessink/Evans og Hr.Nilsens kveld,
    men også vår!

Mvh
    Jan P.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.768
    Torget vurderinger
    24
    Flott beskrivelse Grumpy! Det var en usedvanlig trivelig og sosial aften. Jeg ser du fikk signert noen album, det er stas.
    Jeg tror jeg snart inviterer meg til karnappet ditt, dette er blitt så usedvanlig lekkert etterhvert at jeg bare må se og høre det.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grumpy skrev:
    [quote

505 og 303.
    Vidundelig å sitte i kortermet på "Strykern" og kjenne bassportene puste en pulserende sval bris
    som får de grå hårene jeg har på brystet til å blafre i vinden ....det er faktisk helt rørende! ;D
    Jeg tror jeg får sette spiksene fra dine gamle stativer Proffen lenger ned i parketten - dette beveger seg!

Heeeeeey............
    En sånn Copland effekt har jeg da også hatt i mitt eie....
    Vidunderlig lyd, men begrenset med muskler på mine høytalere....

mvh
    Proffen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DEnne coplanden har da krefter....og det spiller utrolig bra til brukt-markedsprisen , hvordan ht har du proffen som gjør denne tungpustet mon tro ?

flott sett det der Grumpy....

min pentodefavoritt til høvlige priser kort og godt.....copland bygger gode ting.. :D

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ssm skrev:
    DEnne coplanden har da krefter....og det spiller utrolig bra til brukt-markedsprisen , hvordan ht har du proffen som gjør denne tungpustet mon tro ?

flott sett det der Grumpy....

min pentodefavoritt til høvlige priser kort og godt.....copland bygger gode ting.. :D
    Hadde først et par SF Concerto (som stod på SS-stativene Grumpy har nå), og siden ble det BKS 107...
    Coplanden funket meget bra på begge, men hadde begrensninger når volumet ble for høyt og/eller musikken for kompleks...
    VTL`en jeg hadde, hadde langt mer muskler, men matchet ikke mht raffinement og "gåsehudfaktor"....
    Audion-blokkene, derimot............... ;D ;D ;D

mvh
    Proffen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Copland bor på Stryker'n - et rom på mindre enn 15 kvm. De drar faktisk Montanaene på en akseptabel måte
    sålenge jeg kjører i Pentode-modus.
    Til tross for sine 89db, har jeg et ønske om å prøve ut Montanene over tid før det evt. tas beslutning om å
    gi Copland en lettere ryggsekk. - Såpass glad er jeg blitt i disse Montanaene, men SF kan selvsagt meget mulig
    være et alternativ om det skulle by seg en anledning å prøve ut noe slikt eller tilsvarende i fremtiden.
    - Og de "gamle" stativene dine Proffen - de duger mer enn godt nok ;D.

/-Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i at copland puster vesentlig bedre med lettdrevent , og med såpass mye spennende der ut på lettdreven siden + 94 db skulle det gå greit å finne en budsjettmonitor som spiller som pokker med disse copland-greiene....

for trøkk så det monner må vel klipsch RB-81 nevnes (reference bookshelf 1 8") eller ett par slanke rf-62 ;D

for mere forfinet fremføring finnes jo både audionote ax2 og mange flere.....men beveger man seg inn på klipsch reference med dette forsterkersettet får de fleste sjokk hva trøkk angår ! ;D ;D og med så godt sett på forsterkersiden er det utrolig hva som kan komme ut av en billig klipsch monitor....kort og godt...Ikke high-end nok kanskje , men en glimrende musikkformidler som trøkker , noe jeg tror er noe for trådeiern her.....

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ssm skrev:
    Jeg er enig i at copland puster vesentlig bedre med lettdrevent , og med såpass mye spennende der ut på lettdreven siden + 94 db skulle det gå greit å finne en budsjettmonitor som spiller som pokker med disse copland-greiene....

for trøkk så det monner må vel klipsch RB-81 nevnes (reference bookshelf 1 8") eller ett par slanke rf-62 ;D

for mere forfinet fremføring finnes jo både audionote ax2 og mange flere.....men beveger man seg inn på klipsch reference med dette forsterkersettet får de fleste sjokk hva trøkk angår ! ;D ;D og med så godt sett på forsterkersiden er det utrolig hva som kan komme ut av en billig klipsch monitor....kort og godt...Ikke high-end nok kanskje , men en glimrende musikkformidler som trøkker , noe jeg tror er noe for trådeiern her.....
    ......... og til syvende og sist er det jo det det handler om, "for folk flest"..............
    Grumpy kan jo bare forflytte seg til stuen, om han har behov for mer finesse.... ;D

(Når det er sagt, føler imidlertid jeg at jeg har fått det beste fra både Copland`s musikalitet og VTL`s muskler i 300B push-pull-blokkene jeg har anskaffet... ;D)

mvh
    Proffen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det med Klipch kan tenkes ssm, men jeg sitter med en innbilt følelse av
    at jeg er ute etter noe som spiller litt rundere/fyldigere og ikke så fremoverlent
    og anstrengt som jeg oppfatter Klipsch å være.
    -Husk ørene mine er ikke så unge lenger og tåler neppe like mye som dine ;)

@ Proffen: Ja, det er i grunn overflødig luksus å kunne ha muligheten til å velge på den måten.
    - Egentlig på grensen til det kvalme, spør du meg ::)

/-Jan P.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grumpy skrev:
    Det med Klipch kan tenkes ssm, men jeg sitter med en innbilt følelse av
    at jeg er ute etter noe som spiller litt rundere/fyldigere og ikke så fremoverlent
    og anstrengt som jeg oppfatter Klipsch å være.
    -Husk ørene mine er ikke så unge lenger og tåler neppe like mye som dine ;)

@ Proffen: Ja, det er i grunn overflødig luksus å kunne ha muligheten til å velge på den måten.
    - Egentlig på grensen til det kvalme, spør du meg ::)

/-Jan P.
    Sjå kor eg bryr meg................ ;D ;D ;D
    (har man mulighet, har man lov!)

mvh
    Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @Grumpy;
    Hvor pass bra er de mhzs-spilleren egentlig?
    Noen andre som kan være målestokk?

Spør av nysgjerrighet, ikke fordi jeg på død og liv tenker på å skifte; er kanonfornøyd med Coplanden jeg har, og den skal løftes til nye høyder med tid og stunder..................

mvh
    Proffen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jo, Proffen, den MHZS'en ble igrunn valgt på bakgrunn av omtaler og
    annet som jeg fant på nettet. Byggekvalitet og designet fant jeg også tiltalende.
    Dette pirret nysgjerrigheten såpass at jeg satset uhørt i troen på at MHZSen ville
    passe godt i anlegg 2. Byggekvaliteten er dønn solid på mesteparten av spilleren.
    - Ikke minst fjernkontrollen, som jeg vurderer som en av de aller beste jeg noensinne
    har hatt i eie. Ja, faktisk verdsetter jeg denne like høyt som den jeg har til
    Mark Levinson preen. Den er ekstremt presis og anvendelig. Spilleren adlyder
    kommandoer fra større vinkler enn samtlige andre jeg har hatt erfaring med.

Skulle jeg ha noe å utsette på MHSZen, måtte det være lokket/skyvemekanismen i
    topploaderen. Denne står overhodete ikke står i stil til resten. Den er ikke i nærheten av
    kvaliteten til hverken Metronomen til Fosse eller min egen Audiomeca og andres for den
    sakens skyld. Det er sånne småting som irriterer meg når man er vant til noe helt annet.
    Jeg hadde på forhånd håpet på noe bedre, men fikk ikke ønsket oppfylt  :'( .
    På det området gjenspeiler dette faktisk prisen for å si det slik. Jeg hadde villig betalt
    for et mer påkostet, tight og sømløst glidende skyvelokk med godt grep ::)
    Det kunne ha gitt spilleren max score for solid helhetsinntrykk, men desverre trekker
    dette billige plastlokket inntrykket ned minst et par hakk.
    Selve cd-clampen kunne også gjerne hatt ett bedre grep.

Lydmessig er den allikevel fortreffelig. MHSZen ble den såvidt spilt sammen med både
    EMC-1 up og Wadia 850. Dengang var den ikke i nærheten av å følge hverken EMCen eller
    Wadian nedover i registeret. Jeg har allikevel forhåpninger til at den skal slippe seg litt løs
    og skyve mer i bassregisteret med mer spilletid og nye rør. Rørene som følger med fortjener
    igrunn ingen videre omtale. De brukes utelukkende i innspillingsperioden - av meg ihvertfall.
    I løpet av en ukes tid er nye rør på vei inn og med ytterligere 50-100 timer spilletid skal jeg
    sette den opp mot Audiomecaen ...og gjerne gi noen ord etter det.
    -Men jeg håper for egen del at den ikke har nærliggende kvaliteter av den analoge- og
    oppløste signaturen som Audiomecaen har  ;).

Edit: Vanlig tweak på en CD 66F er å bytte;
    1. kondiser til Mundorf MCAP (de originale spec'er 10uF).
    2. opamper fra OPA2604 til OPA627.

Øvrig bra:
    - Trafo, ihvertfall 4x kraftigere enn nødvendig, men skader ikke :)
    - Ferrite noise blockers (forefinnes stort sett på bedre spillere)
    - Montert en solid, tung blokk under drivverket - neppe noen ulempe
    - Spenningsregulatorene på printet
    - Profft kretsløp og printkort
    - Bra filter på AC poweret.

Øvrig mindre bra:
    - Laser; SONY KSS-213Q er en billig sak, men leser ihvertfall
    - DAC'en ...overskrytt?
    - Kraftig blålys fra egen LED på drivverket (mulig å tape over)

kilde: lampizator.eu

Mvh
    Jan P.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takker for svar, Grumpy.
    Har jo registrert at mange har blitt begeistret for Mhzs, og jeg gikk i sin tid og lurte på 88`ern... Særlig fordi det var folk som mente 88`ern var bedre enn E-comp sin spiller... Nå blir jo det subjektivt, da, men sånn er det jo med lyd...
    Har også vært innom siden til lampizator og sjekket ja, og han går jo relativt grundig til verks....

Tror imidlertid Coplanden er "fredet" for en stund fremover, anyway...
    Blir spanande å se hvor langt jeg kan løfte den med litt tweaking og ekstern dac (DIY)

mvh
    Proffen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    De første påskedagene ble sikret i løpet av noen få hyggelige minutter hos Andreas på Big Dipper.
    Dette får være påskegodtet før det store egget og krimboken åpnes.

Yngstemann er fast påskeinventar på The Gathering i Vikingskipet, men drar oppover allerede
    i morgen, lørdag. Det gir rom for et par knepp ekstra på volumpoten i Karnappet.

Coplanden på Stryker'n er biasjustert under kyndig bistand fra ssm.
    Målemeter er kjøpt inn, så neste gang fikser vi måling/justering på egen hånd.
    Ulike rør-alternativer til preen står alfabetisk sortert i utstillingsskapet, klar til å lekes med.
    - Tesla, RCA og Siemens-Halske er hva man har fått fatt i til nå.
    Det gjenstår å få finne et par duganens, basstunge 12ax7 som erstatning for de originale
    kina-rørene i cd-spilleren. Gode tips mottas?

Riktig god påske til dere som allerede reiser nå.
    - Jeg kommer etter - det er sikkert!   ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Coolt strykeoppsett , som ikke komemr opp på Karnapp-nivå , men allikevel veldig veldig bra !

Når du justerer bias igjen senere ikke legge håndbaken oppå Kondisen (blå) med sort/rød kabel inn på toppen....det er strøm der... ;D Merket jeg....

Du mottar nok ett par nye rør snart Grumpy......imens gi Tesla rørene litt tid med støm på preen , samtidig som du "sliter" på Edicron rørene i riiaen , teslarørene kommer seg stort om en stund trur jeg (20 timer..)

Flotte oppsett......og ikke minst "rippebenken" der blåser det en subwoofer rett inn i de edlere deler når man prøver å sette seg inn i rippegreiene dine , som i de øvrige oppsett.....det er også atakk i rippebenken når sporene skal prøvespilles på Logitec minihøyttalerne...

Takk for nydelig sjokoladekake , flott musikk og en liten karamell jeg selv sto for under justeringen. ;D

Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.369
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser att du kjøpt noen av de mange Speakers Corner utgivelserne som Andreas hade inne.
    Kjøpte selv Oscar Peterson "We got reqcuest", med noen av de sporene fra Karnapp vol 1
    Anbefales, Night Train får bli neste, har blitt dratt in i Jazz missbruket :eek:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @ssm: Takk for all hjelp mr. Entusiastic Fantastic and no plastic (men bare pressa treverk/spon ;D).

@Cash: Jeg har to eks. Night Train, begge i Speakers Corner ::) Vi ordner en sånn til deg ved leilighet ;D

Hvis du blir veldig misunnerlig av forskjellsbehandling nå ssm, så gråt ikke - det ordner seg 8)

/-Jan P.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.369
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hjemmkommen fra nattskift og få lese en så hyggelig sak, kommer nå att sove godt Jan ;D
    Om du har anledning så er du velkommen hjem til meg på Mandag sån ca kl 18 om de passer,
    Espen og jag tenkte spille litt rock'n roll og spise flatbrød her.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    @ssm: Takk for all hjelp mr. Entusiastic Fantastic and no plastic (men bare pressa treverk/spon ;D).

@Cash: Jeg har to eks. Night Train, begge i Speakers Corner ::) Vi ordner en sånn til deg ved leilighet ;D

Hvis du blir veldig misunnerlig av forskjellsbehandling nå ssm, så gråt ikke - det ordner seg 8)

/-Jan P.
    Jeg tar gjerne en sekk med ved , når anledningen byr seg,......Jeg har nemlig fått enda bedre forhold til tre-produkter ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Hjemmkommen fra nattskift og få lese en så hyggelig sak, kommer nå att sove godt Jan ;D
    Om du har anledning så er du velkommen hjem til meg på Mandag sån ca kl 18 om de passer,
    Espen og jag tenkte spille litt rock'n roll og spise flatbrød her.
    ssm skrev:
    Jeg tar gjerne en sekk med ved , når anledningen byr seg,......Jeg har nemlig fått enda bedre forhold til tre-produkter ;D
    Paddeflatt brød og råkk kl.18:00 = full match ...count on me, jeg risikerer villig mine sarte Dumbo-klonede jazzører.
    Jeg er allerede i gang med å varme opp med psyko-rock og leser meg stadig opp til nye høyder på hvorledes
    headbanging
    teoretisk kan overføres til real-live-performance.
    -Håper du har nok flatbrød ...dette kan knase skikkelig!

Deretter synes det som at fordelingen er fullt mulig å imøtekomme:
    Night Train-dublett til Cash og mer endeved til ssm:

/-Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D

I dag har jeg spellt med tre sett forskjellige høyttalere , to med ved og mitt eget sett med ag er.....moro med sammenlikninger....

med sure naboer og svære horn er kanskje tiden inne til revurdering av sakene , vi får se... :p

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.369
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Supert Jan, Glem flatbrødet! nå ska jag koka ihop gryte som vil gjøre deg påmind
    gjenom hele påsken. Espen ska ikke behøva føle sig særbehandlet, han ska få en
    gave fra påskeharen.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Påskeharer liker jeg ;) Vi sees .

Mvh Es

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    Flott tråd Grumpy!! Må få lov å gratulere med det feteste strykeromanlegget i Norge. (oppfordrer alle med strykeanlegg de mener er bedre til å poste bilder ;D)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    AKA skrev:
    Flott tråd Grumpy!! Må få lov å gratulere med det feteste strykeromanlegget i Norge. (oppfordrer alle med strykeanlegg de mener er bedre til å poste bilder ;D)
    Helt enig med deg AKA ;D Derfor ønsker jeg deg og alle andre:

JonArne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Antall liker
    1
    Hei!!
    Enig med AKA..
    Dette strykeromsanlegget står det virkelig respekt av.....

Flott tråd!!!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    JonArne skrev:
    Hei!!
    Enig med AKA..
    Dette strykeromsanlegget står det virkelig respekt av.....

Flott tråd!!!

Jo, takk folkens, både AKA og JonArne.

Stryker'n er regelrett blitt et koserom jeg oftere og oftere foretrekker.
    Kjærringa har sipperommet. Det blir neppe noen egen tråd fra det rommet,
    selv om det definitivt hadde tilført "Sentralen" mye latter (og gråt).
    Jeg kan strekke meg så langt til å tilkjennegi at alt-i-ett-anlegget-med-håntak inkl. USB minnepinneavspilling
    heter Exibel og har en matchvekt på hele 0,9 kilo lettplast. Det duger for "sippa". Hun spiller ikke annet
    Robin Spielberg og annen meditativ musikk med vanndråper, brunstige hvalyder og fugler som kvitrer og
    gir meg gnagende og dyptgående påminnelse, i den stadig minkende delen av meg som heter
    samvittighet, at jeg har gitt blanke i å fylle opp fuglebrettet ...i år også.

Vinyl-avspilling vekker gamle minner om både damer jeg fikk og damer som dro.
    Her får jeg alltid være i fred å studere akkurat hva jeg vil. Tar ofte med meg lap'en og
    Googler verden rundt til toner av det JEG vil høre på. Lydmessig er det langt igjen til Karnappet,
    men fanken heller - this is more relax! Det spiller i alle retninger... blues og rock'n roll og en og
    annen jazz-skive fra late 50's.

Det får heller bli slik, men her vil jeg være, i min egen "svære". Til hælvete med skjorter, stryking og
    meditativ spa-musikk!

I protest, gikk jeg like hen og kjøpte meg en ny vinylsnurrer med skikkelig skrukork på toppen:

-End of story

/-Jan P.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med diva 2, velkommen i avid-klubben.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jo, takk Gago - et trenet øye fra falken tar aldri feil. Korkplata er ihvertfall lett avslørende ;D

Peiser på med en Picasa-kollage:

More to come.

/-jp

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Aviden er på ingen måte noen utfordring å sette opp. En plain Rega 301 gjør det enda enklere.
    Føreløpig spilles det på en MM-pu. Da får jeg brukt riaa-trinnet i Coplanden. Et riaa-trinn som jeg
    er blitt fortrolig med. I tillegg får jeg endelig benyttet godrør i riaa-delen; ett sett Siemens-Halske,
    alternativt RCA.
    I den nærmeste tiden blir det kos med å vurdere ulike pu's, evt. step up's.
    - Om vi havner på en god MM eller MC? ...ikke vet jeg.
    Til tross for at det er et godt stykke opp til Trans-Rotor-Karnapp-nivå, så er jo denne Aviden
    regelrett smooth & delicious ;D.

/-Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lekker spiller Jan , det er masse snackså sette seg inn i teknisk på stepupsiden , som en god hvilepute og pust i bakken for å få lyd i Divaen ,så er kanskje enn MM noe å trakte etter.

flotte bilder , av flotte saker , gleder meg til å se nærmere på denne diva modellen.

Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.369
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Grattis Jan
    Stryker'n damper ju av kvalitets utstyr nå, bare lurer på om det har noe sammenhang
    med om du har blitt pålagt mer husarbeid i det siste, og skjelden kommer deg ut derfra ::)
    Dette må vi se og høre nermere på en gang

Roger

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn