Grumpy's Karnapp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.701
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    God morgen..
    Syns denne tråden stadig blir bedre, inkl bildene.
    Håper at ikke noe kommer i veien for planene om å inspisere omgivelsene til BASE'n.. Må jo påse at den har det godt i sitt nye hjem :D

Om ca 1 time & 50 min er jeg ferdig med mitt siste nattskift.. good feeling ...

Ha en fin dag!

mvh Kai

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Aviden er på ingen måte noen utfordring å sette opp. En plain Rega 301 gjør det enda enklere.
    Føreløpig spilles det på en MM-pu. Da får jeg brukt riaa-trinnet i Coplanden. Et riaa-trinn som jeg
    er blitt fortrolig med. I tillegg får jeg endelig benyttet godrør i riaa-delen; ett sett Siemens-Halske,
    alternativt RCA.
    I den nærmeste tiden blir det kos med å vurdere ulike pu's, evt. step up's.
    - Om vi havner på en god MM eller MC? ...ikke vet jeg.
    Til tross for at det er et godt stykke opp til Trans-Rotor-Karnapp-nivå, så er jo denne Aviden
    regelrett smooth & delicious ;D.

/-Jan P.
    Hei , gratulerer igjen med fin ny-spiller....en skikkelig killer opp mot revolvern...som allikevel hadde sin sjarm , med rosewood looken....(jeg hørte vel aldri på denne)

Avid er både gjennomtenkt kostruksjonsmessig på samtlige modeller , det er helt klart at denne diva II har fått en real facelift fremfor sin eldre navnebror(som også er fin) ...men det virker som utseendesmesig at bein/konstruksjon har blitt kraftigere...? Vet du noe om vekten på de to respektive?

Det er vel akkurat det spesifikke objekt som ble testet i ett fidelity kanske(ikke solgt flust av disse enda) men det er helt soleklrat at her går Avid virkelig inn for å konkurrere med sine fiender , på ett hyggelig high-end nivå prismessig , der kanskje det aller fleste kan ta seg råd til å kjøpe noe skikkelig innen for økonomisk rekkevidde bare interessen er virkelig stor nok.

Jeg får komme å ta en titt på denne Jan , moro at du fikk tak i denne , armen som sitter på er jo en forbedret versjon av 300 uten at jeg har satt meg inn i specet fra Rega , i tillegg er den lett å stille inn , og jeg vil tro at den synger som bare det.

grattis med flott og kanskje norges eneste diva 2 (snapa har vel ikke rukket å selge mange enda , men jeg er redd for at dette er en superkandidat til konkurranse mot både Acoustic-solid , vpi , Transrotor og Mitchell sine spillere....

er det her det passer inn med kommentaren til budsjett-redaktøren i Fidelity.....?

Kaviar og champagne til øl og pølsepris ?

Mvh Espen

(legger til ett bilde av den forrige Diva til sammenlikning , jeg syntes den nye ser kraftigere ut...eller ?)

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det meste av justeringer foregår på Stryker'n - dog ikke svære greier,
    men det luktes bl.a. litt på ht'er med dB et stykke over 90. -Alternativt noe som
    ikke dipper så langt ned på Ohm-skalaen slik at Coplanden strupes for støm.
    Jeg trodde at jeg hadde funnet lykken her om dagen, men disse ble for dype og passet desverre ikke.
    Mono Pulse-tråden har pirret nysgjerrigheten. 32 og 62 s-modellene ville ha plassert seg
    pent inn. Det er heller ingen ulempe at disse Mono Pulsene er i stand til å formidle Hz'en
    et godt stykke nedover.

Det største hakasleppet jeg fikk her om dagen, var når jeg i kjedsomhet byttet ut isonodene med
    noen knallharde BCD-koner under transporten (Audiomeca'en). Jeg ikke helt hva jeg skal tro på,
    om det var selve innspillingen, eller om jeg virkelig fikk tilført et dyp og fasthet i bassen jeg så absolutt
    kan leve mye bedre med. Isonodene fungerer utmerket under pre'en og dac'en.
    Inntil jeg finner ut eksakt hva som har skjedd, kan jeg la komponenter i Karnappet
    litt billedmessig oppmerksomhet i tråden:

R

RoDa

Gjest
    Du er en kunstner med kamera, picasa og photoshop!!

Kjenner at jeg tørster etter flere helhetsbilder..... Slukker du tørsten?

R

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er en kjempeutfordring RoDa sålenge jeg er tvunget til å reinkarnere fjorårets hage og
    småfiske neste ukes middag bak et gjerde og i et vann rett bak det bakerste treet som
    til orientering er borte i år. I tillegg må jeg gå helt til motsatt side der hvor fisken er.
    Krokodillen i hjemmet er veldig presis i sin oppfatning om at jeg ikke lenger har hjemmel til å
    sulle all-day-long foran disse stereofoniske boksene, til tross for at jeg
    gjentatte ganger har presisert med myndig lavhertz-stemme på at "det er til det beste for hjemmet".

Jeg kan ikke annet gjøre enn å referere til teksten i Bruce Hornsby's fremførelse av Jacob's Ladder;
    STEP-BY-STEP ...akkurat nå går jeg disse STEPene baklengs.
    -Panoramabilde(r) kommer med regnet. Håper det slukker tørsten før det er for sent ::) /-Jan P.

@Kaap: Datoen vår er booket og fast. God tur nedover, så sees vi.
    @ssm/Cash 63: Takk for entusiastiske kommentarer. Ser på dato for sommeravslutning OVK. Tbk.melding kommer til uka.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Flotte bilder av mye fint utstyr og selvfanget fisk :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Med det siste bildet får flowerpower en helt ny mening , i allefall med tanke på fotografens fortrefflige effektrinn på lur i flere etager innenfor hjemmets fire vegger.

En begivenhetsrik hi-fi sesong er på hell , sommern kommer , det er vel lov å ligge litt laidback på hififronten noen få måneder nå-

Allikevel håper jeg vi klarer å få til ett opplegg med obk samlet for sommeravslutning.

Tråden er en drøm å følge , bildekvalitet som jeg og mitt cannon-kamera ikke er i stand til å nærme oss noen av oss.....ikke engang i rekkevidde med telelinse-kikkert....griet nok , for for min del er det hi-fi som er moro , bilder blir litt mere for å legge inn i tråden -verktøy.

Da er det moro å følge med på flere her inne som er gode på dette , bla annet deg Jan...

Blomstene er flotte , nydlige vårlige farver , og flott spill i stilken kommer frem.Jeg kan skjønne at folk liker å drive med foto , og de som drar det helt ut , flyr som noen pakkesler med bager , stropper,vester,solskjermer og alskens remedier for å nettopp få det perfekte....bildet der og da....

Jeg for min del på hi-fi froten slakker ikke av på noen uker , må få sjekka opp ting som er både i postgangen og på vei inn på lån fra ulike hold...mere om det i ixos sin lyttestue tråd...der også med bilder.....ikke av samme heftige kvalitet hverken på selve knipsingen eller redigeringen , men dog går det an å skimte objektene...

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Trillebår på trillebår med hageavfall er dumpet i markas avfallsplass for å bli til ny fruktbar jord.
    At noen hundre kvadrat hage kan adstedkomme så mye fjas av grener, løv og annet nedbrytbart
    materiale er ikke til å tro.
    - Ut fra siste inngåtte avtale med Krokodillen om 80/20-fordeling på hardt arbeid i hagen, slash egentid,
    sitter jeg nå og forbruker av den høyre delen av brøkstreken. Er jeg rask nå, lurer jeg meg unna
    tidsregistreringen. Kroko'n har nemlig satt kurs mot gartneriet. Det gir meg rom for litt flexitid og
    ikke er noe bedre enn å skli ned i en hagestolpute for å starte vandringen i Jim Smiths Get Better Sound.
    Forøvrig lovende lesing for en novise som meg, for det er vel akkurat der jeg befinner meg i Karnappet - suge mest
    mulig ut av de komponentene jeg har. Da er akademisk påfyll helt nødvendig ;)

Hører jeg bilen komme? - Jeg stikker... adios!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Som gammel fotografientusiast må jeg bare slutte meg til de entusiastiske tilropene, Grumpy! Nydelige bilder! Og FOR et anlegg! Liker jo spesielt riaatrinnet ditt, jeg da. Et av de beste kjøp i historien...Men det vet du jo! ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sakene er flotte og eiern av den gjestfri typen , men det som ikke syntes er eierns enorme kunnskap om musikk og ikke minst musikksamlingen , som ikke er akkurat mindre imponerende,.

Hovedanlegget står av mange floitte komponenter , arm og platespiller er vel noe av det flotteste , tett etterfulgt av ML preampen....og ikke minst Nordic tone høyttalerne.

Hvordan låter det ? Det låter veldig bra , superengasjerende , med bra bassfundament , her er det ikkenoe rot i lydbildet , dp s effektrinn sørger for stålkontroll når musikkstykkene viser sine komplekse sider.

Det er en fryd å høre på , og flott å hvile øynene på , Pagode rackene sørger for ro og orden , mellom de ulike komponenter . Det er ikke til å legge skjul på at eiern her også har vektlagt det estetiske , uten at det går på bekostning av lydkvaliteten.

Jeg har hørt mange mange flotte oppsett , deriblandt dette til Grumpy ved ett par anledninger , der vi har hatt god tid til å virkelig nye musikken

Anlegget på strykern har kommet seg opp i high-end divisjonen i det siste det også , med copland,avid,mhz s toppspiller , aa-dac og høyttalerne som har fulgt med en stund...Montana-monitorer som passer rommet fint både plass og lydmessig.

to særdeles vellydende anlegg plassert i flotte omgivelser på Hovedstadens nordere arena,.

Mvh Espen

R

RoDa

Gjest
    Ser innbydende ut på det lille oversiktsbildet!

Er vel bare en negativ kommentar jeg klarer å komme med.... og det er at det er litt masse "greier" i rackene. ::)
    Får nesten litt sånn Tompa-feeling (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72934)

Bredere og lavere rack plassert vekk fra høyttalerne hadde vært supert, men det er klar at da må det langre kabler til og flere aluprofiler og bunnplater til Finite.

Men som sagt, det er det eneste jeg klarer å komme på som ikke er underbart med oppsettet ditt. 8)

Uansett er du "et par" komponenter unna denne karen.. :eek:

Bilde lånt fra Tompa-tråden. Fotograf: Audionet

R

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    En masse greier ::)?

Det er vel ikke annet enn hi-fi apparater av forskjellige størrelser så vidt meg bekjent,....

Eller er vi der at Skribentene har en såpass overfladisk betegnelse på hi-fi som greier....

I såfall så vet vi hva vi kan vente oss i Fidelitynummerne fremover.....

når en hel masse greier skal testes oppimot en hel del andre greisuser ;D

Mvh Espen

R

RoDa

Gjest
    Du misforstår litt.
    (Det lille) Poenget mitt er bare at anlegget er såpass innholdsrikt at det gir et inntrykk av "masse greier" plassert mellom høyttalerne.
    Dersom det skulle gitt et enklere inntrykk så måtte man gjemme bort noe av elektronikken eller flytte den vekk fra midtpunktet.

Jeg tror ikke noe av dette er aktuelt for Grumpy, ei heller at det ville vært så smart all den tid det er flust med lekre produkter, så (som jeg prøvde å understreke) var det kun en liten kommentar fra min side.

R

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;) og sånn å forstå.....jeg vet at grumpy har øye for blank hi-fi , og i så måte helt sikkert ett ønske om ett godt synlig alter....

pagode rackene er lekre saker , nå og med nye sko ;D

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Må si at du rodde deg diplomatisk inn og reddet en uavgjort RoDa   :).

Problemstillingen har vært tenkt igjennom fra dag én. Allikevel ser det slik ut.
    Det kan være grunner til det, og det kan være tilfeldigheter, men du har faktisk helt rett!
    Som tråden starter med, fikk jeg tildelt Karnappet av Krokodillen.
    I ettertid ser jeg at "Dillen" har strukket sin toleranse til det ytterste når jeg ser
    hvilken plass som er beslaglagt. Noen vil synes at det er vakkert å pakke et
    karnapp fullt av elektronikk, mens andre vil se det med grufulle øyne.
    Det er overhodet ikke tema verdt å nevne engang, å låne litt av sidevegger til dette.
    -Nei, de tilhører "Dillens" remedier. OsloKrokodiller med nyslipte tenner æ'kke å spøke med skal jeg love deg.

Jeg skal ikke bruke opp andres tid på å forklare alle utfordringene det tross alt er å huse elektronikk
    i ett karnapp, med sammenfallende ønske om både digital og analog avspilling. Men at det finnes løsninger,
    det er jeg sikker på.
    "Karnappet" flyttes ned i kjellerstua den dagen yngstemann finner ut at han ikke gidder
    å bo sammen med blinde og krokodiller lenger ;D

Nå jeg først er her inne, kan jeg likeså dele en historie som tilhører søndagens graving og
    røsking i døde, sorte rosebusker. Torner tvers igjennom de halvrosa og altfor små hagehanskene
    til "Dillen". Hun har bare elleve par igjen av dusinet. Hylende river jeg opp hagens største
    mastadont av en dau rose. Røtter så lange som Østfold i omkrets og tykke som kølla til Kåre.
    ...Og hva sytten finner jeg under røttene; jo, der ligger fjorårets briller. Ikke rart jeg har beklaget meg
    tidligere i tråden om halvblindhet og egen dom om at livet er i ferd med å ta slutt. Jeg hilset synet
    velkomment tilbake og gikk og omfavnet "Dillen" med et kyss midt på gapet med en
    rungende røst over hvor glad jeg er for å være gift med nettopp den "Dillen" jeg er gift med.

(Rekonstruert brillefunn)

@ ssm: Takk for at du tar en venn i forsvar. Det er derfor jeg har valgt deg  ;).
    Du har ingen grunn til å skjemmes fotos'ene dine!
    @ Impulse: Lytt til kjentfolk (som jeg har gjort) - hender at det hjelper! Ditt råd ble til en av mine beste.
    Tricord Delphini MkII har tilfredsstilt alt jeg kunne forvente av en riaa.  
    @ RoDa: Konstruktiv kritikk er driver over alle drivere. Ærlighet prissettes i det miljøet jeg lever i.
    @ 65-finger: "Verktøy-verktøy-verktøy (Photoshop e.l.) får originalen til å fremstå som om den var laget i morgen  ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Høh....hva som er beslaglagt av plass........

Hvis du får trøbbel der , er det bare å se litt på hva kvinnene i de tusen hjem beslaglegger av BÅDE plass til spisestuer , og ikkeminst utearealer til beplantelse,.....

da blir en liten hi-fi krok (stor eller liten) bare blåbæra.... ;D

Legg den i arkivet for fremtidige kamp-verktøy du Jan ;D ;D

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På hvilket erfaringsgrunnlag er det du uttaler deg om KoneKrokodiller ssm? ;D ;D
    (Du behøver ikke å utbrodere personlige detaljer.... hehe).

Her ser du trusselen min:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Grumpy skrev:
    På hvilket erfaringsgrunnlag er det du uttaler deg om KoneKrokodiller ssm? ;D ;D

Den virker alvorlig nok ;D ubegripelig guffent bilde

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp derfor 65finger ;D
    (Forferdelig bilde, ja. Men det gjenspeiler en sannnhet ...det gjelder å ta høyde for worst case scenario)

Gratulerer med ny flott kåk forresten i beste strøk. Fantastisk utsikt var det :eek:

Mvh
    Jan P.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Den må males, foreløpelig er det en stall med utsikt. Men takk :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Der synes jeg at du overdrev!!

Ha en god natt. Kroko'n har sovnet, jeg kan legge meg i trygg forvisshet...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:

7 års samboerskap , der 3 av de var reine psykekrigen , kjefting og smelling dagen lang......

jeg hadde ikke krokodille , men UGLE ;D

Kaller a bare ugla enda.......følger med på alt som foregår og klager for det minste feilskjær.......

Takk og lov titter hun ikke lengere på bank konto utskriften,.....det skulle tatt seg ut med mitt siste riaa-kjøp.... 8)

Hadde vel blitt kvesta da.....enda tru det eller ei , musikk liker a......

;D......det gjør jeg og , jeg bare liker ikke hu lengere,,,,,,

hurra , lenge leve audiofili... :D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Over til et triveligere bilde. Hun jeg er bestefar til er snart et halvt år.
    Som alle andre bestefedre, synes jo også jeg at hun er universets prinsesse.

Spørsmålet alle har stilt meg, er hva jeg gjør med resten av det dere ser på bildet om et halvt år.
    Forslag: Leca-blokker, strømgjerde?

Mvh
    Jan P.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I dag har det vært vinylfri dag, men har latt meg underholde av gode norske artister
    som Inger Marie Gundersen og Kirsti Huke.

I morgen har jeg tatt hjemmekontor og får hifi-besøk langveis fra.
    -Vi lyktes ikke å treffe hverandre på messen i Trondhjem, så dette ser jeg frem til.

Mvh
    Jan P.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.047
    Torget vurderinger
    9
    Saa det er her Audiomeca komboen "MIN" har havnet ;D Godt aa se den har faat et godt hjem!
    Faar vel gratulere med et nydelig anlegg, skulle likt aa hort paa dette gitt!

Jack

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er korrekt, og takk skal du ha Jack ;D

Kaap og jeg snurret en liten bunke sølvskiver på denne senest i går.
    - Med en langveisfarende Kaap (på jobboppdrag nær hovedstaden) ble det
    selvfølgelig spilt både Kari B. og Jøkleba.
    Jeg føler en sterk trang Jack, til å beholde Audiomeca langt inn i evigheten.

Med sommeren i siktet, har det meste fallt på plass, med unntak en liten leveranse
    fra Hifi-stasjonen som ankommer senere i dag.

Siden Kaap er et råskinn av de sjeldne på foto, ble jeg fullstendig inspirert til å dra på fotosafari
    mellom alle boksene av mekanikk og elektronikk:

Mvh
    Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lekker arm , spiller og ikke minst "opplukkern" :D

Zyx FX er en flott pickup ,

Vi ser frem til mere bilder , skal se om jeg ikke får hosta opp noen i min tråd i kveld også......

Har besøk fra USA,.....med tre gamle tuber som virkelig presterer....RCA/KENRAD/National Union....

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk ssm.
    Er det slik å forstå at jeg ikke bør sjekke opp hvilke rør jeg har liggende? (ref. PM yesterday).

Pakke har ankommet her også. Det er ikke ny arm, men jeg får se etter hva det er..... ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Iløpet av de nærmeste dagene skal jeg prøve ut denne saken levert av Hifi-Stasjonen :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    PSUen begynner å få varme i kroppen. I mellomtiden har jeg "pugget" skiva med
    Kathryn Williams; "Old Low Light". Låta Little Black Numbers har fått seg
    et-par ekstra runder. Nå er det på tide å la PSU'en få lov til å forskyne motoren
    med KONSTANT hastighet.

JR Trans Rotor har har aldri vært kjent for å ha motorer som fusker til seg ujevn gange.
    Det er knyttet spenning til om de nærmeste dagene kan gi meg svar på om denne tilfører
    noe som helst.

Nå er det på tide å ta en første lytt med alt koblet til.
    -I mellomtiden pusher jeg ut en kollasj til:

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Må bare si det igjen. Du er en fantastisk fotograf Grumpy. Nydelige bilder.

Elektron

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tusen hjertlig takk for det Elektron. Slikt varmer amatøren om hjertet på en heller kjølig vårdag.
    Jeg hevder fremdeles at "det elektronisk mørkerommet" får tilkjennes størstedelen av resultatene.

...Og ja RoDa, fortvil ikke. Det er fortsatt Picasa som magifiserer.

Jeg håper å rekke et-par intense timer med lytting både i dag og i morgen
    før jeg gjør meg opp en egen mening og fellende dom om jeg skal beholde
    den utlånte PSU'en som er avbildet nederst til høyre.

Mvh
    Jan P.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tiden flyr med vekslende grad av øresus forårsaket av to trioer, henholdsvis New York Trio og
    Red Garland Trio. Sistnevntes 12 tommers GROOVY har fått gjentagende sporavlesing fra ZYXen
    i arbeidet med å få ørene til å beslutte hvor god denne PSUen fra JR Trans Rotor virkelig er.
    - Lettvindt sjalting mellom 33- og 45 rpm er så, men jeg må ha noe lydmessig forbedring i
    tillegg om det skal bli kjøp. Det kommer jeg tilbake til. Picasa dras mot nye høyder, men jeg
    gir meg med denne kollasjen for i dag (eller natt) med overhengende risiko for at jeg tar helt av om jeg ikke lar være.

/-Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , som du selv sier Jan , er både tr motorene gode , og ikke minst de er utskillt fra resten av spillern , slik at det spørs om du vil høre noe spesiellt forbedring,,,,

Dersom du ikke hører noe forbedring , og heller ikke kjøper den , så er det jo greit å bare flytte drivremmen de få gangene når 45 rpm skal spilles.....

Liksom ikke no vits i å legge pengene i to sjalteknapper spør du meg.....Lykke til i din søken..

Vet du om psu en , sikrer jevnere gange på motoren ? ( enda jevnere , men kanskje ikke i hørbart register)

Nå drar vi på tur , ha en fin fin søndag....Espen

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.701
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Halla Jan

Som det ble nevnt for noen poster siden, var undertegnede på oppdrag sørpå, og i den forbinnelse klarte jeg å klemme godeste Grumpy inn i tidskjema. Det viste seg å være en utmerket måte å "slå ihjel" noen timer på. Etter et par timer, i et par fly og en buss, ankom jeg hotelet, og nesten samtidig dukket HiFi verten for dagen. Etter en "kjapp" innskjekking og avlevering av bagasje på rommet, satte vi kursen retning Karnappet. Vel fremme, ble jeg godt mottatt av både krokodilla og minstemann, begge svært hyggelige tross evt klengenavn ;)

Etter at dagens varme måltid var unnagjort, gikk vi løs på del 1 av Grumpy's audiofile hjem.... Strykern. Seansen ble kanskje ikke så langvarig, men hensiktsmessig kort og konsis. Akkustikk og mulige løsninger ble heftig diskutert, da noe der inne tydeligvis hadde en ugunstig effekt. Tror vi begge så for oss en interiør messig løsning som med litt muskelkraft kan gi et lydmessig løft... (venter spent på resultatet når den dagen er der...)

Men, i hovedetasjen, sto det ustyr jeg var litt mer gira å høre på... Selveste Karnappet. Jeg er ikke akkurat den som sitter med skjema og gir score 0-100 på hvert oktav, men prøver heller å få et inntrykk av helheten. Denne helheten opplevde jeg simma-sumarum som svært positiv. De færreste av oss på HFS nøyaktig lik smak, og dette gjelder også grumpy og meg, men skjønner uansett veldig godt hvorfor han koser seg forran dette oppsettet "hver" kveld. Det hele hadde god sammenheng og det var minimalt med elementer som stakk seg fram/bort på noen negativ måte. Komponentene i Karnappet står det respekt av, både visuelt og lydmessig. Den ene lekrere enn den andre!

Etter et ukjent antall sorte og blanke skiver ble det kveld og mørkt, og vi satte kursen tilbake til hotellet mitt. Så etter et fast håndtrykk dro Grumpy tilbake for å få seg noen timer på øyet før neste arbeidsdag, og jeg fant meg til rette i hotellrommet for helgen. Da tv-kanalutvalgen var heller fraværende, ble det puta neste, klar for helgens stabaser med en Canon mellom hendene.

Selv om jeg allerede er skryt opp i skyene og dertil prestasjonsangst, legger jeg ut noen utvalgte bilder fra Karnappet. De to første fra Strykern

Vedlegg

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Flotte bilder, virkelig flotte bilder!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning