gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

Var innom et par timer hos gut_man i kveld.
    Har ikke tid til å utdype noe nå, men det kommer noen skriblerier i morgen.
    Måtte bare innom her for å si "WoW" !! :D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Hadde håpet å kunne juble for ny pre denne uka, men ting tar litt mer tid enn planlagt... Huff og huff det har man opplevd før. Finner da på litt gøy i ventetiden. I dag var FallenA innom med et sett diy sølvkabler han hadde kjøpt brukt. De testes as we speak og har gjort et strålende førsteinntrykk; Mye bedre oppløsning i både diskant og mellomtone med en markant forbedret klangrikdom er hva ørene mine hører. Nå benyttes kablene kun til mellomtone og diskant til opplysning. Nå skal jeg bruke disse en stund og la ørene spilles inn litt, men førsteinntrykket er såpass bra at jeg nok går til anskaffelse av et par av disse ja. Skal teste litt på høyt volum i morgen for å høre at det ikke blir for pistrete og skrikende, for mye av det gode altså :). I kveld må jeg begrense meg til ca 90 dB.. Moroa begynner ved 100 8) Det synes ikke kona som har TV kveld i kveld :eek:

Jeg fikk også låne et par demperinger fra Duende av FA. Disse ble plassert på rørene i preampen min, og gjorde ikke noe galt med lyden i hvertfall. Litt mer ro og litt mindre "fnidder" i mellomtonen kanskje, men dette var i småtingsavdelingen hva effekten angår. Mulig jeg ser meg om etter noen rimeligere alternativ, for det blir mer enn fire rør i min nye pre og da blir Duende dyrere enn jeg tror effekten kan forsvare.

Vant også siste rørauksjonen min for denne gang i går. Nå er et par 5692 RCA red base også på vei over dammen (jada Gago jeg vet hva du synes om disse, men jeg måtte bare teste det ut). Da har jeg Sylvania 6SN7 GT, RCA red base, Mullard EL34 xf2, JJ KT77 som skal eksperimenteres med, foruten Siemens Halske e88cc og Telefunken ecc83 smooth plates som overføres fra Calypso til Callisto på anbefaling fra noen som har rullet litt rør på denne preen tidligere.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

FallenA skrev:
    Var innom et par timer hos gut_man i kveld.
    Har ikke tid til å utdype noe nå, men det kommer noen skriblerier i morgen.
    Måtte bare innom her for å si "WoW" !! :D
    Takker for hyggelig besøk, et WoW lover bra det 8) Og ja jeg begynner å bli veldig godt fornøyd med utviklingen etter Omega oppgraderingen har fått spilt seg til litt!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Da var flatsølv satt i bestilling hos K.A Rasmussen. Jeg følger oppfordringen om å prøve biwiring på horna.Kosta jo nesten ittno likavel.. Det går allerede separat kabel til bassene, men her velger jeg foreløpig å beholde Anti Cablene som har større tverrsnitt. Har hørt litt mer på musikk med FAs 2mm kabler i dag, og finner kabelen smoothere i mellomtonen i tillegg til det jeg beskrev i går. Akkurat som det er fjernet noen "harde kanter". Lurer på om jeg vil høre forskjell på 2mm kabelen til FA og 4mm kabel som jeg har bestilt?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    Lurer på om jeg vil høre forskjell på 2mm kabelen til FA og 4mm kabel som jeg har bestilt?
    Det blir sikkert dobbelt så bra ;)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    gut_man oppgraderer!

Samme som jeg brukte det :) Fungerte helt ok :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

Ok.... først av alt takk for praten og kaffen i går.

Jeg hadde aldri i verden innbilt med at forskjellen mellom standard Duo og Omega oppgraderingen skulle være av denne dimensjonen. Jeg vil påstå at det jeg i går hørte (til tross for at sakene fremdeles har langt igjen før innspillt), viser at denne oppgraderingen stiller Duo i en helt annen klasse enn standard.
    I hovedtrekk tenker jeg stikkord som realisme, dybde, 3D, og rom rundt instrumenter. For ikke å snakke om dynamikk og sort bakgrunn. Oppløsningen er jo bare helt vannvittig rå. Jeg satt faktisk å mimret til Mbares herlige kronikk om et high end anlegg han hadde fått høre, (var det MBL tro) som i hans ører stilte i en helt egen klasse. Vel.... akkurat disse tankene gjorde jeg meg i går.
    Du hadde fått integrert bondebassen på en måte som var helt sømløs, og som tilførte dybde, og bassgang helt der nede som jeg ikke kan huske å ha hørt noe annet sted (snakker om å spille fra det dypeste "H"). Og det med en bassdefinisjon som gjorde meg helt kortpustet. Riktignok spilte vi ikke så høyt som vi vanligvis gjør under slike seanser, men med det systemet du har nå, så tror jeg du må tenke på lyd demping av rommet til en annen "level" ;)

Porcupine Tree - The Incident ble gjengitt i referanseklasse i dette anlegget.

En annen ting som slo meg i går var gjengivelsen av akustiske instrumenter og damestemmer.
    Jeg greier ikke å erindre at jeg noensinne har hørt en så rå gjengivelse av Patricia Barbers stemme.

Det som var ekstra morsomt var å høre detaljene springe frem fra "intet", når vi byttet til sølvskinnene.
    Jeg opplevde det som om anlegget ble tilført en ny dimensjon i å fremføre instrumenter, og gjengi magien i innspillingen. Noen kanter ble borte, og smekket i mellomtonen tiltok noe aldeles.

Å få høre Jimi Hendrix - Live at Berkeley på vinyl igjen gav meg en helt herlig tilstedeværelse, og konsertfølelsen var til å ta og føle på.

Jeg tør ikke tenke på hvordan dette blir når alt er spilt inn, og du får i hus den nye preen.

Det ser ut som om "skrytet" ingen ende tar, og at jeg får en ny hakeslepp opplevelse hver gang jeg kommer opp til deg. Men nå har du virkelig jobbet målrettet, og fått det til. Da synes jeg at skrytet virkelig er på sin plass.

Igjen mange takk for at jeg fikk stilt de verste hifi abstinensene. Det er godt å prate med likesinnede en gang i mellom, og få noen nye input. Og nå er det heldigvis ikke lenge igjen før "galskapen" er tilbake her også.

BTW!
    Har du navnet på prog gruppa du spillte i går?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

Takker for skryt FA. Som sag tidligere, så er jeg nå veldig godt fornøyd. De egenskapene som du trekker frem er ting jeg helt riktig har jobbet for å få frem. Og ja, de sølvkablene gjorde virkelig at detaljene ble tryllet frem fra intet... Bandet du etterlyste var Niacin skiva var Deep

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    338
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    Da var flatsølv satt i bestilling hos K.A Rasmussen. Jeg følger oppfordringen om å prøve biwiring på horna.Kosta jo nesten ittno likavel.. Det går allerede separat kabel til bassene, men her velger jeg foreløpig å beholde Anti Cablene som har større tverrsnitt. Har hørt litt mer på musikk med FAs 2mm kabler i dag, og finner kabelen smoothere i mellomtonen i tillegg til det jeg beskrev i går. Akkurat som det er fjernet noen "harde kanter". Lurer på om jeg vil høre forskjell på 2mm kabelen til FA og 4mm kabel som jeg har bestilt?
    Er denne 4mm bred og 0.4 tykk, altså 1.6mm2?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man oppgraderer!

gut_man skrev:
    Takker for skryt FA. Som sag tidligere, så er jeg nå veldig godt fornøyd. De egenskapene som du trekker frem er ting jeg helt riktig har jobbet for å få frem. Og ja, de sølvkablene gjorde virkelig at detaljene ble tryllet frem fra intet... Bandet du etterlyste var Niacin skiva var Deep
    Mange takk.
    Den plata skal i bestilling!

Råbra rett og slett :)

"Swing Swang Swung"

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    gut_man oppgraderer!

prnesse skrev:
    gut_man skrev:
    Er denne 4mm bred og 0.4 tykk, altså 1.6mm2?
    4mm x 0,4mm skal være riktig det ja

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Da var flatsølvet på plass og spiller. Selve mekkingen av kablene var jo gjort på 10-20 minutter, no problemo. 4mm flatsølv var imidlertid i bredeste laget for de relativt kjipe terminalene bak på EAR forsterkeren min. En knipetang og kraftig klemming gjorde at jeg etter litt slåsskamp fikk inn kablene. Nå har jeg spilt en ukes tid på FallenAs 2mm flatsølv kabler i singlewire konfig, og har likt hva jeg hørte. Jeg valgte å gå for biwiring når jeg skulle kjøpe mine egne. Har ikke fått testet det skikkelig på Duoene mine før, til tross for oppfordringer. Førsteinntrykk 8), detta blir bra!

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.235
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    hvis flatsølvet blir i bredeste laget er det bare å klippe en splitt inn langs midten. Da får du en "bukse", det er enkelt å legge det ene benet over det andre, og vips.. så er de terminalvennlinge...

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Morsomt!
    Gleder meg til noen flere inntrykk.
    Var det noen merkbare forskjeller mtp dobbelt tverrsnitt og biwiring?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Burnt_Island skrev:
    hvis flatsølvet blir i bredeste laget er det bare å klippe en splitt inn langs midten. Da får du en "bukse", det er enkelt å legge det ene benet over det andre, og vips.. så er de terminalvennlinge...
    Takk for tipset. Det vil gjøre ting lettere på forsterkersiden!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    FallenA skrev:
    Morsomt!
    Gleder meg til noen flere inntrykk.
    Var det noen merkbare forskjeller mtp dobbelt tverrsnitt og biwiring?
    Det har jeg ikke fått sjekket ennå.. Vil vel si at lydsignaturen var lik som med din 2mm kabel, men jeg opplever enda flere detaljer spesielt i mellomtonen.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ikke så mye haifai på ferien min. Det siste året har konemor og meg funnet en felles interesse. Vi kjøpte oss digital speilrefleks på fjorårets ferie, og i år har vi kjøpt oss ny linse... Noen bilder både med standard kit linse, og med den nyinnkjøpte Canon EF 70-200/4L USM linsa.
    Utsikt fra leilighetskomplekset:

Ørkenlandskapet var ganske vakkert:

Noe av inventaret:

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Mer av inventaret:

Vi har truffet en hel del lokale personligehter også, og det er vel strengt tatt stort sett bare disse bildene som er tatt med kit linsa som fulgte med kamereaet:

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Ørkenen er som sagt vakker...

Ikke bare ørken da, litt morro må jo ungene ha også:

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Elektron skrev:
    Floptte bilder. Hvor er du i verden?

Elektron
    Takker Elektron, jeg er et sted der klokken er 0231 akkurat nå... Palm Desert, California, USA. Har sett amerikanerne feire 4 Juli i dag. Interessant :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Litt til fra feiren:

Tvillingene mine får "good vibe treatment" fra en digeridoo fyr, legg merke til mannen liggende i bakgrunnen. Han kjeftet på meg fordi en av guttene manglet hjelm :) Venice beach var som å komme til Christiania på stranden. Konemor kjøpte Salvie i en stoor bunt der. Jeg er fremdeles ikke overbevist om at det går helt fint å stappe den marhiuana luktende saken i en koffert og få den uproblematisk gjennom tollen. Meeen det er konemor som løper risken, så da får vi vel bare vente og se ;D

Når jeg kommer hjem, står forhåpentligvis pakken med ny pre og venter på meg... Den ankom Danmark før helgen, så det bør være en reell mulighet for at det kan klaffe :) Håper på drittvær når jeg kommer hjem...

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    JanR skrev:
    Flotte bilder, flott landskap, flere bilder takk :)

/jan
    Nu er tiden kommet for at finne nattluen Jan. Skal legge ut flere bilder etterhvert. I morgen har tvillingene bursdag, og dagen går med til å gjøre stas på dem..
    To be continued...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    DET er hva jeg kaller sommerferie, gutty.

dritfett.
    hi-fi har man jo resten av året til, ffs.
    kos dere masse der borte!
    hils konemor og de fjorten ungene.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.235
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    spøk til side, det ser ut som en flott måte å få tida til å gå mens du venter på callisto

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Her er dritfett ja :) Elektronikken er billig (hadde man bare hatt større kofferter og tillatte kg :(), børsten er billig :) og stort sett det meste annet :). Har forsåvidt kjøpt noe som kommer inn under haifai kategorien... Shadows forslag til bluetooth hodetelefoner ble realisert. Jaybird Sportsband 2 spilles inn as we speak. Mine trofaste Koss Porta Pro havarerte på turen (og jeg gadd ikke ta meg bryet med å kreve nye). Mindre av alt er vel den foreløpige konklusjon.
    Tvillingene hadde "The birthday"... Interessefelt:

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Vi leide to profesjonelle skatere som personlige trenere for guttene noen timer. Det falt i smak kan man trygt si :)

Tror ikke de hadde tenkt tanken på at også jenter kunne være proff-skatere.

I dag sendte forøvrig min mor melding om at det var kommet pakke til meg.. Callisto står i Stavanger hos fraktselskapet :D Den klarer akkurat ikke å nå Egersund før jeg kommer hjem, så jeg må nok vente til over helgen før jeg får den.. Men den er i hvertfall her, og jeg har en uke til med ferie når jeg kommer hjem til øsende regnvær i følge meterologene. Perfekt haifai vær :D

Vedlegg

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Det der kommer gutta dine aldri til å glemme! Husker selv tilbake til da vi skatet hver dag! Herlig at du deler andre opplevelser enn bare Hifi :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , flotte bilder gutty.....tipper du får kost deg med callisto ( lytteinntrykk er ett must !)

da blir detcallisto og rhea side om side....det blir fett.

Madrid , vans of wall.....herlig lesing , jeg har 10 årpå brett og en del utslitte både sko og plater , samt ett par knekte independet-trucks liggende,. ;D

Nå har min pode på 9 , startet , første dropp fra 90grader ramp i dag , med noen påfølgende fall og knall , men allikevel artig.

Vi har her i nærheten fått innendørs skatepark , Drives og eies av Adil Dyani , det ligger på Lørenskog , og er som ett mekka å regne for norsk skatesport.

Jeg henger jo fra tiden der klistremerkene lød , "skateboarding is not a crime" , og de første brettene ( Madrid) ble kjøpt illegalt med mutterns spons i en liten kjeller på Strømmen. Ulovlig importert selvsagt. ;D

Det var fryktelig mye gnål husker jeg , da jeg fikk sutra meg til ett slikt brett.

Skateboard er en fin sport , som også gir god trening , utfordrende og trivlig miljø virker det som.

Om du noengang skal til Oslo/Lørenskog med podene , så ta turen dit.

Jeg skal hive inn ett bilde i tråden din av parken som jeg tok i dag , når jeg får redigert bildene , så kan dine håpefulle ta en titt.

fortsatt god ferie Gutman....

Mvh Espen

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takker for tipset Espen. Lytteinntrykk skal det nok bli. Planen var jo at Callisto skulle stå her og vente på meg når jeg kom hjem fra ferien i dag, men slik gikk det selvsagt ikke. Den står stuck hos frakteselskapet mens tollvesenet ordner papirer. Får den ikke ut fra frakteselskapet før jeg har betalt deres utlegg for moms, som altså først må beregnes av et tollvesen i feriemodus. Fyren jeg snakket med i går, eller var det i dag morges? Tre tidssoner på 24 timer gjør en stakkar rimelig døgnvill :p Uansett, mente han at jeg ville få fakturaen senest mandag. Planen da er å betale den asap, og kjøre til Stavanger og hente den ut selv. Ventetiden slår jeg ihjel med 10 brukt "kupp" fra Record Alley CA. En kul butikk med mye snadder. Har akkurat sprettet plasten på Asia (debut albumet?) fra 1982... Klarte ikke å motstå fristelsen for denne kuriositeten (tenk jomfruvinyl fra 1982 i 2010 ikke dagligdags!), selv om jeg kan styre min begeistring for dette prosjektet av ellers så habile musikere. Kom også over Steely Dan Greatest hits dobbeltalbum mastret av Bob Ludwig, det hørtes på lyden fra denne platen som er utgitt i 1978. Ellers har jeg kjøpt et par plater av Jean Luc Ponty, Kansas som skal vaskes før de legges på tallerkenen. Kvaliteten på platene var generelt bra i denne sjappa (for de som måtte være interessert i det). Så tenkte jeg å kose meg med en prøvesmak av Lagavulin the destillers edition, spesial release (skulle nesten tro det var haifai), destilled in 1993 og bottled in 2009. Den er jeg spent på :D Kom over den på Gardermoen tax free, og tenkte at den var verdt å teste 8)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    gut_man skrev:
    Tror ikke de hadde tenkt tanken på at også jenter kunne være proff-skatere.
    Da burde de ha spillt de gamle Tony Hawk-spillene ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tony Hawk , Natas Kaupas og Rob Roskop er vel de tre beste oldschool skaterne det snakkes mye om ( i fare for å ha glemt noen viktige navn på 20 år) ;D

Plig på du gutty om du skal ha med de håpefulle på tur i Oslo omeraådet , så kjører vi en session hos Gallanti skatepark og Adil Dyani....poden er aldri vond å be på sånt.

Gleder meg til å høre om din nye pre når du får den opp å stå , hva bytter du ut forresten ?

Mvh Espen

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Oppgraderer fra Aesthetix Calypso. Jeg ble overbevist om å satse oppover i Aesthetix sortimentet, heller enn pløye uprøvd mark, da vi gjorde en sammenligning med Vermins Thor Pre tidligere. Var forberedt på at Calypso skulle få grisebank av Thor med hammeren. Du kan lese om hva vi hørte og tenkte lenger bak i tråden min. Vurderte en stund å gå for IO med en linjeinngang, kunne nok klart meg med en slik løsning i og med dCS'ens mulighet for flere digitale kilder inn, men jeg valgte å gå for rendyrket pre etter å ha lest litt. Om det blir videre oppgraderinger avhengiger litt av hvilke forbedringer jeg opplever ved å gå fra Calypso til Callisto, men jeg ser ikke bort fra at jeg oppgraderer videre i Aesthetix sortimentet. For det første synes jeg at man får utrolig mye lyd for pengene, og for det andre liker jeg veldig godt produsenter som legger veien åpen for oppgraderinger all the way. Det er den inngangsbilletten jeg nå kjøper meg. Og kan om jeg ønsker det oppgradere helt til Callisto eclipse som TAS har kjøpt...

Nå storkoser jeg meg imidlertid med å høre musikk etter to uker med headfi av middelmådig kvailitet... Tror aldri anlegget har spilt så bra som i kveld. Til tross for heftig jet lag, og en natt på et aldeles horribelt hotel natten før avreise, har jeg ikke lyst å gå til sengs. Da snakker vi om ca 24 timer siden jeg sov. Bedre attest kan vel neppe anlegget få... Og jeg er fryktelig spent på hvor mye Callisto vil gjøre, så lenge jeg er så godt fornøyd!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Endelig :D Etter ca 10 ukers venting ankom i dag Aesthetix Callisto:

Den er stor, tung og har en imponerende byggekvalitet! Lyden er det litt tidlig å si for mye om, siden den har ca 5 timers innspilling. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å putte alle NOS rørene jeg har kjøpt rett i den og ikke bruke de medfølgende Sovtek og Electo Harmonix rørene etter å ha lest en del rundt, men endte opp med å putte orginalrørene inni likevel og så la den stå på 24/7 et par uker og gå seg til. Så bruker jeg ikke dyre NOS rør for å spille inn greiene.. Jeg har selvfølgelig en "bad ear day" og har lokk foran ørene som elegant filtrerer ut bassgjengivelsen så lyden akter jeg ikke å skrive noe om før jeg har ører som kan gjøre seg opp et skikkelig inntrykk. Det finnes ikke antydning til støy, det er jeg i det minste i stand til å høre :) Knipset et par billder til:

Jeg valgte å gå for fjernkontroll enheten og det angrer jeg ikke på! Det ville garantert vært et savn å kunne justere volum fra lytteposisjon.
    Power supplyet var like stort som selve linjetrinnet. Med større ytre dimensjoner enn EAR forsterkeren min:

Skulle ønske jeg hadde frihet mht plassering og kunne gjøre det litt mer estetisk, men mine prioriteringer som begrenser rack høyden og med to signalkilder får dette duge så lenge.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig ! flott preamp gutty....rett og slett , denne ser jo langt bedre ut enn serien med trekant-knappene !!!

Har du kjøpt den splitter ny ?

Uansett,.forferdelig flott preamp , du vil sikkert få masse glede av denne , Nårman finner ett merke som man virkelig liker , så er det jo ikke vits å gå over bekken etter vann..........

Har den eget powersupply i bånn der , ? .....helt rått Gut_man , helt rått.

Gratulerer med en uber_flott preamp.

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Grats gutty :)
    Endelig.

Du har vel en bærepose med rør liggende klar også ? ;)

/jan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takker for gratulasjoner. @ssm; den er splett ny ja, og ja den har separat power supply som står i bånn av racket. Jeg liker også utseende bedre på Jupiter serien (der Callisto inngår) enn Saturn serien. Savner dog det geniale borrelås lokket på Calypso, dette gjør tuberolling til en drøm!
    @Jan; ja jeg har en bærepose NOS rør som skal inn der.. Litt mer pes å tuberolle med 16 rør og 12 skruer i hvert kabinett som må løsnes for å fjerne topplokket. Begynner å øyne et behov for en rørtester for å feilsøke hvis jeg får ulyder, et mareritt å feilsøke på alle de rørene :( Har 38 rør i anleggeet som det står nå 8) 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn