gut_man oppgraderer!
Ok.... først av alt takk for praten og kaffen i går.
Jeg hadde aldri i verden innbilt med at forskjellen mellom standard Duo og Omega oppgraderingen skulle være av denne dimensjonen. Jeg vil påstå at det jeg i går hørte (til tross for at sakene fremdeles har langt igjen før innspillt), viser at denne oppgraderingen stiller Duo i en helt annen klasse enn standard.
I hovedtrekk tenker jeg stikkord som realisme, dybde, 3D, og rom rundt instrumenter. For ikke å snakke om dynamikk og sort bakgrunn. Oppløsningen er jo bare helt vannvittig rå. Jeg satt faktisk å mimret til
Mbares herlige kronikk om et high end anlegg han hadde fått høre, (var det MBL tro) som i hans ører stilte i en helt egen klasse. Vel.... akkurat disse tankene gjorde jeg meg i går.
Du hadde fått integrert bondebassen på en måte som var helt sømløs, og som tilførte dybde, og bassgang helt der nede som jeg ikke kan huske å ha hørt noe annet sted (snakker om å spille fra det dypeste "H"). Og det med en bassdefinisjon som gjorde meg helt kortpustet. Riktignok spilte vi ikke så høyt som vi vanligvis gjør under slike seanser, men med det systemet du har nå, så tror jeg du må tenke på lyd demping av rommet til en annen "level"
Porcupine Tree - The Incident ble gjengitt i referanseklasse i dette anlegget.
En annen ting som slo meg i går var gjengivelsen av akustiske instrumenter og damestemmer.
Jeg greier ikke å erindre at jeg noensinne har hørt en så rå gjengivelse av
Patricia Barbers stemme.
Det som var ekstra morsomt var å høre detaljene springe frem fra "intet", når vi byttet til sølvskinnene.
Jeg opplevde det som om anlegget ble tilført en ny dimensjon i å fremføre instrumenter, og gjengi magien i innspillingen. Noen kanter ble borte, og smekket i mellomtonen tiltok noe aldeles.
Å få høre
Jimi Hendrix - Live at Berkeley på vinyl igjen gav meg en helt herlig tilstedeværelse, og konsertfølelsen var til å ta og føle på.
Jeg tør ikke tenke på hvordan dette blir når alt er spilt inn, og du får i hus den nye preen.
Det ser ut som om "skrytet" ingen ende tar, og at jeg får en ny hakeslepp opplevelse hver gang jeg kommer opp til deg. Men nå har du virkelig jobbet målrettet, og fått det til. Da synes jeg at skrytet virkelig er på sin plass.
Igjen mange takk for at jeg fikk stilt de verste hifi abstinensene. Det er godt å prate med likesinnede en gang i mellom, og få noen nye input. Og nå er det heldigvis ikke lenge igjen før "galskapen" er tilbake her også.
BTW!
Har du navnet på prog gruppa du spillte i går?