Takker, lytterapport kommer etterhvert!Gago skrev:tre g'er:
griselekker, grattis, gutty.
gleder meg til lytterapport.
Veldig enigGago skrev:tre g'er:
griselekker, grattis, gutty.
gleder meg til lytterapport.
Dustorealpakka, tør ikke tenke på hva du bruker til og vanne blomstene med ;Dgut_man skrev:I dag skal jeg luke i hagen med minigraver
Mener TAS tok bilder av baksiden.. Har ikke bilder av den selvAminox skrev:Dustorealpakka, tør ikke tenke på hva du bruker til og vanne blomstene med ;Dgut_man skrev:I dag skal jeg luke i hagen med minigraver
Gratulerer forsåvidt med forforsterker, den så rimelig lekker ut.......finnes det noe bilde av baksiden noe sted? Ser den har separat potmeter for hver kanal, hvordan løses det med fjernkontroll(dersom den har det da)?
Jeg fant, jeg fant:Aminox skrev:Dustorealpakka, tør ikke tenke på hva du bruker til og vanne blomstene med ;Dgut_man skrev:I dag skal jeg luke i hagen med minigraver
Gratulerer forsåvidt med forforsterker, den så rimelig lekker ut.......finnes det noe bilde av baksiden noe sted? Ser den har separat potmeter for hver kanal, hvordan løses det med fjernkontroll(dersom den har det da)?
Meget braFallenA skrev:Utrolig bra skrevet gutty
He he, man får ta det for hva det er. Skrevet på en rosa lykkesky.. Så finner man kanskje noe å sette fingeren på etterhvert. Men alt i alt, føler jeg meg rimelig sikker på at Callisto leverer varene og ikke begrenser resten av anlegget på noen måte. Rør skal rulles, jeg vurderer å putte i orginalrørene igjen for å høre hva som skjer. Jeg har også litt problemer med mikrofoni i ett av Telefunken 83 rørene, så jeg er på jakt etter nye av den sorten også. Ellers har jeg jo JJKT77 rør og Sylvania 6SN7 GT rør som skal testes, og det blir sikkert andre kandidater som kommer innom også.JanR skrev:Meget braFallenA skrev:Utrolig bra skrevet gutty
Og du er vel ikke helt ferdig med rør rulling heller ?
/jan
Hei gut_man!gut_man skrev:He he, man får ta det for hva det er. Skrevet på en rosa lykkesky.. Så finner man kanskje noe å sette fingeren på etterhvert. Men alt i alt, føler jeg meg rimelig sikker på at Callisto leverer varene og ikke begrenser resten av anlegget på noen måte. Rør skal rulles, jeg vurderer å putte i orginalrørene igjen for å høre hva som skjer. Jeg har også litt problemer med mikrofoni i ett av Telefunken 83 rørene, så jeg er på jakt etter nye av den sorten også. Ellers har jeg jo JJKT77 rør og Sylvania 6SN7 GT rør som skal testes, og det blir sikkert andre kandidater som kommer innom også.JanR skrev:Meget braFallenA skrev:Utrolig bra skrevet gutty
/jan
Forstår deg godt, ikke anklager jeg deg heller. Har faktisk selv byttet rør "for kjapt", nå senest på powerampen min, fra de originale EH el34 Gold til en gjeng med Shuguang el34 rør med godt hell. ;Dgut_man skrev:Grunnen for det litt kjappe rørbyttet var en etterhvert hissig allergi mot de rimelige Sovtek rørene som de fleste Aesthetix greiene leveres med. Dessuten ville etter sigende NOS rør løfte prestasjonen til Callisto betydelig, samtidig som rapporter sier at konstruksjonen er snill mot rørene. Ikke så mye å tape mao, men jeg erkjenner at jeg var noe kjapp i avtrekket denne gang. Får skylde på Gago som lærte meg en lekse eller to om betydningen av å leke med dyre NOS rør Han er vant med å få skylda for mine påfunn
Hvorfor i himlens navn drar du fram meg og mitt i denne settingen Jan Olav ?????JanOlav skrev:Hei gut_man!gut_man skrev:He he, man får ta det for hva det er. Skrevet på en rosa lykkesky.. Så finner man kanskje noe å sette fingeren på etterhvert. Men alt i alt, føler jeg meg rimelig sikker på at Callisto leverer varene og ikke begrenser resten av anlegget på noen måte. Rør skal rulles, jeg vurderer å putte i orginalrørene igjen for å høre hva som skjer. Jeg har også litt problemer med mikrofoni i ett av Telefunken 83 rørene, så jeg er på jakt etter nye av den sorten også. Ellers har jeg jo JJKT77 rør og Sylvania 6SN7 GT rør som skal testes, og det blir sikkert andre kandidater som kommer innom også.JanR skrev:Meget braFallenA skrev:Utrolig bra skrevet gutty
/jan
Gratulerer med fin preamp, ser veldig flott ut, så om du svever på en rosa sky, så synes jeg absolutt at du skal fortsette med det.
Rør ja. Jeg synes at du skal sette inn originalrørene og bare spille musikk, rørrulling kan man gjøre når man kjenner utstyret godt, det gjør man ikke etter 50 timer.
Folk må selvfølgelig ta sine egne valg, men jeg synes at enkelte skifter rør altfor fort i sine nye bokser, noen bytter jo rør nesten like ofte som ssm skifter komponenter. :-X ;D
Kos deg med ampen, gratulerer igjen!!
Det så interessant ut, hvor kjøper du fra LMC? Ser jo ikke ut å være så mye dyrere enn Duende ringer som ikke funker for å kurere mikrofonien jeg opplever..LMC skrev:Allnic Absorb-GEL rør"sokler"=null mikrofoni grunnet mekanisk feedback
Acoustic Dimension
mvh
L
Takker, EAR er en knallbra forsterker. Det er ikke uten grunn at Tim de Paravicini omtales som the king of tubes. I mitt oppsett låter den silkemykt samtidig som den er oppløst og har en knallbra bassgjengivelse. Det er kanskje overkill med 70w klasse A på 107db høyttalere, men det plager meg ikke nevneverdig. Eneste modifikasjonen som er gjort på den, er bytte av xlr terminaler til Furutech og bytte av smårør til Telefunken. Går og lurer på å kjøpe meg KT90 Ei rør, men det sitter litt langt inne å kjøpe rør til 5000, som sannsynligvis holder et par år. Mitt bruk tilsier at det er fornuftig å bytte effektrør etter ca to år og da er det ganske greit å bruke Electro Harmonix rørene som koster rundt 1500 å bytte Håper at ryktene om at Ei fabrikken skal på beina igjen, holder mål!ceroxol skrev:Utrolig morsom og spennende tråd! EAR virker meget interessant, tror jeg skal se å få testet noe sånt selv.
Trodde at det var en habil dac i Transporteren jeg.gut_man skrev:Kul dings den Squeezeboksen. Strever med å få Spotify til å funke. Masse ny, spennende og uutforsket musikk er på plass på harddisk! Tror jeg får tilkalle noen med litt bedre datakunnskap som kan hjelpe meg med Spotify. Lydkvaliteten på flac filer inn i dCS er upåklagelig. Har ikke sammenlignet direkte med cd spilleren min, men jeg tipper at om det er forskjell, så er den ikke stor. Kanskje dette bærer mot en Transporter. Har hørt mye lovord om denne koblet til dCS klokket som slave. Noen som har testet transporter klokket med habil dac/klokke mot Squeezebox?
Dacen i transporteren er sikkert bra den. Det jeg lurer på, er om lydforbedringen jeg kan oppnå med transporter klokket med dCS er betydelig bedre enn squeezebox digitalt (koax) inn i dCS. Begynner å bli mange bokser i anlegget mitt nå, og jeg er ikke helt klar for å skrote Forsell/BASE drivverket. Det er mulig at den planlagte "oppgraderingen" av racket med skiferplater vil kunne gi plass nok til en transporter oppå dCS riggen, så jeg holder muligheten oppe hvis det er en del å hente lydmessig.prnesse skrev:Trodde at det var en habil dac i Transporteren jeg.gut_man skrev:Kul dings den Squeezeboksen. Strever med å få Spotify til å funke. Masse ny, spennende og uutforsket musikk er på plass på harddisk! Tror jeg får tilkalle noen med litt bedre datakunnskap som kan hjelpe meg med Spotify. Lydkvaliteten på flac filer inn i dCS er upåklagelig. Har ikke sammenlignet direkte med cd spilleren min, men jeg tipper at om det er forskjell, så er den ikke stor. Kanskje dette bærer mot en Transporter. Har hørt mye lovord om denne koblet til dCS klokket som slave. Noen som har testet transporter klokket med habil dac/klokke mot Squeezebox?
achri-d har vel testet transporter med/mot div. dcs modeller...
Du kan lese endel her....gut_man skrev:Stiller på kabelflette forening jeg! Kabelen funka absolutt på ampen din. Når EAR ble satt på plass igjen, syntes jeg at det låt absolutt best balansert. Derfor kunne jeg godt tenke meg å teste ut en slik i balansert utførelse. Hvor mye sølv går det med for å lage 1 m kabel?