Må nok holde dere på pinebenken ang. den videosnutten litt til. Er ikke veldig bevandret i publisering av videosnutter, så jeg må nok ha litt tid til å prøve/feile litt.
I mellomtiden kan jeg rapportere litt fra siste sprell i hula mi; Inspirert av Vermins gode erfaringer med JJ KT77 rør som erstatning for EL34 i sitt VTL effekttrinn, prøvde jeg i dag omsider å erstatte mine NOS Mullard EL34 xf2 med de nevnte 77 rørene. Har i lengre tid hatt en liten mistanke om at Mullard rørene tilfører et varmt anstrøk på mellomtonen. Det umiddelbare inntrykket av lyden med 77 rør i psu enheten, er at det hele har kjølnet litt. Kanskje litt mer presist? Dette gjelder både mellomtone og diskant, mens jeg er litt mer usikker på bassen. Nå er JJ rørene helt nye, så jeg får gi dem noen timer før jeg konkluderer. Foreløpig er det en del ting jeg liker med rørene

Så er de voldsomt mye billigere enn et par NOS Mullard rør også
Så over til siste lytteinntrykk fra besøksrunden vi hadde på turen vår. Impulse har satt sammen et anlegg som jeg var litt nyskjerrig på. Etter å ha møtt de mindre lillebrødrene av høyttalervarianten til impulse, var jeg spent på hva storebror H2 presterte. Kort sagt var dette en høyttaler som imponerte meg aldri så lite. Jeg kjenner ikke lyden i orginalutgave, men med Oblivion mellomtone/bass element, spilte det som hos 65finger med en imponerende oppløsning i det frekvensområdet som dette elementet dekket. Også diskanten var veldig oppløst og flott. Bassen var når man justerte hodet litt ut fra lytteposisjonen både definert, oppløst og opplevdes rimelig dyp. Ikke noe umiddelbart savn av evt. suboktaver som måtte mangle.
Selv om vi snakket om anleggs evne til å spille all slags musikk på fredagen, var den første tanken som slo meg da impulse dro i gang musikk, at her har han skreddersydd lyden til favorittmusikken som vel er klassisk musikk, med noen innslag av jazz. Et kjapt overblikk over cd hyllene tydet ihvertfall på det

Fikk ikke hørt anlegget med litt mer rocka musikk, men har ingen grunn til å tro at det skulle kollapse med slikt. Jeg har skjelden hørt strenger fra fioliner angitt på en så troverdig måte som impulse og 65finger sine høyttalere, og drister meg til å tilskrive noen av disse egenskapene Oblivion elementene, siden det er de eneste likheter mellom anleggene (foruten om Oblivion kabler og nettfiltre da). Skulle som sagt svært gjerne hørt noen av mine favoritt cd'er med litt mer rocka musikk for å få et bedre inntrykk, men det er kanskje ikke helt relevant å tyne et fintuna anlegg (tuna til eierens musikk og lydpreferanser) med mine preferanser. Da er det kanskje bedre og mer rettferdig å lytte litt ydmykt til anlegget slik det brukes til vanlig.
Anlegget funker aldeles nydelig i henhold til eierens preferanser, og er helt sikkert avslørende nok som arbeidsverktøy i anmelder øyemed til å avdekke egenskaper eller mangel på sådanne i utstyr som er til test. Vinylriggen fikk vi ikke hørt, synd og skam

For jeg tror det kunne vært en like positiv opplevelse som resten av anlegget var.
Må nesten også få takke impulse for en fortreffelig frokost av skikkelig high end klasse (kaffen var også av samme klasse)