Jeg var hos nabosnekkern (ikke sinnasnekkern altså
) i går kveld og inspiserte herlighetene.
Wow for et arbeid og en finish. Jeg fikk lyst på sånne. Mine 203En-S ligger i trygg forvaring til jeg får et kjempehus med 3 lytterom he he.
Jeg kjenner klangen godt i disse driverne da jeg har spilt på dem over lengre tid i OB. De trenger nesten ikke superdiskant. De har en ørliten peak i 3-4000 hz området som ved behov kan dras litt ned. Jeg syns heller ikke det er noe stort problem med den vanlige fulltoneoppbrytningen i +8K området (er det ikke der problemene begynner?). Jeg kan leve lykkelig med å la disse spille hele veien opp og ned.
I Nagaokaene så får man deilig midbass "horn-rasp" i det vanskelige 100+ området. Utrolig bra. Sammenhengen hele veien er i toppklasse som bare fulltoner kan (og noen ekstrem systemer som koster skjorta). De ruller som kjent av ved drøye 40 hz og i nabosnekkerns svære stue ble kanskje bassen litt for snill. I mindre og mellomstore rom tror jeg de leverer varene elegant, i store rom trenger de litt assistanse fra +/- 80hz og ned.
Med gulldiskantene dine Gutman og et par lynkjappe sub basser helt der nede så får du et ekstremt fullrange system til en latterlig lav pris