Det var ikke meningen å fremstå som om jeg tror mitt forslag var bedre enn det du allerede har gutman
Tenkte bare det kunne vere interesant å teste da jeg så ditt hjertesukk om at du kunne tenkt deg litt mer plass og satelittene på linje med bassbaflene samtidig som du kunne fått sett hele filmlerrettet.
Men jeg tenkte sikkert også for enkelt på de store bassbaflene.Jeg vet ikke hvordan de er oppbygget og det er klart at viss der er passivt filter involvert så er det ikke så enkelt å gjøre en test som jeg trodde.
Samtidig kunne jeg gjerne tenkt meg å høre hva man mener går så gæli viss man fjerner den 15" i midten? Av nysgjerrighet,ikke kverulering altså
Vil anta man mister ørlite jevnhet i bassladingen av rommet,men samtidig ville jeg gjettet på at man likevel beholder mye av den siden man har 2*15" mot gulv og vegg ,og 2 mot tak og vegg med omtrent samme avstand til gulv og tak.Altså uansett en jamnere lading av rommet og en jamnere lydbølge mot lytter enn standard d'appelito der de øvre bassene ofte har større avstand til tak enn de nedre har til gulv.Og en jamnere basslading av rommet enn jeg har fått med mine eksperimenter med maks 2*15" under diverse mellomtone og topp systemer.
Forslaget var uansett godt ment