gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Nei det gjør nok ikke helt det. Tollerne i hovedstaden ville det annerledes og insisterer på å inspisere elementene og påfører en forsinkelse. Satser på at det blir basser i løpet av uka!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hvordan påvirker U-clock lyden da? Jeg har allerede konstatert at den virker så da forsøker jeg meg på en forklaring på hva jeg hører. Mykere kanter og bedre definisjon over hele frekvensfjøla fra bunn til topp. Om Paganini dac'en har imponert med en fantastisk oppløsning alene, er den opp en divisjon med U-clock. Diskantgjengivelsen fra digitalriggen og Fostex supertweeterne er rett og slett rå. Eneste skåret i gleden så langt er at DSD ikke funker. Det jobbes med den saken, men ordinære 16/44 og hires filer låter så bra at det ikke gjør all verden akkurat nå.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    det er mandag i dag? er i Nice og holder ikke rede på dagene

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.876
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    alle flyvninger innstilt torsdag pga streik i Avinor

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Så regner med du står på stavanger lufthavn med rød løper og flagg i beste olsenbanden stil mens det eneste du sier i bilen til okka er helmax sluket, helmax sluket....

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Da jeg var innom var det ikke stort annet en Sluket og beføle, det har vært fremgang forstår jeg.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Det tok litt lenger tid å få montert beista enn hva jeg hadde forestilt meg. Byggekvaliteten og finishen på disse basstårna er vanvittig rå. Jeg har knapt sett maken uansett fancy navn på høyttaleren. Djevelen ligger i detaljene og det har broder Sluk fått med seg. Et eksempel på hvor gjennomført dette er: spikes settet kom i egen custom laget trekoffert! Skal få lagt ut noen bilder etterhvert, men jeg har litt PC trøbbel. Igjen må snekker Bakken og hans team få sin del av æren for utsøkt arbeide. Nok om fit'n finish. Lyden, hva med lyden. Sitter her med akkurat samme YES følelse som da jeg var på audiens i Slukoteket og hørte SLOBs. Dette er detnest råeste jeg har hørt av bass gjengitt av et hjemmesystem, bare overgått av SLOBs uten at jeg kan peke på svakheter i forhold til SLOBs. Til det har jeg hørt for lite både på mine OB'er og SLOBs. Sluket lovet 90% av SLOBs lyden og det har han jammen levert. Minst! Jeg har såvidt fått startet justering av nivåer og kommer til å endre en del på plassering i forhold til BeerGuts. I stedet for at jeg skal skryte øra av meg skal jeg heller oppfordre de som kommer innom for å lytte til å si noe om hva de hører. Filteret høres transparent og fint ut Leif! Var ikke helt forberedt på hvor mye ratting som måtte til på pot'ene, men når jeg bare fikk skrudd så høres dette riktig så bra ut. Bare å sende kontonr. så overfører jeg penger for filteret!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.876
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    supert
    og alt blir bare bedre med innspilling
    jeg ville latt filteret stå på 24/7...det gjør mitt
    hva driver du de nye bassene med?
    mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Bassene drives med en custom laget Musical Innovations mosfet amp på 150W som Roar Malmin laget til meg for mange år siden. De ble laget strømsterke for å kunne dra Ascolta Brennin som jeg hadde på den tiden. Høres ut som den fungerer aldeles utmerket på OB'ene! Nå kommer bilder! Først litt av størrelsen på forsendelsen:
    Utpakking 1.jpg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hoffleverandør Sluket inspiserer varene som er emballert etter alle kunstens regler:
    Hoffleverandør Sluket.jpg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Elementkvaliteten er som alt annet også imponerende. Laget på specs fra hoffleverandør Sluket. 16" med fs. langt nede på 20 tallet (husker ikke eksakt). Specs betyr da heller ikke allverden for undertegnede som ikke er overvettes teknisk kyndig. Det viktigste er at det funker, og det gjør det! I følget Sluket går baflene flatt til ca 30Hz. Jeg var litt spent på om jeg ville savne de siste 10Hz. Det gjør jeg overhodet ikke!!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Filterboksene var også en liten lekkerbisken. Jeg har allerede sagt at jeg vil ha like bokser til BeerGuts satelitt filterne. Filterne er montert på alubaffelen på vibrasjonsdempende underlag for å hindre luftbårne vibrasjoner å nå spolen. Terminalene er enkle og svært funksjonelle. Mye bedre enn dyrere eksotika jeg har vært borti. Vil ha flere sånne ja ;)
    Filterkasser.jpg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Vi tåler ett til av filterboksene:
    Filterkasser 2.jpg

gut_man