Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.029
    Antall liker
    10.893
    Sted
    Skien
    Vis vedlegget 452040


    Pompel viser Pilt hvordan en framfører Ben Webster. Det skal sies at Pompel ikke bestandig kan lære Pilt noe som helst, men det skal vi komme tilbake ved en senere anledning. Først skal Lessloss phonokabel kobles til en av dagene på Pilt sin høyre side, så får vi høre hva det medfører av endringer . . .:cool:
    Helt rått disse riggene dine nlykke :)
    Blir spennende å høre hvordan du opplever de lydmessig mot hverandre!
    Men hvem av de er pompel ? :)



    Mvh: Espen L
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Hei, har du fått hørt på Rogue RP-7? Har selv en Rogue Athena som spiller knallbra sammen med M-180. Og PMC..
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.517
    Antall liker
    13.405
    Vis vedlegget 452040


    Pompel viser Pilt hvordan en framfører Ben Webster. Det skal sies at Pompel ikke bestandig kan lære Pilt noe som helst, men det skal vi komme tilbake ved en senere anledning. Først skal Lessloss phonokabel kobles til en av dagene på Pilt sin høyre side, så får vi høre hva det medfører av endringer . . .:cool:
    Helt rått disse riggene dine nlykke :)
    Blir spennende å høre hvordan du opplever de lydmessig mot hverandre!
    Men hvem av de er pompel ? :)



    Mvh: Espen L
    Pompel tipper jeg er Avid Acutus Reference med Dynavector armen og pick-up.
    Det er en combo å bli glad i, spesielt hjemme hos de herrer nlykke og Fosse.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Vis vedlegget 452040


    Pompel viser Pilt hvordan en framfører Ben Webster. Det skal sies at Pompel ikke bestandig kan lære Pilt noe som helst, men det skal vi komme tilbake ved en senere anledning. Først skal Lessloss phonokabel kobles til en av dagene på Pilt sin høyre side, så får vi høre hva det medfører av endringer . . .:cool:
    Helt rått disse riggene dine nlykke :)
    Blir spennende å høre hvordan du opplever de lydmessig mot hverandre!
    Men hvem av de er pompel ? :)



    Mvh: Espen L
    Takk Espen! Jeg kommer til og skrive litt om forskjellene etter at jeg nå har fått en armkabel som ikke spenner ben for resten av riggen. Og da snakker jeg om Pilt som er Acoustic Signature. Aviden er Pompel som bestandig skulle være den som kunne og visste alt, men som ikke alltid hadde rett i det. En ting er sikkert, og det er at begge spillerne er glimrende formidlere av musikk, men har forskjellige stil og gjøre dette på.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Hei, har du fått hørt på Rogue RP-7? Har selv en Rogue Athena som spiller knallbra sammen med M-180. Og PMC..
    Ja jeg har hørt en del på RP-7 nå, og dette er en utrolig bra forforsterker! Hvor bra den er i forhold til min First Sound har jeg ikke et helt ferdig bildet av, men det vil jeg komme tilbake til. Etter min mening har du valgt helt riktig med kombinasjonen Rogue/PMC!! Svært få ting som slår den kombien der.:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Vis vedlegget 452040


    Pompel viser Pilt hvordan en framfører Ben Webster. Det skal sies at Pompel ikke bestandig kan lære Pilt noe som helst, men det skal vi komme tilbake ved en senere anledning. Først skal Lessloss phonokabel kobles til en av dagene på Pilt sin høyre side, så får vi høre hva det medfører av endringer . . .:cool:
    Helt rått disse riggene dine nlykke :)
    Blir spennende å høre hvordan du opplever de lydmessig mot hverandre!
    Men hvem av de er pompel ? :)



    Mvh: Espen L
    Pompel tipper jeg er Avid Acutus Reference med Dynavector armen og pick-up.
    Det er en combo å bli glad i, spesielt hjemme hos de herrer nlykke og Fosse.
    Korrekt Powern. Men en kunne jo tenkt seg at det var omvendt, for Acoustic Signature er faktisk over dobbelt så tung som Aviden. Kanskje et navnbytte vil være på sin plass etter en endelig oppsummering?:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Den siste tidens tilvekst av utstyr har medført plassmangel. Det ser ut som om racket må bygges om litt for og opprettholde funksjonaliteten. I mens må min farfars sjakkbord fungere som riaa og step-up sted.


    IMG_1234.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    IMG_1265.jpg



    Kveldens overraskelse. Blokkfløyte musikk fra Barokken. Nydelig opptak med fin musikalsk presentasjon. Ikke ofte jeg sitter og lytter til blokkfløyte med stor begeistring! Nå bærer det vel utfor med nlykke. . .:rolleyes:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    Det er i utforbakker en får opp farta her i livet! Elsker slike lett obskure overraskelser selv.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    But the head is still on...:) Det der er bare små fartsdumper i livets beinharde hinderløype - bare å maure på!! Vi er der hvis du trenger oss.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Takk for det Sluket. Humøret er faktisk svært så godt. Snart må du tiltale meg som Hr. Direktør . . . ;)
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Godt å høre at humøret er på topp! Det skal være meg en utsøkt glede å invitere Hr. Direktøren på noen gode glass rødvin i høst...:D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    Ja for faen - den nyvunne tittelen skal drikkes inn som skikk og bruk er! Jeg har en slik en på beddingen selv også. Gruppefyll?
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt gruppefyll er ikke å forakte..! Men den blokkfløyteplata kan du muligens la bli igjen hjemme :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Sommeren er over, og jeg tilbrakte helgen med og få båten fraktet fra Arøya til Oslo. Deilig tur selv om været var vekslende.


    IMG_1273.jpg



    Alt fra skikkelig regnvær til spektakulært kyst idyll.


    IMG_1274.jpg



    Hr.Fosse har jo vært fraværende en stund nå, så jeg tenkte jeg ville finne han her.


    IMG_1276.jpg



    Men nei, ikke engang i disse omgivelsene var han . . . :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    En deilig fredags kveld.


    IMG_1286.jpg



    I kveld går det mest i han her.


    IMG_0854.jpg



    Dette er et dobbelt album hvor jeg i kveld har spilt annen hver side på AS riggen og Avid riggen. Aviden trekker fortsatt det lengste strået totalt sett, men på det rytmiske drivet som er svært viktig på denne plata er AS helt klart best. Det blir rett og slett mer funky med den.:cool:
    Herlig, nå kom jeg akkurat på at det venter to Amber Ale fra Sagene bryggeri nede i kjøleskapet. Dere får ha meg unnskyldt . . .
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    Fylla har skylda. HT blir nesten borte på bildet! Har du trukket de lenger bakover?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Var på bytur i dag. Hos NAT fikk jeg tak i denne raringen.


    IMG_1328.jpg



    IMG_1329.jpg



    Nå skal jeg finne fram en skikkelig skitten vinylskive ( hvis jeg har noen), så får vi se om det er noe ved denne "geleklumpen".:rolleyes:
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.693
    Antall liker
    3.187
    Så den hos Stereofil. Kan umulig være bra, var min første tanke.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, jeg avventer til brukerrapport i denne tråden før jeg mener noe om den blobben her. Alt er mulig, og det jo ikke ulikt den Tonar-rullen som noen av oss har erfaring med.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    All den tid du sier den ser ut som en geleklump, må jeg styre unna. Nevøen min på 7 er her titt og ofte. Han er klåfingra og elsker gele!!:D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.185
    Antall liker
    67.528
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel, jeg avventer til brukerrapport i denne tråden før jeg mener noe om den blobben her. Alt er mulig, og det jo ikke ulikt den Tonar-rullen som noen av oss har erfaring med.
    I følge en lokal hifi-pusher i Bergen skal geleklumpen gå mer i dybden enn den Tonar-saken (som jeg også har). Hører gjerne hva du synes, hvis du skulle slumpe til å finne en skitten plate :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Dette var nedslående! Jeg begynte med og finne fram denne som garantert ikke er spilt på 20 år.


    IMG_1333.jpg



    Tørket støv av den og hørte på adagio på side 2. Her er det mye luft og rolige partier slik at man kan vurdere rillestøy/urenheter.

    Deretter ble pro-jekt rullet rundt på plata i henhold til instruksjonen.


    IMG_1331.jpg



    IMG_1332.jpg



    Plata blir lagt tilbake og det samme sporet blir satt på. Hva skjer, jo knitring og støy er markant verre!:mad:

    Snur plata og repeterer akkurat den samme fremgangsmåten for og være sikker på at det ikke var noe sært ved denne første testen. Nå skjer akkurat det samme igjen. Her hos meg tilfører dette produktet støy i stede for og fjerne den. Jeg behøver vel ikke utdype hva jeg mener om dette . . .

    Konklusjon: Du må gjerne prøve, men her hjemme havner denne rett i søpla og piano konsert nr. 20 blir nå grundig renset i min Jas 800!!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.185
    Antall liker
    67.528
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for tilbakemeldingen! Jeg får holde meg til Tonar Tacky Cleaner, tydeligvis ingen grunn til å utvide sortimentet :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    Du må bare skifte til en pick up med BREDERE nål, Pettern!! :D Etter at "Smusskomprimatoren" :D har deponert dritten nederst i rillene handler det om å holde seg unna det området.... Elementært.

    lykke.png
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Noe bredere nål blir det ikke!!:cool:


    IMG_1334.jpg



    Min svært gode venn har allerede friskmeldt pianokonsert nr 20, og nå var den tett opp til uspilt etter 15 min på styrke 8. Elsker denne her. Bråker som et helvete, men gjør en fantastisk jobb!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn