^ begge heftige spillere! Blir sikkert ikke enkelt å velge ... når de begge jo er på øverste hylle!
(Har du noen gang fått lyttet til Kronos, fx Sparta-utgaven?)
Cheers!
Ja det er begge meget gode spillere og ingen av dem skal ut. Det jeg driver med er og rendyrke spillernes egenkarakter slik de fungerer i mitt annlegg. Slik de står i dag spiller de meget forskjellig, og etter den siste justeringen av AS vil jeg si at det er kun et spørsmål om smak og innspillingens karakter på spørsmål om hvilken som presterer best. Aviden med Shilabe, 507arm og ETR-KSW step-up spiller mest avslappet og smooth. Den er på ingen måte slapp og dåven, bare utrolig selvfølgelig i sin presentasjon. På klassisk med store orkesterverk og mye dynamiske utblåsninger tror jeg denne er mitt valg på det generelle. Du får en oversikt som er faktisk litt spesiell. Morsomt er det også at jeg synes Shilaben er vel så god på dette drivverket som Dynavectoren, men da vel og merke med fokuset på litt andre parametre enn XV1-t.
Acoustic Signature med XV1-t, TA 3000 arm og sup 200 ste-up spiller klart mer frampå og kan virke mer dynamisk og eksplosiv. Her sitter du nærmere scenekanten og blir matet med informasjon om klang, rytmikk, inn og ut pust, ja i det hele tatt alt av detaljer. Dynavectoren er jo nesten umulig og få kald og analytisk. Så det er heller ikke tilfelle her, men jeg har jobbet litt med og få til de øvre registrene i denne kombien. Gjennombruddet her var den siste justeringen. AS riggen blir som regel foretrukket når jeg skal spille Jazz, små ensembler og rock. Men her er jeg mer avhengi av at innspillingene er gode, ellers blir de nådeløst avslørt. Må nevne at gode live orgel opptak er noe denne kombinasjonen elsker!
Ja der fikk du en liten orientering av hva jeg driver og sysler med oppe på loftet nå for tiden. Flere ting er på trappene, men akkurat nå lener jeg meg godt tilbake i sofaen og bare nyter musikk! Ha en fortsatt fortreffelig tirsdag formiddag!!