I dag var jeg på en liten runde hos NAT og OHS. Sistnevnte hadde demo av Gryphon elektronikk på Audiovector høyttalere. Dette låt til tider meget godt. Det var god dynamikk, fin klangbalanse selv om jeg opplevde bassen noe "lukket" på noen opptak. Rommet de spilte i tror jeg ikke er optimalt. Jeg satt igjen med en følelse av at dette hadde vært enda bedre hvis akustikken hadde blitt mer tatt vare på, men det gjelder jo en del av demo rommene rundt omkring . . . Men bevare meg vel, jeg koste meg og konstaterte at klasse A drift er fullstendig overlegen AB, i alle fall på dette effektrinnet fra Gryphon.
Hos NAT visste jeg mer hva jeg kom til. Der stod det noen PMC Fact 12 signature tilkoblet EAM lab Studio 362. Den hadde en Mytec dag/streamer direkte tilkoblet.
Når jeg er helt ærlig har jeg vel aldri vært spesielt begeistret for Fact serien. Den har kort fortalt vært for slank og analytisk for min smak. Nå tror jeg dette har endret seg. Den nye signature serien har fått mer kropp og fylde samtidig som klangdefinisjonen framstår som mye mer sannferdig!
Dette har kanskje også noe med forsterkeren og gjøre. EAM lab og PMC fremstår som en strålende match. Dette sier jeg fordi første gang jeg hørte denne kombinasjonen var hos fetter Finn som tidligere beskrevet i tråden. Dette var et øyeblikk jeg vil huske. For det første var det et transistor trinn som jeg virkelig likte godt og for det andre tilførte det Finns anlegg en helt ny dimensjon med hensyn til autoritet og dynamikk.
Det samme i en mindre målestokk opplevde jeg hos NAT i formiddag. At dette effekt trinnet koster i underkant av 30K er helt utrolig. Og at PMC har gjort noe veldig riktig med Fact 12 er også sikkert.
Til tross for fine opplevelser i formiddag var det en befrielse og komme hjem til vinylavspilling. Dac/streamer prosjektet minner om en forstoppelse, jeg presser og presser men ingen ting skjer . . .
Denne var helt fantastisk! Går på andre runde nå. Løp og kjøp hvis artisten og musikken er innenfor smaksområdet.