Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    I går var jeg på et morsomt og lærerikt besøk hos en venn av meg som har et litt annet type anlegg enn meg. Her er det den digitale kilden som står i senter. Streaming og dacer så jeg ble helt svimmel. Men bra låt det!8)



    Et oversiktsbilde. Selvbygg av hovedhøytalere, subber og lytterom. Dette er et meget behagelig rom og være i!




    Disse spiller godt. Langt større enn størrelsen skulle tilsi.





    Her er noen deilige monoblokker. Husker ikke merket i farten, men likte disse bedre i dette oppsettet enn GM 70 blokkene som jeg fikk demonstrert sist.




    PS audio dac. Jeg har nesten null erfaring med separate dacer, så hvor god den egentlig er vet jeg ikke, men det er jo et kvalitets tegn at et vinylhue som meg ikke hang meg opp i en typisk digital presanrasjons form.:cool:



    Passiv pre v.s aktiv? Denne gangen var det ikke tvil!! Cat`n var nokså overlegen på det meste. I dette oppsettet ble den passive rett og slett kjedelig, og lydscenen skrumpet voldsomt inn . . .:confused: Må ha vært noe missmatch.

    Subbene har ennå ikke blitt opprative p.g.a litt tekniske problemer med et aktivt delefilter, men når dette er oppe og gåt tror jeg dette anlegget kommer til å imponere hvem som helst! Ha en fortsatt fin mandags kveld!
     

    Vedlegg

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Hei Petter.

    Alltid hyggelig å ha deg på besøk:) Spiller ganske bra nå. Er vel på tide å sette sammen mitt andre prosjekt nå. Blir jo litt større;) Gleder meg nå til å høre ditt system, som er så til de grader gjennomført at det låter nok helt rått!!
    MVH
    Knut
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Ja sett sammen ditt neste prosjekt. Da vil jeg tro jeg må stille med speilrefleks og vidvinkel!;)
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Se der ja. Min første Liker (mottatt). Begynner å bli varm i trøya nå:cool: Gå fra høyttaler med en 6,5 tommer pr side til 5 stk 15" pr side burde gjøre en forskjell:) Gi meg beskjed når jeg kan komme en tur.
    MVH
    Knut
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    De PMC ene ser seriøse ut , lurte litt på om objektivet lurte oss litt mht. til dybden på kabinettet, men de er over 80 cm dype !- jeg måtte sjekke på hjemmesiden til PMC.. Veldig tøft design og sikkert et resultat av form - funksjon .

    En relativt stor avstand i finish til Knut sine "spesial exact" - spesielt diskanten er kunstferdig montert
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    De PMC ene ser seriøse ut , lurte litt på om objektivet lurte oss litt mht. til dybden på kabinettet, men de er over 80 cm dype !- jeg måtte sjekke på hjemmesiden til PMC.. Veldig tøft design og sikkert et resultat av form - funksjon .

    En relativt stor avstand i finish til Knut sine "spesial exact" - spesielt diskanten er kunstferdig montert
    Dette er kun form-funskjon design. :cool:

    Knut hadde sikkert lagt litt mer i finishen hvis dette var noe han skulle endt opp med, men de overasker meg faktisk stort. Passer størrelsen på rommet også. Det kommende anlegget sliter han kanskje litt mer med. . . I alle fall m.h.t å komme til bak anlegget når alt er på plass.;) Du får slå deg med når han skal komme og høre på PMCene. Det hadde vært veldig hyggelig!
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Ja svært gjerne Petter ! De der så veldig spennende ut - slenger gjerne med Knut .
    Fått en slags lyd i Hønefoss og - meld fra om du skal ut på tur - velkommen

    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    BB5´ne skal ha litt mindre tow-in enn Mb2i skulle.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Har hatt dem i ca 1 1/2 mnd nå. Har brukt denne tiden til og bli kjent med dem. Må virkelig si at jeg aldri har vært i nærheten av et produkt med et tilsvarende potensiale. De er brutalt ærlige. Absolutt alt jeg gjør av justeringer og tweaks høres umiddelibart. Fasinerende! Jeg gleder meg mer nå enn tidligere til og jobbe videre med dem når jeg kan ane hva jeg tilslutt vil få ut av dem. This is LOVE!
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg frykter at jeg kan komme til å bli like forelsket. Dette kan bli dyrt...:D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Ja. . . Det har aldri skjedd at jeg har gitt dobbel pris og i etterkant kunnet si at dette produktet var dobbelt så godt. Det kan jeg denne gangen. . .:cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke gjort på 1-2-3 å faktisk bli kjent med lyden i en komponent, enten det dreier seg om kilder, forsterkere eller høyttalere. Skal du sikre deg et godt resultat må du ta deg tid til å leve litt med den lyden du har for å vite eksakt hvilke tweaks eller øvrige oppgraderinger som er på sin plass. A/B-testing er faktisk svært lite nyttig når det handler om å klare å skille de viktige parametrene fra hverandre, det funker kun for overfladisk sammenligning av enkeltparametre.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det er ikke gjort på 1-2-3 å faktisk bli kjent med lyden i en komponent, enten det dreier seg om kilder, forsterkere eller høyttalere. Skal du sikre deg et godt resultat må du ta deg tid til å leve litt med den lyden du har for å vite eksakt hvilke tweaks eller øvrige oppgraderinger som er på sin plass. A/B-testing er faktisk svært lite nyttig når det handler om å klare å skille de viktige parametrene fra hverandre, det funker kun for overfladisk sammenligning av enkeltparametre.
    Kloke ord! Første inntrykket er én ting, men hvordan produktet fungerer i forhold til alle de innspillingene mann omgir seg med er ikke noe som er fort gjort og danne seg et bilde av. Det er som regel sånn at ved og innføre et nytt komponent oppnår du en eller flere ting, men samtidig mister du noe annet. Veien videre da for og innhente det tapte og samtidig holde på det som er oppnådd kan være en tålmodighetsprøve!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det har også skjedd noen estetiske endringer på loftet + at min gamle og svært ukomfortable sofa er hevet ut.

    "Kunst og kultur" har gjort sin èntre.





    To bilder av Lillehammer maleren Ernst Håkon Svartstad. Min mors første mann.








    Treskulturene er laget av min far.

    Tror faktisk de fungerer litt som diffusorer. Nå skulle han ha hørt meg. . .:rolleyes:

    Til slutt en skikkelig oppgradering m.h.t komfor:




    Denne måtte ut!



    I morgen ventes fintfolk!:cool:
     

    Vedlegg

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må bare si at jeg er mektig imponert etter gårdagens hyggelige lyttesession. Det lå bra hos deg fra før, men nå er lydbildet mye større og for en dynamikk. Det er noe med 15-tommere nedover, og i tillegg er mellomtonen utrolig flott. Vi var igjennom mange sjangre, men det jeg synes var ekstra spennende å lytte til, var klassisk. Jeg har ikke hørt de dype tonene på fiolin og cello slik før. Det var rett og slett magisk flott. Må ørlitt motvillig innrømme at jeg begynte å kjenne klumpen i halsen og måtte svelge tungt noen ganger der... Men det er kanskje ikke noe å være flau over? For det er jo akkurat disse øyeblikkene vi leter etter, men som kan være vansjkelige å finne. De finnes i alle fall i rikt monn på lykkeloftet. Tusen takk!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Må bare si at jeg er mektig imponert etter gårdagens hyggelige lyttesession. Det lå bra hos deg fra før, men nå er lydbildet mye større og for en dynamikk. Det er noe med 15-tommere nedover, og i tillegg er mellomtonen utrolig flott. Vi var igjennom mange sjangre, men det jeg synes var ekstra spennende å lytte til, var klassisk. Jeg har ikke hørt de dype tonene på fiolin og cello slik før. Det var rett og slett magisk flott. Må ørlitt motvillig innrømme at jeg begynte å kjenne klumpen i halsen og måtte svelge tungt noen ganger der... Men det er kanskje ikke noe å være flau over? For det er jo akkurat disse øyeblikkene vi leter etter, men som kan være vansjkelige å finne. De finnes i alle fall i rikt monn på lykkeloftet. Tusen takk!
    Tusen takk for et veldig hyggelig besøk i går! Veldig morsomt at ting innfridde.:cool: Hvis klumpen i halsen kom, er det i allefall ikke noe og være flau for!!! Jeg forstår deg mer enn du aner . . .:D Men vi er jo ikke ferdig med dette. Neste gang kobler vi Brystonblokkene til BB5 og ser hva som skjer. Dét gleder jeg meg til!!
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    419
    Antall liker
    514
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har skjedd mye på loftet ditt siden sist jeg var på besøk.
    Syntes det låt meget bra da, så hvis det har blitt ytterligere forbedring
    av lyden siden dengang har du all grunn til å være fornøyd.

    Ser jo også virkelig trivelig ut med alle kunstverkene som har fått opphold.
    Eneste minus er den sleazy, pelskledde strippestanga rett foran anlegget.:p
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Har skjedd mye på loftet ditt siden sist jeg var på besøk.
    Syntes det låt meget bra da, så hvis det har blitt ytterligere forbedring
    av lyden siden dengang har du all grunn til å være fornøyd.

    Ser jo også virkelig trivelig ut med alle kunstverkene som har fått opphold.
    Eneste minus er den sleazy, pelskledde strippestanga rett foran anlegget.:p
    Du har helt rett. Den er faktisk helt jævlig, men jeg har en plan som resulterer i at denne forsvinner og strippestanga blir kledd inn i hampetau. Godkjent?:cool: Kom over en tur og hjelp meg, så får du et lytterinntrykk. :cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har skjedd mye på loftet ditt siden sist jeg var på besøk.
    Syntes det låt meget bra da, så hvis det har blitt ytterligere forbedring
    av lyden siden dengang har du all grunn til å være fornøyd.

    Ser jo også virkelig trivelig ut med alle kunstverkene som har fått opphold.
    Eneste minus er den sleazy, pelskledde strippestanga rett foran anlegget.:p
    Du har helt rett. Den er faktisk helt jævlig, men jeg har en plan som resulterer i at denne forsvinner og strippestanga blir kledd inn i hampetau. Godkjent?:cool: Kom over en tur og hjelp meg, så får du et lytterinntrykk. :cool:
    Fra STD-samler til SM-rekvisitt? :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Har skjedd mye på loftet ditt siden sist jeg var på besøk.
    Syntes det låt meget bra da, så hvis det har blitt ytterligere forbedring
    av lyden siden dengang har du all grunn til å være fornøyd.

    Ser jo også virkelig trivelig ut med alle kunstverkene som har fått opphold.
    Eneste minus er den sleazy, pelskledde strippestanga rett foran anlegget.:p
    Du har helt rett. Den er faktisk helt jævlig, men jeg har en plan som resulterer i at denne forsvinner og strippestanga blir kledd inn i hampetau. Godkjent?:cool: Kom over en tur og hjelp meg, så får du et lytterinntrykk. :cool:

    Fra STD-samler til SM-rekvisitt? :rolleyes:
    STD=?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har skjedd mye på loftet ditt siden sist jeg var på besøk.
    Syntes det låt meget bra da, så hvis det har blitt ytterligere forbedring
    av lyden siden dengang har du all grunn til å være fornøyd.

    Ser jo også virkelig trivelig ut med alle kunstverkene som har fått opphold.
    Eneste minus er den sleazy, pelskledde strippestanga rett foran anlegget.:p
    Du har helt rett. Den er faktisk helt jævlig, men jeg har en plan som resulterer i at denne forsvinner og strippestanga blir kledd inn i hampetau. Godkjent?:cool: Kom over en tur og hjelp meg, så får du et lytterinntrykk. :cool:

    Fra STD-samler til SM-rekvisitt? :rolleyes:
    STD=?
    STD!
     

    Songbird

    Medlem
    Ble medlem
    17.02.2014
    Innlegg
    8
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Har samme monoblokkene selv; AM 805 Silver Edition, spiller varmt, med stor kropp og tredimensjonalitet. Har tweaket til 805 rør med kobling i bunn og topp - kraftig forbedring - ikke minst mer tilstedeværende mellomtone. Var en utfordring å finne en krympestrømpe som tåler varmen i topp - men det var løsbart! Klarer faktisk å drive mine Focal Sopra 2 uten pustebesvær.
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    419
    Antall liker
    514
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har skjedd mye på loftet ditt siden sist jeg var på besøk.
    Syntes det låt meget bra da, så hvis det har blitt ytterligere forbedring
    av lyden siden dengang har du all grunn til å være fornøyd.

    Ser jo også virkelig trivelig ut med alle kunstverkene som har fått opphold.
    Eneste minus er den sleazy, pelskledde strippestanga rett foran anlegget.:p
    Du har helt rett. Den er faktisk helt jævlig, men jeg har en plan som resulterer i at denne forsvinner og strippestanga blir kledd inn i hampetau. Godkjent?:cool: Kom over en tur og hjelp meg, så får du et lytterinntrykk. :cool:
    Bare gi lyd fra deg hvis du trenger en hjelpende hånd, så tar jeg turen om det passer.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Har samme monoblokkene selv; AM 805 Silver Edition, spiller varmt, med stor kropp og tredimensjonalitet. Har tweaket til 805 rør med kobling i bunn og topp - kraftig forbedring - ikke minst mer tilstedeværende mellomtone. Var en utfordring å finne en krympestrømpe som tåler varmen i topp - men det var løsbart! Klarer faktisk å drive mine Focal Sopra 2 uten pustebesvær.
    De er nok ikke de samme. Mine er Rogue Apollo monoblokker med 6 stk KT 120 rør i hver. Velkommen til HFS!:)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Ah, du snakket om de som er avbildet når jeg var på besøk hos Prince2. Forstår. Han snakket om den muligheten for og oppgradere blokkene og at dette gjorde dem vesentlig bedre!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Da er det estetiske problemet rundt mitt soilrør rettet opp. Her er resultatet.





    Synes ikke det ble så verst. Forhåpentlig fungerer den nå som en diffusor og ikke som en reflektor slik den var udekket.:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Du er en hendig herre nlykke, og ditt lyttloft blir stadig mer estetisk :cool:
    Din far hadde også et eget håndlag med treverk.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Du er en hendig herre nlykke, og ditt lyttloft blir stadig mer estetisk :cool:
    Din far hadde også et eget håndlag med treverk.
    Prøver så godt jeg kan, og av og til lykkes jeg bedre enn andre ganger.;)

    Min far var utdannet kunstmaler men stoppet ikke der. Etter han ble pensjonist begynte han og jobbe med treskulturer. Han ble aldri lei av og gjennskape kvinnekroppen i alle tenkelige posisjoner. :rolleyes:
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Takk for lytten i dag Petter !

    Jeg syntes dette var helt spesielt, noe av det mest dynamiske jeg har hørt av tradisjonelle høyttalere - !

    mvh per morten
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Takk for lytten i dag Petter !

    Jeg syntes dette var helt spesielt, noe av det mest dynamiske jeg har hørt av tradisjonelle høyttalere - !

    mvh per morten
    Takk for veldig hyggelig besøk Per Morten. At høytalerne/anlegget får ros for dynamikken fra en hornmann er et godt tegn!:D Neste gang må jeg få kommet opp til deg og hørt hva du har fått til! Det er jeg nemlig meget spent på. :cool:
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Som jeg sa til deg i går - synes du har langt mer dynamisk lyd enn meg, Velkommen !
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det er god stemning på lykkeloftet. I kveld går det i klassisk. Spiksene er skrudd opp ca 10 mm i forkant noe som bidro til en interresant endring av presantasjonen uten at jeg kan sette ord på det så langt. I morgen kommer det et nytt komponentbesøk. . . :cool: Gleder meg!!





    Ha en fortsatt fin lørdagskveld!
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    For meg, et av de absolutt beste stemningsbildene noensinne. Kan ha noe med vertens personlighet å gjøre også. Selvopplevd :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Takk... men det er kun en gjesteopptreden/test :p Ser bra ut i Lykkoteket nå!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Nykomling er på plass for test.





    Må være den tyngste cd spilleren jeg har vært borte i. Den har i allefall tre ganger vekten av Wadiaen.





    Er fullstendig uten erfaring med dette merket, så dette blir spennende. Første inntrykket på byggekvaliteten er helt ekstrem!!




    Dette er en modell med noen år på baken så det er ikke all verden av muligheter til tilkobling, men bedre enn Wadiaen. . . Uansett er denne først og fremst interresant for meg som cd spiller.





    Wadia v.s Esoteric. :D





    På plass i racket. Da er det bare og fyre opp og høre hva denne usedvanlig tunge metallklumpen har og by på. :cool:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn