Mange takPetterone skrev:
Gratulerer en masse med flotte høyttalere!gs skrev:Da er Harbeth,ene betalt og mine. Uten å eksperimentere noe særlig med plassering, stativer osv i låneperioden har det vært mange, lange og gode musikkstunder. I mitt forhodsvis lille rom på 15 m2 er nok dette en mer fornuftig størrelse enn forgjengeren Proac D25, selv om disse også har spilt veldig bra. Gleder meg til å bli enda bedre kjent med dem. Og en stor takk til Hagto mfl som gjennom denne tråden har klart å vekke interessen for dette merket.
Det vanlige er 50 cm. Noen liker litt høyere.Brian7500 skrev:Hvilken højde stander ville I anse for passende til en Compact 7 ES-3?
Få med intervjuet med Alan Shaw på side 38 også, der han forklarer en del av konstruksjonsprinsippene.Hagto skrev:Fin test av HL5 i UHF magazine fra Canada. Alle tre testerene er enige om HL5 sine kvaliteter:
http://www.uhfmag.com/Issue84/UHF84.pdf
Ja, alle tre.gs skrev:Stille her for tiden. Sitter alle Harbeth eiere og nyter musikken?
ottone skrev:Javisst er vi fem her på tråden, jeg tøyset litt der, og flere vet jeg om som ikke er aktive på HFS.
Men det er ikke så mange eiere her til lands, for produksjonen er begrenset og Harbeth er rett og slett vanskelig å få tak i. Produksjonen går sin jevne gang, og bare få par finner veien til Norge. Ikke mange forhandlere som har dem inne heller, man må være forberedt på å reise et stykke sørover for å høre.
Hei, en SHL5-eier! Vær hilset!FLIGHT-100 skrev:Det ligner stativer fra italienske Zingali.... I øvrigt nogle dejlige Harbeth du har, Hagto
Mange takottone skrev:Hei, en SHL5-eier! Vær hilset!FLIGHT-100 skrev:Det ligner stativer fra italienske Zingali.... I øvrigt nogle dejlige Harbeth du har, Hagto
J
Jotakk. Små er de ihvertfall.torem skrev:Stilige små søte, ingen tvil. Ser ut som de står på solide stativer også.
Takk for det. Det er italienske Zingalistativer. Det sorte i midten er mdf og kan sandfylles. Resten er hardtre. Meget stødige og gode stativ. Topplata er litt for stor til de små P3ESRm men det går greit. De hadde vært perfekt til C7ES-3.gs skrev:Nydelig Hagto.Pene stativer.Hvilket fabrikat er det, klarer ikke helt å tyde skrifta på foten. Bruker du fremdeles 300 b forsterkeren? Har du solgt C7 eller har du begynt å samle ?
Takk for det. Zingali var riktig tippet.FLIGHT-100 skrev:Det ligner stativer fra italienske Zingali.... I øvrigt nogle dejlige Harbeth du har, Hagto
Stativene er 60 cm uten spikes. De kan vendes alle veier da de har parvis like sider.gs skrev:Herlige bilder Hagto. Hvor høye er stativene?
Da kan vi bare gjette hva som blir neste.Hagto skrev:........ Jeg har ikke begynt å samle, men kommer nok til å forsøke de fleste modellene. Nå har jeg hatt HL5, C7, og P3.
Brass instruments had almost shockingly believable color, and just the right balance of bite and natural decay. The sounds of fretted instruments such as guitar, mandolin, and banjothings I hear almost every day in real lifewere convincingly real and consistently enjoyable. Violins, solo or massed, never sounded righter to me than through the M40.1.
Her hos meg er jeg enda i tvil pga størrelsen. Jeg har ikke så stor stue.ottone skrev:Da kan vi bare gjette hva som blir neste.Hagto skrev:........ Jeg har ikke begynt å samle, men kommer nok til å forsøke de fleste modellene. Nå har jeg hatt HL5, C7, og P3.
Dette er kanskje lagt ut før, men jeg leser omtalen av 40.1 av Art Dudley i Stereophile fra 2008, og i siste nummer er de naturligvis A-rated.
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/1008har/
Etter det jeg leser er dette fortsatt drømmen om mine neste høyttalere
Brass instruments had almost shockingly believable color, and just the right balance of bite and natural decay. The sounds of fretted instruments such as guitar, mandolin, and banjothings I hear almost every day in real lifewere convincingly real and consistently enjoyable. Violins, solo or massed, never sounded righter to me than through the M40.1.
Jeg synes det er noen fantastiske høyttalere. Er på noen måter den artigste modellen til nå. Synes de kanskje har enda bedre mellomtone enn C7ES3 hadde. Synes lyden slipper enda mer fra høyttalerne enn fra C7ES3, og de har et kjempestort lydbilde. Føler at man får enda mer kontakt med musikken på disse.Supertramp skrev:Hagto, hva er dine egne erfaringer med P3ESR ?
Hvordan klarer de seg i de lavere frekvensene?