S
Supertramp
Gjest
Takk for flott svar!
Flaggerkatt skrev:...det er godt mulig dette er besvart utallige ganger i en ganske lang tråd, men jeg spør allikevel. Har blitt litt nysgjerrig på Harbeth, etter å ha innsett at mine nåværende høytalere ikke er en like optimal match med forsterkeriet, som de var før jeg oppgraderte dette her i fjor.
Hvem er importør/forhandler av Harbeth i Norge?
Ser av hjemmesidene til Harbeth at Maxwell Import er nevnt, men sidene deres er sparsommet hva både prising og annet angår. Har tenkt tanken at kanskje C7ES-3 kunne være et bra parti for mitt Naim-oppsett, men som alltid slår jo både prising og andre faktorer inn.
Om det er noen i tråden som kjører Harbeth på Naim, eller har forsøkt dette, er jeg nysgjerrig på erfaringer også.
Carter skrev:Hvor meget ekstra ville Tiger Ebony mon koste?Flaggerkatt skrev:...det er godt mulig dette er besvart utallige ganger i en ganske lang tråd, men jeg spør allikevel. Har blitt litt nysgjerrig på Harbeth, etter å ha innsett at mine nåværende høytalere ikke er en like optimal match med forsterkeriet, som de var før jeg oppgraderte dette her i fjor.
Hvem er importør/forhandler av Harbeth i Norge?
Ser av hjemmesidene til Harbeth at Maxwell Import er nevnt, men sidene deres er sparsommet hva både prising og annet angår. Har tenkt tanken at kanskje C7ES-3 kunne være et bra parti for mitt Naim-oppsett, men som alltid slår jo både prising og andre faktorer inn.
Om det er noen i tråden som kjører Harbeth på Naim, eller har forsøkt dette, er jeg nysgjerrig på erfaringer også.
Compact 7ES-3 ligger på ca 19 000 her til lands i disse dager, ref Trond i Maxwell. Ca 1000,- ekstra for eucalyptus.
les her og søk her,Harbeth på Naim er ganske vanligOm det er noen i tråden som kjører Harbeth på Naim
Dette er korrekt, bortsett fra at du ikke tar med mva som vi må legge på før salg i Norge.Petterone skrev:Finner de til en pris på ca 18 200 nok i England så det kan ikke vere så langt unna muligens
Harbeth Compact 7ES-3 Monitor Loudspeakers£1,879.00
Mener faktisk jeg har lest en test med Compact 7 og Red Wine Audio - tror det var signature 30.2 - som var meget positiv (var det Toneaudio tro?)gs skrev:Til JE:
Har du prøvd Red Wine Audio 70.2 signature monoblokker på C7.
Hadde vært interessant å høre hva du har erfart med den kombinasjonen.
Nitten tusen fjelldollar er ikke usannsynlig innenfor min rekkevidde innen noen måneder, takk alle så langt for både informasjon og "prisantydninger"! Selv om jeg også har handlet utstyr til gode priser fra England tidligere, er det jo alltid fordeler knyttet til å ha en norsk forhandler...gs skrev:C7 til 19 kkr, det må være godt nytt for de som går og sikler på et par musikk formidlere fra Harbeth.
ottone skrev:Med fare for å skape forvirring, det er lett når to tråder har samme tittel, her er link til Brian7500 sitt spørsmål om forsterkermatch til Harbeth C7:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52509.0.html
Tråden er interessant i seg selv, og spesielt for oss (meg ) med Sugden forsterkere.
Jeg liker også at tråder som dette er fyldige innenfor sitt tema, for eventuelle søk i historien, derfor denne doble postingen.
Harbeth SHL5 ble altså omtalt i Stereophile februar 2005, side 27
http://issuu.com/gerry666/docs/stereophile-05-02-february
Jørgen
Hva?torem skrev:Hvis det er desember-lønna du tenker på, så ikke glem penger til gaver og julemat også. Eller mulig et par C7 er verdt å forsake alt julemaset for
Jeg har ingen annen erfaring med Maxwell enn at jeg snakket med dem på messa i Horten. Det var visstnok ikke noe problem å få sendt et par til Trondheim hvor jeg bor, og en liten angrefrist fantes vel også uten at jeg vil bekrefte det.
He, he, hifi er selvsagt MYE viktigere enn julemat, helt enig der.Flaggerkatt skrev:Men, Maxwell høres veldig ryddig ut om de gjør det som du beskriver. Nærmeste "utsalg" for meg er Drammen, og da burde både hent og evt. retur være mulig. Om jeg nå ikke faller så for de at de blir i hus. Hvilket jo ikke er umulig
leik skrev:Pene saker det der, liten tvil om det.
Og det spiller jo like bra som de ser ut.
Hadde vært interessant å høre hva du mente om de forskjellige modellene.
Jeg går selv svanger med en harbeth, og har til nå stiftet bekjentskap med de to modellene du har der, pluss c7. Så jeg jobber meg oppover mot en shl5...
Men jeg er litt bekymret for romstørrelse. Så hvis du har erfaringer her setter jeg pris på om du deler dem. Eller andre med femmeren for den saks skyld.
Rommet mitt er rundt 4,2 x 3,7 med 2,8 under taket. Tror nok jeg må spille på kortveggen. Så litt engstelig for avstander til veggene er jeg.
Som sagt, råd fra eiere av shl5 mottas med takk.
Jeg har meldt meg på harbeths forum, og ser at flere har forholdsvis små lytterom. Så jeg har et slags håp.
E
Hagto skrev:De nyankommne M30 viser seg å være et spennende Harbethalternativ. Litt annerledes lyd enn de jeg har hatt før. Alle de fire modellene jeg har hatt nå har typisk Harbeth lyd, men de spiller alle likevel litt forskjellig.
Her et flott anlegg med M30 på store Pass Lab monoblokker:
Spennende Hagto, det skjer saker i stua di med, grattis med nye til deg også, man blir nysgjerrig på hva Harbeth, har hørt/lest mye godt om de den senere tid ...Hagto skrev:Da har jeg fått inn fjerde modell av Harbeth i hus. De skal testes med forskjellige forsterkere, underlag, og stativer.
Om en stund tenkte jeg å lage en liten snutt om mine erfaringer med de forskjellige Harbethmodellene, også lydmessig.
Har drømt om Harbeth M40.1, men er vel kommet til at jeg synes de blir for store i stua mi. Tviler på at de blir testet hjemme hos meg. Føler det ihvertfall slik nå. Men hadde jeg hatt litt større stue.................
Her bilde av en av de nyankomne:
Bryston kan kanskje være et alternativ? Jeg synes iallefall 4BSST2/BP26/MPS-2 fungerer svært bra sammen med C7. Om du kun ønsker et sluttrinn for å kombinere med pre du allerede har, kan 4BSST2 fortsatt være et bra valg, mener jeg. Har i likhet med flere andre prøvd den sammen med rør-pre, med godt resultat.gs skrev:Lekkert Hagto. Du er jo blitt en skikkelig Harbeth kjenner. Skal bli artig å høre om forkjellene på de ulike modellene etter hvert. Koser meg med C7.
Dersom noen av dere Harbeth venner har synspunkter på et slutt trinn(evt mono blokker), som er go-match på C7 , så taes disse i mot med takk. Har forøvrig Aesthetix Calypso pre. Er godt fornøyd med Audion blokkkene, men vurderer nå veien mot litt mer "plug and play" , noe transitor basert ?. Har hatt Doxa tidligere, muligens er den nye modellen noe å vurdere?
Hvis jeg sammenlikner med C7ES3, som er den mest nærliggende å sammenlikne med, så er mine første inntrykk at de ikke går like dypt som C7. Men de virker likevel litt kroppsligere i lyden enn C7. Det andre er at jeg synes de virker litt mer åpne i toppen, og derfor også litt mer krevende å få til enn C7.Brian7500 skrev:Hagto skrev:De nyankommne M30 viser seg å være et spennende Harbethalternativ. Litt annerledes lyd enn de jeg har hatt før. Alle de fire modellene jeg har hatt nå har typisk Harbeth lyd, men de spiller alle likevel litt forskjellig.
Her et flott anlegg med M30 på store Pass Lab monoblokker:
Kan du fortælle lidt om hvad det er de gør anderledes?
Takk for det musicus. Ser ut til at det blir Harbeth på meg. Har liksom funnet min type lyd.musicus skrev:Spennende Hagto, det skjer saker i stua di med, grattis med nye til deg også, man blir nysgjerrig på hva Harbeth, har hørt/lest mye godt om de den senere tid ...Hagto skrev:Da har jeg fått inn fjerde modell av Harbeth i hus. De skal testes med forskjellige forsterkere, underlag, og stativer.
Om en stund tenkte jeg å lage en liten snutt om mine erfaringer med de forskjellige Harbethmodellene, også lydmessig.
Har drømt om Harbeth M40.1, men er vel kommet til at jeg synes de blir for store i stua mi. Tviler på at de blir testet hjemme hos meg. Føler det ihvertfall slik nå. Men hadde jeg hatt litt større stue.................
Her bilde av en av de nyankomne:
mvh
Kjente kombinasjoner som skal fungere meget bra på Harbeth, er Bryston som K.H. sier, pluss LFD, Naim, Pass Lab, Rega, Sugden osvgs skrev:Lekkert Hagto. Du er jo blitt en skikkelig Harbeth kjenner. Skal bli artig å høre om forkjellene på de ulike modellene etter hvert. Koser meg med C7.
Dersom noen av dere Harbeth venner har synspunkter på et slutt trinn(evt mono blokker), som er go-match på C7 , så taes disse i mot med takk. Har forøvrig Aesthetix Calypso pre. Er godt fornøyd med Audion blokkkene, men vurderer nå veien mot litt mer "plug and play" , noe transitor basert ?. Har hatt Doxa tidligere, muligens er den nye modellen noe å vurdere?