Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Nei har ikke compact 7, men kjøpte dynaudio c2. Mye større og fyller stua på en annen måte enn Harbethene klarte, naturlig nok.

    Hadde jeg hatt et rom på 15-20 kvm tviler jeg på at jeg hadde byttet. Det eneste området dynaudioene er Harbethene overlegne er diskanten samt at detaljeringen i bassen under 100hz er bedre. I mellomtonen er Harbethene fantastiske, intet mindre.

    Stiller meg bak det oes skriver, ellers.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    M30.1 vil ikke låte tynt. Den naturlige mellomtonen låter nettopp naturlig. Jeg ville valgt denne fremfor de andre alternativene du nevner fra andre produsenter. Om du savner bass kan du alltids supplere med sub og eller EQ. Lykke til! Både C7 og 30.1 blir bra. Jeg har ikke selv erfaring med hverken klasse D eller rør, og siden jeg er så fornøyd med vanlig A/B transistor ser jeg ingen grunn til å gå hverken den ene eller andre veien. Men som du leser fra Fry og Fosse, så er de fornøyde med hhv klasse D og rør på Harbeth. Harbeth har såkalt snille impedansekurver, og er følgelig enkel match for de fleste forsterkere.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Nettopp, snill impedansekurve hvilket er grunnen til at C7 fungerte aldeles glimrende med Graafene som er OTL. Kjører forresten OTL på 40.1 også, men nå transistor på C7 altså.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei Harbeth venner

    Jeg har et oppsett med naim Nac-n 272 og Nap 250dr.

    I dag er de bruk sammen med Krix Equinox mk3, og det spiller veldig bra og oppløst og fint. Har alltid hatt en drøm om Harbeth og vurderer å investere i et sett med Harbeth m30.1, men jeg har aldri hørt de :).

    Jeg er veldig fornøyd med mine Krix Equinox mk3, men jeg syns de spiller på en måte hardt. Jeg må innrømme at jeg er ingen kløpper på dette med demping etc, så det er mulig at det kan løses på en måte.

    Jeg ønsker innspill fra dere som kjenner Harbeth og har erfaringer og vær ærlig med meg :)

    Legger ved 2 bilder for å vise min lyttekrok, og jeg har nok noe utfordringer til min lyttekrok og oppsettet mitt. Har også snakket med Hagtoaudio, så jeg har fått innspill derfra, men jeg ønsker litt mer innspill fra kjennere.

    På horhånd takk for alle innspill :)

    mvh

    Tom


    IMG_0095.jpg


    IMG_0125.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.427
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Hei,

    Jeg følger opp mitt svar i din andre tråd hvor du presenterer anlegget ditt. Som du kan lese der har jeg lenge spilt på samme høyttalere som deg. Det jeg ikke skrev er at jeg byttet dem ut av det som sannsynligvis kan være samme grunn som deg. Jeg foretrekker den såkalte "engelske" lyden med forførende mellomtone uten at det blir for hi-fi korrekt og analytisk. Jeg spilte med Krix på NAD, Primare og til slutt Mcintosh men ble aldri HELT fornøyd. Jeg fikk rett og slett ikke fot.

    Jeg var heldig og fikk låne Harbeth P3ESR, Kef LS50, Rogers LS3/5a, AudioNote AX-One, Rega RS-1 og noen små Dynaudio. Deretter inviterte jeg til lytting og sammen med begynte vi å lytte og eliminere. Morsom og utrolig lærerik prosess. På mellomtone skaper de små Harbethene magi sammen med Mcintosh. Til tider faktisk rørende. Men setter du på dynamisk musikk eller rock så vet dem faktisk ikke hvor dem skal gjemme seg. Dette ble en for stor svakhet for meg og derfor røk dem ut nokså tidlig sammen med AudioNote og Rogers. Med Kef så opplever jeg noe av det samme som med Krix. Dem er så korrekte. Så analytiske og presise. Imponerende men ikke nok til å gi meg WOW følelsen som feks. mellomtonen til Harbeth. Kef hadde også best bass i mitt rom. Enstemming "vinner" etter en hel helg med lytting og eliminering ble Rega som tilfeldigvis også var den rimeligste av dem alle og de står fortsatt å spiller. De har åpenheten i mellomtonen som jeg er ute etter uten at dem får panikk når du setter på noe annet en kvinnevokal eller soft jazz. De skriker etter mer volum og du får lyst å sette på en plate til og så enda en. Sist nå på fredag når en kompis kom innom med noe av samlingen sin og vi ble sittende å spille til kl 03. Han var mektig imponert over de små tassene.

    Mvh
    BB
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Jeg hadde også Krix Equinox for noen år tilbake, det var trolig en tidligere modell en mk3- jeg likte aldri Krixene- Harbeth derimot tror jeg de fleste kan like på visse typer musikk, det er en ligaforskjell på de to stativene, men det er jo prisen også.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding.

    Som sagt så er jeg fornøyd med Krix, og de spiller veldig åpen og fint, men det er et eller annet som mangler.

    Jeg glemte jo å nevne hva slags musikk jeg spiller, og hos meg så er det mye kvinnevokal, akustisk musikk, rolig jazz, og ikke noe særlig rock, eller heavyrock. Når jeg da tolker det du skriver så vil muligens Haabeth passe fint hos meg, som også har begrensninger i lydnivå fordi at jeg bor i en 4 mannsbolig

    mvh

    Tom

    Hei,

    Jeg følger opp mitt svar i din andre tråd hvor du presenterer anlegget ditt. Som du kan lese der har jeg lenge spilt på samme høyttalere som deg. Det jeg ikke skrev er at jeg byttet dem ut av det som sannsynligvis kan være samme grunn som deg. Jeg foretrekker den såkalte "engelske" lyden med forførende mellomtone uten at det blir for hi-fi korrekt og analytisk. Jeg spilte med Krix på NAD, Primare og til slutt Mcintosh men ble aldri HELT fornøyd. Jeg fikk rett og slett ikke fot.

    Jeg var heldig og fikk låne Harbeth P3ESR, Kef LS50, Rogers LS3/5a, AudioNote AX-One, Rega RS-1 og noen små Dynaudio. Deretter inviterte jeg til lytting og sammen med begynte vi å lytte og eliminere. Morsom og utrolig lærerik prosess. På mellomtone skaper de små Harbethene magi sammen med Mcintosh. Til tider faktisk rørende. Men setter du på dynamisk musikk eller rock så vet dem faktisk ikke hvor dem skal gjemme seg. Dette ble en for stor svakhet for meg og derfor røk dem ut nokså tidlig sammen med AudioNote og Rogers. Med Kef så opplever jeg noe av det samme som med Krix. Dem er så korrekte. Så analytiske og presise. Imponerende men ikke nok til å gi meg WOW følelsen som feks. mellomtonen til Harbeth. Kef hadde også best bass i mitt rom. Enstemming "vinner" etter en hel helg med lytting og eliminering ble Rega som tilfeldigvis også var den rimeligste av dem alle og de står fortsatt å spiller. De har åpenheten i mellomtonen som jeg er ute etter uten at dem får panikk når du setter på noe annet en kvinnevokal eller soft jazz. De skriker etter mer volum og du får lyst å sette på en plate til og så enda en. Sist nå på fredag når en kompis kom innom med noe av samlingen sin og vi ble sittende å spille til kl 03. Han var mektig imponert over de små tassene.

    Mvh
    BB
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.427
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Hei

    Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding.

    Som sagt så er jeg fornøyd med Krix, og de spiller veldig åpen og fint, men det er et eller annet som mangler.

    Jeg glemte jo å nevne hva slags musikk jeg spiller, og hos meg så er det mye kvinnevokal, akustisk musikk, rolig jazz, og ikke noe særlig rock, eller heavyrock. Når jeg da tolker det du skriver så vil muligens Haabeth passe fint hos meg, som også har begrensninger i lydnivå fordi at jeg bor i en 4 mannsbolig

    mvh

    Tom
    Det er bare hyggelig å kunne få muligheten til dele mine erfaringer. Mitt aller beste tips før du trykker på betalknappen er å forhøre deg om muligheten for hjemlån. Det er i DIN stue og på DITT utstyr du ønsker å høre høyttalerne. Ikke i en butikk eller på en messe med forsterkeri til en million kroner.

    Det som mangler med Krix er magi og spilleglede. Nettopp de egenskapene som gjør Harbeth til en høyttaler man gjerne beholder. Lån og sammenlign så tror jeg du vil forstå hva jeg mener.

    Lykke til. Jeg gleder meg til å lese fortsettelsen.

    Mvh
    BB
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei tomkver.
    Jeg skal ikke påberope meg å være noen Harbeth-ekspert. Men jeg har vært hos deg og tør å sjanse på at M30.1 vil oppleves ganske så fantastisk hos deg.
    Til musikken du spiller og for å høre naturlige stemmer og instrumentklang, så tenker jeg at dette er match. Klør etter Harbeth her hjemme også, men synes det koster litt mye penger foreløpig.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei Roda

    Flott at du kom med et innspill siden du kjenner både rommet jeg bruker og min musikksmak og det setter jeg stor pris på.

    Er det noen her med erfaring med M30.1 så fyr løs :)

    mvh

    Tom


    Hei tomkver.
    Jeg skal ikke påberope meg å være noen Harbeth-ekspert. Men jeg har vært hos deg og tør å sjanse på at M30.1 vil oppleves ganske så fantastisk hos deg.
    Til musikken du spiller og for å høre naturlige stemmer og instrumentklang, så tenker jeg at dette er match. Klør etter Harbeth her hjemme også, men synes det koster litt mye penger foreløpig.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Harbeth forhandleren i Krokstadelva har annonsert at han har M30.1 til utlån. Tror jeg ville benyttet den muligheten før kjøp.
    Det kan være rommet og begrensninger i HT plassering som gir det kjølige draget eller hva det måtte være du opplever.
    Harbeth er vel kjent som en HT som bør ha litt plass rundt seg og av bildet ser det ut som du har praktiske begrensninger der?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hei Roda

    Flott at du kom med et innspill siden du kjenner både rommet jeg bruker og min musikksmak og det setter jeg stor pris på.

    Er det noen her med erfaring med M30.1 så fyr løs :)

    mvh

    Tom


    Hei tomkver.
    Jeg skal ikke påberope meg å være noen Harbeth-ekspert. Men jeg har vært hos deg og tør å sjanse på at M30.1 vil oppleves ganske så fantastisk hos deg.
    Til musikken du spiller og for å høre naturlige stemmer og instrumentklang, så tenker jeg at dette er match. Klør etter Harbeth her hjemme også, men synes det koster litt mye penger foreløpig.
    Tomkver, du er velkommen til å høre Compact C7-ES3 hos meg om du ønsker. Kjenner ikke godt til M30.1 men tipper, ut fra hva jeg har lest, at C7 har noe mer varme og fylde mens M30.1 er mer oppløste og presise.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hva med SHL5Pluss. Den har vel en fordel ifm større kabinett og en ekstra diskant... Vil vel da være mer volumiøs og utstrakt i toppen. Jeg bare tipper... Blir vel også mer dynamisk da.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei Roda

    Flott at du kom med et innspill siden du kjenner både rommet jeg bruker og min musikksmak og det setter jeg stor pris på.

    Er det noen her med erfaring med M30.1 så fyr løs :)

    mvh

    Tom


    Hei tomkver.
    Jeg skal ikke påberope meg å være noen Harbeth-ekspert. Men jeg har vært hos deg og tør å sjanse på at M30.1 vil oppleves ganske så fantastisk hos deg.
    Til musikken du spiller og for å høre naturlige stemmer og instrumentklang, så tenker jeg at dette er match. Klør etter Harbeth her hjemme også, men synes det koster litt mye penger foreløpig.
    Tomkver, du er velkommen til å høre Compact C7-ES3 hos meg om du ønsker. Kjenner ikke godt til M30.1 men tipper, ut fra hva jeg har lest, at C7 har noe mer varme og fylde mens M30.1 er mer oppløste og presise.
    Da kom det mer erfaringsbasert råd her, tomkver. Dette tilbudet synes jeg du skal benytte deg av. Tenker at det kan være en god ting med varme og fylde. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Harbeth er spennende, her sammen med Einstein;)

    gismo
    Lett å se at eieren ikke er helt sikker på match med Harbeth siden kassene står klare for å sende Einstein tilbake. ;D ;D ;D ;D ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.630
    Antall liker
    32.528
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hva med SHL5Pluss. Den har vel en fordel ifm større kabinett og en ekstra diskant... Vil vel da være mer volumiøs og utstrakt i toppen. Jeg bare tipper... Blir vel også mer dynamisk da.

    Har kjøpt et par SHL5Pluss som skal plasseres i stua. Da kan mor spille Bowie. :) Hvordan er lydsignaturen på disse i forhold til de andre modellene? Er det noe jeg må passe på mht valg av forsterkere etc. ?
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med flotte høyttalere, Zerostat
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Takk for mange innspill siste døgnet ang. min søken etter erfaringer med Harbeth og da særlig M30.1.

    Takker spesielt til de som åpner dine dører for at jeg kan komme å lytte på deres høytalere.

    Jeg velger å høre først og fremst med Hagtoaudio ( Har bare vært i kontakt med Hagtoaudio om dette )om muligheten for hjemlån slik at jeg får muligheten for å teste det ut i min egen leilighet og mitt anlegg før en eventuell bestilling.

    mvh

    Tom
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Dette kan jo ikke bli annet enn bra. Grattis med flotte høytalere og en amp jeg har lest mye godt om.
    Kom gjerne med noen lytteinntrykk etter hvert.

    mvh
    gs
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det tror jeg også faktisk. Det er Ganske mye "driv" i denne forsterkern. Spesielt da den ble endret intent til å kjøre uten koblingskondensator.

    Er anticables en god match mot Harbeth?


    Dette kan jo ikke bli annet enn bra. Grattis med flotte høytalere og en amp jeg har lest mye godt om.
    Kom gjerne med noen lytteinntrykk etter hvert.

    mvh
    gs
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg brukte anticables en stund med SHL5 og syntes det var en herlig lydcombo
     

    hegermann

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    11
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hei Tom,

    Jeg har hatt Harbeth 30.1 i enden av Naim NAC 172 og NAP 200 her i hovedanlegget i halvannet år og er superfornøyd. Har også spilt på Leben 300 og 600 tidligere, som var forførende i ordets beste mening, men ikke helt tilfredsstillende på tvers av sjangre/dynamikk. Og dine Naim bokser som er et steg opp, tror jeg vil være enda bedre. De er lette å få til, med porten i front, så ut i fra bildene/rommet burde det være bra match akustisk også.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    "Endelig" hjemme fra Spania. :cool: Forberedelser er i gang.

    Hva gjør alle harbetterne med jumperne som sitter på høyttalerne? Bytter dem eller spiller på dem?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.316
    Torget vurderinger
    49
    "Endelig" hjemme fra Spania. :cool: Forberedelser er i gang.

    Hva gjør alle harbetterne med jumperne som sitter på høyttalerne? Bytter dem eller spiller på dem?
    Slipper det på mine C7ES3, ekte mono wiring :cool:
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    "Endelig" hjemme fra Spania. :cool: Forberedelser er i gang.

    Hva gjør alle harbetterne med jumperne som sitter på høyttalerne? Bytter dem eller spiller på dem?
    Slipper det på mine C7ES3, ekte mono wiring :cool:
    Kanskje det er bedre med ekte biwirekabler da. :D Alle mine ProAc høyttalere bakover i tid har avansert på BW.

    ANTICABLES Speaker BW.jpg
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.316
    Torget vurderinger
    49
    "Endelig" hjemme fra Spania. :cool: Forberedelser er i gang.

    Hva gjør alle harbetterne med jumperne som sitter på høyttalerne? Bytter dem eller spiller på dem?
    Slipper det på mine C7ES3, ekte mono wiring :cool:
    Kanskje det er bedre med ekte biwire kabler da. :D
    Mulig, men de lærde strides.
    Selv bruker jeg Nordost jumpere på mine biwire høyttalere, men innbiller meg at jeg hører forskjell alt etter om jeg bruker de øvre eller nedre terminalene:p
    mye enklere med 1 sett tilkobling :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tenkte jeg skulle bestille et par rimelige HT kabler i dag. Et annet rimelig alternativ er AudioQuest FLX/SLiP 14/4 Bi-Wire Speaker Cable. Er usikker på hva jeg skal gjøre. Har ikke hatt så mye Harbeth gjennom tidene.

    AudioQuest FLX-SLiP 14-4 Bi-Wire.JPG
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Van Damme - rimelige proffkabler som brukes som internkabling av Harbeth

    Jeg kjøpte disse ferdig terminert for noen år siden til mine C7ES3. Veldig godt fornøyd og god service

    https://markgrant.co.uk/terminated-cables/133-van-damme-2-x-40mm-blue-speaker-cable-terminated.html

    Har sett at de brukes som internkabling fra et bilde i en omtale av 40.1.

    fra hjemmesiden:
    http://www.van-damme.com/23.html

    Og alternativt direktesalg:
    http://www.vdctrading.com/shop/van-...ies-Speaker-Cables-Studio-Grade-Twin Core-AX/
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg er litt nysgjerrig på hvordan dette endte tomkver?

    Hei

    Takk for mange innspill siste døgnet ang. min søken etter erfaringer med Harbeth og da særlig M30.1.

    Takker spesielt til de som åpner dine dører for at jeg kan komme å lytte på deres høytalere.

    Jeg velger å høre først og fremst med Hagtoaudio ( Har bare vært i kontakt med Hagtoaudio om dette )om muligheten for hjemlån slik at jeg får muligheten for å teste det ut i min egen leilighet og mitt anlegg før en eventuell bestilling.

    mvh

    Tom
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det litt merkelig at jeg foretrekker biwire med terminalskinnene på ifm med mine shl5 plus? Jeg har testet singlewire oppe og nede, biwire med og uten skinner.

    ... Og at dem trenger litt forsterkereffekt for å yte maksimalt...

    hvilken type forsterkere er god match?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg var på messa i Munchen nylig, og der ble det, hvis jeg husker riktig, spilt på shl5 plus bi-amped med Creek elektronikk. Tror de brukte en Creek effektforsterker (100 watt) i bassen og en Creek integrert på diskant/mellomtone. Jeg fikk hørt "Wish you where here" med Pink Floyd - tror faktisk det var en cd. Det låt friskt og befriende fengende i forhold til mye av "hifi-musikken" på messa. Men jeg tipper shl5 plus har ganske mye mer å gå på enn det Creek klarer å hente ut - ikke minst i mellomtonen. Creek er nok good value for money dog.

    Legger ved et bilde fra my-hiend.com.

    harbeth_v16.jpg
     
    Sist redigert:

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Ikke prøvd. Han som designer høyttalerne har et pragmatisk forhold til forsterkere generelt. Harbeth er lettdrevne i den forstand at de ikke krever altfor mye av forsterkeren
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn