HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med lekre saker og spennende lyttesesjoner fremover HCS :giggle:
    Takk Eirik, jeg er trygg på at de blir bra. Jeg anbefaler folk å prøve disse forsterkerne. @Audio Agenten er sikkert velvillig med utlån og legger til rette for både effekttrinn og integrerte , samt andre produkter i porteføljen til EAM Lab :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.878
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk Eirik, jeg er trygg på at de blir bra. Jeg anbefaler folk å prøve disse forsterkerne. @Audio Agenten er sikkert velvillig med utlån og legger til rette for både effekttrinn og integrerte , samt andre produkter i porteføljen til EAM Lab :)
    Ja for meg som liker litt varme i klangen så kan det virke som dette er noe som hadde falt i smak (y) Ser ut som godt bygde produkter, med "Rolls Royce-tankegang" om mer enn tilstrekkelig kraft når det gjelder transformatorer. Bør låte musikk det der ;)

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Usikker...Skal teste fra produsent, deres største, 301 Reference. Liker synergi, men innser at ørene kan spille meg et puss så her må jeg nesten bare prøve litt ut. Og så sitter det litt langt inne og ikke ha noen rør i forsterker leddet, kun i dac. Ok, nå høres jeg ut som en toms.. :)

Vis vedlegget 854982
    Liker utseende på rama sin, den er rå. Men ekstra dac blir litt råflott. Det er og en annen en jeg snuser litt på, fra amerikanske Rouge. Kjenner ikke deres forforsterkere, men det sies å være bra saker. Men litt lystklingende, men det kan ha med rørene som er brukt ? Imorgen kommer uansett EAM Lab Reference 301, den tror jeg er meget bra. Hvordan den står seg imot blodtrimma Kora finner jeg ut da.. :)
    Har hatt samme tanker om EAM, nydelige produkter til pølsepriser. Hehe, syns du har tatt ett gjennomtenkt valg med klasse A...fornuftig prisa og ikke minst stort nok display for alle nærsynte, blir interessant med kommende lytterapport...rør pre er muligens bedre valg for klasse D og slikt hvis man ønsker å myke opp litt i toppen, uansett god karma å å teste ut forskjellig tilnærminger som du gjør! :cool:

Måtte bare spandere på ett bonusbilde! 🤩

Untitled-1.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har hatt samme tanker om EAM, nydelige produkter til pølsepriser. Hehe, syns du har tatt ett gjennomtenkt valg med klasse A...fornuftig prisa og ikke minst stort nok display for alle nærsynte, blir interessant med kommende lytterapport...rør pre er muligens bedre valg for klasse D og slikt hvis man ønsker å myke opp litt i toppen, uansett god karma å å teste ut forskjellig tilnærminger som du gjør! :cool:

Måtte bare spandere på ett bonusbilde! 🤩

Vis vedlegget 854993
    Produktene er på ingen måte gratis, men foreløpig er de ikke belemret med "hype" som gjør at de prises hinsides.

Liker utseende på pre. Så får vi se om det er ting som er annerledes "bedre" I mine ører, eller at synergi er best. Sikkert er det at @Audio Agenten er en bra mann, både ifht utlån, kjøp og service :)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Gratulerer med nytt effektrinn! Det blir spennende og følge din videre ferd framover. Den forforsterkeren er god, noe av det beste jeg har hørt i den prisklassen og transistor. Men etter min mening gjør du klokt i og eventuelt også teste en rør-pre. Dette blir morsomt. :cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser frem til en lytt ja. Må bare komme meg ut herfra først.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.556
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer ja! Helt klart et merke jeg hadde vurdert hvis jeg skulle hatt noe annet enn Toskebokser :)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @HCS - VREL og EAM tror Jeg er en kombinasjon med stort potensiale. Kanskje en idé å utforske vinyl med noen forskjellige pickuper. Hva står på spilleren nå ?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer ja! Helt klart et merke jeg hadde vurdert hvis jeg skulle hatt noe annet enn Toskebokser :)
    Det må du ikke si da :) ... Du og @MakkinToskener ambassadører for lys og bling i de tusen hjem :) .. Når jeg blir "stor" skal heg ønske meg en "boks" i heimen ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    @HCS - VREL og EAM tror Jeg er en kombinasjon med stort potensiale. Kanskje en idé å utforske vinyl med noen forskjellige pickuper. Hva står på spilleren nå ?
    Ja, begynner å tenke det også. 97dB følsomhet ser ut til å like 2x60 watt klasse A.. Er ingen filtre eller noe, temmelig usminket det hele, og det er jo noe vi begge kan like. Selv om jeg er litt forsiktig med å kalle det "nøytralt" , men kanskje det er det ifht mine preferanser ? :)

Jeg har bestemt meg for å holde meg i MM leiren pr nå fremover. LP plater er et sekundær medium som kun er ment som kos når motivasjonen er der. Samt evnen til å høre forbi knitring og støy, den evnen blir sikkert bare bedre og bedre... Pr nå sitter det en Audio Technika VM95E, enkel og grei sak. Armen er en Consonance tror jeg? Hvilken arm er det @soundscape ? Litt usikker på hvilke mm pu som kan passe men er åpen for forslag :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.533
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, begynner å tenke det også. 97dB følsomhet ser ut til å like 2x60 watt klasse A.. Er ingen filtre eller noe, temmelig usminket det hele, og det er jo noe vi begge kan like. Selv om jeg er litt forsiktig med å kalle det "nøytralt" , men kanskje det er det ifht mine preferanser ? :)

Jeg har bestemt meg for å holde meg i MM leiren pr nå fremover. LP plater er et sekundær medium som kun er ment som kos når motivasjonen er der. Samt evnen til å høre forbi knitring og støy, den evnen blir sikkert bare bedre og bedre... Pr nå sitter det en Audio Technika VM95E, enkel og grei sak. Armen er en Consonance tror jeg? Hvilken arm er det @soundscape ? Litt usikker på hvilke mm pu som kan passe men er åpen for forslag :)
    Den tar både MM og MC den. Litt omtale og en review her:

operaaudio (opera-consonance.com)

Consonance T988.indd (opera-consonance.com)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Den fortjener en "litt" bedre PU enn WM 95. Den ble jo satt på når @soundscape sin gnitene periode😂

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.533
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Den fortjener en "litt" bedre PU enn WM 95. Den ble jo satt på når @soundscape sin gnitene periode😂
    Ha-ha , her får man passet påskrevet. Jeg kjøpte et par som testpickuper, men synes de spilte såpass morsomt at de ble sittende når jeg kvittet meg med spillerene. Men armen har absolutt potensiale den , og gjør seg ikke bort på langt dyrere nåler.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hadde den Audio Technica pickupen, eller en lignende, mener den het SE, på Luxman spilleren jeg hadde.

Låt absolutt bra den. Homogen og fin lyd og en pris som ikke gir grunnlag for bekymring om pickupuhellet skulle være ute. Med MM trengs jo heller ikke en supertyst RIAA. Da blir det litt lettere.

Skal du på et tidspunkt velge å gjøre det vanskeligere for deg selv og samtidig utnytte vinyls fulle potensial for godlyd ispedd en passe dose bekymringer og nevroser vil jeg sterkt anbefale low output MC. Det låter vesentlig bedre, og dessuten hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre?:sneaky:.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde den Audio Technica pickupen, eller en lignende, mener den het SE, på Luxman spilleren jeg hadde.

Låt absolutt bra den. Homogen og fin lyd og en pris som ikke gir grunnlag for bekymring om pickupuhellet skulle være ute. Med MM trengs jo heller ikke en supertyst RIAA. Da blir det litt lettere.

Skal du på et tidspunkt velge å gjøre det vanskeligere for deg selv og samtidig utnytte vinyls fulle potensial for godlyd ispedd en passe dose bekymringer og nevroser vil jeg sterkt anbefale low output MC. Det låter vesentlig bedre, og dessuten hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre?:sneaky:.
    Ja, skjønner at endel platespiller entusiaster liker litt "smerte" med sus, støy og brum. Samt ønsket om om oppgradering, basert mer på pris enn på ytelse til tider.. :cry: :).. Blir litt usikker på om jeg, en liten novise I det analoge, skal ta sjansen.. :)

FB_IMG_1659802419193.jpg

Men såklart, en god MC pu kan spille fantastisk. Og har mer potensial enn NM som oftest. Kanskje en MI kan være et kompromiss? 😊

20221005_130743_1664980000300.jpg

Det er lystbetont å være audiofil i dag. Plater fra @ptb som skal inspiseres. Og en liten nett pre som skal testes ut. Rekker neppe å lytte så mye før helga, men gleder meg allerede. Og nå begynner jobb med å få subbene til å spille på lag, en kjedelig, men nødvendig jobb 😊

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, skjønner at endel platespiller entusiaster liker litt "smerte" med sus, støy og brum. Samt ønsket om om oppgradering, basert mer på pris enn på ytelse til tider.. :cry: :).. Blir litt usikker på om jeg, en liten novise I det analoge, skal ta sjansen.. :)

Vis vedlegget 855245

Men såklart, en god MC pu kan spille fantastisk. Og har mer potensial enn NM som oftest. Kanskje en MI kan være et kompromiss? 😊

Vis vedlegget 855247

Det er lystbetont å være audiofil i dag. Plater fra @ptb som skal inspiseres. Og en liten nett pre som skal testes ut. Rekker neppe å lytte så mye før helga, men gleder meg allerede. Og nå begynner jobb med å få subbene til å spille på lag, en kjedelig, men nødvendig jobb 😊
    Kommer å hjelper deg en dag. Må bare komme meg litt igjen etter dagens runde hos mekanikeren..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    På tross av at jeg har nært mye hifi opp og ned er det ingen favoritt syssel. Dette med å teste ut hifi er og svært vanskelig. Ørene er hva de er, dagsformen og humør varierende og sterkt innvirkende på hjernens oppfattelse. I går gikk jeg koblet opp EAM lab C 301, en pre som skal passe til min nye 260A.

20221006_204529_1665132296554.jpg

Det blå lyset er heldigvis ikke så sterkt.. :).. Etter noen timer påslått skal jeg få hørt. Førsteinntrykk er klarhet og små nyanser som trer godt frem. Er fremgangsmåte vitenskapelig? Ikke akkurat, men på tirsdag kommer @Retep med mic og utstyr så vi kan måle litt,underbygge det jeg tror jeg hører.. Ting skal uansett ikke være rett frem.. Var I Oslo en tur i går, og på tur ned møtte jeg @oal. Utrolig hyggelig fyr, med en fin hund. I bilen hadde han en eske som var svær... Fikk kikket litt på den, men venter til inntrykk av EAM pre har festet seg. Liker det jeg hører så spent på hva boksen i den store esken kan gjøre forskjellig ifht EAM.

Oslo ha, Dragen ville møte ei venninne og ha med meg. Da hadde jeg ikke så mye valg.. Etter en bedre middag bar det på show. "Sister Act" basert på film med Whoopi Goldberg. Temmelig skeptisk til hele showet. Det var artig, på tross av overflod av nonner. Eller kanskje akkurat derfor.. 😎

20221008_174150_1665309364459.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De to bildene ser ut som at de representerer opplevelser i hver sin ende av skalaen…..

Og blått lys i hifi-produkter har jeg aldri skjønt.
    Det er vel ikke noe musikk som er "bedre" enn noen annen? ;)... Selv det kan virke som enkelte her inne synes å foretrekke et utvalg av ", intellektuell musikk" 🙂..

Blå lys, røde, grønne, endog gule.. Et nødvendig onde med hobbyen. Vi har det uansett ikke ille som norske menn og utøvere av hobbyen 😊

FB_IMG_1665322388475.jpg

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    1.934
    Torget vurderinger
    3
    På tross av at jeg har nært mye hifi opp og ned er det ingen favoritt syssel. Dette med å teste ut hifi er og svært vanskelig. Ørene er hva de er, dagsformen og humør varierende og sterkt innvirkende på hjernens oppfattelse. I går gikk jeg koblet opp EAM lab C 301, en pre som skal passe til min nye 260A.

Vis vedlegget 856419

Det blå lyset er heldigvis ikke så sterkt.. :).. Etter noen timer påslått skal jeg få hørt. Førsteinntrykk er klarhet og små nyanser som trer godt frem. Er fremgangsmåte vitenskapelig? Ikke akkurat, men på tirsdag kommer @Retep med mic og utstyr så vi kan måle litt,underbygge det jeg tror jeg hører.. Ting skal uansett ikke være rett frem.. Var I Oslo en tur i går, og på tur ned møtte jeg @oal. Utrolig hyggelig fyr, med en fin hund. I bilen hadde han en eske som var svær... Fikk kikket litt på den, men venter til inntrykk av EAM pre har festet seg. Liker det jeg hører så spent på hva boksen i den store esken kan gjøre forskjellig ifht EAM.

Oslo ha, Dragen ville møte ei venninne og ha med meg. Da hadde jeg ikke så mye valg.. Etter en bedre middag bar det på show. "Sister Act" basert på film med Whoopi Goldberg. Temmelig skeptisk til hele showet. Det var artig, på tross av overflod av nonner. Eller kanskje akkurat derfor.. 😎

Vis vedlegget 856433
    Høres jo ut som en variert og super dag!😊
    Ingen sak å fylle bilen med en stor eske, når det er en så hyggelig og imøtekommende fyr den skal leveres til!😊

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nye forsterkere👌🎶
    En tanke bare: må man måle lyden for å finne ut om man liker den?.... 🙄

Ert, ert.. 😁

M
    Lite måling for å avdekke om en "liker".. 😀. Er nok mest for integrere subbene... Har "hørt" hos forskjellige som jeg har vært hos at subb kan leve sitt eget liv.. Men hva vet jeg, er ikke så smart.. Men kan være "snill" alikevel...
    FB_IMG_1665003069172.jpg

Takk, koser meg. Du får ta deg en tur etter jakta :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn