Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Er noe med kvinnfolk og sofaer, opplever det stadig vekk her hjemme ;D

Alltid morro å høre hva den andre halvdelen syns, de er som oftest skremmende ærlig og snakker forståelig (ikke hifi nerd språk)

/jan
    Fruer er flinke til å komme med vettuge tilbakemeldinger samt så er de ærlige så det holder når denne type tilbakemeldinger skal gis.

Vel tilbakemeldingen kom ut på kvelden. Hun synes ting ble "mer definert og at det var mer informasjon og tydligere - mer frempå er vel ord som du ville ha brukt"

Vel jeg forstår og er svært enig ;D

Fjerner man støy så må det jo bli mindre uro i lydbildet, og det er jo strengt tatt det som skulle skje inne i hodet mitt. Regner med at å bytte sytråden på inngangene også har vært med på å få frem den signaturen som begynner å tegne seg.

Blir nok en stund til at noen endringer skal gjøres, selv om jeg har planene klare så får tålmodigheten være retningsgivende og ta det i et tempo som passer seg.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Nu har det stått og gått kontinuerlig i ei lita uke og ting begynner å gå seg til. Ampene har endret karakter fra å være bra, til å spille litt degradert for så å ta seg inn igjen og jaggu er det mer ro i det hele, synes iofs at det spiller bedre og bedre igjen - Blir helt sikkert en del spilling til før ting roer seg helt ned kan kalle seg inspillt vil jeg tro - tok iallefall ganske lang tid med resten av kablene. Hadde tom med en akuratt passe lang kabellengde igjen slik at jeg fikk mekket meg en liten strømkabel til PRE også gitt.

Må si meg fornøyd med at jeg har hørt på snåsamannen på fagernes denne gangen da det jeg ble forespeilet har faktisk skjedd, og jaggu meg har'n ikke mer på lur gitt - så nå ser jeg frem til et besøk derifra da jeg ikke får lov til å løfte ampene på enda et par måneder :p

Satte inn Jan GE usa produserte rør i eklipsen i går - bare for å se til at jeg mister referansepunkter over det hele men med en såpass lav gain så synes jeg at det var hvert å få testet gitt. Tror jeg kan like disse rørene som ikke koster skjorta men spiller stort for det riktig kult.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Livet er rett å slett bare herlig skjønner jeg :)
    Du er ferdig med lodding av amper og alle kablene er på plass ???

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:

/jan
    Ferdig loddet og ferdig limt for egen del, men ikke ferdig med dem enda nei. Er bare så avhengig av at noen flytter på ting for meg da jeg ikke får lov selv.

Når det spiller i heimen så liker jeg det. Er litt forfulgt av uhell for tiden - aldri de store tingene som koster fælt men ting som må fikses likevel.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Ferdig loddet og ferdig limt for egen del, men ikke ferdig med dem enda nei. Er bare så avhengig av at noen flytter på ting for meg da jeg ikke får lov selv.

Når det spiller i heimen så liker jeg det. Er litt forfulgt av uhell for tiden - aldri de store tingene som koster fælt men ting som må fikses likevel.
    Glemmer det innimellom, ikke løfte tungt. Fader man blir hemmet, mer enn man tror.
    Men så lenge det spiller er det vel ikke noe som haster.

Inne i en dårlig steam ja. Vært der, heldigvis ett tilbakelagt stadium. (med alle forbehold)
    Krysse fingre og satse på at ting grer seg til ila kort tid :)

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Nåja. Fikk lirket ut dac'n slik at jeg kunne komme til.

Slik så den ut:

Ut med et par av disse:

Inn med et par av disse:

Ble litt trangt men fikk nå plass så da ble det slik:

Årsaken til at jeg måtte gjøre dette var at den ene kondisen ikke var helt i form, noe som medførte degradering i lyden.
    Har jo ikke spilt mange timene siden jeg fikk dette på plass men nå spiller dac'n som den skal igjen.

Hvordan det blir over tid - vel forbedrer det seg så har lyden blitt hakket varmere, samt litt mer detaljer.

PS: Fruen er fornøyd

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Er fruen fornøyd er alt såre vel ;)

Ordnet seg på rekord tid, imponerende.

/jan

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur innom til H.R i går. Sammen med en gal ungarer. ;D
    Må bare si at du virkelig er kommet langt med systemet ditt kjære navnebror.
    Hørte Bellene i originalversjon og etterpå i ulike mellometapper. Nå spillte virkelig bra.

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hehe takker haavard
    Joa - mye har skjedd synes jeg selv, så det er morro å få tilbakemeldinger på veien. Flere ører er aldri feil...
    Og så kan man jo ha i bakhode at går alt til helvete så kan man jo slenge opp noen akustikkplater så blir jo alt bra igjen :p

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    Og så kan man jo ha i bakhode at går alt til helvete så kan man jo slenge opp noen akustikkplater så blir jo alt bra igjen :p
    Oh yes, I really believe in that piece of shit. ;D

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vært stille en lang stund, men i helgen var jeg en tur hos Oblivion og ble traktert med god biff og hjemmelaget blåbærvin, samt en pille d-vitamin som visstnok skal være godt for meg. Dette var en hyggelig tur.

Hadde med meg forforsterker, samt monoblokkene og strømforsyningen til Squeezeboksen....
    Disse ble satt under lupen og i forforsterker ble det konstantert et par tre dårlige loddinger, som kunne være årsak til litt pip i det ene røret når ting ble veldig varmt.
    Blokkene fikk diagnose som medførte mer forbedringspotensiale. Så nå er et tyvetalls små kondensatorer loddet inn i ampene, samt noen litt større. Det gjenstår enda litt arbeide da et par kondiser til skal inn og bytte av en audiokabelen som går fra inngange skal byttes.

Strømforsyningen til SB- vel den er ikke særlig tess ble konstantert, dog jeg var helt klar over dette i forkant, og ny skal konstrueres.

For å være sikker så havnet en eske med kabler i bilen - så nå er nye strømkabler til Riaa, pre, sub, og begge monoblokkene på plass. Dac'n hadde allerede fått seg en kabelstump.

I tillegg så havnet en ny og særdeles fleksibel phonokabel, nye RCA fra riaa til pre, fra dac til pre samt til begge blokkene pluteslig hjemme hos meg. Burde være unødvendig å nevne at disse er av merket Oblivion, men i min iver etter å komme hjem til forflytning av mennesker og bursdagsfeiring glemte jeg rca kablene til subbene.

Lydmessig så har ting endret seg rimelig greit i den retning jeg hadde håpet. Mer ro i lydbildet en før, mindre støy fra blokkene (blitt veldig bra nå) og det helt uten at ting har fått spilt seg til. I tillegg så kommer lyden helt ut av høytalerene selv på svært lavt volum uten at jeg føler at energien forsvinner.

Gleder meg til å nyte mange vinterdager i stua med det jeg oppfatter som god lyd sammen med min fru.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Forbedringer er bra! Og "Reimon" er kompetent! Fint med husingeniør, alle burde egentlig ha en..
    Ser ut som jeg får de nye bassene før jul allikevel, har tatt fri mellom jul og nyttår og da blir det KUN litt lodding, noe skruing og MYE musikk!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gutta på tur ??? :-*

H.R:
    Gleder meg til søndag, skjedd endel siden jeg var oppom sist, i sommer engang.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Forbedringer er bra! Og "Reimon" er kompetent! Fint med husingeniør, alle burde egentlig ha en..
    Ser ut som jeg får de nye bassene før jul allikevel, har tatt fri mellom jul og nyttår og da blir det KUN litt lodding, noe skruing og MYE musikk!
    Kompetent er ordet. til tross for at han aldri har hørt ampene mine så forteller'n hva som kommer til å skje når jeg følger de råd som kommer og hvilke effekt det vil ha. Får litt sånn "Matrix" følelse over det hele jeg da ;D

Mye musikk - det klinger godt i ørene mine mister. Du får ta deg en tur oppom å få deg en kopp kaffe vettu, ikke mange minuttene mellom våre residenser

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:

H.R:

/jan
    Blir morro ja. Ser frem til å bytte ut svigermor med en vaskekte klipschmann (ja hu drar i morgen ;D) DET kalles oppgradering!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:

H.R:

/jan
    Blir morro ja. Ser frem til å bytte ut svigermor med en vaskekte klipschmann (ja hu drar i morgen ;D) DET kalles oppgradering!
    ;D ;D ;D

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    H.R skrev:
    til tross for at han aldri har hørt ampene mine så forteller'n hva som kommer til å skje når jeg følger de råd som kommer og hvilke effekt det vil ha. Får litt sånn "Matrix" følelse over det hele jeg da ;D

så du tok den røde pillen, altså? ;D

gratulerer med alt nytt, hr. kult du fikk fiksa dacen kjapt, og til det bedre. skal ta turen snart jeg også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    H.R skrev:
    pengesluk skrev:
    Kompetent er ordet. til tross for at han aldri har hørt ampene mine så forteller'n hva som kommer til å skje når jeg følger de råd som kommer og hvilke effekt det vil ha. Får litt sånn "Matrix" følelse over det hele jeg da ;D

Mye musikk - det klinger godt i ørene mine mister. Du får ta deg en tur oppom å få deg en kopp kaffe vettu, ikke mange minuttene mellom våre residenser
    Har deg på blokka, om jeg tør bruke et slikt uttrykk.. Håper forøvrig at din svigermor IKKE frekventerer HFS :eek: :eek:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Har deg på blokka, om jeg tør bruke et slikt uttrykk.. Håper forøvrig at din svigermor IKKE frekventerer HFS :eek: :eek:
    ;D
    Hu vet hva jeg mener om a, det kommer helt klart frem så det er ikke no problem.
    hfs holder hun seg unna da hun HATER musikk og rømmer rommet hver gang jeg skrur på musikk. Kjøkkenet har aldri vært mer ryddig en akuratt nå ::)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Takk for lytten unge mann, det har skjedd mye siden sist jeg var oppom :)
    Til det bedre skal sies. Begynner virkelig å ligne noe, ikke bare ligne egentlig...det svinger. Morro å endelig fått høre på 845 blokkene, likte de jeg :D

Ikke minst morro å teste BP-Svampen hos deg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ser bra ut ;)

Ikke ofte den er på utsiden av bunkersen.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Var en tur i forgården i dag og lyttet på de seneste forbedringer. imponerende utvikling siden "starten" forsterkeren er tilnærmet tyst noe som i mine ører får frem instrumentene bedre, bassen er blitt bedre definert og lydbildet henger enda bedre sammen. Imponerende!
    Trykk på bildet for større

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    Takker fingers :)
    Man liker bilder, mange bilder.
    Flott amp er det også, er noe eget med treverk IMO.

Hva syns du så om 2 watter's på Belle ?

/jan
    Den spilte fint men jeg syntes Hr egne var bedre, 2w ble litt lite hvis man dro på

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    Takker fingers :)
    Man liker bilder, mange bilder.
    Flott amp er det også, er noe eget med treverk IMO.

Hva syns du så om 2 watter's på Belle ?

/jan
    Den spilte fint men jeg syntes Hr egne var bedre, 2w ble litt lite hvis man dro på
    Low gain pre ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Dette må da svinge..? Hva slags power er dette, H.R.? Svampen burde vel forøvrig ha nok kraft til disse høyttalerne, er det en noe moddet diskant som skimtes bak stria? - muligens en gain-sak som JanR påpeker.

Kanskje Svampen er en push-pull konstruksjon (du DYTTER et høyt signal inn og DRAR 2W ut) 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    - muligens en gain-sak som JanR påpeker.
    Low gain amp og low gain pre er ikke det ideelle, men spilte bra syns jeg. Fikk bare ikke 110db i stua til The H.R's.
    Artig å endelig få hørt svampers på Bellene :) Hva H.R syns er det ingen som vet ::)

Spiller bra, ja det gjør forøvrig blokkene til H.R også.

pengesluk skrev:
    Kanskje Svampen er en push-pull konstruksjon (du DYTTER et høyt signal inn og DRAR 2W ut) 8)
    ;D ;D

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Dette må da svinge..? Hva slags power er dette, H.R.? Svampen burde vel forøvrig ha nok kraft til disse høyttalerne, er det en noe moddet diskant som skimtes bak stria? - muligens en gain-sak som JanR påpeker.

Svinger absolutt. Ampene er modifiserte tonewin 845 blokker som har mer en nok kraft.
    Diskantene er av typen fostex - låter kjent vil jeg tro 8)

Var nok litt mismatch med pre og svampen ja, og ting ville nok endret seg en smule om vi hadde byttet rør i pre til noen med høyere gain.

nuvel - morro lell

h

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Var nok litt mismatch med pre og svampen ja, og ting ville nok endret seg en smule om vi hadde byttet rør i pre til noen med høyere gain.

nuvel - morro lell

h
    Mismatch vil jeg ikke påstå, låt slettes ikke galt. Ble litt positivt overrasket der :)
    Litt lite gain, naturlig nok siden du sitter på andre amper.

Låt bra hos deg åkkesåm, på ditt anlegg. Sub veldig godt integrert, all ære for det.
    Befriende deilig å kunne bevege seg fritt i stua, eller sitte nær sagt hvor det måtte være og fortsatt kunne nyde musikk :)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Takk - Tonewin var det. Klarte ikke å huske det navnet og irriterte meg grønn. Dritt å bli gammel.

BTW, kult med det skinnet på gulvet - flodhestforhud??

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Hva H.R syns er det ingen som vet ::)
    Lyst til å bygge meg et par 2A3 blokker, gjerne med to parallelle 2A3 i hver amp jeg:)
    Liker som kjent å ha litt ekstra effekt som ikke skal brukes sånn i alle tilfeller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn