HFS partiet

A

Affa

Gjest
Føreren bør ha det helt klart for seg at jeg utelukkende ønsker deltagelse i denne regjering hvis mine fullmakter står i stil til min posisjon her på forumet. Følgelig bør en annen tone benyttes mot meg og mitt ministerium. Jeg regner derfor min aksjonsliste som vedtatt. Ytterligere synspunkter taes med min adjutant.

Nu drar jeg til mit vinterpalass for å feste med likesinnede herrer. Vi skal ha rikelig med drikke og enkel kost. Lettkledde piker skal bade i vin og synge artige viser.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.799

Betty Boop, min sekretær, tok et lite bilde i anledning årets julebord arrangert av ACME Ltd. Jeg snakket litt med toppene der om noen små økonomiske bidrag til arbeidet vårt. Bl.A. å få nyutgitt mine og Betty sine filmer. Også en filmatisering av Spiralis sitt dramatiske liv.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Eh..lomt. Er det du som bestemmer her nå tror du??
De omstridte saker sorterer under helseministeriet i følge Affa. Således ser jeg min inngripen som aldeles korrekt.
Hvorvidt min post innebærer uttalelsesrett, og myndighet er kanskje ikke definert grundig nok.
Stiller umiddelbart min posisjon åpen for andre, om en minister uten selvråderett er mer ønskelig. Kanskje finner du en marionett som passer her på huset, men jeg tviler ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er det Affa som bestemmer her nå..?
[glb]NEI! [/glb]

Kan ikke se at disse sakene som momsfritak på stripping og litteratur kommer inn under helseministeren, hvordan kom dere fram til den konklusjonen?

Om man ønsker seg annen tone, får man satse på frøken Damli Åberge, og for øvrig passe munnen sin litt så ikke jeg blir sur, for da vet dere ikke hva dere utsetter dere og omgivelsene for.

Om du ikke ønsker å delta i regjeringen var jo det synd Affa, men på disse områdene er det ikke rom for diskusjon. Du kan få tenke deg om, men jeg viker ikke...
Forøvrig synes jeg at jeg strakk meg langt, hvor var det det buttet imot kjære?

Pinki, du kan få gi ut filmene dine du, gleder meg til å se dem, kjekt at noen gjør noe konstruktivt. :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.437
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. jeg utelukkende ønsker deltagelse i denne regjering hvis mine fullmakter står i stil til min posisjon her på forumet.
2. Nu drar jeg til mit vinterpalass for å feste med likesinnede herrer. Vi skal ha rikelig med drikke og enkel kost. Lettkledde piker skal bade i vin og synge artige viser.
1. Dette gjeld sjølvsagt for meg også. Og all den tid eg har fleire, og høflegare innlegg enn Affa.....

2. Eg derimot, skal spele på anlegget med to stk Marantz 7001 SACD-spelarar av ulikt modifikasjonsnivå, deretter ete reker og drikke vin med kona...
M.a.o, eg jobbar helgetid i kabeldept.

B

bamsemann

Gjest
Er det Affa som bestemmer her nå..?
[glb]NEI! [/glb]

Kan ikke se at disse sakene som momsfritak på stripping og litteratur kommer inn under helseministeren, hvordan kom dere fram til den konklusjonen?

Om man ønsker seg annen tone, får man satse på frøken Damli Åberge, og for øvrig passe munnen sin litt så ikke jeg blir sur, for da vet dere ikke hva dere utsetter dere og omgivelsene for.

Om du ikke ønsker å delta i regjeringen var jo det synd Affa, men på disse områdene er det ikke rom for diskusjon. Du kan få tenke deg om, men jeg viker ikke...
Forøvrig synes jeg at jeg strakk meg langt, hvor var det det buttet imot kjære?

Pinki, du kan få gi ut filmene dine du, gleder meg til å se dem, kjekt at noen gjør noe konstruktivt.  :)

Tone Damli Åberge...

bamsemann.. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1
Hvordan ser minister/statsråd lista ut slik situasjonen er nå?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Føreren bør ha det helt klart for seg at jeg utelukkende ønsker deltagelse i denne regjering hvis mine fullmakter står i stil til min posisjon her på forumet. Følgelig bør en annen tone benyttes mot meg og mitt ministerium.
"..i stil med min posisjon her på forumet". Hvilken posisjon er det da? For meg er Affa en stripete og mørkebrun oppvigler som sparker med vernesko i alle retninger, og som avdekker et menneskesyn som etter min mening burde vært utryddet i middelalderen. I så måte benyttes en alt for seriøs tone mot deg og ditt "ministerium".

Dette gjelder både vedrørende Affas spøk og alvor.

Som regjeringsmedlem ber jeg statsministeren vurdere utskiftninger i regjeringen.

Konspirasjonsminister Kabeldragern

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
"..i stil med min posisjon her på forumet". Hvilken posisjon er det da? For meg er Affa en stripete og mørkebrun oppvigler som sparker med vernesko i alle retninger, og som avdekker et menneskesyn som etter min mening burde vært utryddet i middelalderen. I så måte benyttes en alt for seriøs tone mot deg og ditt "ministerium".

Som regjeringsmedlem ber jeg statsministeren vurdere utskiftninger i regjeringen.

Skjønner du ikke at dette er en konspirasjon for å undergrave konspirasjonsdepartementets troverdighet og leverett?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Skjønner du ikke at dette er en konspirasjon for å undergrave konspirasjonsdepartementets troverdighet og leverett?
Joda, det kunne nok gi en god start for en konspirasjon dette her.

Imidlertid er det Konspirasjonsministeren sammen med statsministeren som bestemmer konpirasjonene her på HFS. Det skulle bare mangle!

KK.

P

Parelius

Gjest
Det sies at Kabeldrageren er på vei ut av kollegiet. Rykter, selvfølgelig, men røk uten ild?

Ps. Herlig middag forresten, Du fremste av oss. Affa var kostelig, det har du rett i.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.437
Sted
Torget vurderinger
0
Joda, det kunne nok gi en god start for en konspirasjon dette her.

Imidlertid er det Konspirasjonsministeren sammen med statsministeren som bestemmer konpirasjonene her på HFS. Det skulle bare mangle!

KK.
Du skal ikkje føle deg for trygg - hugs det er dei ukontrollerte konspirasjonane som er dei saftigaste!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har tenkt litt.

Vi må gjøre noen omdisponeringer her, det står plutselig for meg som veldig klart.
Affa, jeg har jobben for deg, du skal få være justisminister. Nå har vi, i teorien, en justisminister, Zomby klarte å grine seg til jobben som justis/kulturminister. Jeg må slutte å la meg styre av menn med ufine hersketeknikker, grining vil fra nå av ikke hjelpe for å oppnå noe som helst, Zomby kan få fortsette som fraværende kulturminister en stund til, men må skjerpe seg, men Affa er nå ny justisminister.
Greit Affa? Du får i stor grad frie tøyler, vi må jo benytte oss av en erfaren mann som deg med dine kvaliteter i en jobb hvor du kan få utfolde deg og oppnå resultater på en mye mer tilfredsstillende måte enn i din nåværende stilling. Kriminalitet skal slåes knallhardt ned på.

Honkey blir ny likestillingsminister, han er så effektiv, arbeidsom, dyktig og tidvis fornuftig at dette klarer han med glans. Sant Honkeyboy? :-*

Når det kommer til listen over ministre ser den nå sånn ut:

Komponenten- Statsminister, smådemokratisk og ganske snill diktator.

Oddgeir- Integreringsminister og mulig veskebærer.

Audiophile-Arve Kabel-, samferdsels- og fiskeriminister.

Valentino- Minister for italienske affærer

Øyvind J- finansminister

Honkey- olje og energiminister og likestillingsminister

Bamsemann- bamseminister

Knutinh- ekskluderingsminister

Paal Iksom -minister of the inferior ( mindreverdighetsminister?)

Pink Panther- minister for dyr som strengt tatt ikke finnes og tegneseriehelter og fallerte barne-tv-personligheter, samt frafalne HFS’ere

El_mariachi - forsvarsminister

Slowmotion - meningen med livet - minister

Bbking - utenriksminister

Oldboy - diktatoraspirant og nestleder

Zomby - kulturminister

Spiralis- livvakt for Nasse Nøff, og Komponenten

Ivar Løkken- Legaliseringsminister

Boffen- overvåkingsminister

Parelius - minister for tåkeprat og new-speak

Thomas1- bohem/anarkistminister

Affa- justisminister

Lomt – helseminister

Tkr- elektrostatminister

Kabeldrager - konspirasjonsminister

Psyklisten - momseminister

...har jeg glemt noen?? :-/

Men legaliseringsministeren, ekskluderingsministeren, kulturministeren, elektrostatsministeren, bohemministeren , finansministeren , mindreverdighetsministeren, utenriksministeren og overvåkingsministeren har så langt gjort en såpass dårlig jobb at deres stilling henger i en syltynn tråd.

Om du ønsker noen av disse tillingene bjørnh, så kan det taes opp til vurdering.

Kom til å tenke på en ting, vi må jo ha julebord, hvem tar seg av det egentlig?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.437
Sted
Torget vurderinger
0
Jeg har tenkt litt.

Vi må gjøre noen omdisponeringer her, det står plutselig for meg som veldig klart.
Affa, jeg har jobben for deg, du skal få være justisminister. Nå har vi, i teorien, en justisminister, Zomby klarte å grine seg til jobben som justis/kulturminister. Jeg må slutte å la meg styre av menn med ufine hersketeknikker, grining vil fra nå av ikke hjelpe for å oppnå noe som helst, Zomby kan få fortsette som fraværende kulturminister en stund til, men må skjerpe seg, men Affa er nå ny justisminister.
Greit Affa? Du får i stor grad frie tøyler, vi må jo benytte oss av en erfaren mann som deg med dine kvaliteter i en jobb hvor du kan få utfolde deg  og oppnå resultater på en mye mer tilfredsstillende måte enn i din nåværende stilling.  Kriminalitet skal slåes knallhardt ned på.

Honkey blir ny likestillingsminister, han er så effektiv, arbeidsom, dyktig og tidvis fornuftig at dette klarer han med glans. Sant Honkeyboy?   :-*

Når det kommer til listen over ministre ser den nå sånn ut:

Komponenten- Statsminister, smådemokratisk og ganske snill diktator.

Oddgeir- Integreringsminister og mulig veskebærer.

Audiophile-Arve Kabel-, samferdsels- og fiskeriminister.

Valentino- Minister for italienske affærer

Øyvind J- finansminister

Honkey- olje og energiminister og likestillingsminister

Bamsemann- bamseminister

Knutinh- ekskluderingsminister

Paal Iksom -minister of the inferior ( mindreverdighetsminister?)

Pink Panther- minister for dyr som strengt tatt ikke finnes og tegneseriehelter og fallerte barne-tv-personligheter, samt frafalne HFS’ere

El_mariachi - forsvarsminister

Slowmotion - meningen med livet - minister

Bbking - utenriksminister

Oldboy - diktatoraspirant og nestleder

Zomby - kulturminister

Spiralis- livvakt for Nasse Nøff, og Komponenten

Ivar Løkken- Legaliseringsminister

Boffen- overvåkingsminister

Parelius - minister for tåkeprat og new-speak

Thomas1- bohem/anarkistminister

Affa- justisminister

Lomt – helseminister

Tkr- elektrostatminister

Kabeldrager - konspirasjonsminister

Psyklisten - momseminister

...har jeg glemt noen?? :-/

Men legaliseringsministeren, ekskluderingsministeren, kulturministeren,  elektrostatsministeren,  bohemministeren ,  finansministeren , mindreverdighetsministeren, utenriksministeren og  overvåkingsministeren har så langt gjort en såpass dårlig jobb at deres stilling henger i en syltynn tråd.

Om du ønsker noen av disse tillingene  bjørnh, så kan det taes opp til vurdering.

Kom til å tenke på en ting, vi må jo ha julebord, hvem tar seg av det egentlig?
Vi i kabeldepartementet kan ordne maten, dersom bohem-ministeren tek seg av drikkevarene. (det blir sjølvsagt HCOFC-fylt pasta som forrett. Hovudretten lurer eg på bukkekjøt, men er litt usikker på horna. Dei er lettdrivne, men likevel....)
Kanskje fisk i staden?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Se det var gode nyheter :)     Prøvetiden er over ;)

Skulle jeg nå bli sparket, blir det med etterlønn og en SOLID fallskjerm

Til julebordet kan jeg også bidra :)
"Rompesprit" til punchbollen, lyder det forlokkende :-D

(Etter sigende er rompespriten destillat av beslaglagte tollvarer, altså topp kvalitet, videreforedlet til 96% og UTEN rød og blå farge)

K

kbwh

Gjest
Vi trenger en estetikkminister. Jeg tar jobben. Altså er jeg Minister for estetikk og italienske affærer.

Affa; De forferdelige luftslottene til Speer får du ikke bruke. Finn deg en bygning av Mies; Seagram for eksempel. Den har stil.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Det bør absolutt untevnes en Stortingspresident eh... regjeringspresident som slår ned på sjalusiutspill mot medlemmer i egne rekker, dette skaper intern splid og driver ikke regjeringen fremover. Det vi trenger er internt samhold mot alle som står utenfor.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Det bør absolutt untevnes en Stortingspresident eh... regjeringspresident som slår ned på sjalusiutspill mot medlemmer i egne rekker, dette skaper intern splid og driver ikke regjeringen fremover. Det vi trenger er internt samhold mot alle som står utenfor.
Nå er jo jeg konspirasjonsminister og jeg ser det som min plikt å skape intern splid... som god grobunn for interne konspirasjoner ;)

KK.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Nei, her må det innføres et strengt hierarki, ikke anarki.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Zomby. Hva var det jeg sa, grining og breling funker ikke lenger, hva har du gjort i din ministertid? Du har et tilbud om å fortsette som kulturminister med utvidede fullmakter til å straffe de som eventuelt forgriper seg på kulturen, men der stopper det, take it or leave it.. Du kan jo begynne med å ta stiling i den saken med gitarknuserne…

Kjekt at kabeldepartementet tar seg av maten, så gjenstår det å se om bohemministeren våkner i tide til å skaffe drikke. Vi har jo helseministeren i bakhånd… men.. vet ikke helt jeg.

Du kan ha rett i at vi trenger en estetikkminister Valentino, tror nok du kanskje kan klare oppgaven, du skal få prøve deg.

Vi trenger nok en regjeringspresident Psyklisten, så kunne jeg kanskje bruke litt tid på annet enn å holde disse karene i ørene, men hvem skal få denne viktige posten?
Kabeldrageren gjør jo sånn sett bare jobben sin, men ellers er det mye indre stridigheter til tider ja.

Høyere temperatur Arve, dette får vi ta opp med Honkey, på ene siden trenger vi det IKKE, men med tanke på at vi da kan skru ned termostaten en smule og spare strøm bør det kanskje likevel vurderes.

Anarki, dette er ikke anarki, psyklisten dette er et smådemokratisk diktatur. Men forslag til regjeringspresident eller ordensmann mottas med takk, om du ønsker denne stillingen er den din. :)

Ta det etter farge du Arve, blir penest sånn, eventuelt kan du rådføre deg med estetikkministeren.

B

bamsemann

Gjest
Eller kanskje eg skal ta dei etter pris?
Hva med lengde, farge, fabrikat, isolasjon, og det viktigste av alt: Hvilken ende skal ligge hvor?

B

bamsemann

Gjest
Bare sånn kort:

Jeg syns vi skal kjøpe inn gullkabler til alle....

B

bamsemann

Gjest
Jeg vil også ha Gullbrød til alle julemøtene..

K

kbwh

Gjest
Det vi trenger er litt god gammeldags kabelnazisme. Kabelbål. Nye kabler skal kun kjøpes på Clas Ohlson. Og man må stå i kø i 4 timer akkurat. Kabelkommunisme.
Signalkabler trenger normalt ingen estetikk da de er bak apparatene. Synlige kabler som til høyttalere, evt. til monotrinn plassert ved høyttalere, kan kles med slike sorte eller hvite vevde plaststrømper.
Ok, herr kabelminister?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hva med lengde, farge, fabrikat, isolasjon, og det viktigste av alt: Hvilken ende skal ligge hvor?

Jeg har alltid hørt at lengden ikke er så viktig. ;D

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
På kablane?
Eg legg dei tjukkaste til venstre, og så tek eg dei etter tjukkleiken til dei tynnaste ligg til høgre.
HI-HI-HI ;D

Når jeg mente at det bør innføres HIERARKI og ikke ANARKI... så mente jeg sett i sammenheng med kabelgragern og andres utspill mot andre meblemmer av regjeringen.

Disse kablene dine kan du styre som du vil, frihet under ansvar Valentino.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
HI-HI-HI  ;D

Når jeg mente at det bør innføres HIERARKI og ikke ANARKI... så mente jeg sett i sammenheng med kabelgragern og andres utspill mot andre meblemmer av regjeringen.

Disse kablene dine kan du styre som du vil, frihet under ansvar Valentino.
Godt jobbet herr regjeringspresident, jeg ser du har tatt jobben...?

Er du lei av bamsemums bamsemann? Trodde det var et som var kremen på snopefronten jeg..?

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Er du lei av bamsemums bamsemann? Trodde det var et som var kremen på snopefronten jeg..?
Tja... Har alltid likt utfordringer og gjerne tatt initiativ. Liker bare ikke å snakke om folk, liker bedre å snakke med folk. Liker heller ikke folk som snakker om folk, liker bedre folk som snakker med folk, ehh.... sutrekopper er unntaket, de snakker jeg om for de liker jeg ikke selv om det er folk det også ;D

B

bamsemann

Gjest

Bamsemums er på grensen til kanibalisme :eek:

Vi kan da ikke gå rundt og spise små brune bamser :eek:

Hva slags verden er det vi lever i :eek:

Nei, det MÅ være gullbrød.... NAM NAM...

Vi i bamsedepartementet vil herved forby all knask/snop som inneholder små bamser....

Ellers så lurer jeg på hvor begynner og hvor slutter en kabel, og hvorfor må det være slik...

Dette må kabelministern ta opp i stortingets spørretime.

Vi har vel spørretime vi også, eller?

S

slowmotion

Gjest
Her i meninga-med-livet dept. har vi etter nøye overveielser og mange praktiske forsøk kommet fram til at det herved er påbudt for alle
å alltid ha øl i kjøleskapet hjemme.

Mengden øl kan man bestemme selv,
men vi ser helst at ølet er på grønn flaske,
fordi grønne flasker rent estetisk er penere enn brune.

Øl på boks blir ikke godtatt.

;)

Topp Bunn