Jeg har tenkt litt.
Vi må gjøre noen omdisponeringer her, det står plutselig for meg som veldig klart.
Affa, jeg har jobben for deg, du skal få være justisminister. Nå har vi, i teorien, en justisminister, Zomby klarte å grine seg til jobben som justis/kulturminister. Jeg må slutte å la meg styre av menn med ufine hersketeknikker, grining vil fra nå av ikke hjelpe for å oppnå noe som helst, Zomby kan få fortsette som fraværende kulturminister en stund til, men må skjerpe seg, men Affa er nå ny justisminister.
Greit Affa? Du får i stor grad frie tøyler, vi må jo benytte oss av en erfaren mann som deg med dine kvaliteter i en jobb hvor du kan få utfolde deg og oppnå resultater på en mye mer tilfredsstillende måte enn i din nåværende stilling. Kriminalitet skal slåes knallhardt ned på.
Honkey blir ny likestillingsminister, han er så effektiv, arbeidsom, dyktig og tidvis fornuftig at dette klarer han med glans. Sant Honkeyboy? :-*
Når det kommer til listen over ministre ser den nå sånn ut:
Komponenten- Statsminister, smådemokratisk og ganske snill diktator.
Oddgeir- Integreringsminister og mulig veskebærer.
Audiophile-Arve Kabel-, samferdsels- og fiskeriminister.
Valentino- Minister for italienske affærer
Øyvind J- finansminister
Honkey- olje og energiminister og likestillingsminister
Bamsemann- bamseminister
Knutinh- ekskluderingsminister
Paal Iksom -minister of the inferior ( mindreverdighetsminister?)
Pink Panther- minister for dyr som strengt tatt ikke finnes og tegneseriehelter og fallerte barne-tv-personligheter, samt frafalne HFSere
El_mariachi - forsvarsminister
Slowmotion - meningen med livet - minister
Bbking - utenriksminister
Oldboy - diktatoraspirant og nestleder
Zomby - kulturminister
Spiralis- livvakt for Nasse Nøff, og Komponenten
Ivar Løkken- Legaliseringsminister
Boffen- overvåkingsminister
Parelius - minister for tåkeprat og new-speak
Thomas1- bohem/anarkistminister
Affa- justisminister
Lomt helseminister
Tkr- elektrostatminister
Kabeldrager - konspirasjonsminister
Psyklisten - momseminister
...har jeg glemt noen?? :-/
Men legaliseringsministeren, ekskluderingsministeren, kulturministeren, elektrostatsministeren, bohemministeren , finansministeren , mindreverdighetsministeren, utenriksministeren og overvåkingsministeren har så langt gjort en såpass dårlig jobb at deres stilling henger i en syltynn tråd.
Om du ønsker noen av disse tillingene bjørnh, så kan det taes opp til vurdering.
Kom til å tenke på en ting, vi må jo ha julebord, hvem tar seg av det egentlig?