HFS partiet

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Prøv varmluftpistol neste år. 2 kilowatt rett i svoren. Stiv på et øyeblikk!

Varmluftpistolen... hm..hvor søren la jeg nå den?
Hvem er det som har varmluftpistol og hva bruker man den til sånn til vanlig da??
Tror ikke jeg trenger heller, for som sagt så fikk jeg til svoren i år, det er visst bare å droppe den der tynnribben fremover tror jeg...

Og ellers da, fikk dere noe fint til jul folkens?? :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Varmluftpistolen... hm..hvor søren la jeg nå den?
Hvem er det som har varmluftpistol og hva bruker man den til sånn til vanlig da??
Kankje en hårtørker gjør samme nytten? Ellers er det jo aldri for sent å konvertere til pinnekjøtt da.

Årets lufftørkede lofotsau er noe av det beste pinnekjøttet jeg har fått servert.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kankje en hårtørker gjør samme nytten? Ellers er det jo aldri for sent å konvertere til pinnekjøtt da.

Årets lufftørkede lofotsau er noe av det beste pinnekjøttet jeg har fått servert.
Spiser jo pinnekjøtt på julaften selvsagt, men kan jo ikke spise det hele julen heller. Er ikke så glad i svineribbe jeg, men det er andre som synes det hører til i julen, og svoren er jo god...om man bare får den til...

Men nå er det heldigvis et år til neste gang.

Hvordan går det med akedraktene våre, er de klare nå mon tro? Skal du være med Gjestemedlem...har vel ledig en post eller to nå tror jeg... Det er bare å komme med ønsker, man er ikke så nøye på det i dette partiet, her tar man hva man får stort sett. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
ordan går det med akedraktene våre, er de klare nå mon tro? Skal du være med Gjestemedlem...har vel ledig en post eller to nå tror jeg... Det er bare å komme med ønsker, man er ikke så nøye på det i dette partiet, her tar man hva man får stort sett.  ;D
Hm kanskje det, er det en ledig post som Disinformasjonsminister, Minister for Bytrær eller Invasjonsrådgiver, Offentlig Irettesetter eller Minister for Konditorier og andre Kakeutsalg. f.eks.?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hm kanskje det, er det en ledig post som Disinformasjonsminister, Minister for Bytrær eller Invasjonsrådgiver, Offentlig Irettesetter eller Minister for Konditorier og andre Kakeutsalg. f.eks.?
Ja, det må man si, mye bra å velge i her, du kan få velge selv, men om jeg kan få et ord med i laget så vil jeg jo si at det kanskje hadde vært på tide om bytrærne hadde fått sin egen minister. Erfaringsmessig må man vel kunne si at de med de mest konkrete titlene også har gjort den beste jobben, som f.eks. bamseministeren, noen av de med mer svevende titler sliter litt med å helt vite hva jobben består i tror jeg. Men minister for bytrær og offentlige irettesettelser kunne kanskje være noe?? Her kunne man kanskje også ta med juletrær, da jeg synes de ofte lider en noe ufin skjebne...?

G

Gjestemedlem

Gjest
Men minister for bytrær og offentlige irettesettelser kunne kanskje være noe?? Her kunne man kanskje også ta med juletrær, da jeg synes de ofte lider en noe ufin skjebne...?
Minister for bytrær og offentlige irettesettelser høres bra ut. Og som min første sak vil jeg legge frem et forslag om å pusse opp byens trær som på denne tiden av året er altfor grå og kjedelig uten løvverk. Et strøk maling er på sin plass. Slik som eksempete under viser til (en diskret rødmalig som passer til omgivelsene):

Så en offentlig dugnadsdag med maling og sandpapir foreslås. Kan kombineres med sekkeløp og gapestol slik at barna og de eldre også kan more seg.

B

bamsemann

Gjest
Zzzzzzzzzzzzzzzzzsnorkomphhhzzzzz... Æhhhh Å Eh..

Hei kompo..... håper julen har behandlet deg pent :D

Må muligens gå opp en størrelse på akedraktene, men har snakket med produsenten på ytterste øy, og det var i orden sa han..

Vi må få vel få opp en agenda for partiet i januar...

Godt nytt år :-*

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

bamsemann.. :)

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Begynn å male du, så kommer vi andre etter rett over helgen. ;D

B

bamsemann

Gjest
Minister for bytrær og offentlige irettesettelser høres bra ut. Og som min første sak vil jeg legge frem et forslag om å pusse opp byens trær som på denne tiden av året er altfor grå og kjedelig uten løvverk. Et strøk maling er på sin plass. Slik som eksempete under viser til (en diskret rødmalig som passer til omgivelsene):

Så en offentlig dugnadsdag med maling og sandpapir foreslås. Kan kombineres med sekkeløp og gapestol slik at barna og de eldre også kan more seg.
Hei Gjestemedlem..

Kunne du tenke deg å pusse opp noen huler også, de er så mørke og triste, og det er ingen fasiliteter der.

Et bilde innenfra grotta jeg nå bor i.

Kunne tenkt meg å få lagt inn lys, vann og kabel tv, og noen mer behagelige møbler.

Også må jeg ha et skikkelig anlegg der...

B

bamsemann

Gjest
Eg har ein sak på agendaen; to fiskedagar pr veke, i staden for ein. Tysdag og torsdag. Obligatorisk oppdrettsfisk den eine av dagane.
Godt jobba Arve....

Første post er klar.....

G

Gjestemedlem

Gjest
Eg har ein sak på agendaen; to fiskedagar pr veke, i staden for ein. Tysdag og torsdag. Obligatorisk oppdrettsfisk den eine av dagane.
Det er vel ikke noe spesleit givende å fiske laks i fra en oppdrettsmer da? Effektivt jo, men ...

G

Gjestemedlem

Gjest
Hei Gjestemedlem..

Kunne du tenke deg å pusse opp noen huler også, de er så mørke og triste, og det er ingen fasiliteter der.

Et bilde innenfra grotta jeg nå bor i.

Kunne tenkt meg å få lagt inn lys, vann og kabel tv, og noen mer behagelige møbler.

Også må jeg ha et skikkelig anlegg der...

Huler er nok litt utenfor mitt ansvarsdomene, jeg vil jo neppe tråkke hulemenenne her på tærne vet du. Men du kan ihvertfall sette plante noen fine trær utenfor og sette opp et skilt med at det er tillatt å mate bjørnen, så skal du se det ordner seg etterhvert.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei så koselig, en ny minister nå midt i julen, velkommen Gjestemedlem som minister for bytrær og offentlige irettesettelser, ser at du allerede er i gang, det var imponerende, dugnader er alltid kjekt, vi hiver oss nok med på sikt alle sammen bare vi klarer å rulle oss opp i sittende først… :-/ ;)

Bytrær med rødmaling synes jeg høres riktig flott ut, og så kan vi jo klippe ut noen fine grønne blader å henge på frem til de klarer å ordne det på egenhånd.
Gapestol, er det noe nymotens det kanskje…? Høres i alle fall bedre ut enn gapestokk, det er bra det går fremover også på disse områdene.

Bamsemann, klart du trenger å få pusset opp hulen din… når vi er ferdig med bytrærne regner jeg med at dugnadsånden er såpass at vi kommer en tur over og fikser litt opp hjemme hos deg og. Du skal få alt du ber om og mere til, riktig koselig skal det bli, så kan vi kanskje ta nyttårsballet hos deg i samme slengen, du har vel god plass?
For øvrig setter jeg pris på det med akedraktene… kan sikkert gå opp to størrelser og… :-[

Agenda for partiet ja… vi bør vel trene litt mer på denne akingen kanskje? Så må vi bli enig om hodeplagget, der var vi vel ikke helt i mål? Flere forslag til agenda?

To fiskedager…? Eh.. er du helt sikker på dette Arve? Kan vi ikke si at vi kan fiske den ene dagen og spise fisken den andre da som et kompromiss??

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
To fiskedager…? Eh.. er du helt sikker på dette Arve?  Kan vi ikke si at vi kan fiske den ene dagen og spise fisken den andre da som et kompromiss??
Vi kan alltids diskutere bruken av fisken. T.d. kan eg tenkje meg at mange austlendingar vil føretrekke å stoppe ut fiskane i staden for å ete dei. Og det er heilt greitt, berre dei finn stadar å henge opp dei utstoppa fiskane som er utan sjenanse for andre.
(Kva med innfelte høgtalarar i fiskane i stereo- og surroundoppsett? Laks som hovudhøgtalarar, torsk som senter, makrel som surround, medan ei solid kveite kan fungere som subwoofer)
Her er det berre fantasien som avgrensar oss. Tørkar vi fisken, kan han visstnok brukast til taktekking også, ganske fornuftig med all den nedbøren vi får framover.

S

slowmotion

Gjest
Fisk er dyrefor, og er ikke egnet som menneskeføde.

I stedet for å fable om obligatoriske fiskedager,
bør vi heller forby folket å spise fisk, slik at denne barbariske og helsefarlige
tradisjonen med å forgifte våre kropper med disse ufyselige
og illeluktende havdyrene endelig kan avsluttes.

For de stakkars villfarne som tror de faktisk liker fisk bør det tilbydes psykiatrisk behandling,
slik at de kan få disse farlige vrangforestillinger ut av hodet på best mulig måte,
før flere menneskeliv går tapt.

;)

B

bamsemann

Gjest
Da takker jeg komponenten og Gjestemedlem for gode forslag og vilje til å pusse opp min ringe hule...

Den er bra diger ja, kan bli en bra fest der ja...

Forslag til innkjøp av stereo til hulefesten mottas med takk..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

bør vi heller forby folket å spise fisk, slik at denne barbariske og helsefarlige

For de stakkars villfarne som tror de faktisk liker fisk bør det tilbydes psykiatrisk behandling,
slik at de kan få disse farlige vrangforestillinger ut av hodet på best mulig måte,

;)

Endelig har meningen med livet ministeren lagt seg i selen og utført et glimrende arbeid... dette lover godt for det nye året. Nå er vi igang her ser jeg...

Har du noen spesielle ønsker til farger og utstyr i hulen din bamsemann? Hulemalerier har du kanskje? Ellers bør man vel gå for van der huul??

Fiskestereoen til Arve hørtes jo litt spesielt ut, kan det passe i en hule, eller kan det i det hele tatt passe noe sted??

G

Gjestemedlem

Gjest
Forslag til innkjøp av stereo til hulefesten mottas med takk..

Jobber med saken men disse superhøyttalerene seiler opp som en absolutt favoritt.

'Herman Dalek 3001A'

B

bamsemann

Gjest

Disse var kjempekule...

Høyttalerne er i boks...

B

bamsemann

Gjest
Tenkte jeg skulle kalle hulen min for den blå grotte..

Kongeblå funker fint kompo....

Tar gjerne noen fler hulemalerier også....

P

Parelius

Gjest
Siden jeg fra 1. januar er innvilget forskningsfri, ber jeg meg fritatt for alle verv i tastaturpartiet. De siste dager i jobb skal jeg tilbringe med malt i store mengder, og i kveld skal jeg og Katie ha en liten date på NRK. En skal ikke se bort fra at jeg hvisker henne noen nye ord i øret.

Et personlig råd til Den fremste av oss: Du må ikke steke ribben hel, men i serveringsstykker. Helstekte ribber er en nedtur i forhold. Næsten en forbrytelse mot grisen.

B

bamsemann

Gjest
Dette er det eneste bildet jeg har i hula nå...

B

bamsemann

Gjest
Siden jeg fra 1. januar er innvilget forskningsfri, ber jeg meg fritatt for alle verv i tastaturpartiet. De siste dager i jobb skal jeg tilbringe med malt i store mengder, og i kveld skal jeg og Katie ha en liten date på NRK. En skal ikke se bort fra at jeg hvisker henne noen nye ord i øret.

Et personlig råd til Den fremste av oss: Du må ikke steke ribben hel, men i serveringsstykker. Helstekte ribber er en nedtur i forhold. Næsten en forbrytelse mot grisen.
Katie Melua ja... søt dame det ja...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
1. Siden jeg fra 1. januar er innvilget forskningsfri, ber jeg meg fritatt for alle verv i tastaturpartiet. De siste dager i jobb skal jeg tilbringe med malt i store mengder, og i kveld skal jeg og Katie ha en liten date på NRK. En skal ikke se bort fra at jeg hvisker henne noen nye ord i øret.

2. Et personlig råd til Den fremste av oss: Du må ikke steke ribben hel, men i serveringsstykker. Helstekte ribber er en nedtur i forhold. Næsten en forbrytelse mot grisen.
1. Litt maltdrikking kan då ikkje vere diskvalifiserande i særleg grad for utøving av ministerisisme?

2. Heilt uproblematisk å heilsteike, det er berre eit spørsmål om å rute svoren djupt nok, og få skikkeleg med krydder nedimellom.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0

;)
Klart du kan få vegeteringsministeriet når du likevel hausar deg såpass opp, gamle (vegetar)ørn.
Men hugs å ta tran, så kan du ha det så godt!

P

Parelius

Gjest
1. Litt maltdrikking kan då ikkje vere diskvalifiserande i særleg grad for utøving av ministerisisme?

2. Heilt uproblematisk å heilsteike, det er berre eit spørsmål om å rute svoren djupt nok, og få skikkeleg med krydder nedimellom.
Ad 1: Mye maltdrikking. Den fremste av oss ser ikke med helt blide øyne på denne livsbejaende virksomhet.

Ad 2: Å nei du, da har du ikke smakt min (riktignok botgangene) tantes stykkestekte ribbe. På den annen side må jeg si at jeg er litt lysten på de geitene du hiver på bordet...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ad 2: Å nei du, da har du ikke smakt min (riktignok botgangene) tantes stykkestekte ribbe.
Naturligvis skal ribben skjæres i serveringsstykker, for så å stekes i langpanne i stekeovn i rikelige mengder stekesmør.

Sprø svor er bare en gimmick.

På denne måten ungår man også å måtte ty til krisetelefonen for sprø svor, som visstnok mottok flere 100 henvendelser på juleaften. ;D

S

slowmotion

Gjest
Klart du kan få vegeteringsministeriet når du likevel hausar deg såpass opp, gamle (vegetar)ørn.
Men hugs å ta tran, så kan du ha det så godt!
Hmmm, det kan virker som Kabel-, samferdsels- og fiskeriministeren liker å spise fisk? ;D

;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Jeg trenger hjelp !!! Jeg skal være kokk på jobben imorgen. Vi skal ha ovnsbakt ørret. Hvor lenge ved hvilken temperatur ??

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg trenger hjelp !!! Jeg skal være kokk på jobben imorgen. Vi skal ha ovnsbakt ørret. Hvor lenge ved hvilken temperatur ??
Hvis du åpent viser din uvitenhet om dette så henger din minister rolle i en tynd tråd. Ta frem jukselappen eller bestill ferdig og ta æren selv... ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
200 grader i 25-30 minutter.
Nederste rist i ovnen.

Kokte poteter, agurksalat.
Rømme, smeltet smør.

Chablis. ;)

Edit: Fant denne: Ovnsbakt ørret.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Psyklisten: Det heter tynn tråd, med to nèr  -ikke tynd! Apropos uvitenhet...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
200 grader i 25-30 minutter.
Nederste rist i ovnen.

Kokte poteter, agurksalat.
Rømme, smeltet smør.

Chablis. ;)

Edit: Fant denne: Ovnsbakt ørret.
Hjertelig takk, Oddgeir :)
Chablisen må desverre vente, vi er jo tross alt på jobb :'(

Psykelisten: Jeg rådspør mine kollegaer. Det er et tegn på styrke.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Ad 1: Mye maltdrikking. Den fremste av oss ser ikke med helt blide øyne på denne livsbejaende virksomhet.

Ad 2: Å nei du, da har du ikke smakt min (riktignok botgangene) tantes stykkestekte ribbe. På den annen side må jeg si at jeg er litt lysten på de geitene du hiver på bordet...
1. Er du i ferd med å livsbjeae, er det tankevekkjande, ja..

2. Gris er gris (stort sett alltid her i landet, om du ikkje kjenner ein som driv på hobbybasis - det gjer ingen rundtomkring her), men steikt flesk kan vere så mangt...

Så til dei meir interessante Bukkeribbene:
Har vatna dei litt ekstra ut. Bør eigentleg ikkje vatne ut meir enn 4 timar, iallfall ikkje når eg har kontroll på saltinga sjølv (brukar tørrsalting, og MYKJE salt, men kort tid) Tørkar fyrst fort i romtemperatur nokre dagar, deretter på mørkeloftet. Denne gongen er det min broder som har salta bukken. Han brukar også tørrsalting, men er ikkje så nøyen som meg..

I min barndom brukte vi sjøbuda til tørkeplass. Den gongen funka det greitt nok, men så kom dei milde vintrane...no må eg altså vekk i frå sjøen for å få det bra. Men det perfekte er å ha mykje fuktigheit og temperatur på 2 - 5 grader over lang tid. Men sånt klima har vi ikkje lenger...

Topp Bunn