HFS partiet

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Og plutselig var vi i gang med å snakke om fremkomstmidler igjen... Hva er det med hifi-typer og fremkomstmidler, hadde dere tenkt litt taktisk så hadde dere gått for varebil, mye mer hendig å frakte de kjære komponentene deres rundt i en sånn. Dessuten er MC farlig, har ikke råd til å miste flere ministere nå.

Nei vi må finne på noe skikkelig og fornuftig å bruke pengene våre på.

Dessuten er det vedtatt at vi skal utvide det norske språk med å finne på nye ord. Vi trenger flere gode og anvendelige ord, på enkelte områder er språket vårt litt fattig viser det seg, det må vi gjøre noe med.
Kankje en konkurranse med premie for beste nye ord kunne være noe?

Siden vi nå har fått møblert så fint i hulen til bamsemann tenkte jeg at flere kanskje trengte å fornye seg litt, har derfor prøvd å finne frem til noen fine nye møbler som vi kan innrede våre nyoppusede kontorer med:

Noe som faller i smak??

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vi kan jo kjøpe en slik en til ministerene. Denne er sikret mot dårlig vær, er godt egnet i byer og forhindrer at sveisen blir ødelagt av tettsittende hjelmer og slikt. Baneracere er jo stor sett for bydgefolket uansett.

Eg tenkte meir på den typen MC som du kunne ha innandørs i heimen....mykje meir miljøvenleg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Noe som faller i smak??

Her ser jeg for med noens hode på et fat, pent servert. Hvem blir den første i den forestående massakren? Er det en seriøs ommøblering på gang i regjeringen?

Skeive ministre er nok en gode for kabinettet men er det ikke litt drøyt å gjenspeile det i møblementet? Eller er dette bare en kommentar til samferdselsdepartenemtets komitearbeid?

Dette var en underlig blanding av eggeglass og polstrede porcelensrammer. Hvis det er sistnevnte er det nok litt uhygienisk, og hvis det første er tanken må det nok importeres egg fra Belgisk Blå Struts.

Her må det nok en diva til for å gjøre bildet komplett, og helst en da ikledd pysjamas i samme gardinstoff. Men den har potensiale, kanskje midtøstenproblemene kan løses hvis delegatene trues med avbilding i denne?

Dette var mer friskt og moderne. En lett omtrekking i forskriftsmessig blåfarge og den glir rett inn i kaffebaren i både hulen og på kontoret. Snazzy.

Denne var jo litt festlig, men har vi en peishylle som er stor nok til den da?

Kun for bruk mellom 14:00 og 22:00.

Har barnehagepatruljen vært på besøk? The Fabulous 35. Henvises til sosialdepartementet for skrekk og advarsel.

Noen ganger må det 2 advarsler til før man skjønner alvoret.

G

Gjestemedlem

Gjest
Dessuten er det vedtatt at vi skal utvide det norske språk med å finne på nye ord. Vi trenger flere gode og anvendelige ord, på enkelte områder er språket vårt litt fattig viser det seg, det må vi gjøre noe med.
Kankje en konkurranse med premie for beste nye ord kunne være noe?
Galvent - hørs artig ut men der er ikke helt klart hva det skal brukes til.

Kompliseringsfult - svært vanskelig og (&%)(/%77

ngshdvvvv - smerten man føler i storetåen når man har spent borti noe men ikke vil vekke den andre personen i rommet.

S

slowmotion

Gjest
Jeg liker ordet inviklativ veldig godt,
men det er kanskje allerede etablert?

;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg liker ordet inviklativ veldig godt,
men det er kanskje allerede etablert?

;)
Bra ord det ja.

Invikulativeringsfult og Inviklitivasjonsmessig bør vel godkjennes som bøyningsformer?

G

Gjestemedlem

Gjest
Et ord som mangler riktig sammensetting av bokstaver er ordet som samler hvor og når. Det danske hvornår blir ikke det samme. Det man trenger er et ord som kan forespørre en heldelse med en ordentlig 4 dimensjonal spørsmålstilling.

Dette vil i presisere det man lurer på uten ås måtte bruke unvødvending elaborasjon av setningen.

Hvorhenti skal vi treffes? Nårkor skjedde kolisjonen?

Noe slikt men med andre bokstaver...

O

OldBoy

Gjest
Hei igjen alle sammen! Og godt nytt år, forresten. Litt sent, men godt. Med alle de ekstra ferieukene som en mann i min alder har krav på, er det ikke lett å være til stede hele tiden.

:) :) :)

Det med nye ord vekket min interesse. Særlig énbokstavsord. Som:

a
b
c
d
e

Og så videre.

Jeg sliter litt med å komme på hva disse forskjellige skulle bety. Men det er jo mange muligheter.

En del slike ord jo opptatt allerede:

i - Møre-ord
æ - dialekt for "jeg"
ø - rapeord
å - forundringsord

Venter på hjelp her.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Puffen er til gjester man egentlig ønsker å bli kvitt. Den ser jo eksklusiv og bra ut, men når man sitter så lavt føler man seg underlegen, dessuten er den nok litt bløt, og uten rygglene blir man jo fort sliten… så da går man nok snart.

Kommoden er for vinglere, de som ikke helt vet hvilken side de hører til på..

Dette møblementet er for travle dager…når man er så opptatt med møteaktivitet at man rett og slett ikke har tid til å gå på do.

Dette er stedet man legger seg ned for å gruble over meningen med livet og slikt mens man trøstespiser litt.. Har bestilt 10 av disse til slowmotion og hans departement.

Dette møblementet er for den som drar i trådene… og selvsagt er det bestilt inn i den flotte blåfargen til Gjestemedlem.

Dette er vel et lite bord , passer i gangen og over henger man speilet:

De andre dropper vi ja…

Unger er jo ellers flinke til å introdusere nye ord. Nå har jeg vel glemt de fleste, men en av ungene mine opererte med ordene kjempemorgen og kjempegår. Det er da alt lenger vekk i tid enn i morgen og i går.

Når det kommer til dette med hvor og når er jo det helt klart en mangel i språket her ja. Men hva skal det hete? Knårt? Knårt skal vi møtes?
Ellers tror jeg at jeg skal begynne å bruke ordet : ngshdvvvv… veldig anvendelig.

Inviklativ er bra, eventuelt kan man bruke inviklisert?

Galvent…ja hva kan det bety? Galt og omvendt kanskje, som når man tar skoene på feil fot?

Når det gjelder bokstavordene til Oldboy så er vel også flere opptatt
a…=jeg skjønner
E…? =jeg skjønner ikke.
S= hysj
i er jo et ord i seg selv
å infinitivsmerke
så kan man jo forkote:
b = be
c = se
d= det
eller blir det for enkelt?

O

OldBoy

Gjest
Ellers tror jeg at jeg skal begynne å bruke ordet : ngshdvvvv… veldig anvendelig.

Inviklativ er bra, eventuelt kan man bruke inviklisert?

Galvent…ja hva kan det bety? Galt og omvendt kanskje, som når man tar skoene på feil fot?

Når det gjelder bokstavordene til Oldboy så er vel også flere opptatt  
a…=jeg skjønner
E…? =jeg skjønner ikke.
S= hysj
i er jo et ord i seg selv
å infinitivsmerke
så kan man jo forkote:
b = be
c = se
d= det
eller blir det for enkelt?
"Ngshdvvvv"?? Du illustrerer hele poenget mitt på en aldeles fortreffelig måte:

- ngshdvvvv: helt umulig å uttale. Selv de som er vant til å snakke slik at det virker som om de sier "ngshdvvvv" må jo få dobbeltknute på tunga her.

- nsgshdvvv: f... der ble det feil igjen. Helt umulig å lese korrektur på noe sånt.

Nei, la oss slå et slag for de korte og skrivevennlige ordene. Beklager forresten at jeg ikke kom på alle mulighetene i farten. Men jeg regner med at alle partimedlemmene nå tyner sine små og grå maksimalt for å komme med et komplett oppsett. Tenk hvor fort vi kunne skrive innlegg her på HFS da!

S

slowmotion

Gjest
Her på meninga-med-livet departementet er vi veldig imot forenklinger av vårt kjære språk. Vi føler at den rådende forenkling og forsimpling er en trend i samfunnet forøvrig også, og finner ingen mening med den ut(ned)viklingen.

Altså bør vi utvikle flere inviklative ord. Inviklativisering av språket vårt vil på sikt føre til økt hjerneaktivitet, og vil derfor også forhåpentligvis motvirke den rådende forflatning i samfunnet. Dette vil også, håper vi, endre den katastrofale tilstand innen dagens populærmusikk.

Derfor er vi også i mot enbokstavord, som a,b,c,d og så videre.
Det blir rett og slett for enkelt.

;)

O

OldBoy

Gjest
Derfor er vi også i mot enbokstavord, som a,b,c,d og så videre.
Det blir rett og slett for enkelt.

;)
Takk for klart svar! Dda gårr whi mootsatt whei. Jeigh whar på wihllspoorr. Glemmh alltt sammenn!

O

OldBoy

Gjest
HAHAHAHAH!!!! LOL  ;D ;D ;D ;D

Nå schnakker wi!!!

;)
Bare vent til vi begge har fått et par drinker for mye innabords!

;D ;D ;D

Edit:

PS. Kanskje best å holde seg edru, forresten! I tilfelle vi må en uforutsett tur opp på en talerstol. Ingen nevnt, ingen glemt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vil anbefale dere å se litt på polsk før dere helt bestemmer dere her. De har vel ingen ord uten bokstavene z og w minst tre ganger lett tilfeldig plassert. Dette vil nå jeg påstå er fryktelig tungvindt, men dette er jo heller ikke mitt bord. Dette er vel en sak for Parelius, klarer noen å hoste opp han??

O

OldBoy

Gjest
Vil anbefale dere å se litt på polsk før dere helt bestemmer dere her. De har vel ingen ord uten bokstavene z og w minst tre ganger lett tilfeldig plassert. Dette vil nå jeg påstå er fryktelig tungvindt, men dette er jo heller ikke mitt bord. Dette er vel en sak for Parelius, klarer noen å hoste opp han??
Det er ikke nok å se på hvordan polakkene gjør det. Polsk bruker kombinasjoner av en del av de bokstavene du nevner, w, z, og så videre, for å lage forskjellige typer sj-, ch-, tsj- tsch- med flere og dobbeltlyder av disse, mens russisk og tsjekkisk bruker aksenter og forskjellige krøll- og vinkeltegn til det samme.

Å innføre slike aksenter på bred front også i det norske skriftspråket ville være en banebrytende komplikasjon.

Jêg vïl íkkè ûtélükke dêt î hvért fâll.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jaja. Så var vi her igjen. Blir alltid litt forvirret av sånne tidsmaskiner jeg, men, men greit nok, var tross alt ikke så lange reisen, samme år og alt, så dette bør vel gå.
Ble kvitt den der ordassosiasjonstråden som truet HFS-partiet i antall innlegg, … så aldri så galt… selv om de har startet opp igjen...
Vi får vedta en resolusjon om at hacking vil vi ha oss frabedt, tenker det ordner seg da. Kanskje vi også kan innføre en egen hackeavgift, og den bør være såpass høy at ingen ser verdien av den slags aktiviteter.
Andre forslag??
Droppe Tyrkiatur i år bør vel også være obligatorisk... ;)

O

OldBoy

Gjest
Hva trenger landet, partiet og HFS i en slik stund? En anti-hacke-minister, så klart!!

Ikke se på meg! Jeg kan ingenting om hacking, og er dermed totalt uegnet som anti-hacker.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Anti-hacke-minister..selvsagt...det trenger vi ja.

Dette med hacking og virus har liksom noe fugleaktig over seg for tiden, fugleinfluensaen florerer, og hakke-spettene inntar internet med stort pågangsmot og dårlige hensikter. Så en ornitolog hadde nok vært på sin plass her, som fugle- og hacke-minister. Muligens godeste KW kunne hjulpet her, om ikke andre føler seg kallet til jobben??

Gjestemedlem, hvordan gikk det med konkurransen din, fikk du utropt en vinner??

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
HFS is back...
I'am back!!!

Etter en opprivende disput med høvdingen sist fredag (like før Tyrkeren kom...) ble jeg bannet fra HFS. Det ser ut som om at høvdingen har latt nåde gå for rett og jeg slipper å gå av som konspirasjonsminister! Jippi!

For se om jeg kommer opp med en riktig god konspirasjon om tyrkeren og hackingen.

KK

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
HFS is back...
I'am back!!!

Etter en opprivende disput med høvdingen sist fredag (like før Tyrkeren kom...) ble jeg bannet fra HFS. Det ser ut som om at høvdingen har latt nåde gå for rett og jeg slipper å gå av som konspirasjonsminister! Jippi!

For se om jeg kommer opp med en riktig god konspirasjon om tyrkeren og hackingen.

KK
Driver du og ypper deg med Hødvingen du da...neppe lurt vet du... hva gikk det ut på da?

Bra du er tilbake ...kan jo ikke miste vår beste konspirasjonsminister... ever... ville vært fryktelig trist.
(er du sikker på at det ikke rett og slett var tyrkeren sin skyld at du ble "bannet" da..?)

Apropos tyrkere og fugler som nylig har vært tema...Tyrkey er vel både Tyrkia og kalkun på engelsk dette begynner å bli mer og mer mystisk...

Vi venter i spenning på den om tyrkeren og hackingen, dette bare må bli bra... ;D

Er det bare meg, eller går det litt tregt her i dag?

O

OldBoy

Gjest
Er det bare meg, eller går det litt tregt her i dag?
Litt tregt??

En stakkar må jo få lov til å stå opp, ta seg et par kopper kaffe, måke en times tid, sitte i bilkø omtrent like lenge, logge seg på PC'en på jobben og ta en ny kaffekopp, før man er fit for fight til ny tankevirksomhet for parti og fedreland.

Morgenstund er tull i grunn'. Strengt tatt burde vi få et sterkt departement som ivaretar B-menneskenes interesser.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei ingen forventer val at du skal sprette rundt her gamle gutt... ;D
Litt forsiktig med snømåkingen, må ikke slite deg ut med slikt, har du ikke kone..?

Nå tenkte jeg helst på at hfs var treg, men det var i går, er visst bra i dag.. sikkert han kalkunen sin skyld det og, greit å ha en syndekalkun...

Når det gjelder B-menneskene er jeg helt enig, noen må ivareta deres interesser, A-menneskene har fått dominert og bestemt alt for lenge nå. Begynne på jobb klokken 7..., puh, umenneskelig! Hvem svarte kom på det, om ikke A-mannen i egen høye person.

Vi vedtar at ingen skal jobbe før 9. Så kan man heller holde på A-menneskene sin avslutning av arbeidsdagen ved å slutte klokken 3, så bør vel alle være fornøyd. Det er dette man kaller kompromiss.

O

OldBoy

Gjest
Nei ingen forventer val at du skal sprette rundt her gamle gutt... ;D
Litt forsiktig med snømåkingen, må ikke slite deg ut med slikt, har du ikke kone..?
Visst har jeg vel kone! Hvorfor tror du ellers at jeg måker snø? Hun er tross alt sjef for snømåkingen, mens jeg ligger på nesten-meningsberettiget-men-fullt-operativt-ansvar-nivået.

Vi vedtar at ingen skal jobbe før 9. Så kan man heller holde på A-menneskene sin avslutning av arbeidsdagen ved å slutte klokken 3, så bør vel alle være fornøyd. Det er dette man kaller kompromiss.
Ikke så fort i svingene nå!! Det må da være enda bedre å kunne komme på jobben kl 0900 og slutte kl 1500.

Så kan jo A-menneskene ta økta fra kl 0700 til kl 1700. De er jo så godt i gang med å jobbe at de sikkert ikke merker de ekstra timene likevel.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Visst har jeg vel kone! Hvorfor tror du ellers at jeg måker snø? Hun er tross alt sjef for snømåkingen, mens jeg ligger på nesten-meningsberettiget-men-fullt-operativt-ansvar-nivået.

Ikke så fort i svingene nå!! Det må da være enda bedre å kunne komme på jobben kl 0900 og slutte kl 1500.

Så kan jo A-menneskene ta økta fra kl 0700 til kl 1700. De er jo så godt i gang med å jobbe at de sikkert ikke merker de ekstra timene likevel.

Du er bare operatøren, mens hun er prosjektlederen, jeg forstår. Greit med arbeidsfordeling, så får du trimmet litt og, blir vel litt dvask av all den stillesittingen sånn til vanlig... ;D

Det var jo poenget det, at man begynner 9 og jobber til 15. Men ide'en din om A-menneskene var jo genial, de jobber fra 7-17, selvsagt, de er jo så ivrige at det synes de nok bare er kjekt. Så kan de gå hjem og se barne-tv, spsie en skive og legge seg, så er de friske og opplagte til neste morgen igjen. Så kan vi andre ta oss av tenkingen og planleggingen og denslags mer krevende arbeid mens de sover.
Da sier vi det.

Her er det ikke snø, så vi slipper måking, ikke dumt det heller. Apropos måke, så er jo det og en fugl....disse fuglene dukker uventet opp hele tiden... :eek:
Kan det være en konspirasjon Kabeldrager??

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
HFS is back...
I'am back!!!

KK
Tyrker?? Selvsagt var det noen i BB's vennskapskrets som "plantet" denne. På samme måte som drapstruslene mot Valla, kom fra henne selv. Litt noia og konspirasjonsteori må vi da for fxxx meg ha her........

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg for min del synes at man gjerne kan Huffman-kode språket for å få korte formuleringer. SMS-språk er jo en start på d, e d ik? ;)

Tenker ikke på den vanlige, binære varianten, men en 29-ary Huffman-koding som altså fordeler ordene ut over ulike bokstavkombinasjoner.

Skal man forenkle uttale også, bør kodingen modifiseres med vekselvis bruk av vokaler og konsonanter, slik at man får ord med stavelser.

Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Huffman_coding

O

OldBoy

Gjest
Jeg for min del synes at man gjerne kan Huffman-kode språket for å få korte formuleringer.  SMS-språk er jo en start på d, e d ik? ;)
Vi skal ikke forenkle!

Vår ansvarlige antiforenklingsminister, Slowmotion, har bestemt at vi skal gå motsatt vei. Vi skal gjøre tingene mer komplisert enn det de egentlig er, bare for å trimme de små grå. Det er HFS-partiets offisielle politikk på dette området.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
N e vl ik krot formu nødvendgivi enekl nn d seprå vi ha i da.  Kodingn ger d potnislt mr komplis, fakti.  

Mn e eing i t stavlser kans e fr enekt.

O

OldBoy

Gjest
N e vl ik krot formu nødvendgivi enekl nn d seprå vi ha i da.  Kodingn ger d potnislt mr komplis, fakti.  
;D ;D ;D

Hæ..??

Jeg tror at vår komplikasjonsminister vil forandre mening hvis du gjør det litt enklere i starten. Bare så han skjønner hva han skal ta stilling til.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
R d ik komplis nk? Bar si j, så lng d e komplis. D burd væ t bra mott fr komplikmnstren.

O

OldBoy

Gjest
Hakke Hakkespett kanskje?
Beklager, vi hakke noen hakkespett her i HFS-partiet.

Denne var bløt, beklager, men jeg har mistet såpass mange innlegg under hacke-perioden, at jeg gjør hva som helst for å komme àjour igjen. Vel, NESTEN hva som helst.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
OK, her kommer en oversetting for dem som ikke skjønte prototype-demoen min på Huffman-kodet språk:

Nå er vel ikke kort formulering nødvendigvis enklere enn det språket vi har i dag.  Kodingen gjør det potensielt mer komplisert, faktisk.
Men er enig i at stavelser kanskje er for enkelt.

Er det ikke komplisert nok?  Bare si ja, så lenge det er komplisert. Det burde være et bra motto for komplikasjonsministeren.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg hakke spett, jeg hakke hakke og jeg hakke hakkespett.

O

OldBoy

Gjest
Det virket så enkelt da jeg leste det uten å forstå det. Nå som det er NESTEN forståelig, ble alt mye verre.

Edit:

Her smatt jammen Roffe innimellom med enda et innlegg. Mitt innlegg er et svar på Roffes forrige innlegg. Der han prøvde å forklare hva han egentlig mente med det som sto i innlegget før hans forrige.

Nå skjønner jeg snart ikke selv hva jeg prøver å si. Så da er vel det meste sagt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå har vi faktisk ikke komplikasjonsminister, men hva gjør vel det, det er jo en her som peker seg veldig bra ut til jobben. Roffe er fra i dag av komplikasjonsminister i regjeringen. Han er tydeligvis litt inne på språk, så han kan kanskje ta litt over etter Parelius og angående dette med tåkeprat.

Maestro kan få ministerpost han og, en anti-hackeminister kan nok komme godt med, kun ekte hakkespetter tillates, men da må de ha papirene i orden.

Erosloveking, hva med deg, har du og lyst på en post?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kanskje regjeringens medlemmer må lære seg å permutere, så vi uforstyrret kan fortsette samtalene?

O

OldBoy

Gjest
Kanskje regjeringens medlemmer må lære seg å permutere, så vi uforstyrret kan fortsette samtalene?
Før vi begynner å tenke på forslaget, må vi få forklart betydningen av ordet "permutere". Men jeg sier bare: Hvis "permutere" gjør det samme med regjeringens taletrengte medlemmer som "mute"-knappen på forsterkeren gjør med lyden fra stereoanlegget, er svaret helt sikkert "nei".

Og med hensyn til de "samtalene" du refererer til: hva er dette? Ligger det noen konspirasjoner eller noe annet jeg burde vite om og lurer i bakrunnen?

Topp Bunn