HFS partiet

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bamsemann har våknet og jeg har fått blomster, dette er i ferd med å bli en super dag! Takk!

Og Valentino er også dukket opp, lurte litt på hvor du ble av i dag på dagen din, tenkte at du kanskje var ute og spradet og mottok folkets hyllest.
I dag er du bare min ja, hvordan skal jeg utnytte det på best mulig måte...hm.. du skal få bli minister igjen..?

Oldboy, takker så mye for gratis hilsen, greit av vi har en med økonomisk sans i regjeringen...det kommer alltid godt med.

Men Gjestemedlem, han har ennå ikke lært at om han skal ha fine skjortekrager, så må han stryke de selv... ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har aldri sett deg for meg i hvit dress og hatt Gjestemedlem...må visst revudrere synet mitt på deg litt.. ;)

På den annen side er jeg glad for at du ikke er kleskodeminister, jeg har ingen ønsker om å gå kledd som vaskekone...

Man står fritt til å kle seg som man vil, så lenge man kler seg noenlunde anstendig. Dette gjelder også deg Gjestemedlem, uansett hvor mye det måtte innskrenke friheten din... ;)

Hvor mye høy trenger en kamel? Vi har jo litt plen som den kan få beite på, men er litt bekymret for plantene mine... Og om den biter så er jeg jammen ikke sikker, kanskje Kardemommeby trenger en avløserkamel...?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
J

1, eg har aldri sett deg for meg i hvit dress og hatt Gjestemedlem...må visst revudrere synet mitt på deg litt..  ;)

2. På den annen side er jeg glad for at du ikke er kleskodeminister, jeg har ingen ønsker om å gå kledd som vaskekone...

3. Man står fritt til å kle seg som man vil, så lenge man kler seg noenlunde anstendig. Dette gjelder også deg Gjestemedlem, uansett hvor mye det måtte innskrenke friheten din...  ;)

4. Hvor mye høy trenger en kamel? Vi har jo litt plen som den kan få beite på, men er litt bekymret for plantene mine... Og om den biter så er jeg jammen ikke sikker, kanskje Kardemommeby trenger en avløserkamel...?
1. Bunad må vere det mest korrekte, vel?

2. Det heiter reinhaldsoperatør. Men framlegget til uniform var på mange måtar interessant. Skal ta det opp lokalt, dersom eg møter kommuneleiinga...

3. Kva er "anstendig"? Dekkjer visse kroppsdelar? Eller full burka/monty?

4. Eg trur dei tek til takke med tulipanar også. Tenk geit, så går det nok bra. Men hald ungane inne om kvelden for å vere sikker - hugs Jonas Fjeld.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Når det kommer til kleskoder har jeg ombestemt meg ( det er lov når man er leder) og vi skal innføre en slags uniform. Jeg driver og tenker litt på saken, men alle forslag mottaes selvsagt med takk.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Setter jo pris på alle råd, men i alle dager hva er det der på hodet?

Jeg hater å ha noe på hodet, eneste unntaket er når det er skikkelig kaldt...

så mer for meg noe slikt jeg da, hatten er kun til best..:

Denne er sikkert behagelig..?:

Ellers er det jo grisens år, kanskje vi burde gå for den varianten:

Eller?? Ble i grunn litt usikker jeg nå..må kanskje tenke litt mer...?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå har jeg sydd…og slitt… og bannet…men nå er de nye HFS-uniformene klare, så nå håper jeg at dere er fornøyd… puh!

Her er dressen til dere, i alle farger siden vi så langt ikke har klart å finne politisk farge:

Og så tenkte jeg at denne burde passe bra til meg:

Eller hva sier dere?? :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Hm, den suspekte outfitten den manspersonen der er oppe var utkledd i får vel være reservert 'departementet for ymse soial utfoldelse og generelt mangfold'...

Da er vel denne bedre:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Flosshatten var kun tiltenkt spesielle anledninger… og jeg er evig takknemlig overfor Gjestemedlem som ville stå modell, han kom rett i fra frisøren og var riktig så fornøyd med sveisen, og så ble jo resultatet også strålende. Må si meg riktig fornøyd. :)
Kombinasjonen rødt og blått bør jo alle kunne leve med, litt gult, og så S for de som foretrekker SP, og formen på skjørtet er som dere ser en V for de som foretrekker venstre, mer politisk korrekt enn dette blir det vel neppe??

Gjestemedlem foretrekker maling ser jeg, han har vel et lager med maling igjen etter vinterens tre-maling, men ikke bekymre deg, den kan du bruke til å friske opp parkbenkene med. Eventuelt stripe håret så det matcher dressen.

Forslaget til Gjestemedlem kan vi ha i reserve til ekstra spesielle anledninger. Likte godt den hånd-pynten, riktig praktisk i nesten en hver sammenheng…

Så får vi bare håpe at jeg har truffet bra med størrelsene…. :-/

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Hallo !!! Hva er dette for lefling med billige kopier ? !!!
Det finnes kun en Supergirl.

De to andre vist her minner noe om auksjonsobjekt på QXL eller dårlig frisørarbeid.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hallo !!! Hva er dette for lefling med billige kopier ? !!!
Det finnes kun en Supergirl.

De to andre vist her minner noe om auksjonsobjekt på QXL eller dårlig frisørarbeid.

Du har selvsagt helt rett...her har dere meg i full mundur... men det var det med å være politisk korrekt da...
Som dere ser mangler v-skjørtet, og da får vi venstrefolkene på nakken. Hva gjør vi med det da..?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg liker best sentrumsalternativet.

Skal vi rett og slett definere oss som sentrumsparti først som sist så er vi ferdig med det? Ja det tror jeg vi gjør, vi er et sentrumsparti, det bør alle kunne leve med.
Men så var det fargevalget da, jeg foreslår lilla, eller fiolett som det også kan sies, hva synes dere, skal vi være det lilla partiet??
(Nesten rosa vet du Pinki.. ;))

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Skal vi rett og slett definere oss som sentrumsparti først som sist så er vi ferdig med det? Ja det tror jeg vi gjør, vi er et sentrumsparti, det bør alle kunne leve med.
Men så var det fargevalget da, jeg foreslår lilla, eller fiolett som det også kan sies, hva synes dere, skal vi være det lilla partiet??
Rosa er jo finest, men jeg ser jo at noen oppfatter det som en variant av rød, slik som jeg oppfatter lilla som en variant av blå (Ref. gamle konservative damer som farger håret i sin yndlingsfarge, lilla)
Hva med gul? Den har ikke tilhørlighet noen steder i den politiske fargepalett.

G

Gjestemedlem

Gjest
Gul assossieres politisk  med svik, falskhet, KrF
og feighet.

Turkis er iallefall ikke brukt:

O

OldBoy

Gjest
Verre med "sentrum", synes jeg.

Det er uklart hvilken dimensjon du tenker på. I hvert fall ikke "midt-på-treet"-hi-fi, håper jeg. Gjerne "Oslo sentrum" eller "det sentrale østlandsområdet", hvis det var denslags "sentrum" du tenkte på.

Men ellers?.....Jeg vet ikke helt. Må tenke litt på det, i hvert fall.......

:) :) :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Sentrum i hi-fi-sammenheng blir selvsagt det å være plassert midt mellom to høyttalere, som i alle fall er den posisjonen jeg finner min mann sittende i før jeg kommer og også har lyst å trøkke meg ned i sofaen.. ( det er en to-seter…)

Politisk sentrum er mer den gylne middelvei, og grunnen til dette er ene og alene at velger man side her så mister man halvparten av velgerne og ministerne, her må det tråes ytterst varsomt…
Gul er Krf sin farge, tror en del vil sette seg på bakbeina der ja.

Tar man blått og rødt og blander får man lilla. Tar man rødt og hvitt og blander får man rosa. Tar man alle farger og blander tror jeg man får brunt… men å være et brunt parti har vel neppe de helt gode assosiasjonene over seg..?
Grått blir litt kjedelig, turkis.. tja blå-grønt, hva mener de røde om det tro? Oransje…gul-rødt, hva mener de blå om det tro..?
Dette er jammen ikke lett, og ennå er vi ikke kommet til partiprogrammet.

Geografisk sentrum må vel være midt i Norge, på langs og på tvers, hvor blir det mon tro..?

G

Gjestemedlem

Gjest
Politisk sentrum er mer den gylne middelvei, og grunnen til dette er ene og alene at velger man side her så mister man halvparten av velgerne og ministerne, her må det tråes ytterst varsomt…
Vi er da hifi entusiaster som strekker oss etter det ekstraordinære. Den gyldne middelmådighets vei er således kjedelig asfalt.

Tar man blått og rødt og blander får man lilla. Tar man rødt og hvitt og blander får man rosa. Tar man alle farger og blander tror jeg man får brunt… men å være et brunt parti har vel neppe de helt gode assosiasjonene over seg..?
Grått blir litt kjedelig, turkis.. tja blå-grønt, hva mener de røde om det tro? Oransje…gul-rødt, hva  mener de blå om det tro..?
Blander vi alt mulig får vi svart, eller hvitt hvis vi snakker om lys. Svart er jo den bakgrunn en ekte hifi entusisat streber etter..

Men vi kan jo også heve oss over tradisjonelle fargevalg og gå for sølv eller gull. Svart, sølv og champagne er jo alle farger med solid bakgrunn i hifimiljøet, med svart/sølv som det dominerende. Kansje en blanding av disse to?

Sølv logo på svart bakgrunn?

Nei men ja oss nå konsentrere oss om det viktigste først da, som fargevalg, logo og uniformering.

Geografisk sentrum må vel være midt i Norge, på langs og på tvers, hvor blir det mon tro..?
Her må vi se det hele i et stereoperspektiv. Hvis vi f.eks. plasserer en høyttaler i Oslo og en i trondhjem vil en god relativ lytteposisjon være i Bergen. Hvis ikke dette passer helt kan vi jo flytte Trondhjem litt østover.

O

OldBoy

Gjest
Sentrum i hi-fi-sammenheng blir selvsagt det å være  plassert midt mellom to høyttalere, som i alle fall er den posisjonen jeg finner min mann sittende i før jeg kommer og også har lyst å trøkke meg ned i sofaen.. ( det er en to-seter…)
Jeg har en én-seter i mitt hi-fi-sentrum. Skal ikke ha noen forstyrrelser der, nei! Godt å høre, forresten, at begrepet hi-fi-sentrum ikke innebærer noen begrensninger i hvor mye tid og penger man kan bruke på anlegget.

Gul er Krf sin farge, tror en del vil sette seg på bakbeina der ja.
Vi får skrive om Ole Brumm litt, vi: Ja takk! Alt sammen! Vi vil ikke miste noen, vil vi vel?

Grått blir litt kjedelig, turkis.. tja blå-grønt, hva mener de røde om det tro? Oransje…gul-rødt, hva mener de blå om det tro..?
Ikke lett, og heller ikke min greie, det med farger. Så den overlater jeg til deg.

Jeg har latt meg fortelle at det arealmessige geografiske tyngdepunktet i Norge ligger i nærheten av Steinkjer. Med andre ord: Hvis man klipper ut et Norgeskart i papp og prøver å balansere det hele på en nål, skulle det hele balansere når nåla stikkes inn i pappen i nærheten av der hvor Steinkjer ville ha vært på kartet.

Tenker vi volum-sentrum, må vi kompensere for at Sør-Norge har en del høye fjell, og da flytter nok det geografiske sentret seg nærmere Dovre. Uten at jeg har tenkt så nøye på akkurat hvor langt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ok.

Fargen vår blir sølv, den er jeg helt med på, personlig foretrekker jeg sølv fremfor gull som jeg synes blir glorete. Sølv er tyisk hi-fi-farge, svart blir litt trist og kjedelig. Gjestemedlem kan få oppdraget med å lage en logo.
Geografisk sentrum blir Bergen, med en høyttaler i Trondheim og en i Oslo.
Steinkjer blir litt for langt oppe i gokk.. men vi kan jo ta en tur opp og hilse på de en gang og gratulere de med den relativt optimale plasseringen. Eller i alle fall sende et kort...
Mottoet vårt bør være : Ja takk alt sammen!!
Plasseringen bør ikke være i sentrum, men på toppen, hvem har sagt at alt går langs en horisontal linje, vi tenker mer tredimensjonalt vi.

Nå må jeg på statsbesøk igjen, det er et slit å være statsminister vet dere, men i mitt fravær er dere i Oldboys gode hender, han er en klok mann som tar godt vare på dere ( sant Oldboy..? ;) Ikke noe kupp nå…)

O

OldBoy

Gjest
Nå må jeg på statsbesøk igjen, det er et slit å være statsminister vet dere, men i mitt fravær er dere i Oldboys gode hender, han er en klok mann som tar godt vare på dere ( sant Oldboy..? ;)  Ikke noe kupp nå…)
Ikke noe kupp. Kors på halsen og alt det der.

Med hensyn til "gode hender" foretrekker jeg å ta fri i helgen, og helst ikke bli kontaktet før litt uti neste uke. Gamle gutter liker lange week-end'er. Nemlig.

:) :) :)

S

slowmotion

Gjest
Hvem var det som endte opp med å bli invikliseringsminister?

En viktig sak:

Jeg har i det siste lagt merke til at mange her på Hifisentralen
skriver "jaffal" når de mener "i hvert fall" eller "i alle fall" .

Det anser vi som stor styggedom og mener at invikliseringsministeren
snarest bør legge ut forslag om forbud mot det motbydelige ordet "jaffal".

Nuvel, da er arbeidet over for denne uken!

;)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Dette støtter jeg òg. Mener til og med jeg så noen som skrev "vaffal" for en stund siden.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvem var det som endte opp med å bli invikliseringsminister?

En viktig sak:

Jeg har i det siste lagt merke til at mange her på Hifisentralen
skriver "jaffal" når de mener "i hvert fall" eller "i alle fall" .

Det anser vi som stor styggedom og mener at invikliseringsministeren
snarest bør legge ut forslag om forbud mot det motbydelige ordet "jaffal".

Nuvel, da er arbeidet over for denne uken!

;)
Eneste jeg kjenner som sier jaffal er min datter på 7 år, at hun deltar her var nytt for meg... men de starter jo tidlig med alt i våre dager...

Vi har ikke invikliseringsminister, men siden det ser ut til at du har litt lite å gjøre regner jeg med at du tar på deg oppdraget..?

Du kan utarbeide en ordliste over ord vi godtar, og ord vi ikke aksepterer, herunder jaffal.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Detta er en fin regjering :D :D

Destiny.. :)

S

slowmotion

Gjest
Eneste jeg kjenner som sier jaffal er min datter på 7 år, at hun deltar her var nytt for meg... men de starter jo tidlig med alt i våre dager...

Vi har ikke invikliseringsminister, men siden det ser ut til at du har litt lite å gjøre regner jeg med at du tar på deg oppdraget..?

Du kan utarbeide en ordliste over ord vi godtar, og ord vi ikke aksepterer, herunder jaffal.
Hvis jeg tar på meg oppdraget med å bli invikliseringsminister får jeg jo mye mer å gjøre. Det vil utvilsomt gå utover kvaliteten på meninga-med-livet
funderingene og er derfor ikke aktuelt. Jeg kan derimot gjerne melde meg
som konsulent for invikliseringsdepartementet hvis det er godt betalt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Detta er en fin regjering  :D :D

Det har du helt rett i. :)
Og du ser jo ut til å være en fin minister. Nå er akkurat plassen som invikliseringsminister ledig, der hadde du flaks, jeg tror det må være stillingen for deg. Og som du ser kan du få Slowmotion med deg som konsulent. Hva sier du, er ikke dette tilbudet for godt til å takke nei til. :D

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Det har du helt rett i.  :)
Og du ser jo ut til å være en fin minister. Nå er akkurat plassen som invikliseringsminister ledig, der hadde du flaks, jeg tror det må være stillingen for deg. Og som du ser kan du få Slowmotion med deg som konsulent. Hva sier du, er ikke dette tilbudet for godt til å takke nei til.   :D
Hei komponenten..

Takker for spennende tilbud om en post i HFS..

tar det opp til vurdering, og kommer snarlig tilbake med et svar..

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
#%¤")(/&*^` skitt, au..

Sorry.. hei.. jeg hadde bare fått viklet meg inn i ei trådsnelle som lå i kjøkkenskuffen her..

Jeg takker ja til å være innviklingsminister..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
#%¤")(/&*^` skitt, au..

Sorry.. hei.. jeg hadde bare fått viklet meg inn i ei trådsnelle som lå i kjøkkenskuffen her..

Jeg takker ja til å være innviklingsminister..

Vi har fått skjebnen med oss i ministrenes rekker, nå var vi heldig. :) Dette må feires, i dag bli det kake på alle sammen. :) Tror vi flotter oss med brus og. :)

Pass deg for trådsnellene, er ikke verdt å skade seg heller nå som du har fått sånn en viktig jobb.
Har du noen planer klare for hvordan du vil gå i gang?
Men du vet vel hvordan det ender du som er skjebnen, ser du noe spennende i fremtiden?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Jeg kan se at denne regjeringen har en lysende fremtid!

Dette blir noe stort... :D

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Kanskje vi skal prøve å redde denne lille tassen...

Han heter Knut..

Topp Bunn