HFS partiet

S

slowmotion

Gjest
N e vl ik krot formu nødvendgivi enekl nn d seprå vi ha i da.  Kodingn ger d potnislt mr komplis, fakti.  

Mn e eing i t stavlser kans e fr enekt.
Det der var vel ikke videre elengant, vel?

Man kan jo godt tenke seg at ved å inviklisere språket vårt vil vi
også oppnå en viss estetisk eleganse, slik at vi kan nyte vårt kjære
språk med nesten samme utbytte som vi opplever ved musikk.
En slags audiovisuell ekstase?

Men det krever at selv om språket vårt blir inviklisert,
så må det sammtidig elegantifiseres.

Dette for å motvirke den rådende simplifisering
av samfunnet.......

;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Før vi begynner å tenke på forslaget, må vi få forklart betydningen av ordet "permutere".

2, Og med hensyn til de "samtalene" du refererer til: hva er dette? Ligger det noen konspirasjoner eller noe annet jeg burde vite om og lurer i bakrunnen?
1. Kvifor det? Kan vi ikkje berre stemme over dette? Eg er for...

2. I den grad det ligg planer om konspirasjonar, er det vel best å skrive om sånt i parantesar, og ikkje i vanleg tekst?
Eller vi kan lage ei kode.

Konspirasjonskode = edoksnojsaripsnok-
Ttierg kon?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Denne koda vart for vanskeleg. Eg føresler at dei som skal ha konspirasjonar, berre skriv om det i ein parentes. Då vert det mykje enklare for oss alle....

(skal vi ha ei konspirativ avrøysting? Sidan eg er så høgt på strå, vil eg ikkje komme med framlegget)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Permutere, ja der datt jeg av, aner ikke hva det er og som øverste leder må man vise såpass ansvar at man ikke svarer ja til ting man ikke vet hva er, Arve...

At det kan ha noe med mute å gjøre er selvsagt mulig, men vi må ikke begynne å mute her nå når den der ordassosiasjonståden er i ferd med å hente oss inn igjen. Vi får få kalkunen til å gjøre noe drastisk når det nærmer seg, godgutten er sikkert ikke vanskelig å be.. ;D

Øl i brannslanger og konspirasjonsparanteser... Jaja, fantasien er visst ikke blitt hacket i alle fall.
Tror nok kullsyren taper seg ja.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Permutere, ja der datt jeg av, aner ikke hva det er og som øverste leder må man vise såpass ansvar at man ikke svarer ja til ting man ikke vet hva er, Arve...

At det kan ha noe med mute å gjøre er selvsagt mulig, men vi må ikke begynne å mute her nå når den der ordassosiasjonståden er i ferd med å hente oss inn igjen. Vi får få kalkunen til å gjøre noe drastisk når det nærmer seg, godgutten er sikkert ikke vanskelig å be.. ;D

Øl i brannslanger og konspirasjonsparanteser... Jaja, fantasien er visst ikke blitt hacket i alle fall.
Tror nok kullsyren taper seg ja.
Eg forstår deg slik at vi ventar litt med konspirasjonane då?
Greitt! Eg må uansett skylje nasen min (nyoperert)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Eg forstår deg slik at vi ventar litt med konspirasjonane då?
Greitt! Eg må uansett skylje nasen min (nyoperert)
Nei nei, ikke nødvendigvis, men det kan lett bli misforståelser vet du. F.eks lurer jeg nå på om du er nyopererrt, eller om det bare er en konspirasjon... ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Søren og, da spøker det for akekonkurransen vår. Nå er det vel ikke akkurat kontaktidrett, men kulde..vel...kan vel ikke nekte på det. Hva gjør vi med Noreg-drakten da..?

Du kan kanskje ha på maske?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
konspiroperasjon, kanskje? Iallfall kvalifiserte det for sjukemelding. Og eg har ikkje lov å vere ute i kulden, dessutan må eg unngå kontaktidrett i 6 veker....
Snakker vi plastisk kirurgi her?
Misfornøyd med neseryggen? ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Søren og, da spøker det for akekonkurransen vår. Nå er det vel ikke akkurat kontaktidrett, men kulde..vel...kan vel ikke nekte på det. Hva gjør vi med Noreg-drakten da..?

Om vi ikkje kan utsetje akekonkurransen til ut i mai, får eg heller finne meg sånn ishockeyhjelm, eller ta ein modifisert susp på.
Eg veit mange har satsa på meg i denne tevlinga, og eg har lite lyst til å skuffe dei (då deler dei neppe premien med meg heller)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0

Noreg-draktene er nyleg komne med kamel-post frå Mongolia (billegaste måte) 1kr 23 øre/stk. Fint mønster, mykje betre enn svenskane sine. Har du fått piggstøvlane, forresten? Vi må kunne sparke i frå/forsvare oss...

O

OldBoy

Gjest
I den grad det ligg planer om konspirasjonar, er det vel best å skrive om sånt i parantesar, og ikkje i vanleg tekst?
Eller vi kan lage ei kode.

Konspirasjonskode = edoksnojsaripsnok-
Ttierg kon?
Ttierg kno!

Men egentlig synes jeg at HFS-partiet burde slå et slag for åpenhet, også når det gjelder konspirasjoner. Alle gode HFS'ere burde kunne enes om at hemmelige konspirasjoner er en uting. Som et offisielt standpunkt, i hvert fall. Hva HFS-partiets medlemmer gjør privat, får være opp til hver enkelt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Ttierg kno!

Men egentlig synes jeg at HFS-partiet burde slå et slag for åpenhet, også når det gjelder konspirasjoner. Alle gode HFS'ere burde kunne enes om at hemmelige konspirasjoner er en uting. Som et offisielt standpunkt, i hvert fall. Hva HFS-partiets medlemmer gjør privat, får være opp til hver enkelt.
(Einig. Men eg tykkjer likevel vi skal bruke parantesar for å skilje mellom konspirasjon og det som er noko anna, t.d. ) aspirasjon, transpirasjon, ekspedisjon og kommisjon.

O

OldBoy

Gjest
(Einig. Men eg tykkjer likevel vi skal bruke parantesar for å skilje mellom konspirasjon og det som er noko anna, t.d. ) aspirasjon, transpirasjon, ekspedisjon og kommisjon.
Altså, hvis jeg forstår deg rett:

Hvis jeg, naturligvis som et HELT hypotetisk eksempel, sier: "Nå må vi se å få fjernet Komponenten som leder av HFS-partiet!", er det en helt normal politisk ytring, og betyr ingen verdens ting.

Hvis jeg, derimot, sier: ("Nå må vi se å få fjernet Komponenten som leder av HFS-partiet!"), er dette en konspirasjon. En helt åpen konspirasjon i tråd med HFS-partiets nye konspirasjonspolitikk, men fortsatt en konspirasjon, som vår kjære partileder har all grunn til å ta seg nær av.

Hvis jeg derimot ikke sier noen verdens ting, KAN jeg gjøre meg skyldig i å starte en skjult konspirasjon, av den typen som HFS-partiet altså tar avstand fra. For ordens skyld må jeg jo da skynde meg å presisere: ("Dette er IKKE en konspirasjon"), eller skulle det være UTEN parenteser, og vår kjære partileder kan dermed slappe helt av.

S

slowmotion

Gjest
Noreg-draktene er nyleg komne med kamel-post frå Mongolia (billegaste måte) 1kr 23 øre/stk. Fint mønster, mykje betre enn svenskane sine. Har du fått piggstøvlane, forresten? Vi må kunne sparke i frå/forsvare oss...
Kva er "Noreg" for noko? Kvissleis ska me slå svenskanananane?

;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Altså, hvis jeg forstår deg rett:

Hvis jeg, naturligvis som et HELT hypotetisk eksempel, sier: "Nå må vi se å få fjernet Komponenten som leder av HFS-partiet!", er det en helt normal politisk ytring, og betyr ingen verdens ting.

Hvis jeg, derimot, sier: ("Nå må vi se å få fjernet Komponenten som leder av HFS-partiet!"), er dette en konspirasjon. En helt åpen konspirasjon i tråd med HFS-partiets nye konspirasjonspolitikk, men fortsatt en konspirasjon, som vår kjære partileder har all grunn til å ta seg nær av.

Hvis jeg derimot ikke sier noen verdens ting, KAN jeg gjøre meg skyldig i å starte en skjult konspirasjon, av den typen som HFS-partiet altså tar avstand fra. For ordens skyld må jeg jo da skynde meg å presisere: ("Dette er IKKE en konspirasjon"), eller skulle det være UTEN parenteser, og vår kjære partileder kan dermed slappe helt av.
(Dette er heilt hypotetisk rett)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg tror egentlig ikke jeg liker så godt hypotetiske spørsmål jeg Oldboy…hypotetisk humor kan jeg derimot leve med..
Og siden vi nå engang har en konspirasjonsminister tror jeg rett og slett at vi skal overlate dette med konspirasjoner til han, hvis ikke kan han føle seg litt overkjørt og bli sur, og hvem vet hvilke konspirasjoner han da kan koke i hop..
Når det gjelder akekonkurransen så er det greit for meg om vi tar den i mai, så får vi lenger tid til trening og, det er tross alt viktig at alle deltakerne er i form og med full gjennomlufting til vitale deler.
Vi må også passe oss for trekk. Tror aking er en sport hvor man lett utsettes for trekk, og i mai er nok ikke dette et like stort problem som i februar. Innen den tid er kanskje bamsemann våken igjen og. Vi må jo vente til han er klar og har fått spist seg opp litt. Sikkert slunken nå etter bare soving og ikke spising i lengre tid.

O

OldBoy

Gjest
Jeg tror egentlig ikke jeg liker så godt hypotetiske spørsmål jeg Oldboy…hypotetisk humor kan jeg derimot leve med..
Og siden vi nå engang har en konspirasjonsminister tror jeg rett og slett at vi skal overlate dette med konspirasjoner til han, hvis ikke kan han føle seg litt overkjørt og bli sur, og hvem vet hvilke konspirasjoner han da kan koke i hop.
Får HFS-partiets regjeringsmedlemmer hypotetiske spørsmål, må vi naturligvis svare: ("Ingen kommentar!")..(Rent hypotetisk.)

Med hensyn til konspirasjonsministerens rolle, er jeg litt usikker. Har vi en konspirasjons-minister, eller en antikonspirasjons-minister? Det er en vesensforskjell her, og her gjelder det å velge riktig.

:) :) :) ...NB! Garantert konspirasjonsfrie smileys!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Blir i grunn veldig forvirret av disse parantesene, men vi kan kanskje si at vi har en (anti)konspirasjonsminister..??

:) ;) :D

G

Gjestemedlem

Gjest
:) :) :) ...NB! Garantert konspirasjonsfrie smileys!
Den første smileyen hadde et svakt undertrykt glis, men smiley nummer to er politismiley og passer på at han ikke går over grensen med ureglementære muskelbevegelser i ansiktet, spesielt når det snakkes åpent om konspirasjonsteorier. Den siste smileyen er nok fra det hemmelige politiet. For smiley nummer en har tipset han om at politismileyen egentilg ikke gjør jobben sin godt nok og har feile tanker omkring viktige ting, så han må nok etterforskes. Du ser det på det konsentrerte men stivnede smilet og øynene som ikke blinket et sekund.

O

OldBoy

Gjest
Den første smileyen hadde et svakt undertrykt glis, men smiley nummer to er politismiley og passer på at han ikke går over grensen med ureglementære muskelbevegelser i ansiktet, spesielt når det snakkes åpent om konspirasjonsteorier. Den siste smileyen er nok fra det hemmelige politiet. For smiley nummer en har tipset han om at politismileyen egentilg ikke gjør jobben sin godt nok og har feile tanker omkring viktige ting, så han må nok etterforskes. Du ser det på det konsentrerte men stivnede smilet og øynene som ikke blinket et sekund.
Uff da, avslørt igjen!!

Jeg må slutte med smileys, skjønner jeg.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
Når det gjelder akekonkurransen så er det greit for meg om vi tar den i mai,
1. så får vi lenger tid til trening og, det er tross alt viktig at alle deltakerne er i form og med

2. full gjennomlufting til vitale deler.
Vi må også passe oss for trekk.

3. Tror aking er en sport hvor man lett utsettes for trekk, og i mai er nok ikke dette et like stort problem som i februar.

4. Innen den tid er kanskje bamsemann våken igjen og. Vi må jo vente til han er klar og har fått spist seg opp litt. Sikkert slunken nå etter bare soving og ikke spising i lengre tid.
1. Tenkjer vi kjem langt med berre kjøtvekta.....

2. For mykje luft på meir eller mindre edle deler (nasen min) (søren og! No fekk eg konspirasjonsnase, ser eg. Spørs om eg eigentleg har nase for konspirasjonar?)
er nok å sjå på som eit uheldig trekk, ja.

3. Vi må jau TREKKE kjelkane opp bakken fyrst ... ;D

4. Kjøtvekta er viktig, som sagt. Kan du ikkje gje han noko intravenøst inntil han tek til seg fast føde igjen?

Kor mange skal vi vere på kvar kjelke, forresten?
Har alle fått Noreg-draktene sine no? Kamelen nektar å gå herifrå, då det er for kaldt. Og eg kan ikkje gå ut pga. nasen.
Kva med piggstøvlane? Skal vi heller bruke broddar? Eg kjenner ein smed som kan lage nokre...

O

OldBoy

Gjest
Kva med piggstøvlane? Skal vi heller bruke broddar? Eg kjenner ein smed som kan lage nokre...
Bank så mange firetoms spikere som du anser at det er behov for, gjennom skosålen. Fortrinnsvis fra innsiden. Så får du nok feste på de fleste underlag.

:) :) :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå var det vel bare EN Noreg-drakt og resten Norge-drakter Arve…om du har bestilt feil får du sende kamelen tilbake for å ordne opp. Om ikke tar jeg gjerne imot den kamelen, en levende kamel har stått øverst på ønskelisten til min yngste datter i flere år.

Trenger vi piggstøvler, trodde vi bare skulle ligge helt i ro jeg…?

Når det kommer til kjøttvekten så er ikke den noe problem…
Vi skal da ikke gå opp…vi er da kultiverte og driver ikke med slikt slit.

Bamsemann skal få kake når han våkner, så tenker jeg han skal blir klar fortere enn svint.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Torget vurderinger
0
1. Nå var det vel bare EN Noreg-drakt og resten Norge-drakter Arve…om du har bestilt feil får du sende kamelen tilbake for å ordne opp. Om ikke tar jeg gjerne imot den kamelen, en levende kamel har stått øverst på ønskelisten til min yngste datter i flere år.

2. Trenger vi piggstøvler, trodde vi bare skulle ligge helt i ro jeg…?

3. Når det kommer til kjøttvekten så er ikke den noe problem…
4. Vi skal da ikke gå opp…vi er da kultiverte og driver ikke med slikt slit.

5. Bamsemann skal få kake når han våkner, så tenker jeg han skal blir klar fortere enn svint.
1. Kvaforslag? Eg har bestilt 87, med tanke på supportarar og denslags....
Når det er sagt, kom det ei med feiltrykk "Gnore", kanskje du kan bruke denne? Litt trang i dei ulike opningane, men likevel...
Elles var vel prisen såpass låg at det er dumt å bry kamelen med å gjere vendereis. Eg sender han heim til deg.
Er litt usikker på adressa, men legg ut åte, så kjem han. Jfr Jonas Fjeld Rock n Rolf Band er han "glad i barn og høy"

2. Fråspark og svenskar. Studer Pondus-taktikken.....

3. Godt å høyre.

4. Bør vi ikkje ha ein viss Nansensk ånd på laget? Men dei som vil, får sikkert sitte på med svenskane (NB! Pass piggstøvlane inne i bussen)

5. Pass berre på at han ikkje fjernar bjønnpluggen før avreise.....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
1. Kvaforslag? Eg har bestilt 87, med tanke på supportarar og denslags....
Når det er sagt, kom det ei med feiltrykk "Gnore", kanskje du kan bruke denne? Litt trang i dei ulike opningane, men likevel...
Elles var vel prisen såpass låg at det er dumt å bry kamelen med å gjere vendereis. Eg sender han heim til deg.
Er litt usikker på adressa, men legg ut åte, så kjem han. Jfr Jonas Fjeld Rock n Rolf Band er han "glad i barn og høy"

2. Fråspark og svenskar. Studer Pondus-taktikken.....

3. Godt å høyre.

4. Bør vi ikkje ha ein viss Nansensk ånd på laget? Men dei som vil, får sikkert sitte på med svenskane (NB! Pass piggstøvlane inne i bussen)

5. Pass berre på at han ikkje fjernar bjønnpluggen før avreise.....

Du kar tatt deg til rette din Gnorm...

Jaja, de tror vel bare vi lider av dysleksi, det får vel passere, så får en annen ta seg av bestillingen neste gang...
Be kamelen gå mot sør, så skal jeg stå i hagen og synge kamel-lokkesangen jeg har øvd inn, så får man testet ut om den er brukbar i samme slengen..

Den biter vel ikke?

B

bamsemann

Gjest

Er det ingen som har gitt blomster til vår kjære komponent på Valentindagen da.....

Ha en fin dag komponenten :-*

bamsemann.. ;D

O

OldBoy

Gjest
[
Er det ingen som har gitt blomster til vår kjære komponent på Valentindagen da.....

Ha en fin dag komponenten  :-*

bamsemann.. ;D
Ikke engang kona får blomster på Valentinsdagen, men vår kjære partileder kan alltids få et ønske om en fin dag. Ikke noe problem, det, det er helt gratis. I motsetning til blomster vinterstid.

G

Gjestemedlem

Gjest
Valentinsdag, er ikke det noe sånt amerikansk drit a?

;)
Jo forsåvidt, men prøv å bruke det som argument når din utkårede lurer på hvorfor hun ikke har fått blomster el. i dag ... så blir det nok raspeballer, countrymusikk og utilstrekkelig strøkne skjortekrager hele neste måned.

Topp Bunn