HFS partiet

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:
Siden bytrærne stort sett har oppført seg bra i året som gikk vil jeg be om en forfremmelse.

Allvitende Orakel og Sjef for de Hemmelige Tjenestene ville være midt i blinken.
Etter nøye overveielse er det under tvil godtatt. Det var det med allvitende orakel som virket noe drøyt, men du skal få prøve deg. ;)
Ye of little faith!

For å demonstrere min krystallkule skal jeg svar deg på ett spørsmål.
Wow

Hvilken farge har jeg på jakken jeg har på meg i dag?
Litt varmt for jakke i dag, men hvis ikke det er et lurespørsmål har du nok på deg en lyseblå.
Hm.. et allvitende orakel burde kunne skille ut et lurespørsmål... ;)

Men du har omtrent rett, mellomblå, men det får gå, er vel et definisjonsspørsmål.
Du er ansatt, på prøve.

Fryktelig så du klarte å klure det til med pastaen da Destiny.. veldig fokus på pasta her inne sånn generelt.. Selv foretrekker jeg lasagne, det er også ganske trygt når det kommer til vikling... Prøv det du. :)

Trestjerneslakksniffing høres ut som et noe underlig departement Valentino, hva driver man med der da?
Man om du ser det som nyttig skal ikke jeg stikke kjepper i hjulene, vi kan alltids opprette et slikt om du føler behov for det. Du er ansatt. Men alle dise damene dine vet jeg ikke helt om du får dra med deg... Har de noen kvalifikasjoner??

Akingen gikk skeis ja, det var jo synd. Men vi gir ikke opp så lett, forslag om sommerlige aktiviteter og sysler vi burde hive oss på?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Det er viktig med gode sommerlige aktiviteter,så her må vi putte våre hoder i bløtt(bare ikke for lenge).

Vi kan jo alltids ha en sommerlig akekonkuranse, hva med sommerland i Bø, de har vel noen vann vittige ;D lange sklier...

Draktsetta fra i vinter kan vi kanskje bruke, eller?

Destiny.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Destiny skrev:
Det er viktig med gode sommerlige aktiviteter,så her må vi putte våre hoder i bløtt(bare ikke for lenge).

Vi kan jo alltids ha en sommerlig akekonkuranse, hva med sommerland i Bø, de har vel noen vann vittige ;D lange sklier...

Draktsetta fra i vinter kan vi kanskje bruke, eller?

Ja klart vi kan. God ide' Destiny, vi kan ha landsmøte i Bø og slå to fluer i en smekk. Og så kan vi bløte hodene og komme opp med enda flere ide'er.. :)

Ellers liker jeg godt berg-og dalbaner. Kanskje vi skulle gå for en runde i Tusenfryd og eller?

Dette blir en topp sommer. :)

Om budsjettet ikke kan dekke alt dette så har vi en trampoline, det er jo alltids en nødløsning. .. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Siden dette faktisk er en tråd på hele 81 sider, helt uten drittslenging eller utskjelling av svake, sterke, snille, dumme, og andre grupper får man heller fortsette her da. Tror dette må være rekord i tråd uten drittslenging jeg, men grunnen er selvsagt godt lederskap og veloppdragne ministre. Dette må feires, tror vi tar en samling her hos meg. Etter noen runder på trampolinen tar vi litt pizza, så kan barokkministeren sørge for musikk, Valentino sørger for... ett eller annet, vi kler oss i de fine akedraktene, og så koser vi oss. Snart snur solen og... uff. 8)

K

kbwh

Gjest
Skal vi si noen kasser lakkodørfri Barolo og Amarone, 81 Mariaer til ministrene, og kanskje Paolo Maldini til Stasministerinnen?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Valentino skrev:
Skal vi si noen kasser lakkodørfri Barolo og Amarone, 81 Mariaer til ministrene, og kanskje Paolo Maldini til Stasministerinnen?

Nå måtte jeg sjekke opp alle disse fremmedordene dine Valentino. Trodde de to første var lakk... men det var altså vin... Den siste hadde jeg ikke hørt om... hva skal jeg med han når dere kommer..??

Disse 81 Mariane, de er jeg derimot litt skeptiske til, hva i alle dager skal vi med dem??

Ta med deg vinen og kom dere... så skal jeg se om jeg får bakt en kake.

Kankje kan vi fiske litt og. Vi får sjelden fisk, men det er like greit, er jo ikke særlig godt heller.

K

kbwh

Gjest
Fisk til 5000 og vann til vin? Hvem skal du ha med i stedet for PM?

En Maria per side. Skal ikke her feires?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Å I see, en per side. Jaja, de kan jo få rense og steke fisken og servere oss. Deretter kan de luke, jeg ligger litt på etterskudd. Skulle strengt tatt byttet dekk på sykkelen og. Og kanskje stelt den litt.

Har jeg ikke nok med å holde styr på dere, skulle tatt seg ut med småhyper fotballspiller på toppen av alt.

Kankje kan Destiny koke spagetti, men det passer kanskje ikke så godt til fisk??

Lurer på om ikke jeg burde gå å legge meg nå..

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er de mulig å få kokt sammen noe av dette til et partiprogram da?

Nå er det vel mer aktuellt enn da tråden ble startet i og med at det er valg til høsten.

Ser ut til at dette kan bli et venstreradikalt parti bestående av høyreekstremister med fokus på strutsepolitikk og ole brumavgjørelser.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.106
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Fornøyelig tråd fra glansdagene, denne hadde jeg ikke sett.

Da må det være lov for etteranmeldte å slenge inn en søknad på stillingen som fiskeriminister?
Og da kan jeg bestemme fritt fiske for meg selv, komme til i Alta, fiske litt med Harald kanskje? Neida, ikke Harald Eia !! Syns forresten jeg ser Harald Eia med tohånds fluestang....

Valentino er selvskreven helseminister, spesialfelt psykiatri: kabel-paranoia og bipolare lidelser med symptomene Wagner-opera og Haydn-kvartetter

Og Partiprogram:
-mer støtte til kabel-forskning. vi vet så lite om hvordan en ledning virker, og kabel-inflasjonen eksploderer
-hele folket på blindtest. folk skjønner ikke hva de hører
-mer støtte til kabel-terapi. det utdannes for få psykiatere
-vern om regnskogen. ja til stål og tekstiler

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja det var jammen bra at denne kom frem i lyset igjen. Det nærmer seg valg, og jeg har som dere selvsagt skjønner vært svært opptatt med å administrere min eminente, men noe uryddige regjering, så jeg har hatt mer enn nok med å fylle tiden min med som dere sikkert forstår.
Men vi har jo fått dannet en regjering, så nå gjenstår bare partiprogrammet. Noen vil kanskje mene at dette er en noe uortodoks måte å gjøre det på, men det er dette som er den nye fremtiden. Innovativt kan man si. Først samler man en gjeng kloke hoder, så fordeler man oppgavene mellom dem etter å nøye ha vurdert deres sterke (og ikke minst svake) sider, så blir man enig om hva man skal være enig om.
Regjeringen etter siste fintelling er dette:

Komponenten- Statsminister, smådemokratisk og ganske snill diktator.

Oddgeir- Integreringsminister og mulig veskebærer.

Audiophile-Arve Kabel-, samferdsels- og fiskeriminister+ katteminister

Valentino- Minister for italienske affærer -AVGÅTT

Øyvind J- finansminister

Honkey- olje og energiminister og likestillingsminister

Bamsemann- bamseminister

Knutinh- ekskluderingsminister

Paal Iksom -minister of the inferior ( mindreverdighetsminister?)

Pink Panther- minister for dyr som strengt tatt ikke finnes og tegneseriehelter og fallerte barne-tv-personligheter, samt frafalne HFS’ere

El_mariachi - forsvarsminister

Slowmotion - meningen med livet - minister

Bbking - utenriksminister

Oldboy - diktatoraspirant og nestleder

Zomby - kulturminister

Spiralis- livvakt for Nasse Nøff, og Komponenten

Ivar Løkken- Legaliseringsminister

Boffen- overvåkingsminister

Parelius - minister for tåkeprat og new-speak

Thomas1- bohem/anarkistminister

Affa- justisminister -AVGÅTT

Lomt – helseminister

Tkr- elektrostatsminister

Kabeldrager - konspirasjonsminister

Psyklisten - regjeringspresident

Styx: ??

Gjestemedlem- Minister for bytrær og offentlige irettesettelser

Mazzy star- Oppsporingsminster

Destiny- innviklingsminister og vikarierende bamseminister

Erato- Barokkminister

Ernie70- enefordelingsminister

Roffe- komplikasjonsminister

Nå ytret jo Jøgga et ønske om stillingen som fiskeriminister. Dessverre er denne stillingen allerede besatt, så om ikke Arve kan være villig til å si fra seg en av fire (hvordan klarte han å kapre alt dette, hvor effektiv tror egentlig nynorskfolket at de er??) poster må nok Jøgga se seg om etter noe annet. Men noe skal det bli, vi er ikke vanskelige sånn.

Jeg trenger ellers å vite om noen andre trekker seg, eller ønsker en post, det er tross alt en stund siden forrige møte og det kan ha oppstått uforutsette hendelser.

Skal vi stryke de som har meldt seg ut eller forvente at de dukker opp igjen og tar ansvar?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
komplikasjonsminister?! Hva i all verden er det? Og hva har jeg gjort for å pådra meg æren?

;D

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.106
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
roffe skrev:
komplikasjonsminister?! Hva i all verden er det? Og hva har jeg gjort for å pådra meg æren?

;D
Du må nok ha lagd mye krøll og rotet det skikkelig til ! :D

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg må desverre meddele at affa er død. Den gamle soldat avled av hjertesvikt alt mens han lobbet soppformede håndgranater retning den jævla naboens plastterrassestoler. Hans siste forundrede ord skal ha vært "-Mein Führer, I can fly!".

Noen må bekle stillingen Wagnerminister. Det kan jeg gjøre, og skulle det være behov for å kaste Silvio B ut av kontoret skal jeg ta meg av det igjen. Og Kompo, om du skulle trenge rustning til valgkampen kan jeg stikke over til Kirstens og tyvlåne Brünnhildes til deg.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Herlig at noen blåste liv i denne tråden, ja - sånn rett før valgkampen starter!

Håper ikke HFS-regjeringen står foran store utskiftninger, og ber således om at min taburett som konspirasjonsminister opprettholdes.

Mitt valgsprog er; "Har du ikke hørt noen gode konspirasjonsteorier for tiden, så lag en sjøl"

Med konspiratorisk hilsen - Kabeldragern

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.660
Her på meninga-med-livet dept. har vi vært aktive hele tiden,
særlig har tilbedelse av solen hatt høy prioritet.

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel da har komplikasjonsministeren koblet inn hjernen og er tilbake på Huffmann-sporet han selv ledet oss inn på, vi har fått bekreftet at både konspirasjonsministeren og meningen med livet-ministeren er i full vigør, og vi har fått oss Wagner minister, hvorfor hadde vi ikke det før tro?
At Affa er død tror jeg når jeg ser det, ukrutt forgår ikke så lett, men han kan ha rotet seg vekk litt, det er lett for i den alderen.

Rustning høres noe ubekvemt ut, og jeg har jo livvakt, så hva skal jeg med det, jeg skal da ikke i nærkamp? Vi får se hvor tøff denne valgkampen blir, men det er jo betryggende å ha en i bakhånd.

Jøgga, jeg er fristet til å la deg bli fiskeriminister, om ikke Arve protesterer innen de neste 24 timene sier vi at den stillingen er din, om du ikke kanskje heller ønsker deg noe annet?

Og hvordan står det til med resten av regjeringen?

Jeg er spesielt bekymret over dette:

http://www.dagbladet.no/2009/06/15/nyheter/utenriks/kriminalitet/6733637/

Har Pinki noe å si til sitt forsvar?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Jeg, Jeg vil bli Partisekretær. Mr. Partisekretær!

Mvh.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Kabeldragern skrev:
Herlig at noen blåste liv i denne tråden, ja - sånn rett før valgkampen starter!

Håper ikke HFS-regjeringen står foran store utskiftninger, og ber således om at min taburett som konspirasjonsminister opprettholdes.

Mitt valgsprog er; "Har du ikke hørt noen gode konspirasjonsteorier for tiden, så lag en sjøl"

Med konspiratorisk hilsen - Kabeldragern
Som Statsministerens "livvakt" ( også kjent som "borgerskapets voldsmakt" ) er det jeg som står for sikkerhet, og dertil hørende "overvåking"!!

Som nevnt i en annen tråd Hr Konspirasjonsminister: "Vi vet hvor du bor!" Vel det gjør vi jo egentlig ikke, men så lenge som konspiratoren tror det, så gjør det sikkert samme nytte! ;D

Men Hr.Kabeldrager, skulle ikke du være Anarkiminister med oppgave å løpe rundt ikledd sort frakk og bredbremmet hatt mens du plaserte bomber med fresende lunter under andre ministres taburetter??

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Jeg kan godt ta på meg jobben med å holde motarbeider-samtaler og sørge for ett dårlig arbeidsmiljø.
Det er jo selvlysende det at ett parti av dette kaliberet også må ha noen som er HMS ansvarlig.
Samtidig bør man i slike sammenhenger også ta seg tid til å utnevne både brannvernleder og "bedrifts-elektriker" da dette letter jobben med draging av kabel og skifting av lyspærer.
Utover dette vil jeg ikke kommentere saken videre.

Mvh

DFS&S
Direktoratet for Semantikk og Sveler

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Et sveledirektorat høres smart ut!

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Ønsker samtidig å benytte anledningen til å komme med noen velmenende råd foran valgkampen. Her er første tips for å vinne noen av velgerne.
Som noen av dere kanskje vet, så finnes det en rekke dyrearter som pr idag ikke er offisielt godkjente både når det gjelder navn og rase/tilhørighet. Det finne mange aktive grupper rundt i dette land som jobber iherdig for å sette disse dyrene på kartet, men fram til nå har det vært for døve ører.
Jeg nevner:
Tibetansk Teppetisser, liten spisshund, diverse grupper og laug i Bærum og Mortensrud.
Sibirsk Armhulegnager, mårdyr, populært på Jessheim & omegn.
Irsk Elgsnapper, trekkende stor hund, utbredt blandt progressive elgjegere i Sør-Odal og litt nord for Namsos.
En fyldig oversikt kan sendes hvis dere ønsker det.

Grip sjansen!! Alle monner drar.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Jeg står fortsatt til disposisjon for HFS partiet :) Jeg var meget uheldig den 14.3. 09. og viklet meg inn i et garnnøste jeg kjøpte på salg, og kom meg ikke ut igjen før soloppgang ca siste halvdel av Mai.

Da var jeg så forfjamset at jeg kokte i stykker et stort parti med smuglerspagetti fra Hamburg!

Er nå på bedringens vei, og delvis klar for korte intervaller på regjeringskontorene: hvis vi da har noen?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Skal du være skjebneminister også nå?
Tenker du på meg Valentino? Ja jeg tar gjerne på meg jobben som skjebneminister også.

Men det kan nok bli en utsatt stilling å besette ettersom deres skjebne da ligger under mitt departement ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Ministre. Sekretærer. Statsråder. Samma det. Jeg vil være partisekretær..!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
Ministre. Sekretærer. Statsråder. Samma det. Jeg vil være partisekretær..!

Bjørn er helt klart kvalifisert til den jobben! Han søkte seg til og fikk (sikkert etter bruk av uredelige metoder som utpressing og korrupsjon) posisjonen som MODERATOR. Med andre ord en riktig maktkåt jævel! Den perfekte partisekretær! ;D

Bjørn som partisekretær under mottoet: "Jeg skal knuse deg som en veggelus!"

Ø

ØivindJ

Gjest
Komponenten skrev:
Øyvind J- finansminister
I lys av nye erfaringer, kan jeg ikke se for meg hvordan dette skulle fungere. Dette er en trussel mot partiets levetid.

Det er derfor, med et tungt hjerte, jeg herved sier fra meg posten som finansminister i HFS-partiet. ;)

Kanskje finnes det mindre ansvarsfulle jobber, kanskje som internpost-koordinator? ;D

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
345
Torget vurderinger
1
Etter den uheldige episoden med spagettien fra Hamburg fikk jeg spillt i gjennom denne.

det hjalp litt på ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
thorgir666 skrev:
utbredt blandt progressive elgjegere i Sør-Odal
Her er jeg enig.....je tiss vælkampen i ailt førr liten grad tær henssin tel øss i sør-odalen!

Mvh
OMF

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Partisekretær. Selvsagt må vi ha partisekretær, hvordan har vi egentlig klart oss uten?
Der lettet det en bør fra mine skuldre, sekretæren er ansatt, og kan straks gå i gang med å utarbeide valgprogrammet, vi må jo bestemme hva vi mener. Hva mener vi?
Du kan også få ansvaret med å holde styr på alle ministrene, de kommer og går i såpass stort tempo at jeg innimellom sliter med å holde oversikten, midt oppi alle andre møter og konferanser jeg er engasjert i med denne valgkampen.

Thorgir har jo sagt seg villig til å ta på seg en viktig oppgave, HMS skal man ikke ta lett på, og jeg har ikke inntrykk av at Thorgir tar lett på ting.
Han er nå utnevnt til HMS-ansvarlig i Direktoratet for Semantikk og Sveler.
De ukjente dyrereasene kan kanskje diskuteres med Pinki (om han fremdeles er på frifot) Noen av disse kan kanskje falle under hans departement, men vi tar imot alle stemmer med åpne armer, her skal ingen føle seg utenfor, og de som føler sterk tilknytting til denne type dyrearter har helt sikkert behov for å føle sine interesser ivaretatt, det finner de hos oss.

Trist å høre at Destiny ennå har problemer med vikling, dette var en riktig lei historie, men den endte heldigvis godt denne gangen og. Men jeg forstår din frustrasjon, dette må være direkte plagsomt.
Om du ønsker å være skjebneminister og føler at dette er noe du kan takle er jobben din, kanskje kan det hjelpe på å involvere seg i andres skjebner så dine egne problemer kommer til i bakgrunnen?

Øyvind har bedte pent om å bli fratatt det store ansvaret som finansminister. Det har jeg forståelse for, og du utnevnes i stedet til ansvarlig for internpost.
Men ta nå ikke for lett på den oppgaven.

Da trenger vi ny finansminister. OMF, kan det være noe for deg? Men da må du artikulere litt tydeligere, så vi alle forstår hva du sier.

Jeg lurer på om vi ikke bør få trykket opp noen fine T-skjorter til valgkampen, noen som har tips til motiv og slagord?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Enkelt. Bildet av Statsministerens tær. Slagord: Paint it red.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
... noen som har tips til motiv og slagord?
HFS-partiet, partiet for deg som virkelig hører hva velgerne sier...

HFS-partiet, partiet for deg med bedre hørsel enn lukt

Hører du bedre enn du ser (ut), stem HFS-partiet

eller kort og godt

HFS-partiet - det eneste partiet hvor alle medlemmene hører godt etter!

Topp Bunn