Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Andre steder så har vel transporten tatt en 3-4 dager bare, men kanskje litt lenger tid ved en kontainer slikt mye snadder
 
L

Ludo

Gjest
Jeg har som tidligere nevnt gode muligheter for å hente endel utstyr. Bor selv i Tønsberg så om noen andre i Vestfold har bestilt så tar jeg gjerne med !

Just say the word...
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Kan kanskje svippe innom Lier en tur da? Men det kan vi avtale når ting er ankommet Norvegen
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Var en som sjekket med Cattylink om deres priser i forhold til Coemaudio..svaret: WE HAVE RETRIEVE YOU LAST MAIL AND WE WOULD LIKE TO STRESS THAT THE COMPANY YOU NAMED IS A FIRM FAMOUS OF BEING ACCUSED BY AUDIOPHILES IN HONG KONG OF SUPPLYING FAKED PRODUCTS. WE WILL NOT PARTICIPATE THE PRICE COMPETITION AND SACRIFICE THE QUALITY. WE WILL GO ON SUPPLYING FIRST CLASS BATCHES AND WILL NOT SUPPLY LOWER CLASS BATCHES TO ACHIEVE LOW PRICE SETTING.

IN ADDITION, COEMAUDIO CANNOT GET ANY ESOUND EUROPE EDITION MODELS AS THESE MODELS ARE EXCLUSIVELY TUNED BY OUR RESEARCH UNIT HEAD AND ESOUND'S CHIEF ENGINEER. ALSO, WE DO NOT THINK THAT THEY CAN SUPPLY SHANLING T100C TO YOU.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
I det nye lyd og bilde tester de vincent sv 238 og cayin s-200. Er det noen av nettbutikkene du har sjekket john som har cayin og? De får forresten god omtale...
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Du så lang denne tråden er. Dere får lage en ny tråd når varene kommer slik at "vi andre" kan lese om godsakene. (nå har jeg sett innom et par ganger når tråden har galloppert uten å finne noe annet enn ventesnakk)
 

diskvask

Medlem
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
12
Antall liker
0
Ja, ta gjerne et par bilder for vindus-shopperne blandt oss og. :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ellers går det an å kikke litt i denne butikken John. Med frakt og slikt, pluss litt gruppe rabatt så er det ikke sikkert denne er så ille? https://www.nysound.com/
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Og idag er det vel bare å vente på at John skal melde at varene nå er sendt?? :)
 
L

Ludo

Gjest
Hahaha, hanspf : må si jeg beundrer både pågangsmot og optimisme hos deg :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm tror nok jeg bommet litt med min optimisme..men på forumet i sverige hadde Mr. law uttalt at han jobbet med en forsendelse til norge..og john uttalte jo at varene skulle sendes til uka(denne), så mente det måtte være rom for optimisme...

Om jeg skal ha forsterkeren på gulvet, bør jeg ha dempeføtter under den da?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Åhh blir gal..KAN ikke noen komme med noe interessant angående varene....klikker for meg her. Titter vel innom siden her 10 ganger om dagen...minst :)
 
J

John_M.

Gjest
Mottatt i dag:

"PACKAGING IS NOW IN PROGRESS AND THE FIRST BATCH (I WILL SEND YOU THE FINAL LIST) WILL SURE SENT OUT TO FORWARDER'S WAREHOUSE IN THIS WEEK PENDING FREIGHT CONFIRMATION."

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
La, la la...og da er det snart julaften. Folk får forresten bare gi tydelig melding om man går lei tøv pratet mitt..regner med folk klarer det. Aporopos vincent modeller som er "låst" til europa, så er de å finne på den amerikanske nettbutikken jeg har linket til over.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ser at strømkablene som kommer ikke er tilpasset vanlig europeisk standard (de som har fått i sverige). Hvordan kobler man de om slik at de skal pass. Blir dette et DIY opplegg..med innkjøpt fra eltek f.eks?
 
J

John_M.

Gjest
Fikk beskjed om at alle våre kabler ville bli levert med europeiske kontakter, så det blir neppe noe problem. :)

John M.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Hva er Europeisk standard? Meg bekjent opererer vi med mange "standarder" i Europa. Ellers er jo dette bare en bagatell sak. Å skifte en stikker bør alle på dette forumet klare.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
He, he vil det si at jeg bør skygge banen her PAR. De kablene jeg så var slike som disse rare engelskmennene bruker :). Rart svenskene ikke ordnet det og..eller ike så rart likevel..he,he dumme svensker :)
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
He, he vil det si at jeg bør skygge banen her PAR. De kablene jeg så var slike som disse rare engelskmennene bruker :). Rart svenskene ikke ordnet det og..eller ike så rart likevel..he,he dumme svensker :)
Nå skal ikke jeg spille dum, jeg skjønner godt hva du sikter til. Det er ikke kablene som er rare, de er stort sett like over hele vår klode, det er pluggene som er ulike.

Ja, plugger kan kjøpes på f.eks. Eltek, Elfa Byggmakker osv. Å koble en ledning til en stikker er det "enkleste" du kan gjøre innen den elektroniske verden. Og, for de som ikke har gjort dette før, finnes det faktisk masse fine bruksanvisninger om dette på nettet. Og merk, dette er faktisk noe du har lov til. Dette går nemlig ikke som fast installasjon.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Tio tusen tommeltotter...neida, men ifølge John så skal jeg slippe det....:)
 
L

Ludo

Gjest
Å koble en ledning til en stikker er det "enkleste" du kan gjøre innen den elektroniske verden.
Nå er vel dette strengt tatt ingen elektronisk jobb, snarere elektrisk... Det er store forskjeller der :)

Ikke skyt nå da... :p
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Nå er vel dette strengt tatt ingen elektronisk jobb, snarere elektrisk... Det er store forskjeller der :)

Ikke skyt nå da...  :p
He, he, en bommert! Men det er bra vi skjønner hverandre ;D
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Fra en som ikke har fulgt linken, men har fått med seg hva det handler om. Hvis dette viser seg å være gullegget, noe jeg for de innvolvertes del håper, kommer en slik handel til å gjentas? En gang jeg kanskje har penger..... ::)

Bare undrer, og jeg ser fram til å lese erfaringene med dette "prosjektet".
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Jeg synes denne tråden har blitt fryktelig stille. Har entusiasmen gitt seg, eller ligger vi bare i dvale i påvente av varene fra Hong Kong?

Er det noen her som allerede har bestemt seg for hvilke produkter de skal satse på ved neste bestilling?
 
L

Ludo

Gjest
Vi ligger i dvale og venter... Det tar visst litt lengre tid en enkelte av oss har håpet, men det skal bli godt når vi kommer i mål :)

Det blir en ny runde i juni ettersom jeg har forstått, da også med andre leverandører. Da blir det nok oppgradering av CD-spiller for min del...
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Føler jeg har gjort en god jobb i å holde linken ved live...:) Skal vel se at den våkner voldsomt til live ved melding fra John om at varene er på plass i oslo..he,he
 
L

Ludo

Gjest
hanspf : Du har absolutt klart å holde tråden på første side ja :D
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm er varene sendt John? Ble vist ikke noen lydhør 17 mai skjønner jeg, men regner med at varene er på vei fra Hong Kong?
 
J

John_M.

Gjest
Må dessverre skuffe deg litt. Jeg har for noen timer siden sendt avgårde kontaktopplysninger til Cattylink (hadde allerede sendt dem, men det er jo en stund siden nå...), som etter hva jeg forstår umiddelbart ble sendt til shippingfirmaet. Da regner jeg med at sakene omsider (OMSIDER!!!) ble/blir sendt avgårde i dag.

Du er ikke den eneste som begynner å bli en *smule* utålmodig forresten.... ::) Ellers har mine "behov" forandret seg litt siden bestillingen ble sendt, så SCD-2 er det jeg venter mest på og den kommer altså ikke i denne forsendelsen - *%&#?&"# Vel, vel.

Ellers har jeg etterspurt en liste over hva som faktisk kommer i denne omgangen og sender den ut så fort jeg får svar. Regner med at det aller meste er med, bortsett fra SCD-2 og kanskje Consonance monoblokkene som blir bygget på bestilling. Time will tell.

Bit tenna hardt sammen og trekk pusten dypt, så overlever du nok du og.... ;D

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm må vente til neste uke igjen da..ja,ja...biter tenna hardt sammen her...
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Hei :) hvordan går det med bestillingen deres da? Hvor mye rabatt og hvor mye tjente dere på frakt til slutt? er litt nysgjerrig på hvor mye det var å spare på dette i forhold til den lille bestillingen jeg gjorde med en bekjent. For oss så havnet frakten på 500 dollar for 54kg og vi måtte betale de 7% jeg tror dere slapp unna? Men virker som at det har tatt lang tid for dem å sende? jeg gjorde overføringen 6 mai og det ble sendt den 17 mai (litt krøll pga overføreres og bestillers navn ikke var det samme osv.) Blir det noe unnasluntring med momsen, eller går dere den ærlige veien?
 
J

John_M.

Gjest
Her har det tatt laaaaang tid! Meg affiserer det ikke, mens andre kanskje ikke kan si det samme - eller hva, hansfp? ;D

Frakten ble nok ganske lik den du betalte, men iom at vi slapp de 7%ene, var det jo ganske mye å hente der på en så stor ordre. Størrelsen er nok også grunnen til at det har tatt så lang tid, siden noe sikkert måtte bestilles inn i tillegg til at alt skal testkjøres.

Totalrabatten ble på noe over $2000, eller ca. 10% av den totale ordren, ikke inkl. de nevnte 7%. Endelig pris for de fleste ble ca. 1/3 av norsk butikkpris, inkl. frakt.

Momsen snakker vi ikke om.... ;D

John M.
 
L

Ludo

Gjest
Det er det nok ingen som skjønner noe av... grunnløse påstander...
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Date Time Location Service Area Checkpoint Details
May 17, 2004 15:10 Hong Kong - Hong Kong Shipment picked up


May 18, 2004 03:11 Hong Kong - Hong Kong Please contact DHL

Legger vel ut noen teaserbilder når det kommer :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm synes du bør mase litt på Mr. Law nå John. hvis folk som har bestilt 1 MÅNED etter oss får varene før våre er på vei nesten.. Nå er jeg ikke utålmodig, bare litt oppgitt
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hmm synes du bør mase litt på Mr. Law nå John. hvis folk som har bestilt 1 MÅNED etter oss får varene før våre er på vei nesten.. Nå er jeg ikke utålmodig, bare litt oppgitt
Ja, nå har jeg ikke noe med dette å gjøre. Men vil si til deg hanspf; ikke stress så fælt med dette. Det fortjener ikke John som har gjort en så bra jobb. Du må da forstå at ting tar tid; jeg skjønner fort at du ikke er vant med å bestille ting fra utlandet. Det er jeg; og mitt råd til deg er; om du har det travelt; kjøp over disk i Norge.

Som sagt, jeg har ikke noe med dette å gjøre og kunne vel sikkert helst holdt meg unna. Imidlertid går jeg inn på denne tråden for å følge med, hver gang den er "ny"-merket; men hva møter meg? Nær så sagt hver gang?
Budskapet er bare; dette tar tid, ikke stress John fordi han kan ikke gjøre noe fra eller til.

Mvh Vidar P
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Erfaringsmessig har jeg aldri hatt problemer med lang leveringstid fra Kina. Har bestilt fra flere ulike firmaer. "Rekorden" en 3 dager fra bestilling, til forsterker var hjemme på døra. ;D

Mulig en så stor bestilling kompliserer bestilling, pakking og sending noe, derfor lang leveringstid. Er det ikke bedre at de pakker rett vare og tester varen, enn at de forhaster seg og får missfornøyde kunder?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Jo jo..men bare ser i forhold til svenskene f.eks som har fått sine varer. Problemet mitt var vel at jeg ikke trodde det skulle gå 7 uker fra betaling til sending, men det er mitt problem. Ikke meningen å hefte dere med slik mas
 
Topp Bunn