L
larsmartin
Gjest
Strømmens veier er uransakelig.Er det samme som jeg har gjort.
Skillte kursen til stereoen fra de andre kursene som gav ett stort målbart resultat i lytteposisjon. Men det var nesten like mye å hente på å bytte ringkjerne trafoen i preamp.
Riaa trinnet som sleit mest tidligere ble kvitt ett problem, men dac'n forble uforandret.
Alt hadde sin bakgrunn i støy fra egen installasjon.
Men ved å skille ut kursen til stereoen ligger nå denne vidåpen for støy utenfra noe som har har vært tilstede i den siste tiden.
Det merkes også på TV som ikke har en kurs som er skilt ut.
Ett annet problem med å skille kursen til stereoen er at du antakelig vil få en svært lav kildeimpedans, noe som vil medføre at filtre ikke vil fungere, de vil svært sannsynlig da gjøre mer ugagn enn nytte.
Dette er komplekse saker som kan være vanskelig å holde styr på og finne/forstå årsaken til.
Ang stråling fra strøm måler.
Hadde Nkom på besøk i fjor vår. Han gikk en tur med antennen sin. Fant ingen ting som kunne påvirke elektronikken selv om AM radioen tilsa mye støy i lufta rundt stereoen.
Sikringsskap er bare ca. 0.5m unna stereoen
Som du erfarer?, hold skapet lukket .
Men i støpselet fant han noe, men de påvirket ikke stereoen dengang da.
I min verden gjør du det riktig, men valget har også mulighet for at valget kan skape problemer også. Men det gjør det bare mer interessant og spennende?
Når jeg testet forskjellig strømkabler fra sikringskapet til anlegget låt en veldig bra, når vi trakk den oppi taket blei lyden dårligere. Derfor jeg ønsker kabler som er lagt i bakken og i emc tettet veggbokser.
Jeg har tekniskrom som er tett og 3 stk metalskap inn til sikringskapet, dermed var senderstyrken på strømmåleren kraftigere enn wifi signalet fra meshen.
Vurderer ekstern antenne, men mener et utvendig målerskap og egne kurser derfra bør være mer optimalt. Elektriker kommer idag så resultatet finner jeg vel ut i helgen..
Den ene kursen er til tv, å kombinere stereo og tv på samme kurs er umulig å få bra.