Hifi-stuen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    L

    larsmartin

    Gjest
    Er det samme som jeg har gjort.
    Skillte kursen til stereoen fra de andre kursene som gav ett stort målbart resultat i lytteposisjon. Men det var nesten like mye å hente på å bytte ringkjerne trafoen i preamp.
    Riaa trinnet som sleit mest tidligere ble kvitt ett problem, men dac'n forble uforandret.
    Alt hadde sin bakgrunn i støy fra egen installasjon.
    Men ved å skille ut kursen til stereoen ligger nå denne vidåpen for støy utenfra noe som har har vært tilstede i den siste tiden.
    Det merkes også på TV som ikke har en kurs som er skilt ut.
    Ett annet problem med å skille kursen til stereoen er at du antakelig vil få en svært lav kildeimpedans, noe som vil medføre at filtre ikke vil fungere, de vil svært sannsynlig da gjøre mer ugagn enn nytte.
    Dette er komplekse saker som kan være vanskelig å holde styr på og finne/forstå årsaken til.
    Ang stråling fra strøm måler.
    Hadde Nkom på besøk i fjor vår. Han gikk en tur med antennen sin. Fant ingen ting som kunne påvirke elektronikken selv om AM radioen tilsa mye støy i lufta rundt stereoen.
    Sikringsskap er bare ca. 0.5m unna stereoen
    Som du erfarer?, hold skapet lukket 🙂.
    Men i støpselet fant han noe, men de påvirket ikke stereoen dengang da.

    I min verden gjør du det riktig, men valget har også mulighet for at valget kan skape problemer også. Men det gjør det bare mer interessant og spennende?
    Strømmens veier er uransakelig.
    Når jeg testet forskjellig strømkabler fra sikringskapet til anlegget låt en veldig bra, når vi trakk den oppi taket blei lyden dårligere. Derfor jeg ønsker kabler som er lagt i bakken og i emc tettet veggbokser.
    Jeg har tekniskrom som er tett og 3 stk metalskap inn til sikringskapet, dermed var senderstyrken på strømmåleren kraftigere enn wifi signalet fra meshen.
    Vurderer ekstern antenne, men mener et utvendig målerskap og egne kurser derfra bør være mer optimalt. Elektriker kommer idag så resultatet finner jeg vel ut i helgen..
    Den ene kursen er til tv, å kombinere stereo og tv på samme kurs er umulig å få bra.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Elektrikeren gjorde seg ferdig med de nye kursene i går. Har fått lyttet en god del og mener det absolutt påvirker i en positiv retning. Mer ro og mer detaljer, mener bestemt lyden og kommer mer ut i rommet.
    Satte på Madonna med vogue, jeg og kona lurte faktisk på hva som skjedde, det var lyder i hele rommet på en helt annen måte enn tidligere..

    Fikk så mye klager på gummi pakningene som fulgte med de blei byttet ut med emc-nippler.

    Et tiltak i riktig retning i mine ører.. 😃

    E5AF1663-2443-40A6-8768-D330FE0919B8.jpeg
    6B31BD54-6039-4287-A784-A860D806F8E4.jpeg
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Kan det stemme at ditt kommende Gryphon-utstyr spiller hos OHC i helgen? Jeg var en liten tur på Vårpuls i går, og der stod både Commander og Apex stereo. Gøy å høre bde utstyr og Skov.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Kan det stemme at ditt kommende Gryphon-utstyr spiller hos OHC i helgen? Jeg var en liten tur på Vårpuls i går, og der stod både Commander og Apex stereo. Gøy å høre bde utstyr og Skov.
    Ja, det stemmer! 🙂 spilte på kef så jeg, funka det?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.553
    Antall liker
    15.798
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med et hinsides forsterkersett @larsmartin 🙌 Nesten synd at så mange har fått sett og hørt det før du får herligheten hjem, men her har du noe å glede deg til👍 Litt vanskelig å bedømme butikkdemoer, men at det viste mye potensial er helt sikkert. Spilte veldig uanstrengt og med en veldig ro og homogenitet i lydbildet var to ting som slo meg etter en kort demo!
    1EE8EA1F-3752-422A-95B8-DFD51974FAB7.jpeg
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Gratulerer med et hinsides forsterkersett @larsmartin 🙌 Nesten synd at så mange har fått sett og hørt det før du får herligheten hjem, men her har du noe å glede deg til👍 Litt vanskelig å bedømme butikkdemoer, men at det viste mye potensial er helt sikkert. Spilte veldig uanstrengt og med en veldig ro og homogenitet i lydbildet var to ting som slo meg etter en kort demo!
    Vis vedlegget 806355
    Se her ja.. Hyggelig å kunne bidra med å spre musikkglede. 😃 Det må noen små justering til her så det passet fint de hadde en demo hos ohc.
    Har fått til grei lyd nå, men blir spennende å få det hjem.. tilbygget på stereobenken er klar.
    3F83145E-EE7D-42B8-A6AD-4B873D550639.jpeg
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Trenger nok litt forberedelser til å få installert 202 kg med forsterker..... :oops:. Men du har heldigvis ikke en trapp den skal opp/ned. Da skal det visstnok være enkelt.

    Var heldig å høre de i sweetspot, og det låt fantastisk bra. Så oppløst og uanstrengt, og frigjort fra høyttaler. Høyttaler var Kef Blade (ikke sikker på om 1 eller 2), men de gjorde jobben bra. Men din Audiovector er nok noe steg opp.

    Du har virkelig noe å glede deg til:). Ellers en opplagt Rune Skov, som var veldig inspirerende å høre på.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Trenger nok litt forberedelser til å få installert 202 kg med forsterker..... :oops:. Men du har heldigvis ikke en trapp den skal opp/ned. Da skal det visstnok være enkelt.

    Var heldig å høre de i sweetspot, og det låt fantastisk bra. Så oppløst og uanstrengt, og frigjort fra høyttaler. Høyttaler var Kef Blade (ikke sikker på om 1 eller 2), men de gjorde jobben bra. Men din Audiovector er nok noe steg opp.

    Du har virkelig noe å glede deg til:). Ellers en opplagt Rune Skov, som var veldig inspirerende å høre på.
    Strake veien inn. Godt å høre du er positiv til oppsettet, da har det enda et kvalitetsstempel.☺
    Skulle vært på messa selv, men passet ikke i helgen.
    Rune er entusiast som er verdt å få med seg.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Prøvde å spørre han om de hadde noen gode messetilbud, men det var helt uaktuelt for dem☹. Må si jeg har fått sansen for merket.

    Han opplyste at det var lang ventetid på The Gryphon Apex. Hvis vi bestilte nå, så ville vi antakelig ikke få den før jul. Men såvidt jeg skjønner så får du dine etter messen. Det blir happy days :D.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Prøvde å spørre han om de hadde noen gode messetilbud, men det var helt uaktuelt for dem☹. Må si jeg har fått sansen for merket.

    Han opplyste at det var lang ventetid på The Gryphon Apex. Hvis vi bestilte nå, så ville vi antakelig ikke få den før jul. Men såvidt jeg skjønner så får du dine etter messen. Det blir happy days :D.
    Lansering av forsterkerne blei sluppet 7 januar, jeg bestilte 8. januar. 😅
    Alt øker så bare å få bestille så fort som mulig, da får jeg også en jeg kan trøste galskapen min med. 😬
    De får inn en pandora og mephisto du må få testet inntil videre, plenty med krefter i den og vil jeg påstå..
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det stemmer! 🙂 spilte på kef så jeg, funka det?

    Det kom i alle fall lyd:)

    Det låt temmelig uanstrengt vil jeg si. Et fantastisk oppsett, men personlig er jeg nok ingen stor tilhenger av Kef Blade (2). Når det kommer til Gryphon er jeg derimot svært begeistret og jeg må si utstyret ditt later til å være fabelaktig. Jeg bet meg for øvrig merke i at menyene var langt smoothere enn de er på min Diablo. Mr Skov fortalte om noen av funksjonene, hvor man bla kunne stille inn hvor mange cm unna forsterkeren man trengte å være før menyen slo seg på.

    Jeg tolket leveringstidkommentarene hans dit hen at det er leveringstid på alle produkter fra Gryphon, og at de lager 25 enheter av gangen. Ser for øvrig ikke bort fra at jeg ikke forstod alt hva han sa.

    Festlig nok mente Skov at Blade 2 var en egohøyttaler, mens Kef-kisen i etasjen under mente uni-q-elementet sørget for fabelaktig lyd uansett hvor man befant seg. Videre noterte jeg meg at \stadig flere høyttalerprodusenter bruker Gryphon til å teste utstyret sitt. Audiovector har gjort det en stund og nå har også Audio Physic bestilt utstyr derifra.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det kom i alle fall lyd:)

    Det låt temmelig uanstrengt vil jeg si. Et fantastisk oppsett, men personlig er jeg nok ingen stor tilhenger av Kef Blade (2). Når det kommer til Gryphon er jeg derimot svært begeistret og jeg må si utstyret ditt later til å være fabelaktig. Jeg bet meg for øvrig merke i at menyene var langt smoothere enn de er på min Diablo. Mr Skov fortalte om noen av funksjonene, hvor man bla kunne stille inn hvor mange cm unna forsterkeren man trengte å være før menyen slo seg på.

    Jeg tolket leveringstidkommentarene hans dit hen at det er leveringstid på alle produkter fra Gryphon, og at de lager 25 enheter av gangen. Ser for øvrig ikke bort fra at jeg ikke forstod alt hva han sa.

    Festlig nok mente Skov at Blade 2 var en egohøyttaler, mens Kef-kisen i etasjen under mente uni-q-elementet sørget for fabelaktig lyd uansett hvor man befant seg. Videre noterte jeg meg at \stadig flere høyttalerprodusenter bruker Gryphon til å teste utstyret sitt. Audiovector har gjort det en stund og nå har også Audio Physic bestilt utstyr derifra.
    Vi er enig der, er vel ingen kef mann selv. Gryphon har fått til noe sjeldent. Forsterkerne mater på med krefter i hele registeret og spiller nøytralt, men med musikalitet som er flott.
    Audiovector bruker gryphon i utviklingen så de passer godt sammen. Spennende å høre flere ht-produsenter åpner øyne for gryphon, vil tro det får potensialet ut av høyttaleren. 😀
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Vtl dine holder vel mange år Eik? Låter fantastisk og masse krefter.. Er du fornøyd med nye ht?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Ja, den holder sikkert i 15-20 år til :) . Veldig fornøyd med den.

    Men av andre grunner, så har jeg igangsatt prosjektet "Transistor 2021/2022". Det ble startet i startet i mars 2021, og pågår ennå. Siden jeg gikk fra transistor til rør så har det skjedd en utvikling innenfor transistor-forsterkere, som imo er veldig positiv.
    Så du skal ikke se bort i fra at det kommer til å skje ett et bytte her......o_O

    Er veldig fornøyd veldig med høyttaler bytte. Børresen spiller veldig stort og åpent med bra oppløsning, og med aldeles glimrende dynamikk. Og bassen sitter også veldig bra og kobler fint til rommet (som ikke er stort).

    Du får ta en tur innom når du er på disse kanter. Det ble litt hektisk siste gang, og anlegget var ikke helt tunet inn.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Ja, den holder sikkert i 15-20 år til :) . Veldig fornøyd med den.

    Men av andre grunner, så har jeg igangsatt prosjektet "Transistor 2021/2022". Det ble startet i startet i mars 2021, og pågår ennå. Siden jeg gikk fra transistor til rør så har det skjedd en utvikling innenfor transistor-forsterkere, som imo er veldig positiv.
    Så du skal ikke se bort i fra at det kommer til å skje ett et bytte her......o_O

    Er veldig fornøyd veldig med høyttaler bytte. Børresen spiller veldig stort og åpent med bra oppløsning, og med aldeles glimrende dynamikk. Og bassen sitter også veldig bra og kobler fint til rommet (som ikke er stort).

    Du får ta en tur innom når du er på disse kanter. Det ble litt hektisk siste gang, og anlegget var ikke helt tunet inn.
    Når vi var hos deg hadde du akkurat fått YG, har du byttet de ut med børresen? Hvilke modell?
    Måtte ha rør selv et stedet i kjeden, men enig transistor begynner å funke.
    Jeg tar gjerne en tur til deg igjen, må jo få sjekket om klang demperne fortsatt gjør jobben! 😄
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Det er riktig.
    Har byttet til Børresen Z5 Cryo edition. Var veldig fornøyd med YG, og hadde ingen planer å bytte. Men fikk et tilbud fra Mala på nettopp dette. Fikk testet de først i eget anlegg. Etter mye om og men, så bestemte jeg meg å være litt "gal". Og nå står et par store Børresen høyttalere å spiller her:oops: .
    Hadde Forsman høyttalere i 25 år, dog ikke samme modellen. Kunne nok fortsatt levd bra med VSS5, men man blir litt nyskjerrig på å prøve annet.

    Enig at det høres bra ut med rør i lyd-kjeden. Har planer å beholde min preamp med rør i. Det er god kombinasjon med en transistorforsterker. Håper forøvrig at det i dag kommer en stor kasse med nettopp det i dago_O.

    Men det er jo hos deg de store tingene skjer🍾. Håper jeg kan få audiens en gang i løpet av våren for en lytt.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det er riktig.
    Har byttet til Børresen Z5 Cryo edition. Var veldig fornøyd med YG, og hadde ingen planer å bytte. Men fikk et tilbud fra Mala på nettopp dette. Fikk testet de først i eget anlegg. Etter mye om og men, så bestemte jeg meg å være litt "gal". Og nå står et par store Børresen høyttalere å spiller her:oops: .
    Hadde Forsman høyttalere i 25 år, dog ikke samme modellen. Kunne nok fortsatt levd bra med VSS5, men man blir litt nyskjerrig på å prøve annet.

    Enig at det høres bra ut med rør i lyd-kjeden. Har planer å beholde min preamp med rør i. Det er god kombinasjon med en transistorforsterker. Håper forøvrig at det i dag kommer en stor kasse med nettopp det i dago_O.

    Men det er jo hos deg de store tingene skjer🍾. Håper jeg kan få audiens en gang i løpet av våren for en lytt.
    Er det sant? Ny forsterker hos deg også? Har du tråd til anlegget, må følge mer med merker jeg..
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.593
    Antall liker
    34.346
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå må du la kona få slippe å handle interiøret på Jysk og Ikea, så blir det bra.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Noen ganger går det opp for en lus hva man forsiktig pusler med selv.
    Grattis (y)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.593
    Antall liker
    34.346
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå som jeg har kommet med interiørtips gjenstår det å gratulere. Litt av et beist! Men er det noen steder hvor man kan se detaljerte specs? På siden til Gryphon ser jeg bare overfladiske specs og specs download linken viser bare setup.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.895
    Antall liker
    8.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer!
    Artig å følge med på tråden din og mye fett utstyr!
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Voaw... - det så enda råere ut enn det var hos OHFC.

    Gratulere med et fantastisk forsterker-sett:oops:.

    Skjønte at det allerede låt bedre enn Pandora/Mephisto. Da har du mye å glede deg til fremover....
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn