Hifisentralen trenger ny logo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Det er det enkle som fungerer.

Mvh.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Visuelt sett var det (imho) penere med en kortere undertekst som starter under 'sentralen' og lang strek, slik som var tilfellet med "audiofilt samlingspunkt". Hva med bare "for lyd og musikk" og droppe "samlingspunkt"?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nå går det feil vei her. Denne er altfor kjedelig og traust.

Snickers sin siste er mye bedre. Den med tonearmen var heller ikke verst, men for mye assisjoner til vinyl for meg. Vinyl er for den eldre garde (sorry) og det blir for snevert. Da er det bedre med noen noter.

Liker også godt disse to:

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    orso skrev:
    Jeg er veldig uenig. Denne er den eneste som så langt har kommet å nærheten av noe som gir et litt profesjonelt og seriøst inntrykk.

Vedlegg

M

marsboer

Gjest
    Her er en kjapp sak jeg bare mekket i mspaint for å vise litt i hvilke baner jeg tenker. Dessverre er jeg talentløs når det gjelder slike ting så det er nok stort rom for å gjøre logoen bedre rent teknisk.
    Hvit bakgrunn, enkelhet og en eller annen karakteristisk forkortelse. AVforum har AV sentralt i logoen, her får man HFS.
    Fonten er forøvrig Lucida Console.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.880
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes med denne

at vi like gjerne kan bruke den gamle.

Den gamle er like god.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja. Den gamle er faktisk bedre.

Hvit bakgrunn blir fort kjedelig. Denne er frisk og fin, men man gjerne gjøre noen små endringer. Krysset over ien kan fjernes. Ellers synes jeg en underskrift som "sterke meninger om takt og tone" er artig.

Vedlegg

M

marsboer

Gjest
    orso skrev:
    Ja. Den gamle er faktisk bedre.

Hvit bakgrunn blir fort kjedelig. Denne er frisk og fin, men man gjerne gjøre noen små endringer. Krysset over ien kan fjernes. Ellers synes jeg en underskrift som "sterke meninger om takt og tonet" er artig.
    Jeg synes denne logoen virker veldig uprofesjonell designmessig og den utstråler på en måte det samme som den typiske første hjemmesiden man lærte å lage frontpage express.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Skjønner ikke hva som er galt med dagens logo jeg.
    Synes den er ganske bra, og lett gjenkjennelig.

Mulig den kunne trenge en "skarpere" markering, og kanskje en dypere blåfarge, men alt i alt et godt utseende logo! :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.750
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Dette er ikke LMC som poster, men sønnen hans. Bare så det er klart. ;)

Har laget noen forslag, ble tipset av faren min om denne konkurransen og tenkte jeg kunne prøve å være med. Går andreåret på Medier & Kommunikasjon så jeg jobber mye med grafisk design og lignende i hverdagen.

Anyways, forslag:
    Det jeg har tenkt med designet mitt er at det skal passe så godt som mulig med resten av forumet. Jeg har for eksempel hentet designelementer, blandt annet de avrundede hjørnene og den tynne sorte og hvite rammen som ligger rundt de forskjellige menyvalgene under logoen (forum, hjelp, søk, rediger profil, etc.)

Jeg mener det er viktig at en logo passer godt til websidens helhetlige stil, og ettersom stilen til forumet deres er svært minimalistisk og av profesjonelt utseende, så ville jeg gjøre det samme med logoen. Derfor har jeg sørget for å bruke en svært lettleselig font, Ethnocentric <http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=2137>, som forresten er freeware. Den er akkurat passe moderne, og jeg vil påstå den passer perfekt sammen med resten av logoen.
    Til slagordet har jeg brukt Bell Gothic Std, en standardfont, men den er ikke en viktig del av designet og kan lett byttes ut hvis ønskelig.

En ting jeg vil påpeke er at alle fargene jeg har brukt er hentet fra forumets design, både bakgrunnen og fargen på HIFI-delen av skriften. Grunnen til at jeg valgte å utheve HIFI med en annen farge er for lesbarhetens skyld. Når hele tittelen var ensfargig så ble det vanskelig å lese, nå er det lett å lese samtidig som jeg ikke behøvde å ødelegge flyten i fonten med mellomrom.

Jeg valgte forresten å bruke det samme slagordet som dere har brukt fram til nå. Dette gjorde jeg på grunn av at jeg faktisk mener det er et svært bra slagord; det forteller hva nettsiden går ut på, det høres bra ut og det er svært lett å huske.

Mvh
    Morten Christensen

Vedlegg

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Høvdingen skrev:
    Jeg tenkte derfor vi kunne gjøre dette til en konkurranse hvor førstepremien er kr. 5.000.

Mvh
    Høvdingen
    Har vi ikke samlet inn over tredvetusen som du skal bruke til ny server? Skal du begynne å dele ut penger? Synes ikke dette passer seg helt.

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Gjestemedlem skrev:
    orso skrev:
    Jeg er veldig uenig. Denne er den eneste som så langt har kommet å nærheten av noe som gir et litt profesjonelt og seriøst inntrykk.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.179
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    Har vi ikke samlet inn over tredvetusen som du skal bruke til ny server? Skal du begynne å dele ut penger? Synes ikke dette passer seg helt.
    Jeg ser hvordan dette kan se ut, men pengepremien for logo-konkurransen kommer ikke fra kronerullings-kassen.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.540
    Torget vurderinger
    10
    Synes denne er fin, hva med å legge inn et eller annet i det store punktet som minner om et høyttalermembran eller noe i den gata?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.540
    Torget vurderinger
    10
    Gjestemedlem skrev:
    orso skrev:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.919
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den siste med globus og Saturnringer og sånn minner meg om Sky Captain and the World of Tomorrow

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    KISS!

Gill sans i versaler med et enkelt grafisk element. Jeg har ikke fonten her nå.

Helst så lite dilldall som mulig.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5

"Dette bærer rett i uløkka..!"

Virker som det er de mest glorete "Wordart" logoer som får mest støtte. Når jeg sitter å ser på forslagene prøver jeg ikke bare å se på hvordan den vil ta seg ut som header på nettsidene, men også en t-skjorte e.l. For å si det sånn, er det er kun et fåtall forslag som har design elementer som gir mulighet til slik "allsidig bruk". Menmen.. Vi får se hva finalistene blir 8)
    mvh

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det prosessen trenger er mer av konstruktiv kritikk som kan oppmuntre og
    skape forbedringer slik at vi i det minste kan unngå å ta motet fra
    enkelte som prøver etter beste fattigslige evne å skape noe konkret.

Hva hver av oss liker eller ikke liker kan det gis uttrykk for under kommende avstemming.

Dette er bare en oppfordring i ytringsfrihetens ånd :D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tillater meg å skape litt "debatt igjen" med noe nye utkast:

Legger til at det ikke er brukt mye tid på et slående tekstforslag som skal understøtte HVA Hifisentralen ER.
    Det som står nå, er mer å regne som et uttrykk for en visuell helhet/balanse i en logo.

Skulle jeg uttale meg er min personlige oppfatning at jeg (i dag) faller mest for "et audiofilt samlingspunkt" som
    begrunnes med at det er nettopp DET Hifisentralen er. Eller tar jeg feil?
    -Det overlater jeg isåfall til stemmeberettige beslutningstakere å avgjøre :).

Mvh
    /Jan P.

Edit: Slettet egne utkast som ikke dugde (IMO)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    kbaskim: har ikke utdannelse til å si hvorfor jeg liker den, jeg bare LIKER den :D
    BRA JOBBA!

G

Gjestemedlem

Gjest
    kbaskim skrev:
    Ett lite forslag til ny logo som enkelt kan tilpasses trykk på t-shirt eller andre artikler
    Ikke dum den der, ganske stilig. Men hvorfor tenker jeg på Titanic når jeg ser den?

kbaskim

Medlem
    Ble medlem
    07.04.2007
    Antall liker
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Ikke dum den der, ganske stilig. Men hvorfor tenker jeg på Titanic når jeg ser den?
    Going under ;)

Snickers-is skrev:
    Den var tøff, veldig delikat, men kanskje litt fysisk høy?
    Du sier noe der, hele logoen er jo stor i dette tilfellet, men jeg der "høydeproblemet"

Legger med ett alternativ med mindre "hfs"

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tre utkast til ...i all ærbødighet:

@kbaskim: Flott! Prøv å lage ett utkast hvor du toner ned "hfs".  Dette vil fremheve "hifisentralen" hvorpå
    du får mer ro (for øyet) og en bedre balanse i totalinntrykket.
    Eksperimenter gjerne med blåfargen på subteksten også.

Med vennlig og :D hilsen
    Jan P.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.179
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det flere forslag på gang her, og jeg fikk akkurat nå lyst til å kommentere Grumpy's:

Jeg liker blandingen av mørk og lys farge i "hifi" og "Sentralen", og jeg synes underteksten er grei, men jeg er ikke helt fortrolig med verken rundingen, satelittantennen eller roperten. Jeg vet ikke helt hva slags symbol jeg synes hadde vært mest riktig, men så langt så føler jeg ikke at noen har truffet spikern midt på hodet.

Når jeg tenker etter er kanskje ikke roperten så gal, men da burde kanskje underteksten vært "diskusjonsarena for lyd og musikk" eller noe sånt.

Eller hva med å bruke en mikrofon ala den som ble brukt i annen logo jeg så litt tidligere i tråden.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.825
    Sted
    Østfold
    Den første der blir kanskje noe mer synlig om du forsterker "hfs" noe og demper den litt ved å outline den i stedet for å farge den helt. Nr 2 blir "kebab med pannekake, hamburger, pølse og kyllingvinger.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.179
    Torget vurderinger
    2
    Til kbaskim: de to siste logoene ble litt rotete, og den første var bedre, men etter at Gjestemedlem nevnte Titanic så spørs det om jeg klarer å tenke på noe annet.

Jeg synes '"høyttalerstrekene" over e'ene var litt morsomt, men det spørs om det ikke blir litt kaotisk.

Jeg liker også at HFS blir brukt, men ser kanskje at det vil gjøres litt annerledes.

Dette ble kanskje ikke lett å bli klok på. Det er ikke så enkelt dette her. :D

kbaskim

Medlem
    Ble medlem
    07.04.2007
    Antall liker
    0
    Snickers-is skrev:
    Nr 2 blir "kebab med pannekake, hamburger, pølse og kyllingvinger.
    Skal vel ikke si meg helt uenig der, det er enkelte ting man bør se på en ekstra gang før noen andre får muligheten ;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen skrev:
    Nå er det flere forslag på gang her, og jeg fikk akkurat nå lyst til å kommentere Grumpy's:

Jeg liker blandingen av mørk og lys farge i "hifi" og "Sentralen", og jeg synes underteksten er grei, men jeg er ikke helt fortrolig med verken rundingen, satelittantennen eller roperten. Jeg vet ikke helt hva slags symbol jeg synes hadde vært mest riktig, men så langt så føler jeg ikke at noen har truffet spikern midt på hodet.

Når jeg tenker etter er kanskje ikke roperten så gal, men da burde kanskje underteksten vært "diskusjonsarena for lyd og musikk" eller noe sånt.

Eller hva med å bruke en mikrofon ala den som ble brukt i annen logo jeg så litt tidligere i tråden.
    En trøst til oss alle, må være at det skal mange dårlige forslag til for å komme til en god!

Jeg har igrunn allerede forkastet endel av egne forslag. Særskilt satelittantennen som egentlig ikke er en satelittantenne,
    men et ht-element hvor tanken var å kombinere både "lyd og musikk" i én og samme illu.
    Selv fikk også jeg et snev av antennefirma, når jeg våknet dagen derpå. - Så den er og blir forkastet.

"Roperten" derimot illustrerer ihvertfall lyd, debatt og ytringer.

Vi får gå inn i tenkeboksen and do it better. Takk for tbk.meldinger.

kbaskin: Du er kreativ og tenker utenfor boksen - keep on!

/-Jan P.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    515
    Sted
    Stockholm
    kbaskim's første forslag med mindre hfs logo syns jeg rett og slett er knallt!!! ::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn