Dette er ikke LMC som poster, men sønnen hans. Bare så det er klart.
Har laget noen forslag, ble tipset av faren min om denne konkurransen og tenkte jeg kunne prøve å være med. Går andreåret på Medier & Kommunikasjon så jeg jobber mye med grafisk design og lignende i hverdagen.
Anyways, forslag:
Det jeg har tenkt med designet mitt er at det skal passe så godt som mulig med resten av forumet. Jeg har for eksempel hentet designelementer, blandt annet de avrundede hjørnene og den tynne sorte og hvite rammen som ligger rundt de forskjellige menyvalgene under logoen (forum, hjelp, søk, rediger profil, etc.)
Jeg mener det er viktig at en logo passer godt til websidens helhetlige stil, og ettersom stilen til forumet deres er svært minimalistisk og av profesjonelt utseende, så ville jeg gjøre det samme med logoen. Derfor har jeg sørget for å bruke en svært lettleselig font, Ethnocentric <
http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=2137>, som forresten er freeware. Den er akkurat passe moderne, og jeg vil påstå den passer perfekt sammen med resten av logoen.
Til slagordet har jeg brukt Bell Gothic Std, en standardfont, men den er ikke en viktig del av designet og kan lett byttes ut hvis ønskelig.
En ting jeg vil påpeke er at alle fargene jeg har brukt er hentet fra forumets design, både bakgrunnen og fargen på HIFI-delen av skriften. Grunnen til at jeg valgte å utheve HIFI med en annen farge er for lesbarhetens skyld. Når hele tittelen var ensfargig så ble det vanskelig å lese, nå er det lett å lese samtidig som jeg ikke behøvde å ødelegge flyten i fonten med mellomrom.
Jeg valgte forresten å bruke det samme slagordet som dere har brukt fram til nå. Dette gjorde jeg på grunn av at jeg faktisk mener det er et svært bra slagord; det forteller hva nettsiden går ut på, det høres bra ut og det er svært lett å huske.
Mvh
Morten Christensen