Hifisentralen trenger ny logo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.803
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Evo fra den første jeg laga..dette er som sagt et grovutkast som er under utvikling både med farger, fonter og vektor kvalitet!

    Mvh,

    TAS
     

    Vedlegg

    Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Bra tiltak. Sidene kunne trenge en real facelift. ;) Så langt er det mye amatørforslag, men jeg synes den første til kbaskim på forrige side er meget bra i sin enkelhet. Fargene og den enkle oppbygningen kunne også dannet grunnleget for en enkel og fin layout på HFS3.

    IMO som det heter ;D

    kbaskim skrev:
    Ett par "nye" forslag etter vidreutvikling av tidligre forslag.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.842
    Antall liker
    16.808
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt å se at "proffer" også kommer på banen. -Flotte utkast og flotte cv'er.

    Det gleder meg også å se at flere av forslagene fra "amatørene" faktisk er så bra
    at bransjen kan gå lyse tider i møte.
    Til og med Lyngen har jo estetisk sans  ;D  -Veldig bra med en ny vri.

    Nøyer meg med et par jeg tidligere lovet å pusse på:





     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Grumpy skrev:
    Det er godt å se at "proffer" også kommer på banen. -Flotte utkast og flotte cv'er.

    Det gleder meg også å se at flere av forslagene fra "amatørene" faktisk er så bra
    at bransjen kan gå lyse tider i møte.
    Til og med Lyngen har jo estetisk sans ;D -Veldig bra med en ny vri.

    Nøyer meg med et par jeg tidligere lovet å pusse på:





    likte de 2 forslagene, spesielt det nederste i innlegget. jeg tror at HIFI i den nederst kunne vært litt "lettere" min mening
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    De siste 10-12 forslagene har vært bedre, tydelig at det spisser seg til. Forslaget med kabel som en forlengelse av f i hifi er festlig. Her snakkes det kabel! bare så det er sagt.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Her synes jeg det er endel glorete greier, for å si det forsiktig.
    Uansett, det heter da ikke samlepunkt?

    Kan vi ikke i det minste rette opp den brøler´n? Det heter i tilfelle samlingspunkt, mine herrer......
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg skrev samlingspunkt helt automatisk. Fantastisk 8). Jeg tror mange skriver samlepunkt for det faktisk står så i dagens logo. Synes egentlig ikke at det er så bra ord, men kom ikke på noen bedre i farta.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det har kommet inn mange gode forslag, og min favoritt så langt er forsatt logo'en med tonearmen:



    Jeg synes Hifisentralen bør skrives med ett ord, og jeg synes logoen ovenfor gir ordet en viss tyngde, og det er noe jeg synes de fleste andre forslag mangler.





    Konkurransen vil avgjøre hvem som stikker av med kr. 5000, men hvilken logo som til syvende og sist blir valgt for å markedsføre HFS3 trenger ikke å bli vinneren av konkurransen, og av de hittil innsendte forslag er ovenstående logo den forløbige vinneren i min bok. Den er veldig enkel og stilren, og den passer også godt inn i designet til HFS. Jeg liker veldig godt tanken med det audiofile samlingspunktet, og denne logoen er nøyaktig det jeg var på jakt etter med denne konkurransen.

    Det er brukerne som avgjør hvem som vinner konkurransen, men det er jeg som til slutt avgjør hvilken logo som benyttes, og det kan være greit å vite for de som lager forslag. Det er også derfor jeg viser hvem som ligger best an i min bok til enhver tid. Det er jeg som har startet konkurransen, og førstepremien går ut av min egen private lomme da jeg ønsket å få litt kreativ hjelp. Det er sikkert tusen ting som kan kritiseres i det jeg nettopp fortalte, men som sagt, jeg er ute etter en ny image for HFS, og i et hav av meninger og forslag så er noen nødt til å ta en avgjørelse.

    Jeg håper selvfølgelig at vi får frem et forslag som demokratisk blir valgt som vinner,  men jeg begynner å føle at det kan bli vanskelig da jeg ser at vi til nå har nokså forskjellig oppfatning av hva som er best av innsendte forslag. Konkurransen vil muligens få 2 vinnere - en som vinner penger og en som vinner retten til å skryte av logo som blir benyttet på de nye sidene.

    Uansett, stå på. Det er mange interessante forslag som har kommet inn, og det er fortsatt en måned igjen av konkurransen.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    Denne logoen er interessant hvis vi kunne laget stilfull og rolig flash-animasjon av høyttalerstripene. Jeg ser for meg at stripene hadde hatt utover-bevegende-motion. Jeg er normalt ikke så glad i logoer hvor teksten står oppå hverandre, men denne logoen er ett unntak og den er faktisk nokså bra.
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Høvding, den logoen du liker så godt, viser jo bare deler av en tonearm. Om det er den veien du vil gå, burde det ikke heller lages en vesjon som også inkluderte motvektslodd og pickupshell? Ideen er god den, og typografisk er det helt greit gjennomført, men det ser litt rart ut med en arm som ikke er komplett.
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Enig, liker logoen (det estetiske) godt i den.
    MEN: Jeg skjønte ikke at det var en tonearm (har ikke så greie på platespillere).
    Så jeg skjønte faktisk ikke at det var et hifi produkt i det hele tatt før nå.

    Utenom at det er min sak:
    Det burde virkelig være logo'en som blir brukt på nettsidensom får 5000 kr,
    ikke den som vinner og ikke blir brukt.

    Jeg ville ikke likt at min logo blir brukt, uten å få betalt, selv om jeg vant konkurransen.
    Det er faktisk en form for beskyttet design (åndverksloven) som ikke kan brukes uten samkvem med designer.
     

    JonnYb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    311
    Antall liker
    0
    Høvdingen skrev:
    Jeg synes det har kommet inn mange gode forslag, og min favoritt så langt er forsatt logo'en med tonearmen:

    Noe fikk meg til å tenke på å huske å tanke bensin på bilen :)

    Og litt mye nisje i en nisje på en måte.

    Fonten er forsåvidt go. Men hva med en mykere font, litt peace and love i disse nye mulighetenes tider.
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Skal logo'en være "proff"?
    Eller kun brukes her på forumet som en illustrasjon/emblem?

    Med det lurer jeg på:
    Skal den designes slik at den passer til brevark, visittkort, skilt, bildekor etc?
    Da er det en del av forslagene her som detter ut...

    De som designer nye logoer bør tenkte på at logo'en bør fungere like godt i KUN svart som i farger.
    Og passe på en megaplakat, så like godt på visittkort der små detaljer vil gro vekk.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    Den nye logoen skal brukes på brevvark, bh'er og biler, og den skal være "proff".

    Når damene fra Hefners party smyger over på Høvdinges lår, ja da er vi på riktig spor. ;D

    Fra spøk til alvor så er brevvark, visittkort, t-skjorter osv. blant årsakene til denne konkurransen, og den "nye" logoen bør passe inn overalt, samtidig som den må se bra ut i ulike størrelser.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.842
    Antall liker
    16.808
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1


    Vi amatører gir oss ikke uten sverdkamp mot "proffene"  ;D

    Uansett er jeg ikke særlig opptatt at hvem som stikker av med pengepremien,
    men det hadde vært så flott om vedkommende (hvis mulig) hadde donert premien
    til et godt formål innenfor lyd, musikk, f.eks: en lovende ung musiker, eget
    musikklaug eller klubb eller et annet godt formål du brenner for.
    - Det er en av årsakene til mitt hyppige og nogle amatørpreget engasjement i "logofighten".
    Uansett tror jeg brorparten av bidragsyterne setter æren fremfor penger og åndsverkloven i dette tilfelle.

    Så vil jeg si til de jeg vet sitter inne med forslag som kvier seg for å legge ut.
    Det viktigste må da være å bidra så godt man kan ut fra egne forutsetninger og evner!

    @Impuls:
    Greit innspill på tonearmen (i tillegg til alt annet du alltid har rett i),
    men tenk på armen som kunst og ikke at du skal bruke armen.
    Jeg liker tonearmlogoen - den er super, men det blir trolig for
    rotete om du skal ha med alle detaljene du etterspør(IMO) :D

    Nei, nå er det over til Champions League - ha det godt alle sammen!

    Mvh
    Jan P.
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Jojo, kjør på med sverdkamp. Da kan det bli skikkelig saker ut av noe.
    Kom bare med noen råd om hvordan den bør fungere.

    Om noen har en skisse men ikke klarer å fikse siste finishen er jeg behjelpelig.
    Sikkert andre her også med rett verktøy som kan hjelpe til.

    Beklager min hovenhet, men yrkesstoltheten slår kanskje litt for mye til.
    Viktig at logoen er enkel, gjennkjennelig og kan brukes på alt av materiell.
    Ett gullegg altså... jeg har selv prøvd å lage ett gullegg basert på lyd, men ikke helt lykkes så langt.

    Vil jo bare det beste for forumets del.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.842
    Antall liker
    16.808
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    artofdesign skrev:
    Beklager min hovenhet, men yrkesstoltheten slår kanskje litt for mye til.
    Viktig at logoen er enkel, gjennkjennelig og kan brukes på alt av materiell.
    Ett gullegg altså... jeg har selv prøvd å lage ett gullegg basert på lyd, men ikke helt lykkes så langt.

    Vil jo bare det beste for forumets del.
    Det er en god egenskap å kunne erkjenne i offentlighet ;)

    Du lager forresten gode logoer og har gitt mange av oss en real utfordring!
    Flott at du bidrar til forumets beste - det tror jeg Høvdingen liker :D

    Mvh
    Jan P.
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Klarte ikke å holde meg unna, her er 2 nye som dukket opp inni her...
    Som dere ser prøver jeg å holde meg til fargene selv om andre valg ville vært optimalt.
     

    Vedlegg

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.416
    Antall liker
    16.673
    Sted
    Østfold
    Høvdingen skrev:
    Den nye logoen skal brukes på brevvark, bh'er og biler, og den skal være "proff".

    Når damene fra Hefners party smyger over på Høvdinges lår, ja da er vi på riktig spor. ;D
    Har du vurdert å drøfte ambisjonene dine med en bedriftsrådgiver? ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    artofdesign: fine de der!
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    9.043
    Antall liker
    4.485
    Jeg liker varianten med platecoveret. Den er enkel, og fremkaller masse gode assosiasjoner her i gården.

    artofdesign,

    Hva med en variant av denne der det står HFS på coveret? Som stand-alone og i kombinasjon med teksten "hifisentralen". På begge sider og under. Da blir den svært anvendelig i mange situasjoner Øverst på siden her vil det eksempelvis være hensiktsmessig med et grafisk uttrykk som er langsgående. Må jo gjøre den mest mulig spiselig for Høvdingen ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    artofdesign skrev:
    Klarte ikke å holde meg unna, her er 2 nye som dukket opp inni her...
    Som dere ser prøver jeg å holde meg til fargene selv om andre valg ville vært optimalt.
    Kule logoer! Synes disse var meget gode og med et karakteristisk uttrykk som vil gi umiddelbar gjenkjennelse.
    Godt jobba!
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.254
    Antall liker
    919
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen skrev:
    Jeg synes det har kommet inn mange gode forslag, og min favoritt så langt er forsatt logo'en med tonearmen:

    Synes en logo for et nettsted som tar mål av seg for å dekke alle teknologier innen hifi bør være teknologi nøytral.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skrev at jeg liker Tonearm-logoen best isolert sett (eller det var det jeg mente), men jeg synes ikke den er det beste resulatet for HFS. Bare en mening, og det er har kommet mange gode forslag. Jeg er enig i at en logo bør unngå å ta for seg et snevert område av vår hobby, og heller forsøke å få frem hva HFS er. Ingen enkel oppgave, og logoen med "samlingspunktet" er en god start.

    Jeg skal oppdatere med flere innsendte forslag snart.
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Jeg støtter det helt, selv om jeg dumpet inn noen med en tonearm greie selv.
    Logoen bør være med et "fellessymbol" for alle hifi ting, så hfs ikke utelukker hifi grupper.

    Men for videre arbeid, hva er mest ønskelig... med eller uten underteksten?
    Det har mye å si for utforming av logo.
    Konkurransen er litt for vid for min del til at jeg helt klarer å tenke ut hva som virkelig er ønskelig.

    Jo strammere rammer, jo mer spiss/korrekt vil logoens utfall kunne være.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    "Forum for lyd og musikk", "samlingspunkt for lyd og musikk" eller noe tilsvarende må være med.
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Flott, den endrer mye, har blitt litt villedet av hovedinnlegget ditt så langt:
    "Teksten "samlepunkt for lyd og musikk" er ikke noe krav, og heller ikke den gule mappen."
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg synes den platespiller-logoen er god, men litt snever? Da kunne vi jo snart like godt hatt ei minnebrikke der...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    artofdesign skrev:
    Flott, den endrer mye, har blitt litt villedet av hovedinnlegget ditt så langt:
    "Teksten "samlepunkt for lyd og musikk" er ikke noe krav, og heller ikke den gule mappen."
    Godt poeng. Når jeg nå sier at det må være med så er det ikke et absolutt krav, men det virker som de fleste ønsker å ha det med, og jeg føler at vi har kommet dithen hvor dette har blitt et slags uskrevet krav.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.883
    Antall liker
    12.809
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    mange flotte forslag her

    personlig liker jeg ideen med platespillerarma, og også den med røret. Et eller annet som kobler til hobbyen vår.. men er enig med cybervision at begge kan være litt snever, kanskje et ht element? Det kan vel de færreste av oss klare seg uten?
    Eventuelt skrive hifisentralen inne på displayet til et anonymisert/generisk produkt?

    en logo bør i tillegg være lettfattelig, den arma kan tas for ei bensinpumpe eller noe om du kun ser på med et halvt øye

    mvh

    PS underteksten "sterke meninger om takt og tone" ble nesten for aktuell i dag.. DS
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Denne er kul og orginal, men kanskje ikke så brukervennlig...
    Undertelst kan jo også legges på etter ønske.
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    «Samlepunkt» er fint: høres jo ut som en avfallsplass. Fargene har blitt mindre brystsyk, og det er bra. Platespillerarmlogoen er et smakløst blindspor. Skjerp dere.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    6.094
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    «Samlepunkt» er fint: høres jo ut som en avfallsplass. Fargene har blitt mindre brystsyk, og det er bra. Platespillerarmlogoen er et smakløst blindspor. Skjerp dere.
    Ingenting som litt frisk usminket kritikk. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn