Jeg hadde i sin tid en AT33Mono. Den var grei inntil jeg fikk EMT TSD25. Ikke sammenlignbar pris, ikke sammenlignbart utnivå. Jeg holdt meg senere borte fra Audio Technica inntil jeg skulle sette opp Dr Feickert med Acoustic Signatur TA-5000 som jeg har i spisestueanlegget. Jeg hadde en Audio Technica AT-F5/OCC liggende. Hadde aldri hørt den, den fulgte med som pu nr to på et komplett anlegg jeg kjøpte for et par år siden. AT-F5/OCC ble koblet opp via innebygde riaakort i Accuphase E-800: Det spilte da mye bedre enn all tidligere erfaring og fordommer skulle tilsi? Gammel mid-fi. Mye var direkte imponerende.
Jeg vet at Audio Technica har eksotiske varer, men det er ikke pickupene deres til 50k som interesserer meg, det er de litt lenger ned på prisskalaen. Så dukket det opp en tilnærmet ny ART7 som Mala kunne bekrefte ikke hadde synlig slitasje.
Den har lavt utgangsnivå og bør ikke se for lav impedanse. I teorien bedre match med aktiv forsterkning enn trafoer.
Jeg vet at Audio Technica har eksotiske varer, men det er ikke pickupene deres til 50k som interesserer meg, det er de litt lenger ned på prisskalaen. Så dukket det opp en tilnærmet ny ART7 som Mala kunne bekrefte ikke hadde synlig slitasje.
Den har lavt utgangsnivå og bør ikke se for lav impedanse. I teorien bedre match med aktiv forsterkning enn trafoer.