Vi planlegger flytting medio 2024 senest våren 2025. I dagens marked selger man først og kjøper etterpå derfor er det ikke stress. Har siktet ut atriumhus i regionen og der er det kjellere som er litt smalere og litt lengre enn lytterommet. Dog med litt lavere takhøyde….æsj.
Dealen med fruen er at det blir TV stue og da må systemet kompaktifiseres
Hornriggen er lagt ut på brukten og jeg skjønner at det er lurest, som ArneM sa i helgen til meg, å selge stykkevis og delt.
Så får jeg en idee.
Hva med å beholde deler av systemet og lage en toveis av TD18H+ og 2451 berylliumsdrivern i passende horn delt ved 550 Hz ish? TD18H+ funker i lukket kasse på 90 liter. Kan lages kompakt samt akseptere litt lav lyttehøyde.
Inspirert av denne. Mala demonstrerte den i Horten for snart 10 år siden. Hørte ingen feil men de spilte rock. Jeg hører mye på pianokonserter.
Following the renowned Altec Lansing Iconic design, this 2-way speakers system provides exceptional sound quality. The bass speaker with a diameter of 46 cm makes it possible to reproduce the low frequencies of an exceptional transparency. Inspired by the famous JENSEN222 coaxial speaker, this...
www.line-magnetic.eu
Med et passende horn, gjerne multicell:
klughoerner.com
Denne har jeg linket til før:
Greetings! I’m not sure what to call a speaker that looks like a character straight out of The Nightmare Before Christmas (1993) - IMDb. My name is Russ and I’m new to WBF thanks to meeting and striking up a friendship with Ron Resnick a few months back. Ron is a pretty convincing WBF...
www.whatsbestforum.com
Trenger ikke vinger i bassen. Spalte holder. Dette låt knallbra. Har hørt den på messe.
Graham Audio - UK manufacturers of high quality loudspeakers, including the BBC-licensed LS5/8 and LS5/9
www.grahamaudio.co.uk
Denne hobbyen består av tre ting: kompromisser, kompromisser og mye gøy.