Oppsjan, bekklaggerDu kunne nå tatt deg bryter med en aldri så liten stavekontroll når du først skal vise hva vi snakker om på kammerset
Oppsjan, bekklaggerDu kunne nå tatt deg bryter med en aldri så liten stavekontroll når du først skal vise hva vi snakker om på kammerset
Det er på kammerset man har mulighet til å kjefte på ungenes og deres ugagn uten at det nødvendigvis kommer bygden for øret. Ulempen med telefonkammers er mangelen på mulighet for fysisk avstraffelse ;DHva er dette kammers-snakket? Trykkammer?
Tror ikke en kan si noe generelt om hvilken steilhet som er å fortrekke, måling av akustisk respons er like viktig ansett hvilken filtertype en velger mener nå jeg da, og slakere filter vil jo gi problemer over ett større område hvis det er feil.Er det sånn å forstå at brattere filter er å foretrekke? Vet at emo hadde planer om å teste 48dB steilhet i sitt system. Jeg har ikke prøvd med korreksjon av targetkurver, men ser for meg at måling av akustisk respons er viktigere dess brattere man deler siden mindre overlapp vil gi potensielt større problemer rundt delefrekvens dersom det er avvik mellom akustisk respons og elektrisk deling. Eh, var det forståelig eller?
Må prøves, men litt redd du møter taket ift. delay i GS. Hvis det ikke funker så bare pakker du den i en konvolutt og sender den som uhjelpsstøtte til vestlandet.Har en sånn liggende. Kanskje den takler at jeg kjører balansert analog ut til sub og digital ut til GS?
Jeg tenker at bedre tilbakemelding på lydopplevelsen kan man neppe få.Her går det sakte men sikkert fremover.
Kona til en kamerat satte seg i lytteposisjon og hørte på Aurora.
Etter et par minutter ser jeg at hun tørker tårer. Gråter du sier jeg? Ja sier hun, det er så fint, det er som om det fyller hele hodet med musikk
Min kone som er veldig kritisk til ubalanse og anstrengt vokal sa at det var enormt bra.
Jeg spiller ikke med Fostex T500 enda da jeg sliter med implementering. Lurer på om et First Watt B4 mk1 er det eneste rette?
Har heller justert Radian 475be i Tractrix 1000 hornet med EQ slik at det spiller lenger opp. Funker fint men T500 er i en helt annen liga.
Det er et voldsomt trøkk og headroom. Lyden er svær og fyller som sagt rommet. Midbassen sitter faktisk ganske bra den og på tross av stygge målinger.
Det er en ting jeg merker som må endres. Det har tatt sikkert 30-40 lyttetimer før jeg har oppdaget/lagt merke til det. Lydbildet beveger seg litt på enkelte innspillinger.
Jeg har rattet inn de enkelte drivere mange ganger og det er mulig at dette har dukket opp nylig da jeg også individuelt har justert gain via Groundsounds channel attenuator innstilling, det vil jo gjøre at nivået mellom de enkelte driverne ikke er likt med ditto feil i overgangene.
Merker også når jeg går et godt stykke ut av sweetspot at mellomtone og diskant forsvinner og at midbassene omtrent er enerådende, dette er selvfølgelig spredningsmøsteret som endres og her var det lille CD hornet fra JBL fantastisk bra selv om det låt knøttlite i forhold til Tractrix 200. I og med at jeg sitter drøye 2,3 meter fra forkant horna så er dette et en til tomanns anlegg og det går fint fordi det er stort sett jeg og en sjelden gang en gjest som lytter. Med en 2,5 seters sofa og intim sitting så kan også 3 personer få et fint utbytte.
Noen innspill til videre vei?
Sjekket i en annen tråd og det går ikke an å dele med Antimode via digital ut.Må prøves, men litt redd du møter taket ift. delay i GS. Hvis det ikke funker så bare pakker du den i en konvolutt og sender den som uhjelpsstøtte til vestlandet.Har en sånn liggende. Kanskje den takler at jeg kjører balansert analog ut til sub og digital ut til GS?
Trompet på trompet kan ikke bli feil.Tine T H på trompet gjør seg på større hornsystemer. Trompet via trompet må da være riktig??
Nå går det faktisk an å høre at det er veldig mange forskjellige musikere i et digert orkester.
Ellers må jeg takke Snickers for en hyggelig visitt. Jo flere guruer jeg knytter til meg jo bedre blir sluttresultatet.
Har litt lyst til å putte Hypex UCD 2K, Anaview AMS1000 og 3 stk AMS0100 (på inngående) i et stort kabinett med samme faceplate som Groundsound? Inni der kunne jeg også tenke meg å putte et First Watt B4 mk1 delefilter (også på inngående) som er tatt ut av kabinettet. Da slipper jeg unna med Groundsound pluss et matchende kabinett. Hva tror herrene om det?
Er glad du liker trompet.Trompet er nydelig
Jeg stiller 1000 spørsmål og siler.
Der det er 95% konsensus gønner jeg på.
Jeg har f eks ikke lagt penger i kabler
Da er det bare å sette i gang og prøve da, så får du erfaring! Begynn med horna rett i fleisen, deretter er det personlig preferanse som gjelder. Samt spredningskarakteristikk og refleksjoner.